|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

עבאס מינה את מקורביו לתפקידים בכירים באש"ף

המועצה המרכזית של אש"ף בחרה לתפקידי מפתח את מקורביו של מחמוד עבאס אשר חיזק א שליטתו בארגון. יו"ר הרש"פ מאותת לישראל, ארה"ב והקהיליה הבינלאומית, כי פניו להמשך ההידברות עם ישראל למרות סירובה של ממשלת בנט לחדש עמו את המשא-ומתן המדיני
08/02/2022  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
עבאס. מינה מקורבים [צילום: ספוטניק, הקרמלין/AP]

כצפוי, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס השיג אמש ניצחון במועצה המרכזית של אש"ף שבה הוא נהנה מרוב והצליח להעביר את מינוי מקורביו לתפקידי מפתח באש"ף שמקדמים אותם לפוזיציה טובה יותר בקרב הירושה. חוסיין א-שיח', השר לעניינים אזרחיים ברש"פ נבחר לתפקיד חבר הוועד הפועל של אש"ף וכאחראי לניהול המשא-ומתן עם ישראל במקום ד"ר סאיב עריקאת שמת ממחלת הקורונה.

רוחי פתוח, חבר הוועדה המרכזית של פתח ומקורבו של מחמוד עבאס נבחר לתפקיד יו"ר המל"פ במקום סלים זענון שהתפטר מתפקידו. פתוח שימש ב-2005 כיו"ר הרש"פ הזמני לתקופה של 60 ימים לאחר מותו של יאסר ערפאת עד לעריכת הבחירות הכלליות לנשיאות שבהן נבחר מחמוד עבאס לתפקיד. ב-2008 הסתבך רוחי פתוח בפרשת הברחת מכשירי טלפון ניידים מירדן לשטחים דרך גשר אלנבי.

מקורבים נוספים של יו"ר הרש"פ נבחרו גם הם לתפקידים חשובים באש"ף: רמזי חורי נבחר לראש הוועד המנהל של קרן הלאומית של אש"ף וגם לחבר הוועד הפועל של הארגון. המועצה גם אישרה מחדש את מינויו של עזאם אלאחמד, מקורבו של מחמוד עבאס לתפקיד חבר הוועד הפועל של אש"פ.

מוחמד מוסטפא נבחר להחליף את חנאן עשראווי כחבר הוועד הפועל של אש"ף, עשראווי התפטרה מהתפקיד לאחר שמחמוד עבאס סירב למנותה כמחליפתו של סאיב עריקאת בניהול המשא-ומתן עם ישראל והעדיף על פניה את נאמנו חוסיין א-שיח'. ארגון החזית הדמוקרטית קיבל פיצוי ממחמוד עבאס על כך שנמנע מלהחרים את כינוס המועצה המרכזית ומועמדו עלי פייצל נבחר לתפקיד סגן יו"ר המל"פ.

תשעה פלגים פלשתינים התנגדו לכינוס המועצה המרכזית של אש"ף בעיתוי הנוכחי, "מפלגת העם" שהינה המפלגה הקומוניסטית לשעבר חזרה בה מהשתתפותה אחרי היום הראשון של הדיונים אך מחמוד עבאס מרוצה מהישגיו, הוא חיזק את שליטתו בארגון והצליח בתוכניתו למנות את כל מקורביו למרות ההתנגדות של ארגוני האופוזציה הפלשתינית.

הנאום של מחמוד עבאס

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נשא נאום טלוויזיוני מוקלט מראש ביום הפתיחה של הכינוס, נראה כי הלחצים שהפעילו ישראל וארה"ב על מחמוד עבאס נשאו פרי והוא נמנע מלאיים בניתוק הקשר עם ישראל כדי להשאיר פתח לחידוש המשא-ומתן בעתיד ויצירת "אופק מדיני".

הנאום של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס היה "מתון" יחסית, הוא שב וסימן מחדש את "הקווים האדומים" של הפלשתינים. יו"ר הרש"פ הדגיש את חשיבותו של הסכם אוסלו מבחינת אש"ף שחתם עליו, "הסכם אוסלו היה הסכם זמני שהחזיר אותנו לאדמת המולדת" הוא הסביר, "ירושלים ופלשתין" הן מעל הכל" הוא הדגיש כשהוא מבהיר לישראל ולארה"ב כי ללא הקמת מדינה פלשתינית עצמאית בקווי 67 לא יכון שלום באזור. נוכח הביקורת העזה של כמה פלגים פלשתינים על המגעים עם ישראל, יו"ר הרש"פ התייחס לפגישותיו עם שר הביטחון בני גנץ ואמר: "המגעים שלנו עם הצד הישראלי אינם תחליף לפתרון מדיני המבוסס על לגיטימציה בינלאומית, לא ניתן להמשיך ביישום ההסכמים באופן חד-צדדי".

מחמוד עבאס הבהיר חד-משמעית כי הפלשתינים לא יסכימו לנוכחות הצבאית של צה"ל בשטחי הגדה ולמדיניות ההתנחלויות, הוא רואה בישראל "מדינת אפרטהייד" המדכאת את הפלשתינים והבהיר: "לא נקבל את המשך הכיבוש ואת המנהגים הקולוניאליים שלו שמנציחים את האפרטהייד ואת טרור המתנחלים".

יו"ר הרש"פ אמר כי ישקול מחדש את כל האפשרויות הפלשתיניות, "כולל היחסים עם הכוח הכובש", כשהוא מנופף ב"אופציה של מדינה אחת אם פתרון שתי המדינות ימשיך להתערער", והוסיף: "כבר לא ניתן לשתוק על הסטטוס-קוו, ועלינו לקבל החלטות מכריעות כדי לשמור על נוכחותנו במולדתנו, למען ירושלים ופלשתין". עבאס קרא לחפש דרכים לשים קץ לכיבוש של "מדינת פלשתין" שבירתה מזרח ירושלים, ולהגביר את ההתנגדות העממית השלווה שהפכה לאופציה העיקרית, ולהרחיב אותה למלחמה נגד מעשי המתנחלים.

אך במקביל, הדגיש עבאס, כי ימשיך לעבוד עם הקהילה הבינלאומית, להושיט יד לשלום צודק ומקיף, "ולפעול לקיום ועידת שלום בינלאומית, ולספק מנגנון הגנה בינלאומי לעמנו ולארצנו, בחסות הרביעייה הבינלאומית, בהתאם להחלטות הלגיטימיות הבינלאומית ויוזמת השלום הערבית". "אנו מאשרים את עמדתנו נגד אלימות וטרור, יהיו אשר יהיו מקורם".

מחמוד עבאס גם חזר על מחויבותו לעשות רפורמות באש"ף ולקיים בחירות בשטחים. הדברים שאמר יו"ר הרש"פ אינם חדשים, ונראה שהם גם משקפים את ההחלטות הצפויות בתום הכינוס, מחמוד עבאס לא "ישבור את הכלים" ביחסים עם ארה"ב וישראל.

ארגוני האופוזיציה הפלשתינים מתחו ביקורת על הנאום, דובריהם אמרו כי הוא חזר על דברים שאמר כבר בעבר וכי הוא הקליט מראש את הדברים כדי להימנע מטעויות כדי שלא להרגיז את ישראל וממשל ביידן. בארגון חמאס אמרו כי נאומו של מחמוד עבאס שוב חזר על מחויבתו להסכמי אוסלו ולפתרון שתי המדינות והכרה בישראל כמדינה ריבונית.

דובר חמאס עבד א-לטיף אלקאנוע אמר כי תוצאות כינוס המועצה המרכזית של אש"ף אינן מייצגות את המכלול הלאומי הפלשתיני ואינן עולות בקנה אחד עם השאיפות של העם הפלשתיני והאתגרים הפוליטיים שלו.

בשורה התחתונה, יו"ר הרש"פ מאותת לישראל, ארה"ב והקהיליה הבינלאומית, בנאומו ובמינויים שהעביר במועצה המרכזית, כי פניו להמשך ההידברות עם ישראל וכי למרות סירובה של ממשלת בנט לחדש עמו את המשא-ומתן הוא אינו מתכוון להפסיק את המגעים עם בכירים בישראל עד שיצליח להגיע להבקעה בנושא המדיני.

תאריך:  08/02/2022   |   עודכן:  08/02/2022
יוני בן-מנחם
+שכם: נהג מונית ישראלי נרגם באבנים
21:59 08/02/22  |  
תושב מרכז הארץ נכנס לשכם עם רכבו, בניגוד לחוק, ונרגם באבנים. הנהג הישראלי הצליח להגיע לחסימה צבאית ושם קיבל טיפול רפואי. מצבו מוגדר קל ולבקשתו אינו פונה לקבלת טיפול רפואי.

הנהג עוכב לחקירה בתחנת המשטרה שם מסר כי הוא נכנס לשכם על מנת לתקן את המונית שברשותו. בשלב מסוים זוהה כאזרח ישראלי על ידי פלשתינים, ואלו החלו ליידות לעברו אבנים וחפצים נוספים וגרמו נזק למונית והוא נפצע קל. בתום חקירתו הוא שוחרר בתנאים.

+חוסלה חוליית המחבלים שביצעה שורת פיגועי ירי
13:46 08/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שלושת פעילי הטרור היו אחראים לשורת פיגועי ירי לאחרונה  ▪  לא היו נפגעים ישראלים  ▪   ▪  שר הביטחון: "בתקופה האחרונה הנחיתי להגביר את פעילות הסיכול מול פיגועי הירי"  ▪  השר בר-לב ברך: "כל הכבוד לכוחות הימ״מ המעולים על עוד ביצוע מוצלח"
לוחמי הימ"מ. ירו לכיוון הרכב [צילום: חט' דובר המשטרה]
+אין ריבונות ואין משילות
10:33 08/02/22  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
למי שאינו זוכר, פתח הוקם שלוש שנים לפני מלחמת ששת הימים, כאשר ישראל עוד הייתה בגבולות החנק שאליהם רוצים שונאיה להחזירנו. כבר ב-1964 לטשו הפלשתינים את עיניהם ל"שטחים הכבושים" בגליל, בנגב, בשרון ובשפלה
(גם ילדים... [צילום: נאסר אישתייה /פלאש 90])
+מחללים את ארון הספרים היהודי
09:02 08/02/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
הקידה של אברהם בפני בן עם זר, יליד הארץ הזו, היא אקט של הערכה ורכישת כבוד לכל החיים כאן לפניו  ▪  קבלת נימוסיהם ואורח חייהם ומעל הכל רכישת כבוד לאחר
(לקרוא ולהפנים [צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עבאס מינה את מקורביו לתפקידים בכירים באש"ף
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ב.ל
8/02/22 13:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
הכנסת הצביעה הערב (7.2.22) על שתי הצעות העוסקות בחוק האזרחות, המגביל איחוד משפחות בין פלשתינים מיהודה ושומרון לבין ערבים אזרחי ישראל. האחת היא הצעה ממשלתית של שרת הפנים, איילת שקד, העולה לקריאה ראשונה. השנייה היא של ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) העולה לקריאה טרומית. שתי ההצעות מבקשות למנוע זליגה של פלשתינים לתחומי ישראל באמצעות נישואין העלולים להיות פיקטיביים.
07/02/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
TIMEO DANAOS ET DONA FERENTES - הישמרו מדורון יווני, אימרה זאת לא מתייחסת רק לסוס הטרויאני, אלא לכל מתנה חשודה, כמו למשל ביקור נשיאותי בארצנו הקטנה, אחרי שאנו סופגים ממנו רק גינויים וטענות מאז שהתחיל לכהן. אין זאת כי הביקור נועד להיות פרס ניחומים על חתימת הסכם גרעין עם אירן, הסכם שהוא הרה אסון למדינת ישראל. לא צריך להיות צ'כוב בשביל להבין שאם תחתם עסקת גרעין במערכה הראשונה, הרי שאירן תשתמש בגרעין במערכה שלישית. כי יש לנו עסק עם חבורה של פאנאטים, פונדמנטליסטים, פרברטים, שעוטפים את נשותיהם מכף רגל ועד ראש, ויש להם חלומות רטובים על אורגיות בשמיים לאחר מות של שאהידים עם 07200 בתולות, וכל המרבה בהרג ציונים, כופרים, וגם אמריקנים "השטן הגדול", כן ירבו הבתולות והחגיגה.
07/02/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
במהלך החודשים האחרונים מובילה ממשלת השינוי בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט קו חדש ישן, בסגנון הסכמי אוסלו, כאשר בחודשים האחרונים נדמה שישנה עלייה לרגל של שר הביטחון לרמאללה אל יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, שלאחריה מזמין שר הביטחון, בני גנץ, את יו"ר הרשות אל מעונו. פגישה שהתקיימה על-רקע הפיגועים שהגיעו לשטחי ישראל בחודשים האחרונים בידי מפגעים פלשתינים, במסווה של ההסתה שמובילה החמאס בעזה בקרב בני הנוער ברשות הפלשתינית.
07/02/2022  |  דוד בדין  |   יומני בלוגרים
בחודשים האחרונים נדמה שישנה עלייה לרגל של שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד לרמאללה אל מנהיגי הרשות הפלשתינית, זאת בנוסף לפגישה שקיים בשבוע שעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים עם השליח הקטרי בנושא מנגנון העברת הכסף הקטרי לרש"פ.
07/02/2022  |  דוד בדין  |   יומני בלוגרים
"Все счастливые семьи похожи друг на друга, каждая несчастливая семья несчастлива по-своему".
06/02/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il