|   15:07:40
  יהודה קונפורטס  
עורך קבוצת אנשים ומחשבים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

Drupa 2016

הפרינט לא מת - והעתיד שלו ורוד מתמיד

תערוכת Drupa 2016, שמתקיימת בימים אלה, מוכיחה שבניגוד לחלק מהתחזיות, תעשיית הדפוס חיה, נושמת ומתאימה את עצמה לעידן החדש
06/06/2016  |   יהודה קונפורטס   |   כתבות   |   תגובות
בניגוד לחלק מהתחזיות, הדפוס הדיגיטלי לא הרג את זה המסורתי [צילום אילוסטרציה: AP/Dado Galdieri]

תערוכת Drupa מהווה עבור רבים מבעלי בתי הדפוס אירוע מרכזי, שבו הם יכולים לזהות הזדמנויות חדשות. אלה יאפשרו להם לפעול יותר בקלות בתעשיה ענקית זו, שחווה בשנים האחרונות זעזועים רבים

מאז 2008, אחת לארבע שנים מקבל העולם דרישת שלום חמה מתעשיית הדפוס, העיצוב והמדיה, באמצעות תערוכת Drupa. אם בסיום התערוכה ב-2008 הייתה תחושה שזו שירת הברבור של התעשיה המפוארת הזו, בגלל השפעת האינטרנט והדיגיטל באופן כללי ועקב המיתון העולמי, הרי ש-Drupa 2016 מראה שהדיבורים האלה היו מוקדמים מדי. התערוכה, שמתקיימת בימים אלה בדיסלדורף שבגרמניה, שמה את הגולל סופית על נבואות הקבורה של הפרינט. הדפוס חי, נושם ונע בכיוונים קצת אחרים מבעבר, עם פזילה משמעותית לעולם הדיגיטל.

פריצת האינטרנט והעידן הדיגיטלי העמידה את התעשיה הזו בפני אתגרים לא פשוטים וחוללה בה, כמו בהרבה תעשיות אחרות, מהפכות. ב-Drupa 2016 מוצגות התוצאות של שינויים אלה ובעיקר טכנולוגיות הזרקת הדיו, שמניעות את גלגלי הדפוס הדיגיטלי - אחד הגורמים הדומיננטיים בתערוכה.

המציאות של תעשיית הדפוס, על-פי תחזיות של חברות המחקר, הרבה פחות נוראית ממה שמקובל לחשוב. Global Market קבעה שהיקף התעשיה יעמוד ב-2016 על 845 טריליון דולר - גידול קל לעומת 2014. בנוסף, מגזר הדפסת העיתונים, שספג את אחת הפגיעות הגדולות, יסבול בשנה הנוכחית פגיעה קטנה ביחס למגזרים אחרים.

כמו בכל Drupa, גם השנה דאגו המארגנים למתג אותה כתערוכה הגדולה מכולן בתעשיית הדפוס, ואף כינו אותה בתואר המחייב "אולימפיאדת הדפוס". מארגני התערוכה יצרו קונספט מעניין שלפיו העתיד כבר מזמן כאן, ובתערוכה הנוכחית, ובשנים שאחריה, כל אחד מצווה להכיר אותו ולהתאים אותו למה שהוא צריך.

קצת מספרים

התערוכה משתרעת על 19 אולמות ושטח של 2,600 מ"ר. לפי דיווחי המארגנים, יש בה 1,500 מציגים מ-50 מדינות, כולל מישראל (על המציגים הישראלים - בהמשך). נוכחות בה כל החברות הגדולות בתחום הדפוס, עם טכנולוגיות חדשות של הדפסה דיגיטלית, שיטות ייצור מתקדמות, ושילוב של מדיה דיגיטלית, אינטרנט ומולטימדיה לתהליכי קדם דפוס.

כאמור, ההדפסה על נייר, ובפרט הדפסת העיתונים, ספגה פגיעה גדולה עם עליית עידן האינטרנט והדיגיטל. היא אומנם קיימת, ועדיין ניתן לראות בתערוכה את יצרני מכונות הדפסת העיתונים הענקיות, אבל בהיקף קטן יותר. התחליף הוא מגמה שנראתה גם ב-Drupa הקודמת: טכניקות הדפסה כמעט על כל חומר, עם טווח שימושים כמעט אינסופי. כך, למשל, המבקרים בתערוכה יכולים לצפות בשטחי תצוגה גדולים לאריזות חכמות, התאמות פרסונליות, הדפסות ביטחוניות ועוד. זאת, לצד שיטות הדפסה שהתרחבו לתחומים חדשים כמו אלקטרוניקה, קמעונות ובריאות. שם המשחק הוא גמישות והאפשרות להעביר תבניות הדפסה גנריות מתחום אחד לאחר.

גם תעשיית התלת ממד מככבת, כמובן, בתערוכה, והמבקרים יכולים לראות כיצד מדפיסים חלקי חילוף, איברי גוף אנושיים ואפילו כנפיים למטוסים. התעשיה הזו מעניינת בין היתר את בעלי לשכות השירות, שמזהים פוטנציאל שוק חדש כתחליף לירידה בהיקף הפעילות של הדפוס הקונבנציונלי בלשכות השירות.

במסגרת Drupa 2016 מומחש עוד פן של המהפכה הדיגיטלית: התקשורת הרב-ערוצית. המציגים בתערוכה יכולים להתרשם מפתרונות של חברות שנותנים מענה לצורך בהפצת תוכן אחד באמצעות ערוצי פרסום רבים, אם זה דרך הפרינט ואם בערוצים הדיגיטליים. העולם הולך למסגרת עיצובית אחת שמתאימה לכולם והאתגר הוא לייצר תבניות כאלה.

איכות הסביבה תופסת אף היא מקום חשוב השנה, שכן תעשיית הדפוס המסורתית משתמשת בחומרים מזהמים, ויש חברות שמציעות פתרונות לכך. הדפסות אקולוגיות ושימוש בחומרים ירוקים נמצאים כמעט בכל פינה בתערוכה.

אחד המסרים היותר מרכזיים שמארגני התערוכה מנסים להעביר הוא הדומיננטיות של טכנולוגיית הזרקת הדיו, שבמשך שנים נאבקה על קיומה מול המתחרה העיקרית - טכנולוגיית הלייזר. בתערוכה הנוכחית אין ספק שזוהי הטכנולוגיה שתוביל את ענף הדפוס והמדיה בשנים הבאות. היתרון המרכזי שלה הוא חיסכון בשימוש בדיו, יותר סטריליות ועלות הדפסה נמוכה יותר.

הישראלים ב-Drupa 2016

כמו בכל התעשיות המתקדמות בעולם, גם בתעשיית הדפוס הדיגיטלי יש לישראל ייצוג די מכובד. שתי יצרניות ישראליות גדולות ובינלאומיות מככבות גם השנה ב-Drupa: מעבדות לנדא, שהוקמו על-ידי היזם בני לנדא, ואינדיגו מבית HP.

מעבדות לנדא היו לפני ארבע שנים אחת האטרקציות הגדולות של התערוכה, כאשר הציגו את הפרוטוטייפ הראשון להמצאה החדשה בתחום ההדפסות הננו-גרפיות לשוק הדפוס הדיגיטלי. כעת חוזרת החברה אל התערוכה עם המוצרים המוגמרים שלה.

אינדיגו כובשת את עולם הדפוס הדיגיטלי על בסיס טכנולוגיה שפותחה על-ידי היזם הראשון שלה, אותו בני לנדא, עד שמכר אותה ל-HP - והיא ממשיכה לעשות חיל בכל העולם.

בנוסף, רשומות בתערוכה 12 חברות ישראליות, שמפתחות בעיקר פתרונות לתהליכי קדם דפוס והוצאה לאור בעידן הממוחשב, ביניהן AVT, זיקית, כימפרינט היליקון ו-Massii'3D Printing.

תעשיית הדפוס בישראל מונה יותר מ-1,000 בתי דפוס שרובם מוגדרים קטנים או בינוניים, לא מעט מהם עסקים משפחתיים, עם מחזורים של עד חמישה מיליון שקלים בשנה. הענף סובל מעודף כושר ייצור, שמביא לתחרות קשה במחירים ומערער יציבות של לא מעט בתי דפוס.

תערוכת Drupa מהווה עבור רבים מבעלי בתי הדפוס אירוע מרכזי, שבו הם יכולים לזהות הזדמנויות חדשות. אלה יאפשרו להם לפעול יותר בקלות בתעשיה ענקית זו, שחווה בשנים האחרונות זעזועים רבים.

פורסם במקור: אנשים ומחשבים
תאריך:  06/06/2016   |   עודכן:  06/06/2016
יהודה קונפורטס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפרינט לא מת - והעתיד שלו ורוד מתמיד
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
על פניו, נראה שיש סתירה בין הפעילות הדיפלומטית הקדחתנית למדי, המתרחשת בזירה האזורית והבינלאומית לגבי חידוש התהליך המדיני לבין ההתפתחויות הפוליטיות הפנימיות בישראל. שר החוץ הצרפתי, ז'אן מארק אירו, ביקר במזרח התיכון כדי לקדם את היוזמה הצרפתית, המבקשת לכנס ועידה בינלאומית אשר תתניע מחדש את התהליך המדיני בין ישראל והפלשתינים; נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי, הציג יוזמה משלו לחידוש המשא-ומתן בין ישראל והפלשתינים ודווח כי בכוונתו לכנס פגישה משולשת בקהיר בינו לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס. נתניהו מצדו הצהיר בתגובה שהוא מוכן לחידוש השיחות הישירות עם הפלשתינים, ואילו עבאס הצהיר על תמיכתו ביוזמה הצרפתית וביוזמת א-סיסי. ראש ממשלת בריטניה לשעבר והשליח לשעבר של הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, מנסה לקדם יוזמה מדינית אזורית, המשתלבת עם יוזמת נשיא מצרים. ב-24 במאי מסר בלייר שאם ממשלת נתניהו תסכים להיכנס למשא-ומתן עם הפלשתינים על בסיס יוזמת השלום הערבית, מדינות ערב תהיינה מוכנות לבצע במקביל צעדים לנרמול היחסים עם ישראל. במקביל, בישראל נכשל הניסיון לצרף את סיעת המחנה הציוני לממשלה ובמקומה נכנסה לקואליציה "ישראל ביתנו", שמאז הבחירות מתחרה עם ראש הממשלה על הצגת עמדות ימין קיצוניות. שאלת המפתח היא האם שני הצדדים, ישראל והפלשתינים, יהיו מוכנים להיכנס לתהליך המדיני במתכונת שהשחקנים האזוריים והבינלאומיים מנסים לגבש, ובפרט האם ממשלת ישראל, בעלת הגוון הימני יותר בהרכבה החדש, תהיה מסוגלת לעשות זאת.
06/06/2016  |  שלמה ברום, ענת קורץ  |   כתבות
פסק דין טוב איננו רק זה שהגיע לתוצאה משפטית נכונה, אלא גם כזה שהצדדים יכולים להבין אותו בלי "תרגום" מהשפה המשפטית. כדי שהוא יהיה כזה, עליו להיות כתוב בשפה ברורה, להתמקד בעיקר וגם לאפשר לשופט מרחב-מה לסגנונו האישי
06/06/2016  |  השופטת אסתר חיות  |   כתבות
עד כמה עדיין הממסד האמריקני רודף את כל מי שחשוד בנטייה להומוסקסואליות, ועד כמה עדיין הומואים נתונים לרדיפה ולמשיסה שם עד היום - מוכיח מחזהו של דייויד מ. ו. גריר - "כחול בוער" העולה בימים אלה בבית צבי. הדרמה אותה תרגם כה נפלא עידו ריקלין, שהוא עצמו גם בימאי שניחן ברגישות ויכולת להמחיש מצבי אקסטרים בעידון ובטעם, הבימוי הכה מעולה של מאיה שעיה שידעה להציב כל דבר במינון ובהדגש הנכון והעיקר - השחקנים הכה מקצוענים ובעלי יכולת משחק כה כנה ומרגש - כל אלה יוצרים מחזה יוצא דופן בעוצמתו ובחוויה שהוא מעניק לצופים.
05/06/2016  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
1. סיפורה של ירושלים המנדטורית, נפתח באנקדוטה לא תֵאמן: שני חיילים בריטים, הם ש'כבשו' את ירושלים מידי הטורקים, לפני 99 שנה. באחד מימי 1917 יצאו השניים לשאוף אוויר צח במדרונות גבעת ליפתא במערב העיר, ונדהמו למצוא מולם חבורת לובשי גלימות ותרבושים, בסגנון עותומני, ובידיהם שני דגלי ענק לבנים. היו שם ראש העירייה חוסיין אל חוסייני, מפקד המשטרה ובעלי תפקידים נוספים בעירייה העותמנית.
05/06/2016  |  מנחם רהט  |   כתבות
בפעם האחרונה ראיתי אותו ב-19 ביולי 1996. זה היה מעמד היסטורי מרגש מאין כמוהו. "הגדול מכולם" הדליק את הלפיד האולימפי בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים באטלנטה. מחלת הפרקינסון כבר היכתה בו, אבל מוחמד עלי עשה מאמץ אדיר, ולעיני עשרת אלפים מטובי הספורטאים בעולם ומאות מיליונים שצפו בטקס בכל רחבי הגלובוס, עמד במשימה. ביום שישי (3.6.16) המתאגרף שהפך על פיו את עולם האיגרוף, הלך לעולמו בגיל 74.
05/06/2016  |  ישראל רוזנבלט  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
בי' בתשרי פרצה מלחמה יום הכיפורים    בכ"ב בתשרי שמחת תורה פרצה מלחמת חרבות ברזל    בי"ד בניסן, ערב פסח כמה שעות לפני ליל הסדר הכריז צה"ל בתזמון נדיר אשר רק צבא האויב וארגון החמאס היו...
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il