|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
הנגבי. שלושה חודשים במשרד [צילום: עמית אלקיים, COP]

הנגבי בחקירתו בפרשת בזק: לא קיבלתי אחריות אמיתית במשרד התקשורת

ראש המטה לביטחון לאומי אמר לחוקרי רשות ני"ע, כי לא ידע על מגעיו של פילבר עם ראשי בזק העיד: ביקשתי מפילבר לחכות עם ההפרדה המבנית עד אחרי הבחירות בארה"ב כדי לא להרגיז את סבן
03/03/2024  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

ראש המטה לביטחון לאומי, צחי הנגבי, אמר בשנת 2017 בחקירתו ברשות ניירות ערך בפרשת בזק, כי לא ידע על הקשרים בין מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, לבין ראשי בזק. הנגבי מתח ביקורת על התנהלותו של פילבר ואמר שבעקבותיה יהיה הרבה יותר פרנואיד (כלשונו) בכל משרד בו יכהן. חקירתו של הנגבי הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים במקום חקירה ראשית במשפט נתניהו; הנגבי יעיד מחרתיים (5.3.24) בחקירה נגדית בתיק 4000.

הנגבי סיפר, כי הסכים להיות ממלא-מקום שר התקשורת למשך שלושה חודשים בלבד בפברואר-מאי 2016, לאחר ששלושה שרים אחרים - יובל שטייניץ, אופיר אקוניס ויריב לוין - דחו את בקשתו של בנימין נתניהו למלא תפקיד זה (לאחר מכן מינה נתניהו את איוב קרא לשר מלא). השינוי נדרש לאחר שמבקר המדינה דאז, יוסי שפירא, קבע שנתניהו מצוי בניגוד עניינים בשל חברותו עם בעלי בזק דאז, שאול אלוביץ. הנגבי הגדיר את תפקידו זה כ"רבע משרה, שמינית משרה" ואמר שראה את עצמו כ"סוג של תייר" במשרד התקשורת.

להערכתו, נתניהו ביצע מהלך זה מחשש שבג"ץ יאסור עליו כליל להחזיק בתיקים בנוסף לתפקידו כראש הממשלה. "ראש הממשלה לא רצה לוותר על משרד התקשורת, ולכן הוא חיפש מישהו שכן ייענה. אני נעניתי לזה גם בגלל שיש לי ידידות איתו, אבל בעיקר בגלל שלא היה לי אז הרבה מה לעשות מלבד התחומים הראשונים שקיבלתי במשרד החוץ. היה לי פרשת ילדי תימן, שידעתי שאני מסיים אותה באוקטובר", הוסיף הנגבי. הוא היה שר בלי תיק, תפקיד שבו "אתה קם בבוקר וממציא עבודה".

לדברי הנגבי, יחסיו עם פילבר היו שונים מהרגיל בין שר למנכ"ל, משום שנתניהו מינה את פילבר ומשום שהיה ברור שפילבר יישאר במשרד אחרי שהנגבי יעזוב אותו. פילבר הביא לאישורו של הנגבי את ההחלטות שהיה צריך לקבל, "אבל ידע שאני לא הולך להיכנס לפרטי-פרטים, כי אני לא מתעתד להטביע חותם מיוחד במשרד שאותו אני מתכוון לעזוב".

הנגבי הוסיף: "היה ברור לי שזה לא [מילים לא ברורות], וגם התחומים שאני כן מקבל אחריות, זה לא ממש אחריות אמיתית, אבל יש השקפה ויש מדיניות ואני לא יכול להזיז את מומו. גם לא היה לי עניין [למנות מנכ"ל], אבל בכל מקרה ידעתי שאני לא יכול, כי אם אני אבקש מראש הממשלה להוציא [את פילבר] ולהביא מנכ"ל שלי, איש אמון שלי, הוא יגיד לי: 'אל תבלבל לי את המוח', ובצדק, כי הוא שר התקשורת ויש לו מנכ"ל משרד התקשורת".
חקירת צחי הנגבי, 16.10.17 / תמליל
חקירתו של צחי הנגבי בפרשת בזק (לימים תיק 4000)

"מומו זה עובד אצל בזק, מושחת"
סבן. לחכות עד אחרי הבחירות

חלק ניכר בחקירתו של הנגבי עסק בשאלת ההפרדה המבנית וההפרדה התאגידית בקבוצת בזק. ההפרדה המבנית פירושה שהחברות השונות בקבוצה (בזק עצמה העוסקת בתשתיות, בזק בינלאומי העוסקת באינטרנט ובשיחות בינלאומיות, פלאפון ו-yes) אינן רשאיות להציע ללקוחות חבילות משותפות. ההפרדה התאגידית משמעותה שכל פעילות מבוצעת בידי חברת-בת נפרדת. ביטול ההפרדה התאגידית נחשב לשלב ראשון לקראת ביטול ההפרדה המבנית, ביטול שהיה יעד מרכזי מבחינתה של בזק. פילבר תמך בביטול ההפרדה המבנית, אך מאוחר יותר הסתפק בביטול ההפרדה התאגידית בשל ההתנגדות העזה מצד מתחרותיה של בזק ובשל מחלוקות בתוך משרד התקשורת.

הנגבי התייחס גם ללחץ הכבד שהפעיל חיים סבן, בעל השליטה בפרטנר, נגד ביטול ההפרדה המבנית בבזק. סבן אמר להנגבי ("מדם ליבו", כלשונו), כי הוא מתכוון להילחם בכל כוחו, כולל בבג"ץ ובתקשורת, ולדרוש את פירוק בזק. הנגבי הציע לפילבר להקפיא את המהלך עד לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר 2016, שכן סבן היה מקורב מאוד להילרי קלינטון ו"יכול להיות שהוא הולך להיות האיש הכי חשוב בקשר בין ישראל לבין הנשיאה הנבחרת".

הנגבי ציטט דברים שאמר לו יו"ר פרטנר מטעם סבן, אדם צ'זנוף: "הוא כל הזמן כעס על מומו ועל המדיניות והוא היה אומר לי: 'מומו זה עובד אצל בזק, מושחת'. סתם דברים שהיו מוגזמים, אני הרגשתי שהם מוגזמים. 'עוד נוכיח שהוא מקבל מהם כסף' וכל מיני דברים כאלה. אני לא ראיתי את זה כדבר לגיטימי רגיל, וגם נזפתי בו אפילו, הכרחתי אותו פעם להתנצל, כי הוא אמר את זה למומו בפרצוף באחת הישיבות, אבל הוא האיש הכי קרוב לסבן".

חוקרת הרשות, פולינה גובזמן-קריב, שאלה את הנגבי על המגעים שניהל פילבר עם בכירי בזק בנוגע להפרדה המבנית. הנגבי השיב, כי ברמה העקרונית נכון לנהל דו-שיח עם הגופים המפוקחים, אך יש לעשות זאת בצורה מסודרת ובידיעת כל גורמי המקצוע, ולא בסתר כפי שפעל פילבר (לאור מה שהציגה לו גובזמן-קריב). "אני לא חושב שהייתי שולח להם טיוטות ההחלטה שלי ושיתקנו אותה ושהייתי שומר את זה בסוד, אם זה כאילו חלופה", הוסיף. "אם יש דיאלוג, הוא כשלעצמו לא פגום. כשזה נעשה בדרך מניפולטיבית, אז זה מעיד על כך שהדיאלוג הזה פחות לגיטימי".

הנגבי נשאל על כך שפילבר העביר לבזק את טיוטת הודעת המשרד על קידום (בשלב הראשון) של ההפרדה התאגידית, קיבל את הערות החברה והטמיע אותן בהודעה. הוא השיב, כי הדבר מדהים ומכעיס אותו, "כי זה דרך עקומה". לדבריו, הוא לא ידע שפילבר מחק מן ההודעה את המילים "כפוף לשימוע" אותן דרשה היועצת המשפטית דאז של המשרד, דנה נויפלד. לדבריו, פילבר קיבל "על זה את הגיבוי שלי, אבל הגיבוי ניתן למשהו שכנראה בסוף הוא שונה ממה שחשבת שהוא".

הנגבי סירב לומר האם הוא מרגיש מרומה. "זה מכתב שאמור היה להיות תולדה של כל ההנחיות והעצות שנתתי למומו כידיד וכשותף בניהול המשרד ומה שמסתבר הוא שזה לא כך, וזה כשלעצמו לא התהליך שהייתי מצפה. זה לא פשוט. זה סיוט", הגיב. בהמשך אמר כי זו התנהגות שלא היה מצפה לה לא רק ממנכ"ל של משרד ממשלתי, אלא "הציפייה שלי זה שדברים כאלה לא היו קורים".

עוד עלה בחקירה מסמך מדיניות הטלפוניה, שלדברי גובזמן-קריב – גם אותו העביר פילבר בחשאי לראשי בזק וקיבל את הערותיהם. הנגבי נמנע מלהביע דעה על מהלך זה, אם כי ציין שפילבר היה צריך לומר לעמיתיו במשרד התקשורת שמדובר בהערות של בזק ולא להציגן כעמדתו המקצועית. הקפאת הטיפול בטלפוניה היה הישג של בזק ולא של המשרד, הוסיף, כי "כל הישג של המשרד הוא הישג אך ורק אם הוא משרת את הציבור".

"אני מקבל את זה ברוח מאוד כאובה"
פילבר. "בוא תלמד ממה שאני למדתי" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

בסיום החקירה שב והתייחס הנגבי להתנהלותו של פילבר ותהה בקול מדוע נהג כך. "הוא לא נראה לי אדם שמכר את נפשו לבזק במובן פסול. אני לא מבין למה הוא חשב שזו הדרך הנכונה", אמר. "יכול להיות שיש את הכיוון הזה שראיתי בעיתון, שאנשים אוהבים להבטיח את עצמם ליום שהם לא יהיו בשירות הציבור". הוא הוסיף: "אני מקבל את זה ברוח מאוד מאוד כאובה".

הנגבי הוסיף: "אמרתי לו בתחילת הדרך שפשוט אני בוגר של פרשת בר-און וחקירות ובג"צים והמון המון דברים שאתה לומד מהם. אמרתי: בוא תלמד ממה שאני למדתי" – ובעיקר לפעול על-פי הייעוץ המשפטי. גובזמן-קריב: "בזק היא גוף שלא יודע שובע. כל דבר, כל דבר שהם קיבלו, הם רצו עוד ועוד ועוד". הנגבי: "לדעתי הוא היה צריך להגיד להם 'הגזמתם' וזהו". גובזמן-קריב: "אז למה הוא עושה את זה?" הנגבי: "לא יודע. אני מסתכל בצד המקל, כי ביחסים שלנו לא ראיתי שם את את הדברים שאת מתארת, אני לא יודע מה גרסתו, אבל לי הוא הציג את כהזדמנות בלתי חוזרת, והיא במקרה נופלת בתקופה שאנחנו פה ביחד, לעשות מהלך שיציל את משק התקשורת".

עוד אמר הנגבי: "אני חייב להגיד לך שאני למדתי עכשיו, בשעות האלה, דבר שלא הייתי אף פעם בשום משרד שבו הייתי. אני עכשיו אהיה פרנואיד, אני עכשיו אכנס בכל מקום שבו אני אהיה בתחום ציבורי לקרביים בצורה הרבה יותר קיצונית". גובזמן-קריב: "כי אתה לא יכול לסמוך על בן אדם שעומד בראש המשרד?"

הנגבי: "כי פה למדתי, יש לי הערכה עצמית מאוד מכובדת ואני 30 שנה בכנסת ועשר שנים שר, והחוויה המקצועית שלי מכל עובדי המדינה, כל עובדי המדינה, בכל המשרדים, תמיד הייתה חוויה מהנה ואני הגנתי על כולם. פה יש לי בעיה, אני מרגיש שאני הייתי תמים וזה לא מתאים, לא לי להיות תמים. זה לא נעים לי, בקיצור. חשבתי שאני יותר מתוחכם".

תאריך:  03/03/2024   |   עודכן:  03/03/2024
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנגבי בחקירתו בפרשת בזק: לא קיבלתי אחריות אמיתית במשרד התקשורת
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ELIM
3/03/24 19:04
2
מתבייש בכתב שכמוך
4/03/24 09:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
המיליארדרד היהודי-אוסטרלי ג'יימס פאקר לא יעיד מטעם התביעה בתיק 1000 נגד בנימין נתניהו. כך הודיעה (25.2.24) הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים. פאקר אמור היה להיות עד מרכזי בתיק המתנות, שכן המדינה טוענת שגם הוא - כמו ארנון מילצ'ן - העניק לבני הזוג נתניהו סיגרים ושמפניות בהיקף ניכר. על המתנות ממנו העידה הדס קליין, שהייתה העוזרת האישית שלו ושל מילצ'ן, אך כשם שמילצ'ן העיד בעצמו - כך אמור היה להעיד גם פאקר.
25/02/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
שרה נתניהו כינתה בשנת 2013 את מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, במילים "הוא כמו נאצי, יותר גרוע" - העיד (14.2.24) מנכ"ל ידיעות ספרים, דובי אייכנוולד, במשפטם של מוזס ובנימין נתניהו. הוא אמר, כי בפגישות בין השניים באותה שנה לא היה כל דיבור על עסקה בדמות שיפור סיקורו של נתניהו בידיעות אחרונות בתמורה לסיועו של נתניהו בבעיית ישראל היום.
14/02/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
מנכ"ל הוצאת ידיעות ספרים, דובי אייכנוולד, סבר בשנת 2013 שאם בנימין נתניהו ונוני מוזס ישוחחו בסוגיות פוליטיות, תעלה בהמשך גם סוגיית ישראל היום, לאחר שנתניהו הביע באוזניו נכונות לסייע בנושא. כך אמר (12.2.24) אייכנוולד בהמשך עדותו במשפט נתניהו, בחקירה הנגדית לסניגוריתו של מוזס, עו"ד נוית נגב.
13/02/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
טיפולה של הפרקליטות בתיקים נגד ידיעות אחרונות, וואלה ובזק בתיקי האלפים היה ממושך במידה בלתי סבירה. כך קובע (6.2.24) נציב הביקורת על הפרקליטות, מנחם פינקלשטיין, בתשובה לתלונתה של עמותת "הצלחה" באמצעותו של עו"ד אלעד מן. החלטתו של פינקלשטיין ניתנה לאחר שהפרקליטות הודיעה שבזק תיקנס ב-800,000 שקל על חלקה הנטען בתיק 4000 בעת שנשלטה בידי שאול אלוביץ, בעוד התיקים נגד וואלה (בתיק 4000) וידיעות (בתיק 2000) נסגרו.
13/02/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
בנימין נתניהו לא שאל מעולם את יהודה וינשטיין האם מותר לו לקבל מתנות מחברים - לא כאשר וינשטיין היה סניגורו ולא כאשרכ כיהן כיועץ המשפטי לממשלה (2016-1010). "לא נתתי שום חוות דעת, לא בעל-פה ולא בכתב. לא נתבקשתי ולא נתתי", העיד וינשטיין (7.2.24) בתיק 1000. וינשטיין הוסיף, כי נתניהו מעולם לא שוחח איתו על ארנון מילצ'ן ועל ג'יימי פאקר. שרה נתניהו נכחה באולם - הפעם הראשונה בה הגיעה לדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים (לאחר שנכחה בעדותו של ארנון מילצ'ן בברייטון).
07/02/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il