|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

המצב הולך ומחמיר

עכשיו כל התוכניות מגיעות לקיצן, ועדיין לא מדברים ברצינות להאריך אותן. הבעיה תתחיל בקרוב כשאנשים יצטרכו להתחיל לשלם שכר דירה או שכר משרד מלא. מה יקרה אז? מאין יגיע הכסף?
16/07/2020  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
חסרי בית בארה"ב [צילום: אנדרו סלסקי, AP]

אם הבורסות היו מדד נאמן לתיפקוד הכלכלה, הרי שאנחנו בעיצומה של חגיגה מתמשכת, וכולם צריכים להיות מאושרים במיוחד. מתים? נדבקים? חסרי עבודה? חסרי בית? מסתבר שהכל שטויות, ועכשיו, אל תפריע לנו, הכסף שלנו פועל ללא לאות! לנו טוב. כל הכסף המושקע מניב פרות, ואנחנו עשירים יותר ממה שהיינו קודם לכן. ברוך הבא קו-ויד-19, כך כך טוב לנו, ובזכותך אנחנו חוסכים וצוברים עוד ועוד. איזה עולם נפלא! לבורסה ידידי, שם טוב לנו כל כך!

מסכות? לא בשבילך

אני הולך בחוץ, ולמרות שעת הבוקר המוקדמת (מסתבר לא מוקדמת מספיק), הרבה אנשים בחוץ. אלו הולכים או רצים, אלו עם כלבים ופה ושם הורה עם ילד בן יום. חלק מהולכי הרגל עם מסכות, אך חלק נכבד בשלבים שונים של התפשטות: עם מסכה על הגרון, או שהיא מכסה רק את הפה אך לא את האף, או שהיא נמצאת בכלל על הזרוע או ביד, אך יותר מכל, לא ניתן לראות אצלם מסיכה כלל ועיקר. להם לא נוח, הם לא זקוקים לה, ולהם מותר לצפצף על כולם (ועל חוקי העזר העירוניים או במדינה). הם בריאים, ולהם לא יקרה דבר.

בתוכנית הרדיו שלנו, הקולגה שלי תמהה מדוע רשתות ושאר בתי עסקים לא יתלו שלט "ללא נעלים, חולצה ומסיכה, אין שרות." מדוע? עניתי לה, שכן אנשים מצפצפים. וכך אנחנו מגיעים לישראל, כי היא המעבדה, וממנה ניתן תמיד ללמוד דבר: בישראל קונסים ולא סתם מדברים. 500 ש"ח לאדם, ולאחר כמה ארועים מתוקשרים, בכי של ילדה בת 13, תלונה של חבר כנסת (או אולי שר, כנראה שר או סגן שר) על יחס מחמיר עם דתיים והתנגדות של ישראלים חילוניים מול משטרה העומדת איתן, נחושה לבצע את המשימה המוטלת עליה להציל חיים, הרוב התיישר וכבר מקשיבים ומכבדים את ההנחיה.

בכדי להתמודד עם כל החכמולוגים שעבורם מסיכה היא דבר מעצבן ובלתי הכרחי בעליל, בארץ עובדים על המתחמנים בצורה מאוד מתוחכמת. הכיצד, תשאלו, ממציא לנו הראש היהודי פטנטים? פשוט: תן לאצבעות ללכת בשבילך, כמאמר הפרסומת של דפי זהב מימים ימימה, או תן למישהו אחר למצוא את הדרכים להתמודד עם התופעה. כל בעל עסק שיאפשר ללקוחות להיות בלי מסיכה יקנס ב-5,000 שקלים. מבינים אתם עד כמה מהר כולם - אבל כולם - מישרים קו?!!

חינוך עובר רק דרך הכיס. לאדם אכפת רק כשדבר מסוים נוגע אליו. שיטת הקנסות מאוד יעילה. תמיד התפלאתי שבארץ מקפידים ונזהרים כל כך שלא לעבור באדום, בעוד שבלוס אנג׳לס אדום פרושו, "עשה כראות עיניך." האיסור טבוע בתת מודע, כי הוא מתקשר עם עלות אישית לא מבוטלת. עסקי נהיגה דומים מאוד למסיכות. הכיצד? תשאל. הענין מאוד פשוט: חגירת חגורת בטיחות היא חובה, לנהג וליושבים ברכב. אך החגורה מגינה על היושב - כך גם המסיכה מגינה על המשתמש בה. לעבור צומת באדום מהווה סכנת חיים לתנועה הנגדית - ולא להשתמש במסיכה יכול להיות גזר דין מוות, אם האדם א-סמפטומטי או פרי-סמפטומטי ויכול להדביק אחרים שנמצאים בסמיכות. לך אולי לא אכפת, ואתה חסין ובהחלט לא מאמין בכל השטויות, ובכלל, הוירוס לא יותר מסוכן מהשפעת העונתית - לך תגיד זאת ל-13.5 מיליון שכבר נדבקו ולכשש מאות אלף המתים עד כה.

בינתיים כאן קיימות הנחיות מאוד ברורות, ובערים מסוימות אפילו ישנם קנסות בתאוריה, אך כל זמן שלא אוכפים את ההנחיות, אין פלא שחלק לא מבוטל מהאוכלוסייה מתעלם מהן. התחלואה והמוות הולכים ועולים, כתוצאה ישירה מההפגנות, הביזה וההתפרעויות ברחבי ארה"ב. אותם צעירים שכבר לא היו מסוגלים להיות בבית ויצאו להתפרע, הם הם, הם ולא אחר, שהביאו לגל השני, ועוד תקופה ארוכה של התמודדות בפנינו. חס וחלילה יעז מישהו להגיד להם לעשות משהו שלא נראה להם, והעולם יתפוצץ. אותם אסור להעליב, ואליהם אסור לפנות שלא בכבוד או בצורה שאינה נראית להם. אתם מתארים לעצמכם את התרחיש, ולכן כנראה לא מיישמים את ההנחיות. לפחות אי-אפשר להאשים את השוטרים.

קושי אמיתי בארץ

בינתיים בארץ יצאו העצמאים להפגין, וכיכר רבין התמלאה. ניסיתי להסביר למאזינים שבארץ, בניגוד לארה"ב, לא הייתה עזרה לעסקים קטנים ולעצמאים. הבטחות בשפע. ביורוקרטיה אדירה. בנקים נוראיים (הם לוחצים ולוחצים, וכל מה שמעניין אותם הוא עמלות והכנסות ולעזאזל הלקוחות שתודות להם ועבורם הם קיימים). ולמי שנדמה שאי אפשר ואין מאין, אתם יודעים כמה משתכרים חברי הכנסת, השרים, סגני השרים, הנהגים, העוזרים, הדוברים, המלווים ומנגבי האחוריים שלהם? הכל מהקופה הציבורית למי שהכי מקורב לשמנת (סליחה, לקצפת).

העיקר שהסוכנות וגופים אחרים, שכבר מזמן היה צריך לפרק, דואגת ליהדות התפוצות. אולי מן הראוי לדאוג ראשית לגוף בריא, קרי לישראלים בישראל, לפני שמחפשים הצדקה לעצם הקיום בעשיה שאינה נחוצה ואינה מועילה ושגם לא מעריכים. אך כסף, כנראה, זורם, זרם איתן עד מאד, לכל המקורבים שקיבלו משרות מפתות עם משכורות והטבות, בעוד העם, העובדים והעצמאים, בברוך.

בארץ, תארתי למאזינים, קורה פלא יום יום: המדינה מתחדשת עם קצב ילודה נפלא, יוצא דופן, מעודד ומרגש. יוצא שקשה עד בלתי אפשרי למי? כמובן, לזוגות צעירים עם ילד (ראשון, שני או שלישי בדרך). עבורם לא מדובר במותרות. גם אם הם "מרשים לעצמם" לטוס לחו"ל (כי יותר זול לקפוץ לחו"ל מאשר לשהות במלון בארץ או לצאת לארוחה), לרוב הם באוברדרפט, קרי חיים מחודש לחודש (הזכרתי את הבנקים הנהדרים?!). הגיע הוירוס ושיתק את מרבית הפעילות העסקית. הסתגרנו בבתינו (על כורחנו). שינינו הרגלי צריכה. הסתגלנו לצורת חיים חדשה, שונה. הצטמצמנו, ניסינו כל מיני דרכים מקוריות, שונות, וכמעט לא בחלנו בדבר. אך בסופו של יום, בתחילתו ובאמצעו קשה, גם אם אנחנו צריכים להעמיד פנים בפני הילדים או בן או בת הזוג שלא כך הוא, שהכל כשורה.

כאמור, הבטחות בשפע, אך הכסף זורם רק לעשירים או למקורבים, לחברי הכנסת, לשרים ולסגני השרים והפמליות שלהם, ואנחנו, בני מעמד הביניים, הופכים להיות עניים מרודים.

נתניהו יודע לדבר, ואין ספק שמהלך שנות כהונתו הוא הזניק את מדינת ישראל לשיאים שלא ידענו כמותם בעבר. אך כל זאת בא במחיר גבוה. עוני ורעב - ילדים רעבים. חיילים שמקור התזונה העיקרי שלהם הוא מה שהם אוכלים בצבא. ניצולי שואה שנזנחו בחוסר כל ובחוסר איכפתיות משוועים (אני זוכר את תגובתו של שרנסקי לשאלה, "זה פשוט לא ייתכן" ומשם הוא עבר לסדר היום - אם הוא לא יכול להפנים או לפחות לבדוק, המצב אכן היה בתחתית השאול, עד שבארץ התעוררו בבהלה - "אלו אחרוני הניצולים, השרידים האחרונים, והאחריות היא שלנו...). ומה שקורה עכשיו, בממשלת החרום הדו-ראשית, שכל מעמד הביניים נמצא בצעדה ארוכה ארוכה לעבר העוני. כאן ושם אנשים נופלים, מתמוטטים בחוסר כוח או יכולת להמשיך, והכלל ממשיך לצעוד, רומס ברגליו את הנופלים, שכן גם לו אין ברירה, ולשרוד חייבים בדרך כלשהי.

בינתיים בישר לי בן דודי "התעשרנו!" ושלח לי תמונת מסך הטלוויזיה - הם עשויים לקבל שלושת אלפי שקלים! לכך, אגב, הקופה אינה פתוחה (הכספים בה נדרשים לתשלום משכורות לשרים וסגני השרים לכל חייהם). מדינת ישראל תנצל את מעמד האשראי שלה ללוות כספים (ומישהו יצטרך להחזיר אותם בעתיד לבוא, אך מדוע להתעסק עם זאת עכשיו). איני יודע: אלו שלושת אלפי ש"ח לחודש למהלך שנה שלמה? כולל רטרואקטיבית לארבעת החודשים האחרונים? איזה דבר נפלא זה - כאן היו מיד אומרים שזה גימיק לפני הבחירות לנשיאות, אך מה קורה בארץ? פתאום אכפת מ"כל האזרחים?" שלושת אלפי שקלים לחודש למשך שנה ושליש? אין צורך לפתח חיסון או למצוא תרופה, ניתן לחגוג!

קושי אמיתי בפני אזרחי בארה"ב

בינתיים רבים כאן בארה"ב מתחילים להיות מודאגים. בחודשים אפריל עד יוני, או אפילו עד יולי, הוציאה הממשלה הפדרלית כספים אדירים. למחוסרי עבודה ניתנה משכורת חודשית של למעלה מארבעת אלפים דולר. לבעלי עסקים קטנים ניתנו משכורות (הלוואה שהופכת למענק, כל זמן שהם לא מפטרים עובדים). באופן מעשי, ניתן היה להחליק על הרבע השני של השנה בבית, כמו על גל באוקינוס, בלי לעבוד, ולהסתדר פחות או יותר (או אולי אפילו טוב עד טוב מאד). אך עכשיו כל התוכניות מגיעות לקיצן, ועדיין לא מדברים ברצינות להאריך אותן. הבעיה תתחיל בקרוב כשאנשים יצטרכו להתחיל לשלם שכר דירה או שכר משרד מלא (ואפילו להחזיר מקצת מה שהם לא שילמו מהלך החודשים האחרונים). מה יקרה אז? מאין יגיע הכסף?

אם בארץ הבנקים נוראיים בכל מובן אפשרי, הרי שכאן שווי הערך הם בעלי הנכסים - המשכירים. הם מספרים לנו שגם להם יש התחייבויות, ולכן הם לא יכולים לוותר על חלק משכר הדירה. להפחית? לא נשמע דבר כזה ולא יהיה! אולי לקחת חלק ולפרוס אותו מהלך החודשים הבאים, אך בשום פנים ואופן לא לוותר! מי ירצה לוותר ולו על פרוטה שחוקה "המגיעה" לו כדת וכדין?

מדוע הדבר מקומם? האם אין רחמים בליבי כלפי אותם בעלי בתים? במפורש לא. לרוב, הם לא משקיעים ולו פרומיל בנכסים. הם חולבים אותם ככל האפשר (מזל שיש חוקים ולפעמים גם אכיפה נגד בעלי נכסים, כי כבר היו מקרים איומים, אך לא כאן המקום לספר עליהם). אם הם מוציאים סכום אפסי, הרי זה רק בכדי להעמיד פנים שהם מכבדים את החוק (לדוגמה, חלה חובה להחליף את מושבי השרותים בין שוכר לשוכר). הסיפורים שהם ממציאים - לצבוע או להחליף שטיחים אין צורך, הכל בעיניהם נראה "נקי" (אך מה כל הכתמים, והצבע הלבן שכבר מזמן אינו לבן, וכו׳?). מדי שנה, הם מעלים את שכר הדירה במקסימום האפשרי, וכאמור, הם לא נוקפים אצבע, ואוי לשוכר שיעז, לדוגמה, לקרוא לחברת הגז בשל דליפה. כי אז הם יאלצו לתקן ולהחליף, ומי ישלם על כך? באמת, כזה חוסר התחשבות מצד השוכר!

בשנים האחרונות, דמי שכירות עלו וקפצו בכזו עליצות, שמחירים היום הם פי שלושה וארבעה וחמישה מרמתם הקודמת. השוק היה חם, רתח ותסס, ומסתבר שאנשים יכלו להרשות לעצמם לשלם שלושת אלפים וחמשת אלפים ועשרת אלפים דולר לחודש לדירה או לבית (ולעיתים אפילו יותר). זוכרים אתם את ההרגשה של מעמד הביניים שהופך לעני? המחירים האמירו, אך בתמורה לא התקבל דבר - צבע, שטיח או תיקונים נדרשים. בעלי הנכסים עשו טובה שהם השכירו לך את הנכס, כי תוך שניות היו מתייצבים שוכרים נוספים במקומך.

הגדילה לעשות מכרה שהתקשרה להתלונן על מאמר מערכת שלי שהופיע בבורלי הילס. "אתה לא מבין", היא פתחה ואמרה, ואני האזנתי במלוא הקשב, כי משך שנים היא פתחה את ביתה עבור פעילויות למען מדינת ישראל. "הנה, בבנין אחד בו יש לי מספר דירות (יש לה רכוש רב, מספר זעום של דירות אלו אינו אפילו קצה הקרחון). השכרתי דירה לפני שנה לזוג בשנות ה-70 לחייהם, בשמונת אלפים דולר לחודש, ועכשיו אני מצטערת, כי אני יכולה להשכיר את הדירה ברבבה או אפילו בשנים עשר אלף."

כמובן שהדוגמה לא התאימה: "האם הם מצאו חן בעיניך, עת השכרתם להם את הדירה בשמונת אלפים דולר לחודש, והאם הסכום היה מקובל עליך באותו זמן?" שאלתי. כמובן. אם ככה, את צריכה להיות אסירת תודה, כי לא קל למצוא זוג לא צעיר שמסוגל לשלם בלי בעיות סכום כזה. הם ודאי לא ירצו לעבור, כל זמן שטוב להם, ולך מובטח שוכר לעד, לפחות כל עוד הם בחיים, שיבדלו לחיים ארוכים!

"אבל אתה לא מבין, אתה פשוט לא מבין כמה הוצאות יש לי." הסתקרנתי, על מה הבכי? "הבן שלי עבר לגור בבית (יש לה בית בצפון העיר בורלי הילס, בית ששוויו מתקרב לעשרה מיליוני דולרים, ומאחור יש "חדר הארחה" שבפינו הוא באמת "בית קטן"). הייתי צריכה להחליף את המיזוג (ניחא, בודאי, לפחות זאת עשית כי הבן שלך עבר לגור שם), וזה עלה כמעט חמשת אלפי דולרים." הייתי נרגש, כי בעלי נכסים לרוב לא יטרחו ולו בהוצאה קטנה ביותר אלא אם כן היא הכרחית.

החברות שבבעלותן בנייני המשרדים גרועות עוד יותר. אצלן יש "הוצאות יזומות" ופרויקטים שאיש לא רוצה, כמו עקירת צמחים בכדי לשתול חדשים כל כמה חודשים בכדי לחייב את השוכרים. רשימת הפעילויות היזומות כה אדירה וכה מרשימה, שאצטרך להקדיש לה טור רק עבור שיתרשם הקורא מנסיוני של העשורים האחרונים.

בחודשי הקיץ בשנה רגילה תנועה מאוד ערה בשוק השכירות, כי הילדים מסיימים את שנת הלימודים ושינוי מקום מגורים נהיה אפשרי. אך מה עכשיו, כשאנשים מסוגים בבתיהם ובאמת לא חושבים לעבור (למעט מערים החוצה למקום מרווח יותר, צפוף פחות)? למי שאין ברירה, יצטרך להשאר במקומו. אך סכומים שבעבר הלא רחוק נראו ברי ביצוע הופכים למאתגרים בהחלט. טמפרטורת המים עולה, ובקרוב נגיע לנקודת רתיחה.

חודשים עכשיו לאנשים קשה. אנשים נמצאים מסוגרים בבתיהם. הכנסה אין בנמצא. צריכים להסתגל לדרך חיים שונה. אך שכר הדירה ושכר המשרד מצטברים להר ענקי שניצב מאיים. כל זאת יתפוצץ, וכשזה יקרה אנשים יבינו שבעלי הנכסים הם לרוב יהודים וישראלים, ואחרים הם מילארדרים ניו-יורקים (כמו דונלד טראמפ), וכמובן יהודים.... נחבר אחד לאחד והמסקנה המתבקשת היא שהקפיצה מהקושי האישי להאשמה ישירה ומשם למרי והתפרצות אלימה נגד היהודים והישראלים היא לא רק אפשרית כי אם מאוד מוחשית. כך היה בגרמניה אחרי ההפסד במלחמת העולם הראשונה והשעיר לעזאזל אליו הופנתה כל האשמה לכל חוליי העולם היינו אנחנו. האם זה יקרה פעם נוספת, האם זה ייתכן בארצות הברית של אמריקה במאה העשרים ואחת? ייתכן גם ייתכן.

והכל התחיל בוירוס שתקף את סין ומשם התפשט לעולם כולו.

תאריך:  16/07/2020   |   עודכן:  16/07/2020
ארי בוסל
+ההגבלות אושרו: הים יישאר פתוח בסוף-השבוע
02:07 17/07/20  |  עידן יוסף
הממשלה אישרה כעת את ההגבלות החדשות. הים יישאר פתוח בסוף-השבוע הקרוב. יתר ההגבלות צפויות להיכנס לתוקף היום (ו'). השרים אופיר אקוניס ואסף זמיר הצביעו נגד.
+מחלוקת בממשלה בעניין סגירת המסעדות
02:04 17/07/20  |  עידן יוסף
שר התיירות אסף זמיר, התנגד לסגירה מוחלטת של המסעדות: "אסור לסגור את המסעדות לחלוטין, זה ימוטט אותן סופית וגם אין בזה היגיון, כי נתוני ההדבקה נמוכים. צריך להשאיר אותן פתוחות עם הושבה בחוץ". לדרישת זמיר לא לסגור את המסעדות לחלוטין הצטרפו גם השרות גילה גמליאל ופנינה תמנו שטה. אדלשטיין התנגד נחרצות.
+ההחלטה בעניין מערכת החינוך תוכרע בידי נתניהו וגנץ
01:56 17/07/20  |  עידן יוסף
מחלוקת בישיבת הממשלה: ‏גנץ ושרי כחול לבן מצטרפים לעמדת גלנט ומתנגדים לסגירת מערכת החינוך. אדלשטיין: "15 אחוזים מהנבדקים ילדים עד כיתה ד׳". גלנט: "זה לא נכון". ‏נתניהו אמר במענה להתנגדויות של השרים לחלק מההגבלות: ״אתם עיוורים? אנחנו הולכים לסגר מלא״. בשל חילוקי הדעות, הממשלה הסמיכה את נתניהו וגנץ לקבל את ההחלטה הסופית בעניין החינוך.
+מנדלבליט לשרים: לממשלה אין סמכות להכריז על סגר כללי
21:19 16/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נתניהו: "בתוך שלושה שבועות נגיע ל-1,600 חולים קשים. אין מנוס מהחלטות קשות"  ▪  גנץ הציע סגר לילי במהלך השבוע  ▪  מנכ"ל משרד הבריאות: אולי יהיה חיסון בעוד שנה"  ▪  גלנט: "אתם לא יכולים לקבל כעת החלטה לבטל מוסדות כבר מהיום"
מנדלבליט. דרוש אישור של הכנסת
נתניהו וגנץ [צילום: מארק ישראל סלם]
+רופאה שהחלימה מקורונה נמצאה חיובית לנגיף
21:09 16/07/20  |  עידן יוסף
רופאה משיבא שהחלימה מקורונה - נמצאה חיובית לנגיף פעם נוספת (חדשות 13).
+ירושלים: חולה קורונה התגלה בתחנה המרכזית
21:01 16/07/20  |  עידן יוסף
במהלך פעילות שוטרים שאכפו את תקנות צו בריאות העם באזור התחנה המרכזית בירושלים, נבדק אדם שהעלה את חשדם. התברר כי מדובר בחולה מאומת בנגיף הקורונה. השוטרים בודדו אותו, על מנת למנוע סכנה לבריאות הציבור, ורשמו נגדו דוח בגין הפרת צו בריאות העם. צוות מד"א הוזעק למקום על מנת להעבירו בבטחה לבידוד.
+האוזר זעם: "משרד הבריאות לא בא בידיים נקיות"
20:52 16/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
[צילום: דוברות הכנסת]
משרד הבריאות: הושלם פיתוח 'המגן 2.0'. ממליצים לוועדת השרים להחליט על השקתה בהקדם  ▪  יו"ר ועדת החוץ והביטחון: העיכובים בהשקה הם ההוכחה כי יש לחייב זאת בחקיקה  ▪  הנוסח אשר יובא להצבעה יהיה הוראת שעה למשך חצי שנה, במהלכה תוכל כל פעם הממשלה להכריז על הסמכת השב"כ לסייע לתקופות של 4-3 שבועות
עקומת למידה [צילום: פלאש 90]
האוזר. תרעומת על משרד הבריאות [צילום: ינאי יחיאל]
+משרד הביטחון במו"מ עם מיי הריטג' ל-30,000 בדיקות ביום
19:22 16/07/20  |  איציק וולף
משרד הביטחון פועל להרחיב פי שלושה, ל- 30 אלף בדיקות קורונה ביום, את ההסכם עם חברת מיי הריטג' וכן לקצר את זמני הבדיקות. מינהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון פתח במשא ומתן מואץ עם חברת מיי הריטג'. זאת במטרה להגיע לסיכום על הכפלה פי שלושה של תפוקות מעבדת החברה, מ-10,000 בדיקות יומיות כיום לכ-30 אלף בדיקות ביום בתוך מספר שבועות.
+כל נסיכות והקורונה שלה
17:13 16/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שתי המדינות החברות באיחוד האמירויות, הן יריבות ארוכות שנים  ▪  ההבדלים ביניהן מתגלים בצורה חדה במיוחד במשבר הנוכחי, מדווח וושינגטון פוסט
(מלון בדובאי, 6.7.20 [צילום: ג'ון גמברל, AP])
+רוסיה מנסה לגנוב מידע על חיסון הקורונה
17:08 16/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קבוצת הפצחנים המכונה Cozy Bear, בה חברים גם פצחנים רוסים, מנצלת את התוהו ובוהו שגרמה הקורונה ומנסה לפגוע בגופי בריאות בשלוש המדינות כדי להשיג מידע על החיסונים  ▪  הקבוצה מילאה תפקיד מרכזי בפריצה לשרתי המפלגה הדמוקרטית בבחירות 2016
הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
מחקר חיסון הקורונה באוניברסיטת אוקספורד [צילום: AP]
+המשטרה אישרה חלקית הפגנה מול בית רה"מ
17:01 16/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
המשטרה הודיעה למארגני ההפגנה המתוכננת להערב כי היא מאשרת הפגנה עד לשעה 23:00 אך אינה מאשרת לינה של המפגינים ברחוב עד השעה 7:00 בבוקר  ▪  "כל ניסיון לקיים את החלק שלא אושר עלול לגרור להכרזת ההתקהלות כבלתי חוקית"
([צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+הקבינט אישר: סגר יוטל בסופי השבוע
15:13 16/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קבינט הקורונה אישר פה אחד שורת הגבלות נוספות על המרחב הציבורי בישראל  ▪  בין ההגבלות: קביעת שעות סגר בסופי השבוע, הגבלת מספר המתפללים בבתי הכנסת ל-10 בלבד וסגירת בתי הספר של החופש  ▪  בריכות השחיה והחופים יישארו פתוחים
(הדיון, היום, בקבינט הקורונה [צילום: לשכת ראש הממשלה])
+מקלקלה, לכלכלה בריאה
14:28 16/07/20  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
המדינה שכחה מהי אחריות ממשלתית במשבר לאומי, העצמאיים מה פירושה של עצמאות עסקית והציבור - מהי סולידריות חברתית. המסקנות הראשונות ממשבר הקורונה, שלב ב', אינן משמחות
(ההפגנות נגד המצב הכלכלי בישראל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90 ])
+שלום אייזנר מונה לפרויקטור הקורונה בירושלים
14:03 16/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, מינה את נציג המל"ל לפרויקטור משבר הקורונה בעיר  ▪  עד היום פונו 500 חולים ירושלמים למלוניות קורונה
(אייזנר. הפרויקטור בירושלים [צילום: פלאש 90])
+מי באמת בסגר
13:56 16/07/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

לקראת שחיטה [צילום: מרטין מייזנר/AP]
+התמ"ג ירד ברבעון הראשון ב-6.9%
13:38 16/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משבר הקורונה והמיתון הביאו לירידה של 6.9% בתמ"ג  ▪  צניחה של 23.4% נרשמה ביבוא סחורות ושירותים, ירידה של 20.8% נרשמה בצריכה הפרטית ושל 20.7% בהשקעות בנכסים קבועים
(צניחה ביבוא סחורות לישראל [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90])
+חרפה ניהולית
13:20 16/07/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הוא מחק את כל מי שעבד עימו  ▪  גמר בכעס עם כל העובדים עימו  ▪  מי שנשאר לצידו הוא אדם חנף, קרנף קלאסי  ▪  בסביבתו הקרובה מסיימים או עדי שקר או עדי מדינה
(נתניהו. שוחד לציבור [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+71 קצינים ראשונים יפוטרו, 45 קברניטים פורשים
12:29 16/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הנהלת אל-על צפויה לחסוך כ-31.8 מיליון דולר בשנה במסגרת הסכם ההתייעלות שנחתם אתמול עם ההסתדרות בשם טייסי אל-על, שלא הסכימו למהלך  ▪  חמישה קברינטים בכירים יפרשו במהלך שיחסוך 1.9 מיליון דולר בשנה  ▪  71 קצינים ראשונים - מצעירי הטייסים - יפוטרו
(עשרות יפוטרו, עשרות יפרשו [צילום: דוברות אל-על])
+גנץ: לבחון סיוע מערכת הביטחון למערך בדיקות הקורונה
12:07 16/07/20  |  איציק וולף
שר הביטחון, בני גנץ, הורה לצה"ל ולמשרדו לבחון כיצד ניתן לרתום את מערכת הביטחון להעלאת מספר בדיקות הקורונה ומהירות פיענוחן.

גנץ כינס הבוקר הערכת מצב קורונה בהשתתפות השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, סגן הרמטכ"ל, אלוף פקע"ר, מנכ"ל משרד הביטחון וראש רח"ל. שר הביטחון הורה להגביר את המאמצים בערי המיקוד, ולפעול גם בערים כתומות בכדי למנוע את הפיכתן לאדומות. עוד הנחה גנץ לבחון כיצד ניתן לרתום את מערכת הביטחון למאמצים הלאומיים להעלאת כמות הבדיקות ומהירותן, קטיעת שרשרת ההדבקה, וסיוע לגורמי הרפואה באופן מהיר, לאור העלייה בהדבקה.
+פריצת דרך בפיתוח החיסון לקורונה באוקספורד
11:30 16/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ממצאי השלב הקליני הראשון מלמדים, כי החיסון גורם הן לייצור של נוגדנים לנגיף והן לייצור תאי דם לבנים מסוג T התוקפים את התאים הנגועים  ▪  האוניברסיטה עדיין סבורה שהחיסון עשוי להיות מוכן באוקטובר
(ניסוי החיסון באוניברסיטת אוקספורד [צילום: AP])
+הסיבות לתוכנית המענקים
10:53 16/07/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה
ישנן שלוש סיבות אפשריות המהוות תשובות לשאלה למה תוכנית המענקים אשר הוצגה אמש משמשת: האחת - למבוא לסגר; השנייה - על-מנת לתת לעם את ההרגשה כי הממשלה עובדת ועובדת, וזאת בכדי לייצר ודאות כלכלית ופוליטית; והשלישית - עבור השתקת המחאות
(כך משתיקים מחאה [צילום: מן הטלוויזיה])
+אל-על מעדכנת: הקפאת הטיסות תימשך עד סוף אוגוסט
09:40 16/07/20  |  מירב ארד
חברת התעופה אל-על עדכנה בהודעה לבורסה כי החליטה להאריך את משך ההפסקה הזמנית של טיסותיה עד ליום 31 באוגוסט 2020. כמו כן תאריך את מועד החל"ת עד למועד זה. נכון להיום מצויים בחל"ת כ-6,100 עובדים של החברה וחברות בנות שלה.
+שיא חדש: 1,780 ישראלים נדבקו ביממה האחרונה
08:47 16/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
204 חולים במצב קשה, 57 מונשמים  ▪  380 נפטרו עד כה מהנגיף  ▪  25 גנים הוכנסו לבידוד בנתיבות  ▪  הערים האדומות לפי אמ"ן: ירושלים, בית שמש, לוד, רמלה וקרית מלאכי
זינוק יומי במספר החולים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מערך חקירות אפידמיולוגיות מצומצם [צילום: יוסי זלינגר/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המצב הולך ומחמיר
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בן נאמן
17/07/20 09:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ההסכם שנחתם אמש בין ההסתדרות לבין הנהלת אל-על, בשמם של טייסי החברה אך לא בהסכמתם, כולל פיטורי 71 קצינים ראשונים, פרישה של חמישה טייסים ותיקים ופרישה נוספת של 40 קברניטים השנה ובשנה הבאה.
16/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
מדעני אוניברסיטת אוקספורד השיגו פריצת דרך בפיתוח חיסון לקורונה - מדווח (יום ה', 16.7.20) העיתון דיילי טלגרף. תוצאות שלב א' של הניסוי הקליני העלו, כי החיסון עשוי לייצר הגנה כפולה: הוא יוצר גם נוגדנים לנגיף הקורונה וגם תאי T. חשיבות הממצא היא בכך, שמחקרים קודמים העלו שהנוגדנים עלולים להיעלם מן הגוף בתוך מספר חודשים, בעוד תאי T שורדים במחזור הדם במשך שנים. מדובר בתאי דם לבנים, בעלי תפקיד בתגובה החיסונית של התאים.
16/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ הציגו אמש תוכנית מענקים המהווה מבוא לסגר; לפני שסוגרים - מעניקים. אך לא כך צריכה להיראות תוכנית אשר אמורה לתת לממשלה קרדיט לביצוע סגר.
16/07/2020  |  טל בן-יעקב  |   יומני בלוגרים
שיא שלילי חדש נרשם הבוקר:1,780 אנשים אובחנו חולים בנגיף הקורונה ביממה האחרונה - מספר המאובחנים הגבוה ביותר ביממה עד כה. כך עולה מנתונים שפרסם (יום ה', 16.7.20) משרד הבריאות. מספר החולים הפעילים עומד על 24,234, בהם 204 במצב קשה ו-57 מונשמים. עד כה החלימו מהנגיף 20,100 איש, ו-380 נפטרו.
16/07/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
פקידי בריאות הציבור בעיר אוסטין צריכים להתמודד עם מגיפה שטרם ראו כמותה, אך לפני כן עליהם להתגבר על בעיה אחרת: מכונת הפקס במשרדם. המכונה הוצפה כאשר מעבדה אחת שלחה בבת אחת כמות גדולה של תוצאות, ומאות דפים התפזרו על הרצפה. זוהי רק דוגמה לאופן בו מערכת הבריאות המקרטעת של ארה"ב – ג'ונגל של טכנולוגיה ישנה וחדשה – מקשה על ההתמודדות עם הקורונה, כותב ניו-יורק טיימס.
16/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il