|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

בעד שימשו ב"אניית מעפילים"

שימוש חד-פעמי בספינת(ות) נוסעים גדולה כחלופה להחזרת ישראלים לארץ למימוש הזכות להצבעה בבחירות או תכלית חשובה אחרת הכרוכה בתנועת רבים צפופה, מבלי לשבור את הסגר על נתב"ג, הוא רעיון שראוי להיבחן בזריזות ובזהירות. יש בו פוטנציאל לפתרון תפעולי של שתי בעיות "חוקתיות" דחופות
10/03/2021  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
[צילום: עודד בלילטי/AP]

בתוכנית הבוקר של אברי וטלי בערוץ 13, הופיע לפני מספר ימים מרואיין (שאינני זוכר את שמו) ובפיו רעיון: ישראלים שאינם מצליחים להגיע לארץ (בטיסה), כביכול בכדי להצביע בבחירות, משום שישראל אינה מתירה טיסות נכנסות כחלק מהסגר על נתב"ג, יוכלו להיכנס בעזרת הרעיון המוצע על ידו. בבסיס המימוש תוכנית לשכור ספינת (או ספינות) "קרוז" (CRUIS), להטיס את הישראלים (בטיסות ישירות או אחרות) ממקומות שונים בעולם לקפריסין, להעלותם שם על ספינה ולהשיטם לנמל יפו. שם (או בנמל אחר) ירדו לחוף, "כמעפילים" בשעתו (השימוש במילה "מעפילים" הוא סימולציה או תזכורת להסגר הבריטי האכזר מן העבר).

התוכנית שהוצגה איננה מגובשת ואין זמן רב לגבשה ולהפעילה, משום שאם יעדה הן הבחירות בעוד כשלושה שבועות ברור שיש להזדרז. טענת הסרק, לדעתי, שצורפה להצעה, הובעה המחשבה שכוונת הסגר היא "להגניב" למדינה מצביעי "ימין" חרדים, וכך לשנות את מאזן המשתתפים בהצבעה ואת תוצאותיה. בסיפור מגולמת הנחת יסוד נבזית למדי, לפיה כל מה שעושים החרדים, הוא בהכרח נכלולי, שקרי, ונועד להביא לניצחון נתניהו, ולשרת בכך את מטרותיהם. מאידך-גיסא, ברור שלא הגעתם של הישראלים לארץ לצורך הצבעה היא סיבתה האמיתית של היוזמה, אלא רצון להביך את הממשלה ולטרפד את הסגר על הטיסות. שהרי הסגר נועד לשפר את ממדי התחלואה ולספק לממשלה "סיפור הצלחה" להתגדר בו. הדבר עלה בין היתר מתגובת היזם לשאלה: איך ירדו האנשים לחוף, אם המדינה תמנע זאת? תשובתו "בחצי פה", בה חשף טפחיים מהכוונה האמיתית: "על החוף יחכו לנו ישראלים רבים כמו בעליית המעפילים ובעזרתם נפרוץ ונסתדר". רעיון בוסר זה, הוליד בדמיונו את הכינוי לספינה (או ספינות) "אוניית מעפילים". השלטון "הנוגש" בישראל אינו מאפשר (כביכול) לישראלים לחזור למולדתם בדרך המלך, יעשו זאת אפוא על אפו ועל חמתו באוניות מעפילים. היזם מסר שהוא מוכן לממן עניין זה. מתשובות אחרות שלו ברור, שטרם חשב על הנושא במלואו, על כל היבטיו ואין לו פתרונות מגובשים לכל הדילמות, אולם... רעיון גולמי - יש ויש! גם אם בסופו של יום לא יצא לפועל, ההחשדה השלילית, חלק חשוב במלחמת התדמית התקשורתית, כבר הושג.

מבחינה רפואית, הטיעון הבסיסי שעלה בשיחה הנ"ל הוא שישראלים ייבדקו לפני הטיסות לקפריסין ושוב לפני העלייה לספינה; ואם נחוץ גם לפני הירידה ממנה. מאחר שזמן הטיסה כמעט מכל מקום הוא עניין של שעות, וזמן ההפלגה מקפריסין גם הוא עניין של שעות ספורות בלבד והישראלים "יבטיחו" - שהם נשמרים היטב במעבר מהטיסות לספינה, יש בתהליך זה משום פתרון רפואי כביכול לבעיית הכניסה הבטוחה לארץ והבטחת זכות הבחירה לכל אזרח שיחפוץ בכך. ההסדר מחורר כגבינה שוויצרית והחורים בו, במיוחד כאשר מדובר במשמעת הישראלית, מרובים על הביטחונות.
עם זאת, יש בשימוש בספינה המביאה תושבים שחוזרים לארץ מקפריסין לישראל, משום אפשרות פוטנציאלית להתגבר על בעיית "השמים הסגורים", מבלי שיהיה צורך לפרוץ את הסגר בנתב"ג ולהסתכן שוב בחדירת מוטציות חדשות למדינה או בהאצת ההדבקה.

ההבדל בין כניסה מספינה לכניסה ממטוס הוא משולש: א. הספינה עוגנת בים וקל לשמור בה על סגר, כאשר מרחק העגינה נשלט ע"י פיקוד הספינה ומשמר החופים. ב. יורדים מהספינה רק מי שמקיימים את תנאי הסף של: חיסון כפול, החלמה ממחלה, או בדיקות 24-48 שעות לפני העלייה או הירידה. מי שעולה לספינה מתחייב על אלה בחתימתו ובהצגת תיעוד מתאים, ומי שאינו עומד בתנאי הסף, נותר על הספינה וחזר עימה לקפריסין, שם יסתדר בכוחות עצמו. מי שחזר בספינה ולא ניצל את זכותו להצביע, ישלם את מחיר הפעולה והנסיעה ג. בספינה ניתן לקיים תנאי חיים נורמליים (כבמלון מבוקר), ואין בעיה לקבוע מראש שמי שלא יורשה לרדת משום שאינו עומד בתנאי הסף, ישאר על הספינה ויוחזר עימה לקפריסין ולוודא קיום הדבר.

ספינות גדולות יכולות להשיט אלפי אנשים ולקיימם על סיפונן פרק זמן ממושך יחסית, מה שלא כן במטוס שנוחת בנתב"ג, מתפנה לאלתר והשליטה על התנהלות הנוסעים הופכת בפועל לבלתי אפשרית. ניתן כמובן להשתמש ביותר מספינה אחת בו-זמנית ולקיים "רכבת ימית" בקצב הדרוש ולפי תכנון גמיש למדי.

חכמולוגים שינסו להגיע לחוף בשחייה, או להיאזר בחכמולוגים אחרים מכוון החוף, יאסרו, יועמדו למשפט מהיר במספר סעיפי עבירה (יחויב בחוק) ויענשו בעונש חמור, בהתאם.

תירוץ הבחירות הוא נקודת ציון אחת בזמן הממושך של משבר הקורונה על כל התפתחויותיו והסתעפויותיו, אלה שהן ממשיות ואלה שמבויימות. חרף השיפור הכללי במצב התחלואה בהשפעת החיסונים, הסיפור טרם הסתיים, המוטציות עדיין מופיעות, ומספר "המתלבטים" בשאלת החיסונים טרם נפתרה. הבחירות ופסח שבדרך, עלולים לחולל הפתעות חדשות ונראה שרעיון השימוש בספינות, היה ונדרש לחזור לסגר בנתב"ג או לצימצום היקף הפעילויות, עשוי להיות מעשי ומועיל במקרה כזה. העלות נראית על פניה כסבירה או שקולה כנגד המבצעים האוויריים וחסכון בחיי אדם, שהפך אצלנו לשיקול כמעט האחרון בסדר העדיפות הלאומי - בוודאי מצדיק זאת.

מוצע שמשרד הבריאות, קבינט הקורונה וגורמי אכיפת החוק יבחנו רעיון זה כחלופה לפריצת הסגר על נתב"ג מצד אחד וכמענה לזכות אזרחית הבסיסית או צורך ממשי ודחוף אחר היה ונתגלגל לגל נוסף של תחלואה מתפרצת.

תאריך:  10/03/2021   |   עודכן:  10/03/2021
רפי לאופרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בעד שימשו ב"אניית מעפילים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אָבִי הֵיטִיב לֶאֱסוֹף שְׁבָרִים מִצַַּעֲרוֹ שֶׁל עוֹלָם
10/03/2021  |  יפעת גדות  |   יומני בלוגרים
בעקבות ריבוי מקרי הרצח הגיעה השעה להגביל חלוקת נשק ולקינוח עם קמפיין לא הולכים לקלפי לתשומת לב הבוחר
10/03/2021  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
אחד האבסורדים הגדולים הינו בכך שחלק גדול מהישראלים בודקים הרבה יותר בקפידה את מצב העגבנייה שהם רוכשים בסופרמרקט או את רזולוציית המצלמה בטלפון הסלולרי שלהם, אבל נוטים במקרים רבים לדלג על הרבה שלבים הנדרשים בעסקה הגדולה ביותר שאותה ייבצעו במהלך חייהם, הלא היא רכישת דירה. להלן 10 טיפים "חובה" לרוכש הפוטנציאלי:
מצדה הייתה אניית צובר שנבנתה בסוף שנות ה-50 במספנת "דוייטשה וורפט" בהמבורג שבגרמניה במסגרת הסכם השילומים עם גרמניה, ונועדה להובלת מטענים בתפזורת. היא הושקה במאי 1960 והוכנסה לשירות בחברת צים באוגוסט-ספטמבר 1960. אורכה של האונייה בעת בנייתה היה כ-168 מטר. בשנת 1965 הוארך הגוף שלה במספנת מאזורו ביפן ב-38 מטר, אורכה הכללי גדל לכ-206 מ' רוחבה היה 22.6 מטר וכושר המעמס שלה הגיע לכ-31,553 טון. מצדה הייתה באותן שנים אניית המשא הגדולה ביותר בצי הישראלי. היא כללה כשמונה מחסני מטען והייתה משוכללת לאותה תקופה ומצוידת בציוד חדשני ומתקדם.
10/03/2021  |  אלי אלון  |   יומני בלוגרים
שערי המסעדות נפתחו לרווחה, שערי אולמות השמחה, המפעלים גם הלא חיוניים, שערי העסקים. הכל פתוח גם אם מאוחר ומסוכן, והעם היושב בציון עומד משתאה אל מול הווריאנט החדש שצץ ואינו מאפשר לקטר הכלכלה להתניע במלא עוצמתו. החל"ת.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il