|   15:07:40
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

למרות המתרחש בכלכלה העולמית

הכלכלה הישראלית תוכיח את עצמה

הצמיחה במשק הישראלי תמשיך סקנדלים כלכליים רצועת זמן לא נחמדה ברמה הביטחונית תחזית אסטרולוגית לשבוע 18.5.12-11.5.12
11/05/2012  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
השקל הישראלי. יעשה חיל [צילום: פלאש 90]

הלכנו לישון ביום שני בלילה עם בחירות בספטמבר וקמנו עם ממשלת אחדות בבוקר יום שלישי, 8.5.12. הבחירות נדחו עד להודעה חדשה...

לפני שבוע (4.5.12) נכתב בטור זה: "ייתכנו התפתחויות נוספות שקשה לדעת כיצד להתכונן אליהן. מדובר בתהליכים חדים, לא רק ברמה האישית, אלא גם רחש בחש ברמה הפוליטית והגלובלית...".

בתחזית למדינה, שבוע לפני כן (27.4.12), למעשה היה רמז שמשהו מיוחד עומד להתרחש: "בחודש מאי 2012 יהיה נוח לממשלה להעביר חוקים יצירתיים, גם אם הם שנויים במחלוקת".

עוד כמה התפתחויות נוספות שכבר נכתבו בתחזית למדינה - לעיונכם ולשיפוטכם בחלק האחרון של כתבה זו.

חזרה לשבוע הקרוב

אנו נכנסים לתקופה בה אנו מנקים את מה שמיותר. המגמה היא לשחרר, וכל זה קורה בעיקר עד ליקוי החמה שיתרחש אצלנו בתאריך 21.5 לפנות בוקר. קיימת הזדמנות להוציא את האנרגיה הישנה מחייכם, זו שמפריעה לכם לפרוץ מחסומים, כדי לפתוח דלתות חדשות שיובילו ליעדים חדשים.

בשבוע שלפני הליקוי לא כדאי להוציא לפועל תוכניות, מאחר שאלה לא יענו על הציפיות ולא יתפתחו בדרך בה חשבתם. האירועים המתרחשים ביום הליקוי הם גורליים. האירועים שיתרחשו בשבוע שאחרי הליקוי חשובים מאוד, אבל בלי האיכויות הפאטאליות שקיימות בשבוע שלפני (בין התאריכים 20.5-13.5). אם אין ברירה ויהיה עליכם לפעול, זיכרו שבהמשך יהיה צורך לעשות תיקונים, כדי להתאים את התהליכים למטרות המקוריות שהצבתם. מבנה הכוכבים בו יתקיים הליקוי יביא לאי-שקט, חוסר-ודאות, בעיקר בכל תחומי הדיפלומטיה הבינלאומית (סוריה, אירן ואפגניסטן).

בנוסף, ייחשפו סקנדלים, בעיקר בגלל דוחות כלכליים מזויפים בחברות גדולות או הונאות הקשורות בממשלות ובמנהיגים ברחבי העולם.

אנחנו מתחילים את רצועת הזמן בה כוכב ונוס חוזר על עקבותיו במזל תאומים, נסיגה שתימשך עד סוף חודש יוני. אפשר לצפות שמערכות יחסים יהיו הנושא המרכזי בחודשיים מאי-יוני 2012. מערכת יחסים מהעבר יכולה לחזור אל חיינו, גם אם זה רק במחשבות, בזיכרונות או בחלומות, אבל ייתכן גם שתהיה התחדשות ממשית של מערכת יחסים, חברות של פעם, קשרי משפחה שמתחדשים. ייתכן שתופתעו משיחת טלפון מחבר שנעלם או מביקור לא צפוי של בן זוג איתו הייתם בקשר רומנטי. תחשבו על מה שהיה טוב ביחסים, על מה שלמדתם ממגוון מערכות היחסים, איספו את החוויות והשליכו ממאגר הזיכרונות שלכם את החלקים השליליים. התמקדו ביכולות ובתובנות שיבואו לידי ביטוי בהמשך - אלה צפויות להיות התפתחויות מעודדות מאוד.

נסיגת ונוס במזל תאומים, בתאריך 15.5, תשפיע גם על רעיונות חדשים. התקשורת הבינאישית תהיה באור הזרקורים ונושאים הקשורים ללימודים ולחינוך יודגשו, יחסית למה שהורגלנו אליו. ונוס בנסיגה במזל תאומים, היא פטפטנית מאוד...

אלה מכם התקועים במערכת יחסים שאין בה סיפוק, יש לכם הזדמנות לחשוב שוב על מקומכם בתוך המערכת ובהזדמנות זו לנסות להרחיב מעגלים חברתיים.

הימנעו מעסקות כלכליות בין התאריכים 27.6-15.5. ונוס בנסיגה, מטעה בהערכה כספית. גם כל מה שקשור לאסתטיקה אינו במיטבו בפרק הזמן הזה, למעט לאלו שנולדו עם ונוס בנסיגה או מארס בנסיגה.

מחשבה אסטרולוגית

כוכב ונוס נעצר בדיוק על כוכב אורנוס בהורוסקופ המדינה, במעלה 23 במזל תאומים. זו המעלה בה נעצר כוכב מארס בינואר האחרון, לפני שהתחיל את הנסיגה במזל בתולה במנעד לאורנוס וגם כוכב מרקורי נעצר במעלה 23 במזל דגים רגע לפני שיתיישר...

זה נותן תחושה של נפיצות. מאחר שגם הציר 2-8 מופעל לאורך כמה חודשים, ניתן להבין שאנחנו במצב רגיש ופגיע. בנוסף, גם המנעד של אורנוס/פלוטו, המגיע לדיוק בחודש יוני, "מנענע" את השמש במזל שור במפת המדינה וגם את השמש במפת ההכרזה על מדינה פלשתינית מנובמבר 1988. האם הטמפרטורה עומדת לעלות? האם נגיע שוב לנקודת רתיחה שתביא לסבב נוסף? האם יהיה זה עם הרשות הפלשתינית? בגבולות שלנו? שוב עזה? אנחנו נכנסים לרצועת זמן לא נחמדה ברמה הביטחונית. נקווה שזה רק איום ותו לא.

השבוע...

11.5 שימרו על ערנות כדי להימנע ממידע שגוי. אל תעלו על ענני הדמיון, העדיפו את העובדות. ייתכן שאתם חשים שקיים קרב פנימי בין רגש והיגיון, מה שגורם לכם להישמע קצת עקשנים. קור רוח יעזור לכם יותר.

12.5 הסטאטוס קוו נפרץ בפתאומיות וחוסר שליטה עלול לפגוע באנשים סביבכם. תחשבו לפני שאתם פועלים כדי שלא תצטערו מחר. הצורך שלכם להתנער מכל מחויבות גורם לזעזוע במערכות יחסים חשובות לכם.

13.5 הירח בטל משעה 03:41 לפנות בוקר עד שעה 14:42 בצהריים. מצב הרוח משתפר מאוד והאופטימיות שבה לחייכם, ייתכן שמשחקי מזל או הזדמנות יוצאת מן הכלל משיבים את החיוך לפניכם.

14.5 קיים רצון להיות בקשר עם חברים, הדגש הוא על תקשורת בינאישית ברמה מעשית. תוכניות זוכות לתמיכה וכך גם צוברות תאוצה ליעד המבוקש. נסו להימנע ממאבקי כוח וממניפולציות, מאחר שאלה יגרמו למסמוס המטרות שלכם.

15.5 הציפיות שלכם מאחרים אינן מתממשות. הימנעו מגלישה לרכילות שעלולה לחזור אליכם מאוחר יותר כבומרנג. חפשו את הדרך לאזן בין רגישות והתגוננות. הירח בטל משעה 14:59 בצהריים עד 00:46 אחר חצות.

16.5 הרצון לעבוד ולהשקיע ביוזמות שלכם נתקע במכשולים מתסכלים. התמקדו במה שהחלטתם לעשות ותופתעו לאן מניע אתכם כוח הרצון. נאמר שהחיפזון מהשטן, לכן כל פעולה אימפולסיבית עלולה להחטיא את המטרה. עיצרו וחישבו.

17.5 אינכם בטוחים מה הדרך הנכונה לפעול עתה. חשוב להגיע למערכות יחסים הדדיות, אלה עוזרות לסיעור מוחות, לצד שנינות והומור נפלאים.

18.5 הירח בטל משעה 00:40 אחר חצות עד שעה 13:04 בצהריים. ההשראה משתלבת בעשייה יומיומית ויש לכם גם אפשרות לקחת פסק זמן כדי להתחדש.

כלכלה ושווקים

הדינאמיקה הכלכלית יוצרת את אפקט הדומינו פעם אחר פעם. שוב יוון גורמת לכך. אלה הקוראים כאן את המדור בקביעות, אינם מופתעים לקרוא שחוסר הוודאות בתוך המדינה הזו אחרי הבחירות משפיע על כל גוש האירו.

כוכב ונוס נעצר ומתחיל בנסיגה בתאריך 15.5 במזל תאומים, נסיגה שתימשך במהלך השבועות הקרובים, עד לתאריך 27.6. בנוסף, בתקופה הקרובה קיים מצב כוכבים נדיר, בו הוונוס גורמת לליקוי כשהיא עוברת על השמש, אלא שבגלל גודלה של ונוס זה ייראה רק כנקודה שחורה קטנה על פני השמש בתאריך 6-7.6. ליקוי של ונוס יכול להביא לדרמה, לשינוי משמעותי בתוך מצב נתון. זה בהחלט ישפיע ויביא לשינוי מהיר, גם מבחינה פוליטית וכלכלית, בעיקר באסטרטגיה הכלכלית באירופה.

למדנו כבר שכאשר כוכב משנה מגמה יש השפעה מיידית על השווקים, על אחת כמה וכמה כשהכוכב הזה הוא ונוס, שמבחינה אסטרולוגית מסמל כספים. כך שאנו צפויים לתנודות חזקות מאוד ולירידה בשווקים, ומיד אחרי שכוכב ונוס יחזור לדרך המלך, נראה עלייה חדה בשווקים.

רצועת הזמן בין 15.5 עד אמצע חודש יוני, תביא לחוסר נחת בשווקי העולם בלשון המעטה. למעשה, קיים ניסיון בגוש האירו וגם בבריטניה, למצוא פתרון לגירעונות הקשים באמצעות תוכניות צנע, הכוללות מיתון כבד והחלטות על מיסים גבוהים, ובמקביל גם קיצוץ בהוצאות של הממשלות, בתקווה שזה יעזור לתקציב המדיני. זה טבעו של כוכב פלוטו במזל גדי.

כל הניסיונות הקיימים כעת לא יביאו לפתרונות בטווח הקרוב, המצב עצמו ישתנה רק אחרי שנת 2015. בין לבין, נראה ממשלות מתחלפות במהירות. האזרחים ינסו פעם אחר פעם לשפר את מצבם כשהאצבע המאשימה מופנית לשלטון. המדינות הסוציאליסטיות באירופה הבינו את המשמעות הכלכלית של הגירה ופליטים, אלה החיים שם על חשבון אזרחי המדינות, ובמקומות כאלו צומחים מנהיגים שיודעים לבטא סיסמאות לאומניות.

הקנצלר אנגלה מרקל ואחריה דייוויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה, הצהירו כבר לפני יותר משנה ש"הרב-תרבותיות נכשלה". בעבר כבר נכתב כאן, בכמה כתבות, שמבנה הכוכבים אורנוס בריבוע לפלוטו יעלה את מפלס הלאומיות בעולם ובהקצנה את הלאומנות. נכון לעכשיו, בבחירות בצרפת, מפלגת הימין הקיצוני זכתה ל-19% תמיכה, עם מארין לה פן בראשה, וביוון גם המפלגה הניאו-נאצית, "השחר הזהב", נכנסה לפרלמנט. זו מגמה שתתחזק בשנים הקרובות.

תזכורת נוספת מהתחזית למדינה

שמענו בימים האחרונים את שר האוצר מדבר על התקציב הצפוי. בכתבה שכללה את התחזית למדינה, בתאריך 27.4, נכתב: "הכותרת שלי היא שהמצב הכלכלי ממשיך להיות טוב, אבל עקב המציאות המשתנה, אם אלה אירועים ביטחוניים וכלכליים במדינה, או המציאות הכלכלית בעולם המערבי, יהיה צורך לבצע שינויים ועידכונים בתקציב המדינה ולהשאיר מרחב פעולה בנושא... ייתכן שתגיע הבנה שהפעם יש קושי להכין תקציב ארוך-טווח, בגלל מרכיבים שייראו מעורפלים בזמן הזה".

אני חוזרת, "אין מה לחשוש, מדינת ישראל לא גולשת למשבר פיננסי כפי שנמשיך לראות באירופה ובארה"ב, אבל יהיה חשוב להבין שלא ניתן לחגוג בלי חשבון, כפי שהיה בשנתיים האחרונות. עם מצב הכוכבים המתפתח על ציר 2-8... ההתפתחות והצמיחה ימשיכו, אבל המספרים יהיו קצת יותר נמוכים. אבל גם כאן הכל יחסית לשנתיים האחרונות...".

הצמיחה במשק תמשיך. נכון שמודי'ס הורידו את תחזית דירוג האשראי של הבנקים בישראל, בגלל חוסר ביטחון אזורי... אך אף על-פי כן, המציאות הכלכלית בישראל תוכיח את עצמה מול העולם כולו.

על שלי יחימוביץ' כתבתי בשבוע האחרון: "הבעיה תהיה עם הפופולריות שלה במדינה, כשהמפה המשותפת שלה עם המדינה, אינה מבטיחה תמיכה לטווח הארוך. הנסיבות החיצוניות עלולות לעורר חוסר-ודאות שיערפלו את דרכה והמציאות בה היא תנסה להתקדם, וזו תקשה עליה לבנות אסטרטגיה ארוכת-טווח".

המציאות המתפתחת עכשיו בעקבות הקמת ממשלת האחדות, יוצרת סימני שאלה ליציבות ולתקוות שלה, שהיו ברורות כל-כך בסקרים לקראת הבחירות, שלא יתקיימו בסופו של דבר בספטמבר. כך גם עם תוכניתו של המתמודד יאיר לפיד, שעליו נכתב כבר לא פעם ובשבוע האחרון שוב: "יאיר לפיד... זה שנדחף לפוליטיקה על-ידי גורם שלישי, ועתה הוא נמצא בתוך המרוץ. מבנה הכוכבים שלו עם מדינת ישראל, מעיד על ניסוי ו'תהייה', ותחשבו על זה...". למען האמת, מבנה הכוכבים שלו היה מוזר ביחס לתמונת הסקרים בכל כלי התקשורת. עתה ניתן להבין מה ניסו הכוכבים לומר לנו, שהוא בתהליך של "ניסוי ו'תהייה'"...

המשמעות על-פי רוב שאדם במצבים כאלה, בוחן מחדש כמה כיוונים, פותח כמה אפשרויות לפעולה, זה תמיד נראה ונשמע הרבה יותר גרנדיוזי בנקודת ההתחלה, מלווה בהרבה רעש וצלצולים, בלי יכולת לבסס את התוכניות שלו לטווח ארוך. אלה כוכבים המתאימים לקחת פסק זמן. כשנתקרב אי"ה למועד הבחירות החדש, נבדוק שוב אם יהיה צורך.

ראש הממשלה ממשיך לזכות בתמיכת העם לפי המפה המשותפת שלו עם מדינת ישראל. הכוכבים על הציר 4-10 מבטיחים שהוא גם בשליטה על תהליך קבלת ההחלטות לאורך זמן.

"שלום שהושג בפשרה הוא בדרך כלל הישג לזמן קצר" [וינפרד סקוט].

תאריך:  11/05/2012   |   עודכן:  11/05/2012
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
העסק של הכלכלן שמעון שקורי, 40, הוא לשווק בנייני מגורים בניו-יורק. שקורי הוא בעליה של חברת אריאל נכסים, שנוסדה לפני כשנה ורבע. בראיון ל-News1 הוא אומר, שמאז הקמתה תיווכה החברה בכ-50 עסקות של מכירת וקניית בניינים בעיר הגדולה. בעסקה אחרונה, תיווכה חברתו במכירת שלושה בנייני מגורים ברחוב 146, בצפון מנהטן, ב-8.9 מיליון דולר.
11/05/2012  |  אלעזר לוין  |   כתבות
על אלי, המוחה סדרתי על שדות זרועי ביקורתיות וגם: מדוע מוטב האדם על הבהמה
11/05/2012  |  גיל נתן  |   כתבות
מפעם לפעם נחשפות בארץ פרשיות עלומות על רשתות חשאיות הנוהגות לסחור בכליות-אדם. מסתבר שלצורך ניהולה של תעשיית-השתלות משותפת ובלתי-חוקית, לא מהססים מתווכים תאבי-בצע לעשות יד אחת עם רופאים בכירים, וזאת בשעה שלקיומו של הסחר הפסול הזה תורמים, במשותף, מציאותו של עוני ברור, בצד היעדרו של פיקוח נאור.
11/05/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
זה תבשיל הקדרה הקל ביותר שבושל כאן אי-פעם. אשל לקח סיר הגעלה, כזה שעושים בו שימוש בפסח כדי לבער חמץ, ושפך לתוכו את החמישייה. הצית להבה גדולה, ובתוך דקות בלבד הבינו כל הדגנרטים, שאם לא יתחבקו מהר מאוד, יבוא גל הדטרגנט של הבחירות וישטוף את כולם אל הנהר הגדול של תהומות השאול הפוליטי. המפתח של החמישייה הצינית הזו, להיחלצות מתהומות השאול, היה דווקא הרגל האלקטורלית הרעועה ביותר. "שָאוּל יציל מהשְאוֹל"
11/05/2012  |  דן אלון  |   כתבות
המאסטר שף הפוליטי, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא התקשה השבוע למצוא "טבח פוליטי" מיומן, קונדוקטור וקומבינאטור משופשף ומיומן, שעליו הוא הטיל להכין עבורנו מנה עיקרית מצחינה של תבשיל קואליציוני עם שליחיו של שאול מופז, שהחל את הקריירה הפוליטית העלובה והמזגזגת שלו כתחמן מתלמד, ועתה קיבל תואר של נכלולי מדופלם.
11/05/2012  |  אריה אבנרי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il