|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

שיפוט מהיר: המועמדים לעליון

מחנה שנלר

השופט ישעיהו שנלר מקדים לדיון, מפגין הומור ואופי נוח ומנסה לקדם פשרה בין שותפים לשעבר במיזם למשחקי מחשב. כאשר הדבר אינו עולה בידו, הוא מנהל את הדיון ביעילות רבה ומפגין בקיאות עצומה בפרטי התיק - לעיתים יותר מאשר עורכי הדין
02/01/2012  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   הוועדה לבחירת שופטים   |   תגובות
שנלר. זוכר את ההצעה מצ'ק פוינט [צילום: בוצ´צ´ו]

נינוחות וחריפות
בא-כוחו של הורוביץ קוטע את גלובוס אחרי משפט אחד, ושנלר מתערב: "תן לו דקה, אנחנו על הבוקר". אבל מיד הוא גם מכוון את גלובוס: "כדי שהחקירה לא תהיה ארוכה מדי, תענה על מה שהוא שאל. השאלה הייתה פשוטה, תענה בשלוש מילים". בהמשך החקירה יעיר שנלר מדי פעם לגלובוס, מעט בחריפות, שעליו לדבר יותר לאט ולהמתין כאשר הוא עוצר אותו

כרטיס ביקור
השופט ישעיהו שנלר נולד בשנת 1951 בישראל ואת לימודי התיכון סיים בבית הספר של קבוצת יבנה. בשנים 1971-1967 למד שנלר בישיבת מרכז הרב בירושלים. שוחרר מצה"ל מסיבות רפואיות.

את לימודי המשפטים באוניברסיטת בר-אילן סיים שנלר בשנת 1975 ואת רשיונו כעורך דין קיבל שנתיים מאוחר יותר. עד 1996 עבד שנלר כעורך דין, תחילה כשכיר ולאחר מכן כעצמאי. בינואר 1997 מונה שנלר לשופט בבית משפט השלום בפתח תקוה וביוני 2003 מונה לשופט בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

השופט: ישעיהו שנלר, בית המשפט המחוזי בתל אביב

המועד: יום ראשון, 1.1.12, שעה 10:00

הנושא: המרצת פתיחה

הנה תופעה שעוד לא ראיתי: שופט שמקדים לדיון. מאחר שכל הצדדים היו באולם, ישעיהו שנלר נכנס כבר ב-09:56 וניגש מיד לעניין. מדובר בתביעה של ד"ר אורי גלובוס נגד טל הורוביץ, שהיה שותפו לפיתוח משחקי מחשב. בדקות הבאות ינהל שנלר פינג-פונג מרשים בין הצדדים, תוך הפגנת בקיאות רבה בפרטי הטענות, יצביע על החולשות של עמדותיהם וינסה לשכנע אותם להגיע לפשרה - תוך שהוא מקפיד למנוע כל מראית עין כאילו גיבש עמדה כלשהי.

שנלר פותח בבקשה לדעת מה הם בעצם הסעדים שמבקש גלובוס, ודי מהר מתברר שמדובר בשאלה רטורית. "לא לפרוטוקול, אני אגיד לאדוני מבחינה פרקטית", הוא אומר לבא-כוחו של הורוביץ, הטוען שיש להעביר את התביעה לפסים רגילים. "בסופו של יום, אם הדבר הוא כפי שאתם טוענים, מבחינת האיש שלך הרבה יותר כדאי לגמור את הסיפור [בהמרצת פתיחה] מאשר לנהל הליך רגיל שיקח הרבה יותר זמן. מדובר רק בשני מצהירים. עדיף לאדוני לגמור היום. כל בית משפט יפצל את הדיון [וידון בשאלת זכויות היוצרים] לפני הסעד הכספי [שתובע גלובוס]".

בא-כוחו של הורוביץ טוען שהבעיה שלו איננה רק עם כך שגלובוס שילם אגרה מופחתת, אלא גם עם כך שבתביעה רגילה הוא יוכל לבקש גילוי מסמכים. שנלר: "רגע, לא ביקשת גילוי מסמכים? יכולת לבקש להזמין עדים, הבוקר בדקתי אם ביקשו". עורך הדין: "אין לנו עדים". שנלר: "מצוין". בהמשך דן שנלר בשאלה האם לגלובוס יש גם תביעות בתחום דיני העבודה, שכמובן אינן בסמכותו של בית המשפט המחוזי, ואט-אט מתחיל לכוון לעבר הפשרה שמן הסתם כבר נכנס איתה לדיון.

"אני מודה לאדוני, נעים גם לשמוע"

מתברר שהורוביץ הגיש רשימה של משחקים שפיתח גלובוס ואשר אין לו כוונה להשתמש בהם, ושנלר סבור שזהו בסיס טוב לפשרה: "השאלה אם לגבי הזכויות, אם הוא לא משתמש בהן, אם זה לא מספק אותך", הוא אומר לבא-כוחו של גלובוס, והלה משיב: "רשימת המשחקים שהוצגה לבית המשפט היא פחות מחסרה. במסגרת מו"מ שהיה" - שנלר קוטע אותו מיד: "אל תגלה פה מה שהיה במסגרת מו"מ". כאן יש לבא-כוחו של גלובוס הצהרה מפתיעה: "התכוננו לדיון מוקדם, לא זימנו עדים". שנלר קצת מתרגז: "אני קבעתי דיון. אתה מגיש המרצת פתיחה ועוד רוצה להזמין עדים? אתה המבקש ואני אכריע על סמך מה שיש כאן".

כאשר שנלר מפגין שוב את בקיאותו בפרטי הסכסוך, הוא זוכה למחמאה מפי בא-כוחו של הורוביץ ומגיב עליה בחיוך: "אני מודה לאדוני, בדרך כלל אני מחלק מחמאות לעורכי הדין, נעים גם לשמוע". בנימה רצינית יותר, הוא דוחף בגלוי לפשרה ואומר לבא-כוחו של גלובוס: "לא לפרוטוקול, אני מדבר עכשיו רק לצורכי פשרה. שהאיש שלך יגיד עכשיו איזה משחקים מפריעים לו [אם הורוביץ יעשה בהם שימוש], ובזה זה נגמר והולכים הביתה. אתם בכל מקרה צריכים לגמור את הסכסוך. אני אומר במפורש מה תהיה ההסכמה. חייב להיות ברור שאין לך תביעות נגד החברה ונגדו [הורוביץ], למעט מה שקשור לדיני עבודה ואז תלך לבית הדין לעבודה". אך עד מהרה מתברר, שהנוסחה הזאת לא תעבוד ושנלר מזמין את גלובוס להיחקר על תצהירו.

שנלר ממתין בסבלנות, מחליפים צחוקים עם הקלדנית, ואז מגלה שהצדדים עוד לא מוכנים. הבעיה: בא-כוחו של גלובוס לא הביא איתו העתק של תצהירו. שנלר מתמצא בתיק עוד יותר טוב ממנו ואומר לו שהתצהיר נמצא בבקשה שהגיש, אחרי הנספחים. בשעה טובה אפשר להתחיל. בא-כוחו של הורוביץ קוטע את גלובוס אחרי משפט אחד, ושנלר מתערב: "תן לו דקה, אנחנו על הבוקר". אבל מיד הוא גם מכוון את גלובוס: "כדי שהחקירה לא תהיה ארוכה מדי, תענה על מה שהוא שאל. השאלה הייתה פשוטה, תענה בשלוש מילים". בהמשך החקירה יעיר שנלר מדי פעם לגלובוס, מעט בחריפות, שעליו לדבר יותר לאט ולהמתין כאשר הוא עוצר אותו.

"אני דווקא מבסוט"

בא-כוחו של הורוביץ שם לב שגלובוס מסתכל לעבר עורך דינו ומבקש משנלר "שבית המשפט ינחה את העד לא להסתכל על עורך הדין ולקבל הנחיות". שנלר: "אם תראה לי פסק דין שאסור להסתכל על עורך הדין". בא-כוחו של הורוביץ: "מותר להסתכל, אסור לקבל הנחיות". שנלר בחצי-חיוך: "בסדר". אך כאשר מאוחר יותר ישוחח גלובוס עם עורך דינו בקול שכמעט אינו נשמע, יתערב שנלר מיד ובתקיפות: "סליחה, אסור לך לדבר עם עורך הדין". בא-כוחו של הורוביץ, בציניות: "אבל להסתכל מותר". שנלר שומע את העקיצה ואינו מגיב.

במשך רוב החקירה מסתכל שנלר על המסך כדי לוודא שההקלדה נכונה, מדי פעם מתקן ואף מעיר פעם אחת בחיוך: "יפן, לא יוון, זה קרוב". הדבר מונע ממנו ליצור קשר עין רצוף עם גלובוס, דבר שאולי יפגע ביכולת להעריך את אמינותו. שנלר מקפיד שגלובוס יאפשר לקלדנית לרשום, ומצד שני - שבא-כוחו של הורוביץ יתן לו להשלים את תשובותיו. כאשר גלובוס מבקש לעיין במסמכים, אומר שנלר בהומור אופייני: "אין הרבה מה לעבור, אני דווקא מבסוט שעורכי הדין משני הצדדים לא הציפו אותנו". הוא מאפשר לגלובוס לעיין בתצהיר, ואחרי דקה אומר לו: "אם תמצא אחר-כך - אז תמצא, בוא נמשיך".

שנלר ממשיך להפגין בקיאות רבה מאוד בכל הפרטים. הוא זוכר שנספח ז' לתצהיר הוגש משום מה פעמיים, הוא גם זוכר שגלובוס קיבל מצ'ק פוינט הצעת עבודה תמורת 600,000 שקל בשנה. כאשר בא-כוחו של הורוביץ מתקרב למרחק של נגיעת יד מגלובוס, שנלר מרחיק אותו מיד. ואילו כאשר הלה מבקש לרשום בפרוטוקול תשובה החשובה לו, שנלר שוב צוחק: "סליחה, אני אומר מה לרשום. אני מבטיח לך שהכל נרשם".

השורה התחתונה:
שופט המפגין בקיאות עצומה בפרטי התיק ומבין היטב את עמדות הצדדים. ניסה להגיע לפשרה, אך לא בזבז עליה זמן כאשר התברר שאין לה סיכוי. ניהל את הדיון ביעילות רבה, שלא פגעה בזכויותיו של איש מן הצדדים. הפגין הומור ואופי נוח, אם כי כמה הערות שלו - בעיקר לעד - היו מעט תוקפניות.

יעילות: 9.

מזג שיפוטי: 8.

תאריך:  02/01/2012   |   עודכן:  02/01/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 בג"צ קציר 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחנה שנלר
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רם 99
2/01/12 11:32
2
אלישמע
2/01/12 11:58
 
בטוח?
4/01/12 14:42
3
ב
2/01/12 14:25
4
תוהה על הראשונות
2/01/12 15:05
 
צפנת פענח
2/01/12 16:59
5
מכיר אותו
2/01/12 17:11
6
eric
2/01/12 20:08
7
אבי אורי
3/01/12 00:26
 
גיבובים
12/01/12 10:03
8
במלחמות השושנים
4/01/12 14:40
9
משקיף
12/01/12 09:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה זר בן ה-74 הוא פרק מהלך של היסטוריה ישראלית. 'האיש והאגדה' הספיק ללמוד בתיכון צייטלין, להתגייס לנח"ל המוצנח, להיפצע קשה בקרב "המִתלה" ולאבד אחת מעיניו, להשתתף בהקמת קיבוץ בארות יצחק, לעסוק בהוראה, לעשות חיל בעסקים כמהנדס חשמל, ולהשקיע את הונו ואונו במפעל חייו כגואל האדמות הגדול ביותר ביהודה ושומרון. בדרך הוא גם השתתף בפעולת התגמול של המחתרת היהודית כנגד ראשי הערים בשנות השמונים, וגם נפצע קשה בפעם השניה כשבעל קרקעות ערבי עמו סחר היכה אותו בגרזן בפניו ובגרונו וירה בו. הפציעה לא מנעה ממשה זר להחלים במהירות, לבנות את 'הטירה' שלו על הגבעה הנישאה "מצפה צבאים" שליד קרני שומרון, ולהמשיך במפעל רכישת הקרקעות והקמת היישובים.
02/01/2012  |  יהודה יפרח  |   כתבות
ספורט חורף משלב בתוכו שני גורמים הדורשים התייחסות תזונתית מיוחדת - הראשונה, כמו בכל ספורט, כמות אנרגיה ורכיבי תזונה המתאימים להביא את המתאמן בשיאו הגופני לפעילות, והשנייה - מכיוון שהפעילות מתקיימת בתנאי קור הדרישה האנרגטית עולה ויש לכלול בתזונה כמות אנרגיה נוספת לחימום הגוף.
01/01/2012  |  סיגל פרישמן  |   כתבות
בתקשורת הישראלית פורסם שהרב הראשי לישראל יונה מצגר קיבל הצעה להיות רבה הראשי של אנגליה לאחר פרישתו של הרב הנוכחי יונתן זקס ב-2013. אלא שהצעה כזו, אם הייתה בכלל, לא הייתה רשמית. "שטויות", ענה גורם רשמי ב'איחוד בתי הכנסת' הבריטי שנשאל לאמיתות הידיעה. הוא הסביר שתהליך הבחירה רק התחיל וטרם נבחרו אפילו המועמדים, כך ש"אין כרגע אדם בעולם שיש לו סמכות להציע מועמד לתפקיד", וגם אם היה, לא היו מציעים את התפקיד לרב מצגר.
01/01/2012  |  צביקה קליין  |   כתבות
אילת, עיר הנופש הדרומית, נכנסת לשנה החדשה ברגל שמאל. חג החנוכה ונשפי הסילבסטר ציינו את האקורד האחרון לתפוסה מניחה את הדעת במלונותיה. בעונת התיירות המתה, שזה עתה החלה, נותר להם רק לייחל לחסדיהם של ועדי-עובדים למיניהם, אם לא לנס חדש ומאוחר של חנוכה, שיצליח לגאול אותם מריקנותם הגדולה.
01/01/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
שופטי ישראל, בתוך עמם הם יושבים. השלום והמלחמה אינם רחוקים מלבם ומבתיהם. אין ספק שכל אחד מהם הוא בעל דעה ובביתו אף מביע עמדה בעד או נגד קיומן של ההתנחלויות ויישוב יהודים מעברו המזרחי של הקו הידוע כ"קו הירוק". לכן, השאלה המקננת בלב המתדיינים והמצפים לדבר בית המשפט היא אם בבוא השופטים להכריע במחלוקת הפרטנית, זו שבין המתנחל ובין יריבו, הם באמת משתחררים לחלוטין מנטיית הלב אחר העמדה העקרונית כדי לשפוט נכונה בריב הפרטי. אילו במשפט רגיל היה לבו של השופט נוטה מלכתחילה לעבר אחד מבעלי הדין, לשבט או לחסד, הוא היה פוסל עצמו מלדון בעניינו. אבל במחלוקת הגדולה על השפעת ההתנחלויות על שלום ישראל אין איש, בוודאי לא שופט, שהוא חסר דעה. אם ייפסלו כל שופטי ישראל מלדון בנושא - מי יבוא במקומם? לכן, מקבלים אנו את דינם, ומצפים שיעשו כמיטב יכולתם לפסוק דין צדק שאינו מושפע מעמדה פוליטית ולא ממחשבה מדינית. הדרך הנכונה לעשות כן היא להתייחס לכל מחלוקת על קרקע ובניין ביהודה ובשומרון כאילו היא מחלוקת על מקרקעין בתחום מדינת ישראל (ממערב ל"קו הירוק") בין שני ישראלים, תוך התחשבות, כמובן, בדין החל ביהודה ובשומרון וללא התעלמות מהנסיבות המיוחדות שבתחום זה.
01/01/2012  |  אורי שטרוזמן  |   כתבות
רשימות נוספות   /   הוועדה לבחירת שופטים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  /  מי ומי  
ה"דיל" שיאפשר את חוק גרוניס  /  זאב קם
בג"ץ: לא יהיו מינויים עדתיים ודתיים לעליון  /  איתמר לוין
נדחתה ישיבת הוועדה למינוי דיינים  /  איתמר לוין
אלרון מציג: שלווה תקיפה  /  איתמר לוין
אורי שהם: ביטחוניסט ופליליסט  /  איתמר לוין
דברים שרואים משם  /  יהודה יפרח
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il