|   15:07:40
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

חשיפת התיאוריה "מודעות לתרבות"

כיצד ייתכן שהאנושות המרקיעה שחקים בפיתוחים טכנולוגים נכשלת טוטאלית בכל התחומים החברתיים? האם יכול להיות שחוקי הטבע מתקיימים? האם ייתכן שהאנושות לא התגברה על הבעיה מספר 1 שלה? האם הפילוסופים בתרדמת? איך הגיעה השחיתות למעמד של מפלצת על בלתי מנוצחת? מה המשותף לכל אלו, והאם לא פספסנו משהו?
09/10/2016  |   אהרון שחר   |   כתבות   |   העולם הערבי   |   תגובות
קיבעון [צילום: AP/Niranjan Shrestha]


מבוא

כידוע לאורך ההיסטוריה היו גאונים לא מעטים אשר בתחילה לעגו להם עד שהוכרו. טסלה הוא אחד מהם והידוע מכולם: גלילאו. האם לנו יש פטור מן הנטייה הטבעית הזו ללעוג לפורצי הדרך? באופן טבעי גם לנו לא חסרה הערצה עצמית, האנושות אומנם התקדמה לא מעט, אך הדפוסים נותרו בעינם.

גנדי אמר: "קודם מתעלמים ממך, אז צוחקים עליך, אחר כך נלחמים בך, ולבסוף אתה מנצח". כיצד נבטיח שלא ניפול באותה מלכודת? הדרך היחידה היא נכונות להקשיב בסבלנות לכל רעיון. לא לפסול על הסף גם רעיונות הזויים, אלא להקדיש זמן ולבחון ביסודיות. יש לכך אפילו כינוי: סיעור מוחין.

המדע יודע שגם הוא לוקה בנטייה להיתפס לאופנות תקופתיות, ואף העניק לכך שם: "רוח הזמן". האם ידיעת הבעיה מקנה לו פטור ממנה? לא. המדע צודק: אכן, גם הוא לוקה בקיבעון הפופוליזם התקופתי!

האם אפשר לנצח את הקיבעון הזה? בהחלט כן, לשם כך טבעתי את המשפט האלמותי: "בכל דור ודור חייבת האנושות להטיל ספק בערכיה ובקונספציותיה". למרבה הצער, הפילוסופים הנכבדים שלנו (העושים מן הסתם דברים חשובים רבים), שכחו לעשות דבר אחד קטן, את תפקידם: להטיל ספק...

לפניכם המאסה החשובה ביותר בהיסטוריה. שאלת קוואדריליון הדולר: האם את/אתה יהיה זה שיצליח להבין זאת? לחלופין מצאו את הטעות. לא יגעתם ולא מצאתם? ברוכים המצטרפים למיליארדים שנורא ממהרים לרוץ קדימה בלי לדעת לאן...

מה שאתם עומדים לקרוא ישמע לכם טריוויאלי, פשטני, תמים, לא עניינכם, ואלו רק חלק קטן מהמסיחים. אל תאמינו. כדי להתגבר עליהם פשוט התאזרו בסבלנות ונסו להבין למה התכוון המשורר. מצאתי פטנט נחמד שיעזור לכם לדלג בקלילות על המסיחים: דמיינו כאילו אני סטודנט שלכם המגיש עבודת תזה ותפקידכם לתת לי ציון רק לאחר שירדתם לסוף דעתי. בהצלחה.

הקדמה

הפלא התשיעי מתוך שבעת פלאי עולם הוא הפער הבלתי נתפס בין הקדמה הטכנולוגית המטאורית ובין הכישלון הקולוסאלי בתחום החברתי. כיצד ייתכן שהאנושות שהגיעה למאדים, עושה השתלות פנים ומפעילה מכוניות אוטונומיות מצליחה להיכשל בצורה מושלמת עד וירטואוזית בכל התחומים החברתיים?

זה בלתי אפשרי, זה לא ייתכן, זה מחייב כישרון מיוחד. פלא! ראשית ביטחון. המצב הביטחוני העולמי קטסטרופאלי. דאעש מסתמן כצבא החזק בעולם, כבר שנים ארוכות (מדי) שכל העולם נלחם נגדו, לרבות המעצמות הכי גדולות ועדיין יש לו מדינה.

(איש חכם אמר פעם: "העולם הוא מקום מסוכן לחיות בו לא בגלל האנשים הרעים אלא בגלל אלו שאינם עושים מאום בנוגע לכך". האם יכול להיות שהוא ידע על מה הוא מדבר?...)

ישראל עומדת לפני מלחמה נוראה שכמותה לא חוותה מאז מלחמת יום הכיפורים. מאות אלפי טילים, ביניהם עשרות אלפים מדויקים ירסקו את המדינה, ואנו לא נוכל להשמידם כי הם ישוגרו מתוך בתי חולים, בתי ספר ופירי מנהרות עמוקים. בינתיים אירן מכינה לנו ארסנל גרעיני. קוריאה הצפונית מדינת שואה בעצימות נמוכה, עשרות מיליוני אומללים חיים במחנה ריכוז ענק. כל זה רק חלק קטן מהבעיות. עולם כמנהגו נוהג: סטטוס-קוו של שואות וזוועות.

כלכלה, תעסוקה, ביטחון פנים, פערים חברתיים, איכות סביבה, איכות שלטון, ערכים. הכל סביבנו קורס. אנחנו מואילים להביע דאגה אך לא באמת מוטרדים כי מצב המעמד הגבוה מעולם לא היה כה נפלא. (לכאורה כאשר תהיה מאסה קריטית של עניים הם יוכלו לבחור במנהיג קומוניסטי שיחלט את כל ההון).

יש למישהו הסבר לפלא העולמי הזה, לקריסה החברתית הקולוסאלית של האנושות? בכלל לא שמתם לב?... מה אתם אומרים. הפלא העשירי אם כן, הוא התמיהה כיצד ייתכן שאיש אינו מבחין בפלא התשיעי? הייתי מוסיף ואומר שהאנושות עושקת את עצמה לדעת (הנה גיליתי לכם את ההסבר לפלא התשיעי), כיצד ייתכן שהיא איננה מבחינה בכך? אולי היא לא רוצה לדעת?...

מה אתם אומרים, זה לא עניינכם, זהו עיסוקם של הפוליטיקאים? זהירות, מסיח. הדברים שאציג בפניכם מאוד פשוטים להבנה, אך קשים עד בלתי אפשריים לתפיסה. היזהרו מהרגלים ותפיסות מקובלות. תשכחו כל מה שידעתם, והיכונו למה שהאנושות תבין רק בעוד כמה מאות שנים.

חוק הטבע מספר 1

על-פי הבשלתה של האנושות בתקופתנו, לצערי אני נאלץ להעריך שרק בעוד כמה מאות שנים נצליח להבין את מה שכל גורילה הבינה כבר לפני מיליון שנה: חוק הטבע מספר 1 הוא חוק הג'ונגל: החזק מנצח! אין חזק ממנו, זהו החוק החברתי העליון. תנו לו את הכבוד המגיע לו.

פשוט, קל, מובן מאליו, אלמנטרי, טריוויאלי, הכל נכון. אבל האנושות חייבת להכיר בכך, להכריז על כך, למתוח קו מתחת ולהציב סימן קריאה בסוף. מדוע? כי לא מתחילים לבנות מקומה שניה, קודם כל יסודות, אפילו בוב הבנאי יודע. מדוע הבנת החוק אינה סמנטית? משום שכאשר האנושות באה לבנות חברה, בראש ובראשונה, לפני הכל, עליה להבין שמשימתה הראשונה היא: לרסן את החזקים!

בכל התחומים. בין אם זה להשמיד את שדרות ההנהגה במדינות ציר הרשע כמו אירן וקוריאה הצפונית. בין אם זה להשמיד את אירגוני הטרור האיסלאמי. ובין אם זה לתת מכה ניצחת לפשע, לשחיתות, לרסן את החזירים הקפיטליסטים, ולרסן את אלימות הנוער. רק לאחר מכן מו"מ, פשרות, הסכמים, מוסר, ערכים, קונספציות, נאורות, ליברליות, סלחנות ושאר ירקות. הכל טוב ויפה אך לפני הכל: קודם כל גבולות!

לכאורה הכל גלוי וידוע. מוכר ניסוי הציות לסמכות של מילגרם, הכניעה ללחץ חברתי של אש, דילמת האסיר של זימברדו. הנאציזם הוא בעצם הניסוי החברתי העצום ביותר. אז מהי השורה התחתונה של כל אלו? הכוח משחית, כוח בלתי מוגבל מוביל לזוועות!

לכן חוק הטבע מספר 1 קובע: בבואנו להקים חברה אנושית, המשימה הראשונה היא ריסון החזקים. קודם כל גבולות! נקודה. פטפוטי ביצים וטחינת מים זה חשוב מאוד, אבל... אחר כך. רוסנו החזקים? נפלא, אפשר להמשיך. לא רוסנו? לעצור הכל, לרסן ורק אז להמשיך. האנושות טרם הבינה זאת, לכן היא רותמת את העגלה לפני הסוסים ומתפלאת שהכול קורס (ליתר דיוק היא כל כך מלאה בעצמה שהיא אפילו לא מבחינה בכך שהכול קורס).

בסרטים המצוירים הטוב מנצח, בטלנובלות האהבה תנצח, במציאות החזק מנצח. לכך נוסיף את המשפט: "יצר לב האדם רע מנעוריו", וקיבלנו אתגר נחרץ וחד-משמעי בבואנו לבנות חברה. הביטו ימינה, שורו שמאלה: חברים, ככה לא בונים חברה!

אני חייב תשובה קצרה לאלו הסבורים שגנבתי את החוק מתורת האבולוציה. אז נדייק: דרווין אמר המתאים שורד, אני אומר החזק מנצח. היטלר לא התאים ולא שרד, מצד שני כשהוא היה חזק הוא ניצח.

האם המדע הוא גולם?

האם יכול להיות שחוקי הטבע מתקיימים? מה אתם אומרים, זה יכול להיות דבר כזה? לא סתם חוקים "פושטים", האם יכול להיות שחוק הטבע מספר 1 בכבודו ובעצמו מתקיים? המדע אפילו לא מעלה על דעתו את האפשרות הזו. מדוע? התשובה פשוטה: החוק הזה לכאורה אינו קיים. המדע טרם גילה אותו.

לא נורא, נשתמש בטרמינולוגיה אחרת: האם יכול להיות שמה שקרה תמיד, מאז ומעולם, בכל זמן ובכל מקום, קורה גם כאן ועכשיו? מה אתם אומרים? יעלה על הדעת? זה יכול להיות דבר כזה?

הרי תמיד החזקים ניצלו את הכלל (האם צריך להרחיק למחוזות ההיסטוריה? ממש לא, הכל מתרחש בגלוי גם היום לנגד עינינו בעולם השלישי). אכן לעולם המערבי בתקופתנו יש כלים חברתיים מתקדמים ומופלאים: חוק, דמוקרטיה, כלכלה. כל הכבוד לנו, אבל האם הם מוצלחים עד כדי כך שהם הצליחו להתגבר על האופן הטבעי על-פיו מתנהל העולם מקדמת דנא?

אף גולם אינו מעלה על דעתו לבחון את האפשרות (הנדירה שלא תעלה על הדעת) שהעולם כמנהגו נוהג. כולם עוצמים את עיניהם ורצים באמוק קדימה בלי לדעת לאן. אמון עיוור בכלים. אז יש לי הפתעה בשבילכם: דבר לא השתנה, עדיין החזקים מנצחים. הכלים לניהול חברה - אשליה. בפועל ציר הרשע מנצח, הטרור מנצח, החזירים הקפיטליסטים מנצחים, החזקים ממשיכים לנצח. ומי נכשל?

האנושות נכשלה! רוב האנושות חיה בתנאים בלתי אנושיים! שכחתם לבדוק? לא נורא, אתם בטח נורא עסוקים... אזכיר שוב: "יודעים" שזו בעיה של מנהיגים? טעות. בטוחים שזה תמים, פשטני? מסיח. העובדה הפשוטה היא: האנושות לא הצליחה לרסן את חוק הטבע מספר 1! היא בכלל עוד לא יודעת שזו חובתה, שלא לומר המטרה הראשונית והעליונה שלה.

הקפיטליזם כמשל: הרעיון המקורי של הקפיטליזם היה שהעשירים המונעים על-ידי מנוע פנטסטי (רדיפת בצע) ירוצו קדימה וימשכו אחריהם את כל האנושות. בתחילה ההצלחה הייתה מזהרת... אך עם הזמן הולכים ונחשפים ממדיה. מסתבר שההצלחה הייתה כה מסחררת, שהעשירים טסו קדימה עם הקטר שלהם כמו טיל, בשעה שרוב הקרונות נותקו ונותרו הרחק מאחור...

אז מה אתם אומרים: אין בעיות בקפיטליזם? הדמוקרטיה מעניקה מענה מושלם? החוק מצליח להשתית כאן מדינת יושרה? האו"ם ממלא את תפקידו כהלכה ופותר את בעיותיה של האנושות? הצחקתי אתכם? ומה אתם עושים חוץ מלצחוק? ממשיכים לטחון מים באולימפוס, מנותקים מבעיותיה של האנושות?... מה אתם חושבים שתפקידכם? לתקוע את אפכם עמוק בתוך הקופסה? אם המדע לא יביא פתרון אז מי?

חוק הטבע מספר 2

אני האחרון שיזלזל בחשיבות החוק הראשון, אבל עם כל הכבוד, אנו התכנסנו כאן עבור חוק אחר לגמרי. גם הוא לכאורה ידוע, אבל שוב: זהו בעצם רק אחד המסיחים, אשליה מתוקה המונעת מאתנו להבינו. נצרף אם כן לפלא העשירי תמיהה נוספת: מדוע האנושות אינה מצליחה להבחין בחוק הטבע מספר 2?

מצאתי לכך 17 הסברים. הראשון: יש למובילי האנושות דברים קצת יותר דחופים מאשר לגלות שהם עושקים אותה, מה למשל? לעשוק אותה.. השני: לכאורה הכל ידוע, אבל רק לכאורה. השלישי: תמימות, פשטנות. יש עוד 14 (רשימת המסיחים המלאה בנספח).

סקרנים? ובכן חברים, אני שמח בהזדמנות חגיגית זו להציג בפניכם את מה שהאנושות תגדיר בעוד כמה מאות שנים כ"חוק הטבע מספר 2: חוק העדר!". החוק שמסביר הכל, התשובה לכל השאלות. חוק הטבע החברתי, שברגע שנבין אותו יפקחו עינינו ונבין היכן אנו חיים. מרגע זה הצלת האנושות היא רק עניין של זמן.

תרבות אינה מילה שאני המצאתי. יש אפילו מדע שלם העוסק בכך: סוציולוגיה. אבל האם האנושות בתקופתנו מבינה את מידת חשיבותה, מידת השפעתה? ובכן חברים וחברות, השפעתה של התרבות גדולה אלפי מונים ממה שנדמה לנו, השפעתה טוטאלית, מוחלטת. תרבות זה הכל! האנושות היא עדר, והתרבות היא שטיפת מוח המחלחלת אל מוחותינו ומשתלטת על האישיות שלנו כמו מטריקס.

שני חוקי טבע ו... זהו. תוך כמה מאות שנים נגלה את שני חוקי הטבע החברתיים ואז הכל יהיה ברור.

מי מכיר ומי יודע?

המדע הוא גולם, אז מיהם הגאונים? משום מה נראה שדווקא "הרעים". הפרסומאים שוטפים את מוחו של הציבור וזוכים בכסף רב. הפוליטיקאים משטים בהמונים. משפחת ההון ביטלה את המשפט נגד "שיטת השקשוקה". מדוע? בגלל העיניים היפות של מיקי רוזנטל? יכול להיות, אבל אולי הם הבינו שלטובתם עדיף שהנושא יעלם כמה שיותר מהר מהתודעה?...

אך מי שהתעלו מעל כולם והבינו שהדת היא אופיום להמונים, הם מנהיגי האיסלאם. הם הצליחו לייצר תרבות של שנאה וכך רתמו מיליארד אנשים למלחמתם כנגד תרבות המערב. הם הצליחו לשסות מיליארד בני אדם ולהפכם ל"עדר זומבים" שטופי שנאה, שרבים מהם מוכנים למות למען האינטרסים של רועיהם, מבלי שיש להם מושג בנוגע למניפולציה המתבצעת עליהם. הצלחה מסחררת כזו ב"רובוטיקה אנושית" טרם נודעה.

מנגד עומדת תרבות המערב הלוקה באמונות תפלות אוויליות רבות, שהאימא שלהן היא הקונספציה: "אסור להכליל". היא מתנזרת מהכללות וכך מונעת מעצמה להתבונן על המציאות מנקודת מבט תרבותית. את הפסקה הקודמת למשל היא אוסרת לומר כי היא "גזענית" והערבים יעלבו.

התרבות שלנו, כמו כל סרטן מתוחכם, הצליחה לייצר מנגנון המתגבר על המערכת החיסונית הטבעית ומנטרל אותה. אסור לומר את האמת, חובבי חופש הביטוי לא מרשים, כי זו גזענות. ובכן גבירותי ורבותי, האפשרות שערבי יתמוך בערבי - זו לא גזענות, זו מציאות! זו לא הסתה, זאת עובדה!

אפילו צה"ל יודע שבסכסוך "הישראלי-ערבי", הערבים הם האויב, ולראיה הנימוק המושלם לקבלת פטור משירות הוא על-רקע גזעני. אתה אזרח מגזע עליון? הומו סאפיינס מסוג משובח? נימוק מצוין, קיבלת פטור. למה? כי אתה אויב. שששש אסור לומר זאת בקול רם, חובבי חופש הביטוי לא מרשים.

אילו הנס כריסטיאן אנדרסן היה עמנו הוא היה צועק: הכלב הוא עירום! צביעות בשידור חי, בריש גלאי, בחוצות העיר. יודעים שהערבים הם אויבים, אך חייבים להתייחס אליהם כאזרחים שווי חובות (סליחה, עתירי זכויות). בגדי מלך חדשים בצהרי היום, שאני חשפתי כשהבנתי שבעצם צה"ל נותן לאזרחים פטור משירות על-רקע גזעי.

תרבות ערב

אז מה אנחנו יודעים על תרבות ערב (שתרבותנו אוסרת לומר)? ובכן תרבות ערב היא תרבות פרימיטיבית, ברברית, פרזיטית, שטופת שנאה, דם, טבח וזוועות. מיליארד אנשים שלא מסוגלים לנהל ולו דמוקרטיה אחת. היכן שתשים אותם הם ירצחו (פשוט לא מצליחים להתאפק).

אלימות כמובן הולכת מצוין עם סקס, אז התרבות הזו נהנית מסינדרום של מבחר סטיות מין קשות ובהן: מילת נשים, דיכוי נשים, ריבוי נשים, הכאת נשים, הסתרת נשים, פדופיליה ממוסדת, רצח על כבוד המשפחה, נישואי קרובים, נישואי תענוג, סקילת נואפות, חטיפת שפחות, שי צנוע של אורגיות עם 70 בתולות לשהידים מצטיינים. אילו גואל רצון היה מתנהל כך היו עוצרים אותו תוך דקה ורבע.

מדוע לא הוציאו את השריעה מחוץ לחוק הבינלאומי? אני צריך להסביר למשפטנים הגדולים בעולם שסקילה, קטיעה, הצלפה, דיכוי זכויות אדם ואפליית נשים, לא בדיוק מתאימים לרוח החוק בתקופתנו?

אמנת הדתות: מדוע איש אינו דורש מכל גדולי האיסלאם לחתום על אמנת דתות המגנה אלימות ומכריזה בצורה הנחרצת ביותר שאסור לשחוט המונים לרבות יהודים ויאזידים. הקיצונים המוסלמים הם כופרים שאינם יכולים לדבר בשם האל. הם לא יקבלו אפילו חצי בתולה אלא יקברו קברות חמור ויצלו באש הגיהינום?

התשובה לשתי הפסקאות האחרונות היא רצונה של התרבות שלנו להחניף לתרבות שלהם. אני קובע שההימנעות מכך היא פשע כנגד האנושות! אם זה מזכיר לכם את הפתגם של איינשטיין, קלעתם בול.

גם אמוק הנאורים להסתיר כל פשע של מוסלמים כאילו מדובר ברקע פלילי רגיל הוא פשע כנגד האנושות. השימוש במילה "צעירים" כדי להסתיר שמדובר בערבים. אובמה בגלוי מנסה להסוות את המושג טרור איסלאמי. באירופה מסתירים את ממדי מגיפת האונס ואובדן השליטה. הכל למען סגידת עדר הנאורים לערך העליון של דתם - תרבותם: "רב תרבותיות". בתירוץ של הגנה על הערבים מפני פשעי שנאה, מנהיגי האנושות עוסקים באובססיביות פאתטית בהסתרת האמת (בעיקר מפני עצמם).

תרבות המערב

כפי שאמרתי קודם, הפילוסופים הנכבדים שלנו מן הסתם עושים דברים מאוד חשובים, אך למרבה הצער הם שכחו דבר אחד קטן, לבצע את תפקידם: הטלת ספק. הסברתי שבכל דור ודור האנושות מקובעת בקונספציות שלה (נובע מחוק הטבע מספר 2, חוק העדר). לפיכך "בכל דור ודור חייבת האנושות להטיל ספק בערכיה ובקונספציותיה"! אין משפט חשוב מזה.

בתקופתו של גלילאו כולם ידעו שהארץ השטוחה היא מרכז העולם. זה היה ידוע, כולם ידעו... בתקופתו של פרויד כולם ידעו שמין זה לגברים בלבד. בתקופתו של היטלר כולם ידעו שיהודים זה גזע נחות. מהן השטויות שאנחנו יודעים?... כמובן שלגמל קשה לראות את דבשתו, אך האם נכנה את האנושות בתקופתנו עדר של גמלים? חלילה, עדר של גלמים הולם הרבה יותר.

נתחיל באימא של הקונספציות: אסור להכליל! מיהו הגולם שחוקק את פסק ההלכה הזה? לכל בר דעת ברור לחלוטין שאין הכללה אווילית יותר מן ההכללה "אסור להכליל". אם זה היה נכון כל משפט בדיון הציבורי היה מתחיל במילים אני, אתה, הוא. לא היו סוציולוגיה, דת, מסורת, תרבות. מיליארד נשים הלובשות שחור מכף רגל ועד ראש היו עושות זאת מכיוון שכל אחת לחוד הייתה מגיעה למסקנה שזו האופנה ההולמת אותה ביותר.

שטות מוחלטת! ועדיין בקרב כל גאוני הדור לא קם צדיק אחד בסדום שיכריז: שטויות! מותר להכליל, צריך להכליל, חובה להכליל. למעשה לא ניתן לפתוח את הפה בלי להכליל. המכוערים יבכו? שיבכו.

הייתי בהרצאה של אסא כשר. הוא נשמע מרוצה מהקוד האתי שגיבש, אך מה הוא שכח? להטיל ספק בקונספציות שלו עצמו. בשביל מה? מי בכלל צריך את המוסר הזה? למה שלא נתרום את המוסר הנפלא הזה לערבים, ואנחנו נסתפק במוסר קצת יותר צנוע כמו הגנה על חיי בנינו?

סגן הרמטכ"ל חשף פעם שיש לו מוסר נפלא: הוא מוכן להקריב חיילים כדי להגן על אזרחי האויב. זה מוסר של נאורים: הם מוכנים לשלם מחיר כבד - אחרים. את הילדים שלו הוא לא ממהר להקריב. שנאמר: תדע כל אם עבריה שהפקירה את גורל בנה בידי מוסר של שוברים שתיקה!

70 בנים המוסריים האלו הקריבו לנו בצוק איתן. המוסר של המבצעים הקודמים לא היה מספיק איכותי בשבילם. בית המשפט בהאג, הגולדסטונים ושוברים שתיקה הצליחו להטיל בהם מורא עד כדי כך שהם סירסו את הצבא. לנו הם מוכרים את קברי הזוועה בתירוצי מוסר.

במקום להשתמש באש כדי להגן על חיילינו, מה שהוכיח את עצמו במבצעים קודמים, הפעם הם השתמשו בחיילינו כדי להגן על אזרחי האויב. יופי של מוסר. ומה קיבלו בתמורה? בעיטה בישבן. עדיין הצבא המוסרי בעולם לא עומד ברמות המוסר ששוברים שתיקה וחבריהם לתרבות הנאורות אוהבים.

לצורך פרופורציה נתחיל ממלחמת השחרור, כבר אז לקינו בתשוקה בלתי נשלטת לערך הגזעני "עליונות מוסרית". הנאורים אומרים בלי למצמץ: הערבים הם בני אדם בדיוק כמונו, שתי טיפות עיניים, אבל... בחיים לא נרד לרמה המוסרית שלהם.

ובכן אילו היינו נוקטים ב"שוויונות מוסרית" היינו אונסים ושוחטים את כל הערבים. אילו היינו מסתפקים בעליונות מוסרית קלה עד מתונה, כלומר מגרשים מכאן את כל הערבים, גן עדן היה כאן. בעזה לא היו טילים אלא ריוויירה, ביו"ש לא הייתה רשות פלשתינית אלא פתרון בעיית הדיור (כחלון היה מובטל). לא היו הסכמי שלום, לא חרמות, לא משטים, לא לחצים, לא פיגועים, לא זוועות. רק דבר אחד היה: גן עדן.

במבצעים קודמים נקטנו בעליונות מוסרית גבוהה מאוד. זה לא הספיק ובצוק איתן כבר החלטנו להיות צדיקים יותר מאברהם אבינו, האם תרזה וישו. 70 בנים הקרבנו כדי להגן על אזרחי האויב!! הקונספציה האיומה הזו הפכה את הטרור ואת השימוש באזרחים כבשר תותחים ללהיט בינלאומי. המונים נערפים ומשועבדים, בקרוב נושמד על-ידי מזוודות גרעיניות, העיקר שהנאורים כופים עלינו את המוסר שלהם.

כפי שהציגה יפה תוכנית הסאטירה "הכל שפיט", הנאורים באמצעות מערכת המשפט, מתנהלים כמו כת או דת האונסת עלינו את ערכיה. ערכים שאיש מעולם לא בחר ואיש לא בחן! איש לא ערער ואיש לא הרהר! שום פילוסוף לא הטיל בהם ספק. הנאורים בצניעותם יודעים שהם צודקים, ואונסים עלינו את ערכיהם. והפילוסופים? שכחו מתי הם עברו את הרקיע השביעי, מעופפים ביקומים מקבילים ומתענגים מעצמם...

אם הנאורים כה אוהבים לאנוס את ערכיהם, למה שלא יעברו לעזה ויאנסו את הערבים להקריב את בניהם? אולי בדמוקרטיה ראוי שהציבור יבחר גם את ערכיו? אם הערכים יעמדו לבחירות אולי יתגלה להפתעתנו שלרוב ההורים במדינת ישראל יש ערך מוסרי אחר מועדף, למשל לשמור על בניהם בחיים?

כמובן שהקונספציה "רב תרבותיות" היא הניסוי בבני אדם הגדול ביותר בהיסטוריה האנושית. מי שנהרות דם לא הספיקו לו כדי להבין זאת, יקבל אוקיאנוסים. אירופה היא כבר יבשת מוסלמית, ההכרזה הסופית על כך היא רק עניין של זמן. ערב עם מערב, חברים, לא הולך! אתכם בצערכם.

אז מה היה לנו? רב תרבותיות, עליונות מוסרית, אמוק גזענות תוך זלזול בצביון. ענישה מידתית, איסור ענישה קיבוצית, איסור פגיעה בחפים מפשע, העדפת שיקום על הרתעה, הכלה, איסור הכללה. כל מני שטויות שהנאורים "יודעים" שהם דברי אלוהים חיים, משפריצים את השטויות האלו מישבנם ואונסים אותנו לחיות ולמות על פיהם, מבלי שאיש מעלה על דעתו להטיל בהם ספק.

תרבות השחיתות

תעשו חיפוש בגוגל על "חשוד בשחיתות" תקבלו אינסוף שמות. ואני שואל: מה חסר? למה בדיוק מחכים כדי שמישהו (בלעז: סמבדי, אניבדי) יואיל ברוב חסדו לעשות טובה לאנושות ובסה"כ לשאול את שאלת המחקר: "האם יכול להיות שיש תרבות שחיתות במערכות השלטון בישראל"?

לא אפציץ אתכם בשמות למרות שחשבתי על זה, רק לטעימה: אולמרט, דנקנר, אור, פיירברג, פישר, רות דוד, צמרת המשטרה שהתגלתה ככנופיית אנסים סדרתיים ורקצב נרקב. מה אתם יודעים על תרבות השלטון המקומי? על התנהלות הפרקליטות? המשטרה? שיעור ההרשעות המגרד את המאה? ישנים בכיף?

כולם עשבים שוטים? אם יתברר שכל חברי הכנסת מושחתים, גם אז נאמר שיש 120 עשבים שוטים? כמה גלמים אנחנו יכולים להיות? מדוע אין אף גולם בתקופתנו המסוגל אפילו להעלות על דעתו את שאלת המחקר האלמנטרית, הטריוויאלית: "האם יכול להיות שיש תרבות שחיתות"?

מהם מאפייני השלטון? האם יכול להיות שתרבות השלטון במדינת ישראל נמצאת במצב של ריקבון מתקדם והיא מורקבת מן המאפיינים הבאים: סטטוס-קוו שיטתי של מחדלים, שערוריות, כשלים, חלמאויות. מנהל לא תקין, חוסר רגישות לכספי ציבור, רעות חולות, נורמות פסולות, ניהול כושל, פגמים בטוהר מידות. נפוטיזם, ג'וביזם, אגואיזם, חזיריזם, פרוטקציוניזם. זלזול, בזבוז, נהנתנות, הוללות, הפקרות, אטימות, היבריס, סיאוב, שחיתות. חוץ מזה הכל מושלם. זה יכול להיות דבר כזה?

מתי בפעם האחרונה בדקנו? שכחנו. תחום תרבות השלטון מחוץ לתודעה, חור שחור אחד ענק. טרם התגלה. מה אנחנו יודעים על תרבות השלטון שלנו? שום, כלום, מאום, נאדה, גורנישט, אפס בריבוע.

תגידו, יש לנו 120 לוביסטים בשלטון, איך יכול להיות שהציבור כל הזמן צריך להיאבק על זכויותיו? על המושג "הון-שלטון" שמעתם? (מושג תקשורתי). על המושג "קשר האליטות" שמעתם? (מושג מדעי). איך ייתכן שכמאה אחוז!!!! מהנורמות על פיהן מתנהלת המדינה פועלות לטובת קובעיהן? פלא, שאת פשרו כנראה שלעולם לא נדע...

מהי האוריינטציה של המדינה? האם יכול להיות שזו מדינת אליטות, עם אוריינטציית אליטות? כשאנו קמים בבוקר לאן כולם רצים? האם יכול להיות שכולנו ממהרים להעשיר את כיסיהם הנפוחים של החזירונים העליונים? שכחתם לבדוק.

איך ייתכן שהשחיתות הצליחה להעפיל למעמד של מפלצת-על שאיש לא מצליח לנצח אותה? האנושות שהגיעה לירח הופכת לרכיכה חסרת אונים בפניה. אולי הרצל צדק? אולי היא לא רוצה לנצח אותה?

ומה הם ממדיה? מיליונים, עשרות מיליונים, מאות מיליונים, מיליארדים, עשרות מיליארדים? אולי מאות מיליארדים? 200 מיליארד הון שחור, 100 מיליארד הון לבן (הטבות מס), 100 מיליארד שחיתות במובן הצר, 100 מיליארד תרבות עושק, 100 מיליארד יוקר המחיה. סדר גודל של מאות מיליארדים בשנה! זהו האומדן שלי לשחיתות במובן הרחב, ומהו שלכם?

שכחתם. כמובן שזה קשור להגדרה. ובכן ההגדרה שלי לשחיתות במובן הרחב מורכבת משלוש הגדרות משלימות: 1. ניצול סמכות לרעה. 2. כל מה שלטובת האליטות על חשבון הציבור. 3. כסף ציבורי שאינו מגיע לידי הציבור. הראשון והאחרון שהתנדב לאמוד את השחיתות הוא פרופ' זליכה: "כעול הביטחון".

ומה בנוגע לתרבות החזירות? הידעתם שיש תרבות חזירות במדינה? אתם יודעים משהו מהחיים שלכם? ושלנו? אנחנו הרי באמוק היסטרי מפני גזענות, הידעתם שאנו חיים בתרבות של "גזענות מעמדית"? בה עשיר נחשב מלך בן מלך ועני כלב בן כלב? אופס, מרוב התלהבות מהקפיטליזם לא שמתם לב...

אתם קוראים לזה הגשמה עצמית, מצוינות. נפלא, ומהי האמת? חזירות. כולם רצים קדימה, אחד על השני, החזקים מגיעים, החלשים צורחים. כולם מנסים לפורר את המדינה ולהכניסה לכיס הקטן שלהם, ואף גולם לא מצליח להבין מדוע המדינה מתפוררת...

כמה נזק גורמות למדינה תרבויות השחיתות, החזירות, העושק והנאורות? איך תדעו? אתם אפילו לא יודעים שיש כאן תרבויות כאלו. ניאלץ להמתין עוד כמה מאות שנים עד שתלמדו להכליל? עד שהפילוסופים יואילו בטובם להתחיל להטיל ספק? למה הכל אני, למה?

אז אני אומר לכם חברים, בו ברגע שנושא התרבות עולה למודעות, תפתח כאן תיבת פנג'ורה כזו, שתפוצץ את בלון המטריקס שכולנו חיים בו. הציבור יודע, אוהו הוא יודע. רק תנו לו הזדמנות לפתוח את הפה. שנאמר: "מעולם לא היה פתרון קל יותר לבעיות קשות יותר, דיון אחד בתקשורת בנושא תרבות השלטון בישראל. דרוש אותו מן העיתונאי הקרוב אליך, כי אם לא תדרוש הוא לעולם לא יהיה".

בנוגע לתרבות אכיפת החוק: כל הנפוחונים מזמזמים סביב לשון החוק כמו נחיל זבובים שגילה ערימת דשן אורגאני ריחני, אלא ששני מטר הצידה יש פרצה ענקית, שאין עליה שום בקרה ושמה: נורמות האכיפה...

לסיכום

פרויד דיבר על מנגנון הגנה "קומפרטמנטליזציה" - כל אדם במדף שלו, בנישה שלו. בנוסף הוא דיבר על סופר אגו - איזושהי עננת מוסר וערכים המרחפת מעל כולנו. בתקופתו ענן המוסר הזה אסר על נשים לאהוב סקס, בתקופתנו הוא אוסר עלינו להכליל. הערכים השתנו, חוקי הטבע נשארו.

נותרה השאלה: האם נמתין שיחלפו מאות שנים כדי שנחלים מתפיסות, קונספציות וערכים אוויליים, או שבעזרת הטלת ספק פשוטה נוכל להשפיע גם על השטויות שאנו כעדר מאמינים בהם בזמן אמת?

מי שמכיר את שני חוקי הטבע יודע היכן הוא חי. אנחנו עדיין לא יודעים, וגם לא יודעים שלא יודעים. אנחנו אומנם מלאים בעצמנו, אבל תצטרכו להודות שבעוד מאה שנה כל ילד ידע את מה שאנו נורא גאים בו היום.

קצת צניעות ותודו שאין לנו מושג מה האנושות תדע בעוד מאה שנה. קצת מודעות חברתית ותבינו שפריצת הדרך של האנושות תהיה בתחום החברתי ולא הטכנולוגי. האנושות לא צריכה פצצה טובה יותר נגד אירן או דאעש, וגם לא מחשב משוכלל שיעשה את הכלכלה טובה יותר.

האנושות זקוקה לשיטה, לתפיסת מציאות אחרת. לכן בהחלט אפשר לצפות שהיא תגיע בדיוק מאותו הילד של אנדרסן. התיאוריה / פילוסופיה הזו היא מושלמת. לא תצליחו להפריך משפט אחד ממנה. אבל מי צריך?... כמה כיף להתעלם, כמה נעים לקום בבוקר ולהמשיך לרוץ קדימה בלי לדעת לאן.

אין נביא בדורו. פעם חששתי שמישהו יגנוב לי את התגלית, היום אני משאיר את תיבת האוצר שלי המלאה ביהלומים פתוחה בכיכר העיר, מי שבכלל עושה טובה ומציץ לתוכה רואה רק זבל...

אני מכיר ויודע גם את מסיח האגו ולכן אני פועל לנטרלו. ברור לי לחלוטין שהחוליה החלשה היא השיווק. לפיכך ובהתאם לזאת אני מכריז רשמית שאני מוותר על זכויות יוצרים וקניין רוחני. מי שיבין את חשיבות הדברים ויצליח לשווקם, מקבל בזאת את רשותי להציגם בפני האנושות בשמו. לא אתבע אותו, אדרבה, אשמח לייעץ ולענות על שאלות בסתר. ברשותכם אני מעדיף להישאר אלמוני, אנא כבדו זאת, אני אדם פרטי אינני חייב דבר לאיש.

נואשתי מהסיכוי לשווק את התיאוריה שלי בתקופתי ולכן מאחר שאני מעדיף ציפור אחת ביד משתיים על העץ, אני מעניק את כל הזכויות למי שיצליח לשווקה. אין לי סבלנות להמתין מאות שנים כדי שהאנושות תבשיל להבין את הדברים, אצה לי הדרך, ולכן אשמח אם הדברים יתגלו עוד בתקופתי. בהצלחה. 
ביבליוגרפיה

העולם הוא מקום מסוכן לחיות בו (איינשטיין רומז: האליטות הן הפושעים האמתיים)

סגן הרמטכ"ל מוכן להקריב ילדים של אחרים (מוסר של נאורים)

אמסטרדמסקי על קריסת המערך הפנסיוני (הקפיטליזם קרס)

המצגת המזעזעת (הקפיטליזם קרס)

זליכה: כעול הביטחון (האדם היחיד בפלנטה שהתנדב לאמוד את השחיתות)

הפלא העשירי - ההסברים (רשימת המסיחים המונעים מאתנו להבין היכן אנו חיים)

החטא ועונשו 3 (גן העדן שהיינו חיים בו אילו היינו מסתפקים בעליונות מוסרית קצת יותר צנועה)


בתקווה שהאנושות תצליח להעלות את התרבות למודעות במהרה ובימינו.


תאריך:  09/10/2016   |   עודכן:  09/10/2016
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 בשאר אסד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיפת התיאוריה "מודעות לתרבות"
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלטע קאקער
9/10/16 12:00
 
א. וינשטיין
9/10/16 14:01
 
אהרון שחר
9/10/16 17:05
 
א. וינשטיין
9/10/16 19:04
 
אהרון שחר
9/10/16 23:01
 
א. וינשטיין
10/10/16 09:58
2
לא קראתי כלום,
9/10/16 12:32
 
אהרון שחר
9/10/16 16:36
3
אבנר צפוני
9/10/16 13:09
 
אהרון שחר
9/10/16 16:55
4
גד דרום
11/10/16 07:53
 
אהרון שחר
11/10/16 11:48
 
גד דרום
12/10/16 23:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  העולם הערבי
ב-3 באוקטובר 2016 הודיעה מחלקת המדינה של ארצות הברית על הקפאת השיחות עם מוסקבה להשגת הפסקת אש בסוריה וביטול המרכז לתאום מבצעי כנגד 'המדינה האיסלאמית' וגורמי אל-קאעידה. דובר מחלקת המדינה, ג'ון קירבי, אמר כי "ארצות הברית לא חסכה במאמצי המשא-ומתן, ובניסיונות ליישם הסכם עם רוסיה להפחתת האלימות. אולם, רוסיה והמשטר בסוריה בחרו בנתיב הצבאי". דוברת משרד החוץ במוסקבה הטילה את האחריות על ארצות הברית ונשיא רוסיה הודיע על אודות השעיית ההסכם להשמדת הפלוטוניום, שנחתם בשנת 2000. על כך הביעה ארצות הברית "אכזבה". ברקע הדברים, קריסתה הסופית של הפסקת האש בסוריה, שהחלה ב-12 בספטמבר על-פי הסכם אמריקני-רוסי, ובעקבותיה הפצצות כבדות ביותר על-ידי חילות האוויר הסורי והרוסי על חלב, שהפילו מאות חללים בקרב אזרחי העיר, כאשר תגובת הקהילה הבינלאומית מסתכמת במחאות, גם אם חריפות.
יו"ר הרשות הפלשתינית הודיע להנהגת פתח כי בכוונתו לקיים את הוועידה השביעית של התנועה בחודש הבא. מחמוד עבאס עיכב את כינוס הוועידה במשך יותר משנתיים בגלל חשש שיריבו הפוליטי המר מחמד דחלאן ינצל אותה כדי להגדיל את כוחו בתנועה. אך על-פי מקורות בפתח נראה כי הפעם נחוש מחמוד עבאס לכנס את הוועידה ובאמצעותה דווקא לנסות ולצמצם את השפעתו של מחמד דחלאן ולהרחיק את מקורביו ותומכיו ממוקדי הכוח של התנועה.
07/10/2016  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
הרפיסות האמריקנית מובילה לפעילות רוסית תוקפנית בסוריה, שעלולה להסתיים ביצירת ציר חדש: רוסיה-סוריה-אירן-חיזבאללה
06/10/2016  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
לפני שלוש שנים הציבה ארצות הברית אולטימטום למשטר אסד להימנע משימוש בנשק כימי, ואיימה לתקפו, לאחר שבמהלך קיץ 2013 נרצחו למעלה מאלף אזרחים בתקיפה כימית של צבא סוריה, בחומר לחימה כימי מסוג סארין, בפרבר של דמשק. בהתערבות רוסיה (והחלטת מועצת הביטחון 2118) הושג הסכם על פירוק מערך הנשק הכימי של סוריה והצטרפות סוריה לאמנת הנשק הכימי (CWC), ובעקבותיו נמנעה ארצות הברית מלממש את האיום בתקיפה. במהלך 2014 הושלם תהליך פירוק סוריה בהסכמה מנשק כימי, שעליו הצהירה, ובמסגרתו הושמדו בתהליך בינלאומי הדרגתי חימושים, כאלף טון חומרי לחימה כימיים וחומרי מוצא ותשתיות ייצור. תהליך זה היה הישג אסטרטגי יוצא דופן: איום בהפעלת כוח צבאי ומהלכים מדיניים מתואמים של שתי המעצמות - ארצות הברית ורוסיה - הביאו לחיסול יכולתו של משטר אסד להפעיל נשק כימי בהיקף נרחב. הישג זה מזהיר במיוחד, לאור תוחלתן הצפויה של חלופות צבאיות להשג זה, ומחיריהן.
29/09/2016  |  אסף אוריון  |   מאמרים
אם הייתי צריך לבחור ערב ראש השנה מה הוא הנושא הבולט ביותר, המזעזע ביותר, הבלתי נתפס בסיפור של האנושות בשנה זאת, הייתי בלא היסוס מצביע על העיר חאלב, העיר עצמה והעיר כמשל. דומני שבעולם לא מבינים, ואולי בכלל לא רוצים להבין, כי משהו חדש, משהו שיש בו רוע שטני, מתרחש בימים אלו. מהו? משטר אסד יחד עם הרוסים חדלו למעשה להילחם נגד המורדים. הם עברו להילחם נגד האזרחים, ללא כחל וסרק. גם בעבר המטוסים פגעו באזרחים, ועוד איך, אך זה היה לפחות במסגרת של לחימה נגד המורדים. עכשיו המטרה היא להרוס בחאלב המזרחית (הנתונה לשליטת המורדים) רובע אזרחי אחרי רובע אזרחי. דהינו, מפציצים ללא הרף את הבתים, את השווקים, את בתי החולים, את המבנים הציבוריים, את המים, את החשמל. היעד הוא לגרום לכך שהאוכלוסייה (ללא ההרוגים והפצועים) תעזוב את הרובע. כלומר, טיהור אתני למהדרין. זה נעשה גם בערים אחרות כמו בחומס וחמה. הרוסים עשו משהו דומה במלחמתם בצ'צנים, כאשר הפכו את הבירה גרוזני לאי של חרבות עם פגרי כלבים וחתולים. כאן, בחלב, הטרוף השטני מגיע לשיא: המשטר רוצה להרוג כמה שיותר אזרחים מבני עמו, ולהחריב כמה שיותר מנכסי עמו. כמובן שעולה השאלה אם בכלל היה דבר כזה שקוראים לו "עם סורי", או "עם עירקי". יכול להיות שאני טועה, אבל קשה לי להיזכר במאה ה-20, ובודאי במאה ה-21, ברצח כזה שמתבצע במלחמת אזרחים בתוך אותו "עם". ואנחנו בעשור השני של המאה 21, המתהדרת בזכויות אדם מעל לכל, המתקוממת נגד כל מילה בלתי ראויה נגד נשים, הרוויה באלפי עמותות הנשבעות למלחמה בגזענות ורמיסת כבוד האדם.
29/09/2016  |  עמוס גלבוע  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי  
עוד ראיות למעורבות משפחת המלוכה הסעודית בטרור  /  אריאל י. לוין
מלחמת דת, לא נגד האיסלאם כולו  /  אריאל י. לוין
"שינוי במדיניות הודו במזה"ת"  /  אריאל י. לוין
סימנים לערעור היציבות במצרים?  /  יוני בן-מנחם
גזר הדין לאחר השימוע  /  אלברט שבות
הסיכויים להצלחתה של הפסקת האש בסוריה  /  אודי דקל, אופיר וינטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il