|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

"ברדק" או סתם מדינה פרימיטיבית

בעידן של קורונה פעילה, מדינת "ברדק" היא מדינה ששוחקת בצורה חסרת אחריות את משאביה ואת האנרגיות החיוביות של אזרחיה באמצעות חוסר משילות, שמקורו באמונות תפלות ושקריות ומשמעת ציבורית רופסת. הללו מחבלים באינטרס הציבורי המרכזי של צימצום החולי והתמותה תוך כדי קיום אורח חיים קרוב ככל האפשר לנורמטיבי
02/09/2021  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
הפגנה נגד התו הירוק והחיסון ה-3 [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

בחברה שיש בה מיליון בורים חסרי-אחריות שאינם מתחסנים כעניין של "עקרון", כתוצאה מעצלות או סתם כדי להכעיס ו"להתחכם", עוברת האחריות לתוצאות התנהלותם זו מהממשלה לאזרחים. ממשלה אינה אמורה לחנך את הציבור. היא אמורה לפרסם הסברים, הנחיות והוראות התנהלות לציבור, שמסכמות את הידע הקולקטיבי ומכוונות לסייע לו להתנהל בצורה אופטימלית תחת אילוצי הפנדמיה, עד שזו תודבר או ימצאו לה חיסון ותרופה. הממשלה אמורה ליצור כללים ותנאים סבירים שבמסגרתם יוכל הציבור לקיים את ההוראות ובהנחה שהוא עושה כן, הוא גם ממזער את הנזקים ברמה האינדיבידואלית וברמה הציבורית כאחד. התפקוד הממלכתי הוא תמיד תוצאה משולבת של ההתנהלות האישית והקבוצתית. אין די בגורם אחד מהשניים וחייבים לקיים את כללי המשחק לכל רוחב החזית.

יכולתה של המדינה לאכוף חוקים ותקנות מוגבלת. אם תשקיע בכך את מירב אמצעיה, לא יוותרו כאלה בכדי לסייע לחולים או למי שנפגעו כלכלית מהמגיפה, ולקיים רמה סבירה של התנהלות תקינה לאורך זמן. לכאורה אלו דברים אלמנטריים ומובנים מאליהם. ובכ"ז, אחרי שתי ממשלות שבראש כל אחת מהם עמדה חזית פוליטית המשקפת כמחצית האוכלוסייה -איננו רואים את האור בקצה המנהרה; אין "גאונים" במגרש הביתי שלנו... . אם קיים זרזיף של אור, מקורו איננו בהתנהלות הציבור או בהנהגת הממשלה, אלא ביד המקרה, שהפגישה את היוזמה לפיתוח חיסון לקורונה, עם סיפו של רגע האמת: הרגע שלאחריו מאבדים המדינה והציבור גם יחד את השליטה על חייהם.

אי-אפשר לשבוע נחת ממציאות זו, שתוצאתה למעלה מ-1.1 מיליון נדבקים, עשרות-אלפי חולים קשים, וכ-7000 מתים!!! אם יש משהו מדכא בהתנהלות הישראלית - מנגנון המדינה וציבור האזרחים גם יחד - זו הזילות בחיי אדם, העלמות הציות לצִיווי המוסרי "והדרת פני זקן" ותחושה חזקה שעקרה עליונות האגואיזם והאגו-צנטריות השולטים כיום בחיינו.1

מעניין מאוד לנסות להבין מה חושב לעצמו אותו חלק בציבור שמחליט בשרירות-לב ובשרלטנות חצופה לא לבצע הוראות אלה. מהיכן הוא שואב את עוז הרוח והחוצפה לנהוג כמפיץ מחלות חסר אחריות שתוצאות מעשיו פוגעות בכלל הציבור. ללא ידיעתו עשוייה התנהלותו להיות גורם לכך שיאבד את עסקיו או את משפחתו הקרובה - לא רק בגלל מעשיו ומחדליו אלא מפני שגם אחרים יסברו שהם רשאים וזכאים לנהוג כמותו. נראה, אפוא, שלא רק המוסר ספג אצלנו מכה אנושה במבחן הקורונה, אלא גם "השכל הישר" הסולידריות הלאומית ירדו לשפל המדרגה. בהיגיון עקום ממין זה, דמוקרטיה היא פשוט הרשאה לקיים "ברדק" שלטוני, או אנרכיה אזרחית.

בנסיבות אלה, אין סיבה להתרגש גם מזעקות השבר של המסעדנים, האומנים, התיירנים ושאר עצמאיים קטנים על שעסקיהם נפגעים. באין סולידריות, הבעיה נמצאת במגרשם ובהתנהלותם לא פחות משהיא נמצאת אצל הציבור הבלתי-ממושמע והממשלה הרופסת שאינה מסוגלת לאכוף את החוק. כאשר הם מתחייבים לקיים תנאים של הפעלה תוך נקיטת אמצעי זהירות ואינם עומדים בכך - איש אינו חייב להם דבר. עצמאי איננו רק מי שהוא אדון לעצמו בגריפת הכנסות מפעולותיו. הוא אחראי גם לניהול העסק לפי תנאי הרישיון שניתן לו הכוללים את הוראות השעה הנובעות ממצבים משתנים. בעל עסק עצמאי שאינו נערך לספיגת נזקי משברים באמצעות חסכון, ביטוח או שניהם, אינו ראוי לרחמי השלטון המרכזי שהוא נציג הציבור כולו. מי שאינו שותף לרווחים, גם אינו שותף להפסדים.

נכון שבחלק מהמקרים אולצו בעלי העסקים החופשיים לסגור או לצמצם את היקף עסקיהם באמצעות צווים ממשלתיים. במקרים כגון אלה יש מקום לשקול מתן פיצוי, אולם הפיצוי חייב להיות מידתי וענייני, כלומר: תואם תרומת תקנות החירום לנזק. בה בעת חייבים לפעול ללא לאות גורמי האכיפה בכדי להבטיח שבעל העסק מקיים את הוראות החירום ואינו תורם בעצמו להחמרת המצב האזרחי כולו. כמעט תמיד מורכבות זעקות השבר מחלק אמיתי ו"ממקדם ביטחון" שמבקש להעצים את דימוי המשבר, בכדי לזכות "בכל הקופה"; ואם אפשר בקצת-יותר - ניחא. במדינה שאימצה לעצמה את השימוש בכוח כחלק לגיטימי כביכול מהשיח הציבורי, הרי שגם איומים על הממשלה, על הציבור, שביתות סרק והתפרעויות - הם מנגנון לגיטימי כביכול באותו שיח; והם באים מכל עבר ושכיחותם גדלה והולכת. העצמאיים הקטנים והסקטורים של עסקי המזון, הבידור, הספורט ועוד, הפכו את השיח הענייני בשאלת הפגיעה בעסקיהם לאלים וגובל בפראות ואלימות לאו-דווקא מילולית.2 במשבר לאומי, כשלא כולם נושאים בעול, גם לא כולם ראויים להתחשבות - חוקי ההדדיות פועלים תמיד, בין אם אנו ערים לכך ובין אם לאו. הבעיה, העיקרית היא שבמצב משברי לאו-דווקא העבריינים נענשים בעונש החמור ביותר; כך הווה וכך יהיה - חומר למחשבה.

הפניית הטענות לממשלה באופן גורף היא צביעות. ממשלה אינה שולטת על שכלו הישר של הציבור, במיוחד של זה שחושב עצמו לפיקח ואינטליגנטי וציבור זה גם איננו רוצה שתשלוט עליו באופן גורף. בתקופת מגיפה איננו סוגרים את המדינה מכל וכל. כל הפעולות ממשיכות להתקיים אבל באינטנסיביות פחותה ובמינון שונה מהרגיל. סגרים הם מציאות קשה בהרבה מזו שקיימת בהפעלת הוראות-זהירות. באין חיסונים, או בהינתן שהציבור מתחמק מהם סגרים או הגבלות הם הכלים היחידים העומדים לרשות הממשלה ורוב הציבור מצפה שתשתמש בכל האמצעים לגונן עליו.3 אינני סבור שיש מישהו בציבור, הגורס שאם ציבור אינו מציית להוראות הממשלה, אל לה לכפותן עליו או לנקוט אמצעים שיגנו על החלק הצייתן ומשתף הפעולה. פעולת האכיפה תפגע בכולם - אבל אין מנוס מכך. כשם שאין צדק אבסולוטי ללא קורונה, אין צדק כזה גם בנוכחותה. בנסיבות חירום, אפילו בטרם הוכרז פורמלית מצב כזה, חובה על הפרקליטות ובתי המשפט להירתם למאמץ, בראש וראשונה באמצעות הימנעות מהפרעה לממשלה לנהל את המדינה ולמזער נזקים. שעת חירום היא מציאות תפעולית שונה ממצב נורמלי ולא ייתכן שהגורם היחיד שיתבדל ממנה היא המערכת המשפטית.4

מבחן הקורונה התייצב לפנינו במהלכה של תקופת-מעבר בין ממשלים בה התדרדרה פעילות אכיפת החוק בישראל לרמה בלתי מספקת בהחלט. ראינו דוגמאות קשות לכך באלימות במגזר הערבי, בהשתוללות הבדואים בדרום ובאסון מירון בל"ג בעומר האחרון. ראינו מחדלים משטרתיים גדולים גם במבחני אכיפה של תקנות הקורונה והסגרים, ראינו זאת בבתי הספר ובמתקני בידור ובילוי - למעשה, בכל מקום. אינני מקבל את הטענה שהעדר מפכ"ל במינוי מלא במשטרה במשך כשנתיים, מסביר תופעה זו; אפשר שתרם במידה מסוימת להחרפתה, אבל בוודאי לא חולל אותה. הפרות הוראות הסגרים, תקנות התו הירוק והסגול בבתי עסק ובמקומות בידור והתנהלות "פרחחית" של ציבורים במקומות ציבוריים פתוחים וסגורים, ללא שמירת מרחק וללא מסיכות - לא רוסנו ולא נבלמו ע"י המשטרה, הפיקוח העירוני או בעלי העסקים עצמם. זו מציאות בלתי-נסבלת במדינה מסודרת. אחת השיטות לחבלה במשמעת הציבורית ובמשטר האכיפה, היא הפצת מידע שגוי או מסולף בכוונת מכוון. אפילו כיום, למעלה משנה וחצי אחרי פרוץ המגיפה, אין עדיין לקבינט הקורונה דובר מוסמך אחד (דוגמת דובר צה"ל, או מזכיר הממשלה), שפרסומיו והם בלבד, מייצגים את הרשות המבצעת. רשתות הטלוויזיה, הרשתות החברתיות ו"מתנדבים" לא מוסמכים, מלעיטים את הציבור בפרשנויות והסברים. כל פרשן חותר להביא ידיעה בלתי-מבושלת "ועדכנית" כביכול, ולהציג עצמו כמקור מהימן ויודע דבר מאחרים. אין מכשיר טוב יותר ליצירת אנדרלמוסיה ובילבול בציבור, כריבוי מקורות מידע שאינם מוסמכים ואינם מקורות.

ישראל חייבת לנטוש את תרבות "הסמוך" ו"רס"ן שמועתי" ולהתחיל להתנהל על-פי כללי "סוף מעשה במחשבה תחילה". מידע מהימן, ברור, ממקור אחד ובעיתוי נכון, הוא תנאי הכרחי לניהול אפקטיבי של משבר. יש לחייב בחוק שכל סוכנות המוסרת ידיעה, תחויב לציין אם מקורה ברשות ההסברה מוסמכת.

כפי שהובהר לציבור, פנדמיית הקורונה כאן בכדי להישאר ופוטנציאל האיום אינו הולך לשום מקום. אמצעי נגד - חיסון ותרופה - הם חלק אחד מהסדר החדש שיבטיח חיים נורמליים בכללי משחק חדשים. התנהגות הציבור ותפקוד הממשלה בהרמוניה הם החלק השני - השלם יהיה כזה רק כשיתקיימו השניים בצוותא.

הערות

1. מה בעצם דרשו ממשלות ישראל מהציבור שנכשל בביצוע כשלון חמור? את עקרי הדרישות ניתן לסכם ב-5 נקודות: א. שמירת מרחק עד 2 מטרים בין אדם לאדם ומניעת התקהלויות, ב. עטיית מסכה על האף והפה גם יחד ברשות הרבים או במקומות שבהם נמצאים אנשים שאינם שייכים לבית אב אחד (אינם חיים בצוותא באופן קבוע), ג. שמירת ניקיון פיזי, במיוחד ידיים והימנעות ממגע פיזי עם אחרים. ד. בדיקות למי שחשוד בהידבקות ובידוד למי שנמצא חולה, ה. חיסון לאלתר מרגע שחיסון אפקטיבי זמין לציבור. דרישות אלה אינן טבעיות, כלומר אינן מאפיינות את ההתנהלות הנורמטיבית בימים כתיקונם. הן גם אינן נוחות לביצוע. אולם השלכותיהן עשויות להיות מרחיקות לכת, ובהערכות נכונה ואחראית הן אפשריות ומועילות ביותר.
2. כאשר עוקבים אחר "הפגנות המחאה" של השנים האחרונות, ממדי האלימות, אי-ציות לתקנות ולהוראות המשטרה וגרימת נזק סביבתי חמור ונזק לכלל הציבור מהווים מרכיב גדל והולך בתמהיל פעילות המחאה. בכך הופך אקט דמוקרטי בסיסי שנראה כהבעת דעה ועל כן היה לגיטימי בעבר, להרשאה "תחת ביקורת שיפוטית של בג"ץ. להתפרע. זו דרך חתחתים מסוכנת, שאם לא תיבלם תסכן בפועל את שלום הציבור ושלום כוחות האכיפה גם יחד.
3. ביטחון איננו רק ביטחון צבאי ואפילו לא רק ביטחון תזונתי או תעסוקתי, ביטחון הוא מצב כולל של העדר איומים או מיזעור משמעותי שלהם לאורך זמן.
4. עניין זה חייבים, כפי שנטען לא אחת, לעגן בחקיקת היסוד של המדינה. כ"כ, בהינתן שהמצב הופך למצב-חירום, לא ייתכן להשאיר עובדה זו "מתחת לשולחן". על הממשלה להכריז על כך באופן פומבי ומלא.

תאריך:  02/09/2021   |   עודכן:  02/09/2021
רפי לאופרט
+עודכנו תנאי הבידוד לנכנסים לארץ וליוצאים ממנה
23:30 02/09/21  |  עידן יוסף
ממחר (3.9.21) מחוסן או מחלים החוזר ממדינה כתומה, מחויב בבידוד עד לקבלת תוצאת PCR שלילית עוד עד חלוף 24 שעות מכניסתו לישראל, בתנאי שמתקיים בו אחד התנאים הבאים:

  • מחוסן במנה שלישית ("בוסטר")
  • מחוסן במנה שנייה ולא חלפו 6 חודשים מיום החיסון השני
  • מחלים שקיבל מנת חיסון
  • בעל אישור החלמה או תעודת מתחסן ישראלית, אשר יצא מישראל 7 ימים אחרי החיסון או חזר אליה 14 ימים אחרי החיסון (לא כולל יום החיסון)

וכן
  • מחלים על בסיס בדיקת PCR
  • בעל אישור החלמה ממשרד הבריאות על בסיס בדיקת PCR שבוצעה בישראל או תועדה בישראל, ולא חלפו שישה חודשים מיום קבלת אישור ההחלמה.

תנאי הכניסה והיציאה למדינות אדומות וצהובות ללא שינוי:

  • מדינות צהובות - מחוסנים ומחלימים חייבים בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית או 24 שעות (לפי המוקדם), מי שלא התחסנו או החלימו חייבים בבידוד מלא.
  • מדינות אדומות - הנסיעה אסורה, גם למחוסנים ולמחלימים.
  • למעט מי שקיבלו אישור מוועדת החריגים, ואלו יחויבו בבידוד מלא.

כמו-כן, לאור עידכון צו בריאות העם, כלל הנוסעים ששבו ממדינה כתומה ועונים להגדרה החדשה של מחוסן או מחלים, רשאים להשתחרר מבידוד מחר (3.9.21). במקרה של אכיפת פקח, ניתן להציג לו את הודעת הטקסט שנשלחה ממשרד הבריאות בצירוף תעודה מזהה.
+נמנעה כניסתם לארץ של שני נוסעים שהגיעו ארצה עם אשרות מזויפות
21:56 02/09/21  |  עידן יוסף
שני נוסעים שזייפו את אשרות הכניסה שלהם לארץ, נתפסו בנתב"ג, התפרעו בשדה התעופה ועכשיו מוחזרים בחזרה לארצות הברית (גלי צה"ל).
+עלייה קלה במספר החולים קשה
21:45 02/09/21  |  עידן יוסף
‏משרד הבריאות: 7,640 מאומתים מחצות, עלייה קלה במספר החולים הקשים, 31 מתו ביממה האחרונה.
+היחס המשתנה קורונה-כלכלה
18:10 02/09/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
זן הדלתא פוגע פחות בצמיחה אבל מאיץ את האינפלציה - מנתח אקונומיסט  ▪  הפגיעה העיקרית היא בשירותים, ומגבלות עליהם יהיו כבדות מבחינה כלכלית ושוליות מבחינה בריאותית
(חיילים בדרך לבתי חולים בעיר הו צ'י מין [צילום: AP])
+1.8 מיליארד שקל נוספים להתמודדות עם הקורונה
12:45 02/09/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הסכום ישמש, בין היתר, לתגבור מערך הבדיקות והדיגום למבוגרים ותלמידי בית ספר בערים כתומות ואדומות, לתמיכה במחלקות הקורונה בבתי החולים וחיזוק מבצע החיסונים
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+יש כבר הדבקות באומן; הלילה פונה בהיטס חולה קשה
10:41 02/09/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
את הדברים אמר מנהל המחלקה יחב"ל במשרד הבריאות, בדיון בו אישרה ועדת הכלכלה להדק את הפיקוח על היוצאים לאוקראינה ולחייב גם מחלימים ומחוסנים להציג בדיקה שלילית לפני היציאה  ▪  הקנס על הפרת התקנות - 2,500 שקלים
(ח"כ ביטון בדיון בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+11,187 מאומתים חדשים, אחוז המאומתים: 7.92%
10:00 02/09/21  |  איציק וולף
11,187 מאומתי חדשים נמצאו בבדיקות שנערכו אתמול. מדובר ב-7.92% מכלל הבדיקות שנערכו אתמול.

מצבם של 666 חולים מוגדר קשה ומתוכם נזקקים 149 חולים לסיוע של מכונות הנשמה.
+איך להתגרש בעידן הקורונה בלי לפגוע בילדים
09:36 02/09/21  |  כתיבת המומחים   |   לרשימה המלאה

[צילום: FREEPIK]
+ועדת העבודה והרווחה אישרה הקלות בבידוד למחוסנים
08:35 02/09/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על-פי צו בריאות העם אמורים מחוסנים ומחלימים לקבל פטור מבידוד מלא ממדינות שאינן אדומות ולהזדקק לבידוד של 24 שעות בלבד או עד לקבלת תוצאה שלילית של הבדיקה שבוצעה בנמל התעופה
(יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אפרת רייטן [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"ברדק" או סתם מדינה פרימיטיבית
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ד"ר רון בריימן
2/09/21 11:44
 
רפי לאופרט
2/09/21 12:16
2
בני בנקר
3/09/21 19:24
 
רפי לאופרט
4/09/21 10:58
 
בני בנקר
4/09/21 14:46
 
שלמה המגיב
7/09/21 08:20
 
בני בנקר
4/09/21 14:58
 
רפי לאופרט
4/09/21 11:00
 
רפי לאופרט
5/09/21 09:43
 
בני בנקר
5/09/21 13:23
 
רפי לאופרט
7/09/21 08:24
 
בני בנקר
7/09/21 17:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים שיעורים גבוהים מהממוצע של גירושין בישראל לאחר הסגר השלישי. לא בכדי חשוב להתייחס לגירושין בעידן הקורונה, מכיוון שתקופה זו, אשר מתמשכת מעבר למה שכולנו ציפינו, דורשת מאיתנו לערוך שינויים ברבדים שונים של חיינו, ומשפיעה גם על ילדינו בהיבטים רבים.
ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה (יום ה', 2.9.21) את צו בריאות העם הקובע הקלות למחוסנים ומחלימים בחובת הבידוד לשבים מחו"ל.
02/09/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
האם התפרצות זן הדלתא בארה"ב הגיעה סוף-סוף לשיאה? מספר המקרים החדשים עלה בשבוע האחרון פחות מאשר בכל שבוע אחר מאז סוף יוני – מנתח (יום ד', 1.9.21) ניו-יורק טיימס. מובן שאין שום ערבות לכך שמגמה זו תימשך, אבל יש סיבה משמעותית אחת לחשוב שכך יהיה.
01/09/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ממשלת ישראל אישרה (יום ד', 1.9.21) להקצות 55 מיליון שקל לטובת מענקים לצוותי הרפואה ולעובדי מערכת הבריאות אשר עסקו באופן ישיר בטיפול בנגיף הקורונה.
01/09/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
10,384 מאומתי קורונה חדשים אובחנו אתמול. כך פרסם (יום ד', 1.9.31) משרד הבריאות. הפרסום נעשה לאחר עיכוב ממושך של כמעט יממה שבה לא עודכן לוח הנתונים של משרד הבריאות.
01/09/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il