|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

מכתב פתוח לראש הממשלה

מכתב לראש ממשלת ישראל לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל משטרת ישראל משטרת ישראל אינה פועלת בנחישות ובמלוא הכוח התחכום והתעוזה מול פורעים ערבים למרות שצוידה במיטב הציוד האנשים והכלים, ובעלת תקציבי ענק
28/05/2021  |   שלמה בללי   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
שוטר חזק וחמוש [צילום: שרעיה דיאמנט/פלאש 90]

בהמשך לפנייתי בעניין זה למשרד ראש הממשלה, בו הבעתי את עמדתי כי הביטחון האישי שלי ושל משפחתי כאזרח נפגע בצורה מהותית, על-ידי פרעות שעושים אזרחים ישראלים ממוצא ערבי באזרחים יהודים ברחבי הארץ, ובדגש על יהודים עם חזות יהודית דתית, תופעה שתחילתה טרם מבצע שומרי החומות, ושיצאה מכלל שליטה בעת המבצע עם החמרה שאינה ניתנת יותר להכלה.

וזאת, כאשר רוב אמצעי התקשורת אינם פועלים בדיווחי אמת ומנסים לייצר דיווחי סימטריה בין התנהגות אזרחים ממוצא יהודי לבין התנהגות אזרחים ממוצא ערבי, ואף משתמשים בכוח השפעתם ודוחפים לשיח הציבורי תכנים מזויפים על שיתוף פעולה בין אוכלוסיות שונות וזאת כדי להמשיך ולהשליט כאן את דעתם האישית והרעיונית, ובכך חוטאות לייעוד שלהם במערכת האזרחית, הכוללת פגיעה עמוקה בייעוד שלהם ובדיווחי אמת שיכולים ונדרשים להיות הבסיס לפתרון הבעיה.

בנוסף, מערכת המשפט אמורה לטפל בפורעים אלו ביד קשה, לאחר שכבר נתפסו על-ידי המשטרה, אך מערכת זו משרתת את עצמה ואת רעיונותיה שלה במקום לשרת את הציבור על-פי האמת והצדק. ניתן לראות זאת בפעולות השחרור ההמוני של פורעים ערבים בשם טענות משפטיות שוליות, או של העלאת רעיונות הזויים כמו במקרה הפגיעה ברב ביפו, שם נקבע על-ידי נציגי מערכת המשפט כי הפגיעה שעשו בו ערבים אינה מתוך מניע לאומני. כך שגם מערכת חשובה זו איבדה את דרכה לגמרי, ונוצר כאן חלל מערכתי שמתמלא בטרור ובפרעות כנגד אנשים ואזרחים כמוני, ולכן אין לי ולאחרים שום יכולת להאמין לה.

בנוסף, יותר מכל - משטרת ישראל, שאינה פועלת בנחישות ובמלוא הכוח התחכום והתעוזה מול פורעים אלו למרות שצוידה במיטב הציוד האנשים והכלים, ובעלת תקציבי ענק. התוצאות שהיא מפיקה עבור הביטחון האישי של אזרחי המדינה הן דלות מאד, וגם אם מתקיימות פעולות הן מאוחרות, מעטות וחלשות ונתפסות ככאלו שאינן מרתיעות את הפורעים הערבים. עושה רושם שמשטרת ישראל זקוקה כמעט לתהליך הקמה מחדש כדי שתוכל למלא את ייעודה, בעוד שבפועל אנו רואים שהשוטרים בשטח ממש מתאפקים ולא מגיבים וזאת כי אין מי שיגן עליהם וייתן להם רשת ביטחון משפטית בעבודתם הקשה. הפגיעה בשוטרים משולה לפגיעה בסמלי המדינה ויש להגיב עליה בעוצמה רבה ואפילו לא מידתית. הבעיה היא לא בשוטר בשטח אלא במערכת מעליו שלא מספקת לו את הגיבוי הנדרש לפעולותיו על-פי חוק, ואם החוק לא שומר עליו או עלינו, מי כן?

וכמובן שהבלבול לא נעצר בעבודת השוטר הבודד אלא נמצא אצל המפקדים ואף מעליהם במערכת הפוליטית כולה. צר לשמוע על סימטריה שמייצר המפכ"ל בין פורעים ערבים לפעולות של יחידים יהודים, צר לשמוע שאנשי ביטחון משתלחים בחברי כנסת במקום לעסוק במלאכתם בצורה הטובה ביותר ולהביא את התוצאות שלשמן הם מקבלים שכר, מאיתנו האזרחים.

ביטחון מלא

צר לשמוע ולראות שבימים מסוכנים אלו חלקם של ראשי המערכת הפוליטית ממשיכים בעסקי חרמות ובעסקי "רק לא ביבי" ולא מבינים את גודל השבר שהגענו אליו ביחסים בין מגזריים במדינה, ולא עוזבים הכל מכול וצוללים יחד לעסוק בצרכים המיידים של האזרחים ובראשם הביטחון האישי, אלא עסוקים בעצמם ובקריירות ההזויות שלהם.

אי-לכך, נוצר מצב בו ההסכם ביני כאזרח לבין המדינה כרשות שלטונית התפורר עקב אזלת ידה של הרשות השלטונית. המדינה לא מקיימת מולי כאזרח את ההסכם שלשמה היא נוצרה וקיימת, וזה לא יכול להמשיך כך. אנו כאזרחים אמורים לקבל ביטחון מלא מהמדינה בתמורה לתשלומי מיסים וציות לחוקי המדינה, ובפועל אנו מופקרים למשיסה, רציחה, שריפה, בזיזה ועוד מיני פורענויות בידיים של פורעים ערבים. משל הדבר כי אנחנו לא חיים במדינה ריבונית, עם מערכות שלטון חוק וסדר. ולראייה מענייני התקופה האחרונה, האם יעלה על הדעת שמפקדים בצבא יגידו לחיילים לא ללכת עם מדים או שלא נערוך טקסים ברחבת הכותל? מי שאמר דברים כאלו צריך ללכת הביתה ויפה שעה אחת קודם.

לאור המצב הנוכחי האזרח הפשוט נותר לבדו ועליו לדאוג להגנת משפחתו בעצמו במצב בו הם בסכנת חיים מוחשית, מאחר שהרשות אינה שולטת בפועל בשטח ואף מתנהגת בפחדנות והכלה מוצהרת, ואין אחר במקומה כדי לספק לנו את ההגנה הנדרשת. והדבר נכון בייחוד לגבי אזרחים יהודים שגרים במקומות מעורבים, או בסמוך ליישובים ערביים או נאלצים לעבור דרכם בפעולות חיים רגילות. הסיכון היומי גדול מידי, והתוצאות יכולות להיות הרות אסון, כפי שכבר קרה, בעבר הרחוק והקרוב וגם לפני שבועיים.

יש וחשוב לציין שאין לי כאזרח מן השורה שום רצון ועניין לקחת את החוק לידיים או להפעיל פעולות ביטחון בשם מישהו מכוחות הביטחון שאמונים ומאומנים לכך אני גם בטוח שאם יקבלו את הגיבוי החוקי יעשו את העבודה כמו שצריך ועל הצד הטוב ביותר, אך אני לא מוכן בשום פנים ואופן להיות במרכזו של תרחיש שבו חבורת ערבים פורעים זורקת עלינו בלוקים ואו מנסה להצית עלינו את הרכב ביושבנו בו, או לפגוע במי מאתנו במכשירים חדים או בכלי ירייה. מי שחושב "בשם החמלה" או האיזון המגזרי, או בשמה של אסטרטגיה גלקטית כלשהי שאנחנו נשב באוטו ונגיד תהילים או נתקשר 100 למוקדנית משועממת שתשלח אותנו להתלונן במח"ש, טועה וטועה בגדול.

אני מודיע כאן למדינת ישראל ולמערכותיה השונות והמשונות, אם ולא עלינו יתקיים כזה אירוע, הוא ייגמר באופן רע מאוד לאלו שיתקפו אותנו. אנחנו ממש לא מתנדבים להיכנס לרשימת חללי ופגועי הטרור הערבי, ואנחנו לא נקבל בשום אופן את המשוואה שנכפתה עלינו על-ידי אנשים ומערכות הזויות שהיהודי חוטף ומבליג והערבי פוגע ומעלה סרטון לטיק טוק ולצהלת צחקוקי חבריו. הפורעים מהאירוע המדובר שלנו לא יוכלו להעלות כלום לשום מקום בסיום האירוע.

שכר גבוה

וממש לא מעניין אותי אם הפורעים כן או לא מקבלים הזדמנות שווה בתעסוקה, כן או לא מקבלים דמי אבטלה, או משועממים או לא כי יש או אין להם מתנ"ס בכפר. מבחינתי, הם אויב אכזרי שפוגע בי ואו במשפחה היקרה לי מכל, ומכך גזרו את דינם בעצמם. הם בחרו באויב הלא נכון. הם בטעותם בחרו לפגוע באזרחים יהודים של מדינת ישראל שהם בעלי חזות יהודית ברורה שאינה מוסתרת, שגם גאים בדתם, וגאים במורשתם והם יהודים חזקים ללא שום מורא משום פורע ערבי. ומי שיפגע בנו או בקרובים לנו דמו בראשו, לא ברגליו, בראשו.

האחריות לנעשה בדרכים ובמקומות השונים בהם פורעים ערבים ביהודים היא על המדינה וראשיה שהביאו אותנו למצב בלתי אפשרי זה, אני כאזרח מצפה ממי שנבחר לשלוט ואף מקבל שכר גבוה ומנעמי שלטון מתוקף תפקידו - שישלוט, בלי קשר אם הוא ימין או שמאל, גבוה או נמוך, דתי או חילוני, עירוני או בן הכפר. קיבלתם את האחריות מהעם שהוא הריבון, נא קיימו אותה, אחרת רדו מהבמה.

שלטון צריך להיראות, להיעשות ולהיות מורגש ונוכח בכל אתר ואתר בין אם יש בו נוכחות בפועל של אנשי ביטחון ובין אם לא, לכן חובת ההוכחה היא על המדינה באמצעות מוסדותיה ומערכותיה השונות, ועליכם לפעול מידית לשחרר את השוטרים מכל מיני הגבלות מתחסדות שבסופו של דבר רק גורמות נזק ומונעות את פעולת השיטור הנדרשת. נתתם לשוטרים נשק, תנו להם להשתמש בו, ועד שתפנימו ותקיימו את חובתכם זו, ההסכם בין האזרח למדינה נמצא בהפרה, ואף בהפרה חמורה, ואת זה יספר לכם כל סטאג'ר למשפטים ממכללה בינונית העוסק בחוזים פשוטים.

מרוב רחפנים, ומכשירים מיוחדים, וחדרי מצב משוכללים שכחתם כי נוכחותו בשטח של שוטר חזק, חמוש, בטוח ומגובה בזכות להשתמש באמצעים העומדים לרשותו כולל נשק חם אם ונדרש היא הבסיס לפעילות המשטרה במקרה של פרעות כאלו. הרי כתוב - כל שנעשה רחמן על אכזריים, סופו שנעשה אכזר על רחמנים.

ההסתה עובדת ומבעבעת נגדנו היהודים כל יום כל היום. האלימות הזו לא באה מעצמה ולא צמחה מאתמול, היא חלק מעבודת שטח שמתבצעת לאורך שנים ארוכות על-ידי מנהיגי דת ואנשי ציבור ערבים שחייבים להיות תחת סוגר ובריח ואף להיות מגורשים מכאן לצמיתות. רפיסות שלטונית ברורה של מערכות השלטון של המדינה נגד אנשים ופורעים אלו, כאמור במקורות שלנו "בור מים ריק אינו נשאר ריק הוא מתמלא בנחשים ועקרבים".

ולכל אלו בעלי הדמיון הפרוע, שחושבים שהכול עכשיו נרגע ורגוע, אתם טועים. כמו שהופתעתם וטעיתם עכשיו, כך תופתעו גם בעתיד. השטח תמיד רגוע עד הפעם הבאה, והפעם הבאה תמיד מפתיעה ועוצמתית מהפעם הקודמת, ולנו לאזרחיה היהודים של המדינה היחידה שאמורה לספק לנו ביטחון נמאס להיות הקורבן של מי שלא יודע לעשות את העבודה שלו.

תאריך:  28/05/2021   |   עודכן:  28/05/2021
שלמה בללי
+לקחי פרעות תשפ"א
23:37 28/05/21  |  דוד גרליק   |   לרשימה המלאה
ברגעי האימה בהם ילד יהודי קדוש בשדרות נהרג בחיק אמו שנפצעה קשה, מקפידה השדרנית ברדיו להזכיר את סבל ילדי הרוצחים בעזה
(חשש לחיים [צילום: גילי יערי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מכתב פתוח לראש הממשלה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שיפון
28/05/21 19:57
2
סניל
30/05/21 10:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
שר הביטחון, בני גנץ, חתם על צווי מעצר מינהליים לערבים שהיו מעורבים על פי החשד בהתפרעויות בירושלים ובלוד. בין החשדות - מעורבות באספקת אמצעי לחימה, השלכת בקבוקי תבערה ואיום בביצוע פיגועים. המעצר המינהלי נחתם על פי המלצת שירות הביטחון הכללי ופרקליטות המדינה. העצורים ישהו במעצר לתקופות של בין שלושה חודשים לחצי שנה.
28/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
מצרים הזמינה את ישראל, הרש"פ ותנועת חמאס לשיחות בקהיר, לא נמסר עדיין המועד בו יתחילו השיחות אך על-פי גורמים מצרים הן יעסקו בניסיון לגבש הסכם רגיעה ארוך טווח בין ישראל לחמאס, לפחות לתקופה של חמש שנים, ולקדם עסקת חילופי שבויים בין שני הצדדים.
פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל נעצרו לאחרונה חברי חוליית מחבלים מהכפר בורקא בבנימין, שהציתו מבנה של מתיישבים במאחז עוז ציון הסמוך לגבעת אסף באמצעות השלכת בקבוקי תבערה.
27/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
אינני שייכת לימין. אני, ויהודים רבים כמוני, תומכים בפתרון של 2 מדינות כדרך היחידה לסיים את הסכסוך. עד עליית הימין לשלטון בישראל הייתה המדיניות של רוב ממשלות מפלגת העבודה (מפאי לשעבר) תמיכה בהקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל. אבל, הערבים והפלשתינים דחו את כל ההצעות. בקיצור, עד עליית הימין לשלטון בישראל תמך הצד היהודי בפתרון של 2 מדינות והצד הערבי הוא שדחה את כל ההצעות ופעל לחיסול מדינת היהודים באמצעים דיפלומטיים וצבאיים. למשל, מלחמות 1948, 1967, 1973. חשוב שהדור הצעיר ידע את העובדות מפי היסטוריונית:
לחלק ממי שמזהים עצמם כאנשי הרוח, הוגי הדעות, סופרים, משוררים, מרצים ואנשי תקשורת, אנשי אקדמיה וצבא, אנשי תעשיה וחתני פרס ישראל יש תחביב מעניין כזה, חתימות על עצומות, במיוחד על עצומות מסוימות מאוד.
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
קטאר תעביר חצי מיליארד דולר לעזה  /  איציק וולף
סינוואר מתגרה: זו הייתה חזרה גנרלית  /  איציק וולף
בלינקן לוחץ: מחוות ישראליות לפלשתינים  /  עידן יוסף
ההזדמנות המדינית של הרש"פ  /  יוני בן-מנחם
לתוקפים - שלום  /  אביתר בן-צדף
מניין כל הטילים בעזה  /  ירון פרידמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il