|   15:07:40
  יעקב קורי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
פורסם הלה-מונד [צילום: כריסטוף אנה, AP]

על נביאים ובני נביאים

השגריר מגנה את רתיעתם של השלטונות הישראלים לגנות את התוקפנות הרוסית מברך את הגיוס ללא תקדים של הקהילה הבינלאומית נגד התוקפנות הרוסית הוא מקווה שאותה קהילה תצליח בבוא העת להתניע תהליך של שלום בין ישראל לפלשתין
27/03/2022  |   יעקב קורי   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

אני מבקש את עצת הקוראים. יש לי חבר טוב, צרפתי ממוצא יהודי שלמד אתי באינסאד שבפונטנבלו וחי כל חייו בפריז. רצה הגורל שהוא היה השותף שלי לחדר כשהגעתי לברלין באחד באוגוסט 1967 להשתלם בגרמנית במכון גתה לקראת הלימודים שלי למנהל עסקים במכללה האירופית למנהל עסקים שהיו בגרמנית, צרפתית ואנגלית. התחברנו והוא הציע לי טרמפ מברלין לפריז (דרך גרמניה המזרחית) במכוניתו, אמרנו NACH PARIS ואחרי יומיים הגעתי לראשונה לפריז. קצת מוזר שאחד ששפת אמו צרפתית וספג תרבות צרפתית ואהבת פריז משחר ילדותו יגיע לעיר האהובה עליו שעדיין לא ראה רק בגיל 23, אך זו הייתה תחילתה של אהבה מופלאה עד היום.

התארחתי בביתו והתברר לי שהוא בא ממשפחה מאוד עשירה ומיוחסת, צאצא ישיר של משפחת פרייר. אך הוא ומשפחתו היו מאוד צנועים ועשו כל מה שיכלו שהנחיתה שלי בפריז תהיה רכה ככל האפשר. ביקרנו בכל האתרים, הלכנו למיטב ההצגות ואפילו ביקרנו במופע קברטי של גברים המחופשים לנשים שנחשב מאוד נועז בצרפת של אז. מאז אנחנו מרבים להיפגש בביקורים התכופים שלי בצרפת, הוא מאוד סייע לי כשעבדתי על הדוקטורט בקנאם שבפריז כשאסף בשבילי את כל המאמרים הרלוונטיים לתיזה שלי שהתפרסמו בעיתונות הצרפתית. ועד היום הוא ממשיך לשלוח לי מאמרים חשובים המתפרסמים בלה מונד, לה פיגרו, לס אקו, וכך שלח לי היום מאמר מלה מונד.

המאמר התפרסם (יום שישי 25 במרס 2022), בלה מונד במוסף "מפגשים". זהו מאמר ארוך על עמוד שלם, ראיון עם אלי בר-נביא, שהיה שגריר ישראל בפריז במשך שנתיים משנת 2000 ל-2002. לא פגשתי אותו אישית אך ביקרתי תכופות בשגרירות (המלון שלי היה צמוד לשגרירות) לצרכי עבודה ונפגשתי עם הנספחת המסחרית. הנספחת המעולה סידרה לי מפגשים עם החברות החשובות ביותר בצרפת לדיונים על שיתוף פעולה עם חברת הייטק ישראלית ואף השתתפה בפגישות. המוניטין של בר-נביא היה מעולה והממשל, הציבור והעיתונות בצרפת, לרבות החבר הצרפתי שלי, זוכרים אותו לטובה ולכן בנפש חפצה הוא שלח לי את המאמר על-מנת לשמח אותי.

השיחה של הכתב של לה מונד מארק סמו התקיימה לרגל פרסום ספר הזיכרונות של בר-נביא, שמשום מה החליט מחבר הספר לקרוא לו "וידויים של לא-יוצלח". מעניין מאוד. הספר פורסם בהוצאת ספרים נחשבת גרסה, הוא עב כרס 512 עמודים ועולה למי שמעוניין לרכוש אותו 25 אירו. תמונה מוצלחת של בר-נביא מאיירת את המאמר. הכל עבר בשלום כשקראתי את המאמר, מתברר שהשגריר צעיר ממני בשנתיים, עשה את הדוקטורט שלו בסורבון, נולד ברומניה שנה לפני אשתי, אוהב את צרפת, את תרבותה, הוא מאוד מחובר ליהדותו, מתריע כנגד הסכנה שבטרור האיסלאמי, הקיצונים הפונדמנטליסטים מכל הדתות, ושופך אש וגופרית על פוטין ותוקפנותו באוקראינה.

שמח וטוב לב התכוננתי לכתוב לחברי מכתב תודה מרגש ולברר איך ניתן לרכוש את הספר עד שהגעתי לפיסקה האחרונה של המאמר: השגריר מגנה את רתיעתם של השלטונות הישראלים לגנות את התוקפנות הרוסית (טעות, ישראל גינתה את התוקפנות ואף הצביעה באו"ם נגדה, אך למה לבלבל את הקוראים עם עובדות נכונות ומדויקות). השגריר מברך את הגיוס ללא תקדים של הקהילה הבינלאומית נגד התוקפנות הרוסית. הוא מקווה שאותה קהילה תצליח בבוא העת להתניע תהליך של שלום בין ישראל לפלשתין. כי: "לא ניתן לגנות מה שעלול להיות כיבוש רוסי באוקראינה ולא להגיב לכיבוש שנמשך כבר 55 שנה של הגדה המערבית, וגם לא לסייע במציאת פתרון".

יחי ההבדל

בר-נביא מכיר היטב את הקהל הצרפתי. הוא יודע על אילו נימים לעבוד. כשהוא עושה הקבלה בין הכיבוש בגדה לכיבוש של פוטין הוא שם את ישראל על ספסל הנאשמים ועורך השוואה בין שנוא נפשם של כל העולם המערבי לקורבן כפרות של האליטות הנאורות במערב - ישראל התוקפנית, שלא כובשת חודש אלא 55 שנה עם מסכן. אומנם בר-נביא מגנה קודם לכן את הישראלים והפלשתינים שכשלו ביישום הסכם אוסלו, וזה יפה כי בדרך כלל מגנים רק את הישראלים, אבל השורה התחתונה היא אחת - ישראל היא התוקפן, היא כובשת עם זר כבר 55 שנה, וכמו שהעולם הנאור מגנה את פוטין התוקפן, כך עליו לגנות את ישראל ולהתערב למציאת פתרון (כפוי?) לסוגיה.

לא אחזור על עמדתי בנוגע לסיבות הסכסוך, התוקפנות של הפלשתינים, הירדנים, הניסיונות הסיזיפים שלנו לשים קץ לסכסוך, תוך לקיחת סיכונים עצומים באוסלו שהסבו לנו למעלה מאלף קורבנות, שיתוק המדינה במשך עשור, אוסטרקיזם של ישראל, ניתוק יחסים, אלפי טילים על הישובים שלנו. על זה אף מילה במאמרו של בר-נביא. ואני שם את עצמי בנעליים של החבר הצרפתי שלי, של הקורא הנאור של לה מונד (המקבילה הצרפתית של הארץ, אך יחי ההבדל הקטן), של הניו-יורק טיימס, הצופים של ה-BBC, של CNN. מה הם צריכים להבין אם בר-נביא שהיה שגריר מוצלח אומר כך? אם אושיות מדיה, תרבות, אקדמיה, שרים ונגידים אומרים כך, מה צריכים לחשוב?

אם אבו מאזן היה טוען שצריך למנף את התוקפנות הרוסית בשביל לגנות את הכיבוש הישראלי, אני מבין. אם החמאס היה אומר כך, ניחא. אם חמינאי, השותף של ביידן להסכם הגרעין, היה כותב כך, זה ברור, הם אויבינו. אפילו אם זרים שונאי כיבוש ותוקפנות היו חושבים כך, זה אולי סביר, כי הם לא מבינים את רזי הסוגיה והסכסוך. אבל כששגריר ישראל מכובד כבר-נביא טוען כך מעל דפי לה מונד, איך ישראל יכולה להצליח בזירת ההסברה הבינלאומית? כאשר האו"ם מסרב להציב תערוכה על ירושלים, כי בין מאות מיצגים יש שניים שאחד מתייחס לחוק לאיחוד ירושלים, זה אולי קונטרוברסלי, אך אחד מתאר את ירושלים כבירת ישראל, כי זה "נוגד החלטת או"ם".

אלף בית במשא-ומתן זה לא להיות להוט מדי. לא רק במשא-ומתן, גם בחיזור, אבל מי זוכר? כשאתה מוכר בית ורואה שהקונים מתלהבים אתה לא נותן הנחה. כשאתה אומר "שלום עכשיו" הצד השני רואה בזה חולשה וכופה את עמדתו. כשכמה מאושיות המדינה מתיישרים עם הנרטיב של האויבים שלנו, איך נשכנע את העולם בצדקתנו? מה מצפים בר-נביא וכל שוחרי הטוב כאשר הם מזמינים לחץ בינלאומי על ישראל שתיסוג מהשטחים? מי זוכר שכבר נסוגונו מהגדה וזה המיט אסון על ישראל עד שנאלצנו לכבוש אותה חזרה? שכבר נסוגונו מעזה ומאז מומטרים עלינו אלפי טילים והפכו את חיי עוטף עזה לגיהינום. שנסוגונו מכל סיני כשנמצא פרטנר אמיתי לשלום.

מה הם רוצים? שיעשו עלינו חרם כמו על רוסיה? שיטילו עלינו סאנקציות? יחרימו את היאכטות של הטייקונים שלנו? שיפציצו את תל אביב כפי שהפציצו את סרביה? שיתנו לאירן לשעוט אל הגרעין ולהסיר את הסאנקציות? למה הם כותבים נגד עמדת ישראל בלה מונד, בניו-יורק טיימס, מתראיינים בכל פורום, בכל אוניברסיטה, באו"ם? מה רוצה שר הבריאות שלנו שבמקום לטפל בגלי הצונאמי של הקורונה קורא לעולם לדון את ישראל בהאג על פשעי מלחמה? פוטין שווה ישראל, כי אנו אחים בדם, שני צדדים למטבע. פוטין שכובש את אוקראינה שמעולם לא איימה עליו וישראל שכבשה את הגדה אחרי שירדן רצתה להשמיד את ישראל והפסידה במלחמת שמד שהיא יזמה.

אני עומד אובד עצות אל מול אנשים כמו בר-נביא. מלח הארץ. אם בארזים נפלה השלהבת, מה יגיד אברום בורג? מה אני צריך לכתוב לחבר הצרפתי שלי והאם הוא בכלל יצליח להבין את הטיעונים שלי? להפריח סיסמאות סרק כמו בר-נביא זה קל, להשמיע טיעונים מנומקים על פני מאות עמודים כפי שאני ועשה זה קשה וגם איש לא קורא...

תאריך:  27/03/2022   |   עודכן:  27/03/2022
יעקב קורי
+לשכת בנט חוששת לקשור בין הפיגוע להקלות לפלשתינים
00:55 28/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לשכתו של ראש הממשלה הנחתה את השרים כי במענה לשאלות, יש לקיים בידול מעזה ומחמאס בהודעות שתצאנה  ▪  אם תרצו: מי שמפרסם דף מסרים בזוי כזה חייב ללכת הביתה
בנט המפכ"ל שבתאי וראש השב"כ בר [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+מג"ב יקבל אחריות על חבל עירון; עיקר הכוחות יופנו לירושלים
23:45 27/03/22  |  עידן יוסף
בהנחיית המפכ"ל, משמר הגבול יקבל אחריות מבצעית על אזור חבל עירון כפוף לפיקוד מחוז חוף. במקביל נערכים במשטרה להגברה נוספת של הפעילות המבצעית בכל רחבי הארץ, ולנוכחות גבוהה של שוטרים ורכבי ביטחון ומשטרה תראה בימים הקרובים.

במשטרה מדגישים כי ירושלים עדיין נמצאת במרכז הקשב הביטחוני עם השקעת כוחות מקסימלית.
+ארבעה גדודי צה"ל יתגברו את קו התפר ואת יו"ש
23:39 27/03/22  |  עידן יוסף
בסיומה של הערכת המצב, הנחה הרמטכ״ל אר"ל אביב כוכבי על תגבור של ארבעה גדודים בקו התפר ובמרחב אזור יהודה ושומרון. בצה"ל מתקיימת הערכת מצב מתמשכת, ונמסר כי היערכות הכוחות תהיה בהתאם לצורך.
+בנט ויתר על ביקור בזירת הפיגוע והגיע למשטרת חדרה
23:37 27/03/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נפתלי בנט ויתר על כוונתו להגיע למקום הפיגוע, אולי לנוכח המפגינים הרבים במקום. הוא הגיע לתחנת המשטרה בחדרה ושוחח כעת עם אחד הלוחמים שחיסל את המחבלים, ולאחר מכן יקיים חיתוך מצב בהשתתפות השר בר לב, המפכ"ל, ראש השב"כ, מפקד המחוז, מפקד מג"ב וגורמים נוספים.
שבתאי ובנט עם לוחם ימ"ס
+בן-גביר התפרץ לראיון של השר בר-לב והוציא אותו מכליו
23:28 27/03/22  |  עידן יוסף
ח"כ איתמר בן-גביר (הציונות הדתית) שיסע ראיון לכלי התקשורת שנתן השר לביטחון הפנים עמר בר-לב וצעק כלפיו: "אין לך בושה לבוא לכאן? אתה צריך להתבייש השר הכי כושל, השר הכי שמאלן, אתה לא מתבייש? עוד פעם אלימות המתנחלים?". השר לבט"פ יצא מכליו, קירב את פניו לבן-גביר, צעק חזרה: "אתה אפס, אני לא מתבייש", ועצר את הצהרתו לתקשורת.

בן-גביר אמר במקום הפיגוע הערב: "אני אומר בצורה הכי ברורה. הממשלה הזאת היא ממשלה ששבויה בידי האחים המוסלמים, היא ממשלה חלשה שלא מסוגלת להיכנס לרהט ולאום אל פאחם ולעצור את האימאמים שמסיתים לפגוע ביהודים. הממשלה לא מסוגלת לחזור לסיכולים הממוקדים ואנחנו רואים לצערנו הרב את התוצאות של רפיסות הממשלה הזו".
+המחבלים - פעילי דאעש מאום אל פאחם
23:16 27/03/22  |  
שני המחבלים הם בני דודים משפחת אגברייה המוכרת והמכובדת באום אל פחם. הם היו פעילי ארגון המדינה האיסלאמית, ולפחות אחד מהם נעצר בעבר על השתייכות לדאעש. במשטרה אומרים כי הם הגיעו מאום אל פחום לבצע את הפיגוע.
+על המחבלים נמצאה תחמושת רבה
23:09 27/03/22  |  עידן יוסף
על המחבלים שחוסלו בפיגוע בחדרה נמצאה תחמושת רבה הכוללת רובים, אקדחים, סכינים ואולרים. הם הספיקו לירות עשרות כדורים לפני שנורו. השניים תכננו לבצע טבח בחדרה, אך הופתעו מתגובתם המהירה של המסתערבים.
[צילום: דוברות המשטרה]
בתמונה: מפכ"ל המשטרה והשר לבטחון הפנים צופים בתחמושת של המחבלים [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+מנסור עבאס על הפיגוע: "פשע נתעב"
23:03 27/03/22  |  עידן יוסף
ח״כ מנסור עבאס יו״ר רע״ם, מסר כי הוא מגנה את הפשע הנתעב בעיר חדרה, ואומר כי מדובר בטרור דאעשי נתעב שאינו מייצג את החברה הערבית בישראל, המחפשת חיים בכבוד במסגרת שלטון החוק, ובמסגרת מערכת ערכים המכבדת ומקדשת חיי אדם, חיים משותפים ערבי ויהודי, וערכי שלום וסובלנות. תנחומיי למשפחות הנרצחים, ומאחל החלמה מהירה לפצועים.

ח״כ עבאס הוסיף: "אני קורא לכל המנהיגים הפוליטיים, הדתיים והחינוכיים בחברה הערבית לעבוד ביחד כדי לקבוע את הצעדים המעשיים שיש לנקוט כדי להתמודד עם האתגר של פושעים שהם עשבים שוטים בחברה הערבית. אני קורא לכל האזרחים הערבים והיהודים לנהוג באיפוק ולפעול באחריות מרבית בהתמודדות עם התפתחות מסוכנת זו".
+שר הביטחון קיים הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון
22:39 27/03/22  |  עידן יוסף
הערכת מצב התקיימה בראשותו של שר הביטחון בני גנץ עם הרמטכ״ל, ראש השב״כ רונן בר, המפכ״ל קובי שבתאי ובכירים נוספים. בסוף ההערכה, אמר גנץ: "‏סיימתי כעת הערכת מצב בעקבות הפיגוע הקשה בחדרה בהשתתפות הרמטכ"ל ובכירים בצה"ל, המפכ"ל וראש השב"כ. אני מבקש להביע הערכה לכוח הימ״ס שחיסל את המחבלים, למסור תנחומים למשפחות הנרצחים, ולאחל רפואה שלמה לפצועים.

"‏צה"ל וכלל כוחות הביטחון פרוסים ודרוכים עם כלל האמצעים כדי להשיב את השקט ולשמור על ביטחון אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זירה. נפעל בתקיפות כנגד הטרור והטרוריסטים, ונקדם את המשך התגבור של הכוחות בשטח".
+שני הרוגים בפיגוע בחדרה
20:54 27/03/22  |  עידן יוסף, איציק וולף   |   לרשימה המלאה
[צילום: דוברות המשטרה]
ברחוב הרברט סמואל בחדרה פתחו שני מחבלים באש לעבר עוברי אורח  ▪  שני שוטרים שירדו מאוטובוס נהרגו במקום  ▪  בפיגוע נפצעו ארבעה ישראלים  ▪  מסתערבים שהיו במסעדה סמוכה השיבו אש וחיסלו את המחבלים  ▪  המחבלים תושבי חבל עירון בעלי אזרחות ישראלית
נרצחי הפיגוע: השוטרים יזן פלאח ושיראל אבוקרט ז"ל [צילום: משטרת ישראל]
זירת הפיגוע [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+רמדאן ואימת "הזאבים הבודדים"
08:22 27/03/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
הפיגוע בבאר שבע והיערכות הביטחונית המוגברת לקראת חודש רמדאן ממקדים שוב את הזרקור על תופעת "הזאבים הבודדים". לגורמי הביטחון יש קושי רב להתמודד עם התופעה הזו של הטרור בכל העולם, לכן חשוב מאוד להגביר את הפריסה של כוחות הביטחון במקומות רגישים ולהגביר את מודעות הציבור לגלות ערנות
המחבל עם הסכין שלופה בבאר שבע [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
מחר צפוי צפוי המלך עבדאללה להגיע לרמאללה לפגישה עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כדי לדון עמו בדרכים להרגעת השטח לקראת חודש רמדאן גם שר החוץ האמריקני טוני בלינקן אמור להגיע לירושלים ולרמאללה לפגישות עם בכירי הרש"פ והדרג המדיני בישראל על הרגעת השטח לאחר שראש השב"כ רונן בר ביקר בוושינגטון ומסר תחזיות קודרות לראשי הממשל על הצפוי באזור מבחינה ביטחונית בשבועות הקרובים. בינתיים נמשכת ההסתה של הרש"פ ושל הווקף הירדני הכפוף לירדן בנושא מסגד אל-אקצה.
קציר הטעויות כפי שבצבץ ביממה האחרונה: הבוקר החל בבית המשפט המחוזי בירושלים מסעו הארוך של עד המדינה שלמה פילבר. הוא אכל מן העוגה וניסה להשאירה שלמה; טען כי סיפר אמת במשטרה אבל הכפיש את חוקריה, והוסיף תבלין של גילויי אהבה (מצופים בחנופה?) לח"כ ביבי. הוא אינו מבין כי אוקסימורון כזה אינו מחזיק מים אפילו בעידן הפייק ניוז.
24/03/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
אני מלא השתאות על אלה שמצליחים להיות תמיד בקונצנזוס, יש להם מאות אלפי עוקבים, אלף לייקים לכל ציוץ, תקינים פוליטית, יודעים בדיוק איך לא להרגיז אף אחד, שכולם אוהבים אותם, כמו בוז'י למשל שנבחר ברוב הכי גדול שהיה אי-פעם לבחירת נשיא. שאלה אחרת היא מה הם אומרים בדיוק ואיך הם ייזכרו מעל דפי ההיסטוריה.
24/03/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
לאחרונה פשטו כוחות הביטחון על מאחזים בבנימין והחריבום חורבן גמור. בחומש התייצבו שליחי המנהל האזרחי על-מנת למפות המקום לפני החרבתו, אזרחים רבים בהתיישבות קיבלו דרישה מהרשויות להפקיד את נשקם ולמרבה החרפה ראינו השבוע כיצד בחור יהודי שחיסל רוצח ערבי זוכה ליחס משפיל ומבזה משוטר בתחנת באר שבע. מה קורה פה?
24/03/2022  |  בעז שפירא  |   יומני בלוגרים
ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס (יום ד', 23.3.22) את צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית. זאת, בעקבות הפיגוע הרצחני שהתרחש אתמול בבאר שבע, שבו רצח בדואי מחורה ארבעה ישראלים.
23/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il