|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מצעד האיוולת של סדן ולווינשטיין

ראוי ונכון הוא הדבר, ששני הרבנים החשוכים הללו, הרב אלי סדן והרב יגאל לוינשטיין, העומדים בראש המכינה הקדם-צבאית "בני דוד" שבעלי, יפסיקו אחת ולתמיד להתחפש לרבנים "נאורים" חובשי כיפות סרוגות. וברוח ימי פורים אלה, המתרגשים עלינו, יחליפו כיפותיהם הסרוגות בכיפות קטיפה שחורות, המאפיינות קיצונים שבקיצונים
12/03/2017  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
הרב אלי סדן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

"הרב שמחל על כבודו, כבודו מחול. נשיא שמחל על כבודו אֵין כבודו מחול". (תלמוד בבלי, מסכת קידושין, דף לב עמוד ב).

ראוי ונכון הוא הדבר, ששני הרבנים החשוכים הללו, הרב אלי סדן והרב יגאל לוינשטיין, העומדים בראש המכינה הקדם-צבאית "בני דוד" שבעלי, יפסיקו אחת ולתמיד להתחפש לרבנים "נאורים" חובשי כיפות סרוגות. וברוח ימי פורים אלה, המתרגשים עלינו, יחליפו כיפותיהם הסרוגות בכיפות קטיפה שחורות, המאפיינות קיצונים שבקיצונים ואולי אפילו טוב וראוי הדבר שילבשו בגדים לבנים עם פסים שחורים של אנשי חסידות "תולדות אהרון", הלא הם מי שמתכנים בחוגים חרדיים בשם: "הזברות". שכן, בהתנהגותם הקיצונית ובדרך החשיבה שמנחילים הם לתלמידיהם, אין יכולים הם עוד להשתייך לדרך המתונה, מיסוד תנועת "בני עקיבא", שקיצוניות דתית רחוקה ממנה, מרחק רב.

דבריו של הרב יגאל לוינשטיין נגד גיוס בנות דתיות לצבא, מעידות - במלוא חוסר הכבוד הראוי - על קטנותו של איש זה, המשים עצמו כמורה רוחני לתלמידים רכים בשנים שטרם עיצבו להם דרך חיים ומחשבה סדורה משל עצמם. אחד מראשי המכינה בעלי התייחס לסוגיית גיוס הבנות הדתיות לצבא כמהלך מתוכנן של צה"ל נגד הציונות הדתית. "אחת הדרכים לשבור את הציונות הדתית ולפרק אותה", אמר הוא, " זה שירות נשים בצבא. הבעיה שגם הדתיות מתגייסות כי כל מה שהחילונים ימחאו כפיים גם אנחנו נעשה".

אותו יגאל לוינשטיין, אמר עוד, כי: "מחר המחלקה שלכם בכפיר יעמדו צמוד עם מחלקה של גדוד מעורב. אם תגידו 'עד כאן בלי בנות', וישאלו למה, תגידו 'אנחנו רוצים לנצח'. הראייה שמאז יום כיפור אנחנו לא מנצחים. בגלל שאין בנות". אם לא די בכך, הרי הוסיף הוא ואמר, כי: "ראיתן איך הן נראות? צבעי הסוואה מטורפים, קילריות. הורידו להן את הקיר נמוך שיוכלו לקפוץ. תיאמו את זה עם החמאס שיורידו את הקירות בעזה כדי שהבנות יוכלו לקפוץ לכן אנחנו מוכרים להם רק חצי בטון....". אם זוהי דרך שיח של רב ומחנך תלמידים - בעיני עצמו - בישראל, אז מה היא דרכו ומה סגנונו של ערב-רב?

לפי פרסומים שונים הרב אותו יגאל לוינשטיין אמר עוד, כי כפי ש'השתמשו' בנוער הדתי, כך יעשו גם לבנות הדתיות: "אמרו לבני ישיבות ההסדר 'אתם אידיאליסטים' עד שהשנה ורבע לא הספיקה להם. אותו הדבר אמרו לבוגרי המכינות 'אתם הכי אידיאליסטים הכי טובים והכי לוחמים אנחנו צריכים אתכם'. עד שנהייתה להם יותר מידי יראת שמיים והם צעקו שמע ישראל. עכשיו קוראים לבנות שלנו 'בואו חמודות אתן הכי טובות הכי אידיאליסטיות הכי ציוניות' איזו התרגשות אופפת את הילדות".

אותו יגאל לוינשטיין חזר על קביעתו ואמר ששירות צבאי פוגע בבנות מבחינה דתית ורוחנית, "ילדה דתיה שמתגייסת לצבא תצא בצד השני, אולי כשהיא עדיין מתפללת, אבל עם יראת שמיים היא לא תצא, כל מערכת הערכים שלה משתנה". לשיטתו של אותו יגאל לוינשטיין, הרי הגיוס לצבא מעוות את סדרי העדיפויות המובנים בקרב כל אישה ובמיוחד הדתיה, "לוקחים ילדה דתיה שלמדה וגדלה בבית דתי וידעה שהדבר הכי חשוב זה להקים בית נאמן בישראל. היא יכולה לעבוד במה שהיא רוצה אבל יש סדרי עדיפויות. נכנסה לצבא ויצאה מהצד השני כשהבית ירד לדירוג האחרון", אמר אותו לוינשטיין.

ואם לא די באמור ובמפורט לעיל, הרב שותפו לניהול המכינה הקדם-צבאית בעלי, הרב אלי סדן, תומך בו ומחרה-מחזיק אחריו. להזכירם אותו אלי סדן זכה, ביום העצמאות החולף בפרס ישראל על מפעל חיים. בנימוקים להענקת הפרס לרב אלי סדן, ציינה הוועדה כי "הוא הקים בשנת 1988 את המכינה הקדם צבאית הראשונה 'בני דוד', אשר שמה את עיקר יהבה על שירות משמעותי בצה"ל הן בשלב המידי והן בשלב הארוך יותר לקראת היותם אזרחים תורמים לחברה. למעשה המכינה היוותה פריצת דרך מכוננת בדרך השתלבותם של הציבור הדתי לאומי במסגרת הצבאית. לאחר הקמת המכינה הוקמו בעקבותיה עוד מכינות רבות. מעשיו של הרב סדן לא רק הובילו למשרתים בעלי רצון לשירות משמעותי יותר בצה"ל ולאזרחים טובים יותר אלא היו גשר וחיבור בין ערכי החברה השונים".

והנה אותו אלי סדןחתן פרס ישראל למפעל חיים לשנת 2016 - שיגר ביום שישי האחרון, פנייה מצולמת לתלמידי ובוגרי המכינה הקדם-צבאית בעלי, נוכח סערת ההתבטאויות האחרונות של שותפו לניהול המכינה, יגאל לוינשטיין נגד שירות נשים בצבא. בניסיון להרגיע מעט הסערה, ביקש אלי סדן לשלוח מסר מפייס ומאחד וטען כי "יש הרבה תופעות בחברה הישראלית שהן ממש לא כמו שהיינו רוצים אבל זה העם שלנו, אין לנו עם אחר ואין לנו צבא אחר. אנחנו מאמינים בעם ישראל, מאמינים בצבא ומאמינים במדינה. בעיניי כל מי שמשרת בצה"ל, חיילים וחיילות, דתי או חילוני או רפורמי או משיחיסט או בעל נטייה הפוכה, זה לא משנה. אם הוא משרת שלוש שנים מחייו למען ישראל ומוכן לחרף את נפשו הוא צדיק, אנחנו עובדים איתו באהבה, אחווה שלום ורעות".

חרף הדברים המרוככים הללו, הבהיר אלי סדן עמדתו בנוגע לשירות נשים בצבא, ולמעשה גיבה תפיסתו של יגאל לוינשטיין. "לאישה יש תפקיד מיוחד, עם העדינות שלה, האמפתיה שלה, הכישרון הגדול להקשיב, (אבל) לא להילחם, אמר הוא והוסיף: אני שירתי 38 שנים בצנחנים השתתפתי בהרבה מלחמות וגם עסקתי בהריגה והייתי בשדה קרב. זה לא מקום לנשים. ודאי שאישה יכולה אבל השאלה אם זו החברה שאנחנו רוצים לבנות? אנחנו רוצים שנשים יבנו חיים ולא יהרגו חיים".

באתר של המכינה הקדם-צבאית בעלי, מצאנו דברים אלה, כדלהלן: "שתי מטרות מרכזיות היו לנגד עיני מקימי המכינה בהקמתה, האחת היא להוביל את החברה הדתית ללקיחת אחריות ולנשיאה בנטל הביטחון באופן שווה לשאר חלקי האוכלוסייה, והשנייה היא לתת מענה לרבים מבני הנוער הציוני-דתי, בוגרי בתי ספר תיכוניים דתיים ו/או ישיבות תיכוניות, אשר ביקשו לשרת בצה"ל כמיטב יכולתם אך עם זאת חשו צורך בהעמקת אמונתם היהודית ואהבתם לערכי התורה טרם גיוסם".

ובהמשך מובאים, באתר זה, הדברים הבאים, כדלהלן: "על-מנת להשיג מטרות אלו בני דוד הקימה תוכנית לימוד ייחודית שמטרתה לתת מענה ליעדים אלו. ייחודיותה של תוכנית הלימוד היא בכך שלימודי הקודש מורכבים גם ממגוון רחב (יותר מהמקובל) של לימודי אמונה ומחשבת ישראל. כמו-כן, על-מנת לבנות עולם פנימי מבוסס לפני השירות הצבאי, התלמידים נפגשים במסגרת המכינה עם מגוון מרצים ודעות, ומתמודדים עם השקפות אלו ביחד ובליווי צוות רבני המכינה".

שני "מחנכים" אלה, אלי סדן ויגאל לוינשטיין, יגאל לוינשטיין ואלי סדן, נכשלו מבחינתנו אנו בכל הקשור לחינוך בוגריהם לסובלנות ולקבלת האחר ובעיקר האחרת. לא בכדי אין אנו מקדימים התואר "רב" לשמותיהם של שניים אלה, שאינם זכאים עוד לדידנו אנו - לתואר זה, כאשר במקום להביא לקירוב ולהורות הלכה שיכול הציבור לעמוד בה, מנביטים הם - בכל חוסר הכבוד הראוי - נבטי פורענות ומחלוקת, שסופם להצמיח פירות באושים, רחמנא ליצלן.

אפשר להבין מאיפה בא התסכול ורגשי האכזבה מהבנות הדתיות, המתגייסות לצה"ל ומגשימות בכך, במאת האחוזים המורשת הציונית-דתית, שעה ששני אנשים חשוכים אלה, ניתקו עצמם - מזמן - מהציונות-הדתית, אין להם כל חלק ונחלה בציונות הדתית והם נושאים - במלוא חוסר הכבוד ובכחש - מדברותיה ודבריה של הציונות הדתית.

ואגב, אולי ראוי הדבר שאלי סדן יחזיר לממונה על פרסי ישראל פרס ישראל, שניתן לא, לפני פחות משנה, על מפעל חיים. אם זה מה שמצמיחה המכינה הקדם-צבאית, הרי אלי סדן אינו ראוי עוד להחזיק תחת ידו פרס ישראל ומוטב שיחזירו מרצונו ומדעתו שלו, לפני שיעתור מי שיעתור לבג"ץ וידרוש כי הממונה על חלוקת פרסי ישראל ייטול הפרס "החינוכי" שניתן למי המתנגד לשירות בנות דתיות בצה"ל. הבנות הדתיות, המתגייסות בהמוניהן לצה"ל, ומשרתות כחיילות וכקצינות, אגב מילוי תפקידים חיוניים וחשובים "אינן סופרות ממילימטר", שניים אלה, לוינשטיין וסדן.

הרב שלמה ריסקין, עדיף בעיניהן של הבנות הדתיות המתגייסות לצה"ל ואף בעינינו אנו, אלף מונים, מאשר שניים אלה, סדן ולוינשטיין, הגם שלא זכה בפרס ישראל. ובכלל - פרס ישראל למוסר עדיין לא מחולק ולא נראה לנו, כי גם אם יחולק הוא, בעתיד, יזכו בו מי שניים אלה, לוינשטיין וסדן או מי משניים אלה, קר, הצמד, סדן ולינשטיין שהוציאו עצמם בהתנהגותם המתוארת בשורות אלה, מקרב שורות המחנה הציוני-הדתי.

לכן, ברור לנו, כשמש צהריים, מדוע בירך על הגמור, אריה מכלוף דרעי, שר הפנים בממשלה הציונית, המחזיק בדעות חרדיות וחיזק ידי הצמד, סדן לוינשטיין. אם רוצים לוינשטיין וסדן להשתייך לזרם החינוך של ש"ס או להיות חלק מקהל אמוני ישראל, בגזרת שכונת גאולה עד פאתי מאה שערים, יתכבדו ויחזירו תמיכת המילונים השנתית שמקבלים הם, לצורך תקצוב מכינה קדם-צבאית שעומדים הם בראשה. מי המגנה גיוס בנות לצה"ל, אל יעמיד עצמו בראש מכינה קדם-צבאית הדוגלת בגיוס חיילים - להבדילן מחיילות - לצה"ל. מי הפוגע בשוויון נשים וגברים, בכל הקשור בשירות צבאי, אינו ראוי ואינו זכאי לקבלת פרס ישראל. ודי לחכימא ברמיזא.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה - בין היתר - בתחומי רישוי עסקים ותכנון ובנייה, בנוסף לשאר התחומים המשפטיים, בהם עוסק המשרד דוגמת: המשפט הפלילי, דיני מעצרים, דיני מיסוי, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  12/03/2017   |   עודכן:  12/03/2017
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מצעד האיוולת של סדן ולווינשטיין
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ב_שמואל
13/03/17 19:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"יש הטוענים שהייצוג של המידע בזיכרון האיקוני הוא רישום בעל רמת דיוק גבוהה של כל הגירוים הנקלטים משדה הראייה. לעומתם, יש הטוענים כי הזיכרון האיקוני שומר עותק של עיקר המידע הנקלט במוקד הרשתית ובסביבתה [ויקיפדיה].
במדינת הגמדים רעש מהומה...
08/03/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
דמותו של דוד קרון, איש הש"י בנגב משכה את ליבי תמיד. מצעיר הרפתקן, יוצא "השומר הצעיר" ומאמין גדול בבריה"מ ובתורות הקומוניסטיות-סוציאליסטיות שחברי הקיבוצים נהו אחריהן בשנות השלושים והארבעים - היה לאדם נחוש באמונתו "שצפצף" על עמדת מנהיגי תנועתו מאיר יערי ויעקב חזן והצטרף לבריגאדה הבינלאומית בספרד לצד הרפובליקאים בשנת 1937 במטרה אחת - להביס את היטלר.
08/03/2017  |  חנינא פורת  |   יומני בלוגרים
אחד מהמשפטים הידועים והשחוקים ביותר, שבו עושים אנו שימוש שוטף ויומיומי הינו המשפט: "חצי אמת גרועה, בהרבה, מן השקר השלם". משפט זה מגלם בתוכו אמירה כוללנית ומקפת ביותר, לפיה עדיף לא לשמוע מידע כלל, מאשר לשמוע מידע מקוטע/מעובד/משודרג או אפילו חצאי אמיתות. עולם התקשורת המערבי, עומד בימים אלה תחת מתקפה חזיתית ובלתי פוסקת של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הלוחם נגד מספר אמצעי תקשורת מובילים בארה"ב ומאשים אותם ביצירת אמיתות חדשותיות מזויפות, הקרויות בשפת המדיה בשם: "פייק ניוז".
07/03/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בכל עשרים שניות נמכר ברחבי העולם אחד מספריו של לי צ'יילד שגיבורו הוא ג'ק ריצ'ר. כך נכתב על גבי כריכת הספר החדש - תכריח אותי. מה בעצם עדין עובד בספר זה לאחר כל כך הרבה ספרים? כדי לעמוד על כך יש לעמוד על סוגת ספרי המתח. סוג אחד של ספרים הוא ספרים של בנייה דרמטית אך מותחת. העלילה היא כמו צילומי "לונג שוט" של העלילה. כזה למשל הוא ספרם של אנדרס רוסלנד וביורג הלסטרום - שלוש שניות.
06/03/2017  |  יוסי ברנע  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il