|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
לפיד. חסר השכלה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
הגיגים תשע"ז

מוצאי שבת

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - אלפים, הרס, הצהרת כוונות, כפירה או בורות, לא-ממלכתי ומכירה חלקית "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א') חג שמח ומועדים לשמחה
20/04/2022  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות


תמיכה

אלפי הודים, פקיסטנים ובנגלדשים הביעו תמיכה ("לייק") בתמונה, שהפיץ נפתלי בנט בטוויטר לכבוד הפסח, ובה הוא מצולם עם אשתו, עם ארבעת ילדיהם ועם כלבם(?).

ואני רק שאלה: האם זו חשיפה של סניף חדש של "ימינה", שלפי המצב הנוכחי, לא תעבור את אחוז החסימה?! ועל כך צייץ רשף שי בטוויטר: "מעשה ברבי קרישנה ורבי מהטמה ורבי מהרשי, שישבו מסובין בהודו, ועשו לייקים לראשי ממשלה ישראלים".

פה גדול

יש שבת, ויש מוצאי-שבת, נוהגים להגיד בצבא. בשבת יכול יאיר לפיד - פוחז חסר השכלה ובעל פה גדול - להצהיר בשמנו הצהרות מטופשות בלשון המעטה נגד רוסיה, ולתחוב אותנו עמוק לתוך סכסוך לא-לנו. עכשיו, רבותיי, הגיע מוצאי-שבת, ורוסיה יצאה להתקפה, ומי יודע היכן זה ייגמר. החליפי - עבד נרצע של האגף הפרוגרסיווי במפלגה הדמוקרטית - עוד יסבך את יחסינו הרגישים עם שכנתנו החדשה-ישנה, רוסיה.

שגרירנו במוסקבה זומן לנזיפה במשרד החוץ לאחר שהפטפטן הפוחז גינה את רוסיה, האשימה בביצוע פשעי מלחמה באוקראינה, והורה לתמוך בהשעיית רוסיה ממועצת זכויות האדם של האו"ם. הנזיפה בשגרירנו נוספה להאשמה, שישראל מנסה "לנצל את המלחמה באוקראינה כדי להסיט את תשומת-הלב מהכיבוש הישראלי ביהודה ושומרון ומהמצור הישראלי על עזה".

תגמול נוסף של הרוסים היה פרסום פרטים על תקיפה אווירית ישראלית בסוריה ערב פסח ועל מעורבות כוחות נ"מ רוסיים בשיבושה. ובנוסף, תובעת כעת מוסקבה לממש את ההסכמה להעביר לידיה את הכנסייה במגרש הרוסים, למרות הקשיים המשפטיים בביצועה. ואם פתחתי בפתגם צבאי, אסיים בביטוי צבאי - אחרי מה שהרס יושב הקרנות החליפי ביחסי החוץ שלנו בפחות משנה - צפו פגיעה קשה מכיוון רוסיה.

מגוחך

בקבוק יין, שהשתתף בסדר, שחגגו בשבת קמלה האריס, סגנית-נשיא ארצות-הברית, ודאגלס אמהוף, בעלה היהודי, קידם מאוד את מכירות יקב פסגות הישראלי, למרות מוצאו הבעייתי, מבחינת האריס, ביקב פסגות, שמצפון לירושלים, ר"ל.

להאריס, שכנראה, לא ידעה על מיקום היקב, ולא ברור כיצד הגיע הבקבוק אל שולחן הסדר של משפחתה, הדבר צרם מאוד, ואדון אמהוף מחק בזריזות את התמונה, שהעלה לטוויטר. האריס ומשרדה עוסקים כעת במרץ רב בהסברים, כי הדבר אינו מעיד על שינוי ביחס העוין של ממשל ביידן להתיישבות יהודית בארץ-ישראל. וככל שהם מתפתלים בהסברים, גובר העניין ביין פסגות, והסיפור נעשה מגוחך יותר ויותר, אך מלמד היטב על כוונותיו של ממשל ביידן.

כה אמר הנייד

פתאום סיפרו לי, שיש דבר שנקרא רשף לוי, והוא מוגדר כתסריטאי וכקומיקאי. שיהיה. כמה מאושר אני על שלא ידעתי על קיומו. לוי הלז כתב, "לכן בקשה לי אליך [הקב"ה], אתה ששולט בכל גרמי השמים, אנא ממך הס̤ט את אחד מהמטאורים שלך - מטאור קטן, לא גדול - ושלח אותו ישר לאגן הקדוש שירסק לעפר את הכותל ואת הר-הבית שבנה בכלל החוטא שלך הורדוס...".

העיתונאי אראל סג"ל הגיב לדברים בטוויטר: "רשף לוי העלה גרה לעוסה. 'החיים קודמים לאבנים', הדת היא מקור כל הרע ובלה בלה בלה. חוכמה קטנה מאוד כשאתה תל אביבי חילוני לייחל למטאוריט על הכותל. בוא נראה את לוי מייחל למטאוריט על חוק השבות. אל תעשו לעצמכם חיים קלים".

הקומיקאי מני אסייג הגיב: "רשף לוי יקירי: את דברי הכפירה שפרסמת משחררים לפני שמקבלים פרסים מהאקדמיה ולא אחרי. התבלבלת בסדר".76

מניח, שאת מבול התגובות הקשות לא צפה לוי. לעומת זאת, קיבל תמיכה חזקה מהוגת-דעות מפורסמת, פאולה רוזנברג, מנחה בטלוויזיה של הבוקר, ששיבחה את הפוסט האמיץ שלו.

ינון מגל, שעל דבריו צייץ לוי, הזכיר לו, שהכותל הוא השריד האחרון מבית-המקדש, שמזכיר לנו את גלות העם היהודי, שגררה סבל בלתי-נתפס. "ובא יהודי, מבקש מבורא עולם לרסק את האבנים הקדושות האלה באשמה שהם גרמו לסכסוך... להאשים אבנים ולא אנשים במעשי אלימות זה תקדים". מגל חותם את דבריו בציטוט, "יש אנשים עם לב של אבן ויש אבנים עם לב אדם".

לא הייתי טורח לצטט אדם, שלא שמעתי עליו מעולם, אלא שדבריו מאפיינים חלק מדי מהעלית הישראלית, שעושה הכל כדי להתרחק מיהדותה ומעמה. הסוציולוג ד"ר גדי טאוב כינה אותם, "ניידים", כיוון שאין להם שורשים בארץ וביהדות, מעבר לביטוי עלוב, ולכן, חייב להיות פרובוקטיווי, של בורותם.

בפרוס המפריסים

מלכתחילה נועד פרס ישראל להיות ציון לשבח למדען, להוגה וליוצר ישראלי - ברוח הממלכתיות. לכן, מוענק הפרס במסגרת חגיגות יום העצמאות. אלא שהפורסים למיניהם החליטו בשנים האחרונות למעול בכוונת מייסדי הפרס, ולהעניקו, או לא להעניקו, בהתאם להשקפותיהם הפוליטיות. כך, קיבל השנה את הפרס עודד קוטלר, שצוֹאת לשונו הייתה מחייבת לפסול את מועמדותו; וכך, קיבל את הפרס פרופ' עודד גולדרייך, מתמטיקאי, שפעיל נגד המדינה בכל פורום אפשרי. פרס ישראל איבד בעשורים האחרונים את יוקרתו, בגלל הפוליטיזציה שלו, והפך פרס חצי-ישראל, שמשקף רק את דעת מי שהפריסוהו ללא כל קשר לממלכתיות.

מכירה

בחול-המועד פסח ראוי היה להזכיר, כי בערב פסח נמכר רק החמץ לערבי, ולא כל המדינה.

תאריך:  20/04/2022   |   עודכן:  20/04/2022
אביתר בן-צדף
+רוסיה ניסתה טיל בין יבשתי: "יגרום לאויבים לחשוב פעמיים"
22:34 20/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הדגם החדש של הטיל סארמאט שוגר מצפון מערב רוסיה לעבר מטרות במזרח הרחוק הרוסי  ▪  פוטין: הטיל יבטיח את ההגנה של רוסיה מאיומים חיצוניים ויספק חומר למחשבה למי שבלהט הרטוריקה התוקפנית והמטורפת ינסה לאיים על המדינה שלנו
שיגור הטיל הבליסטי כפי שפורסם בתקשורת הרוסית [צילום: AP]
+מה שיש ללמוד מאוקראינה
18:48 20/04/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
במאמר בטיימס מצביע הייג על היחלשות הזהות הלאומית בדמוקרטיות המערביות, וקורא להפיק את הלקח מאוקראינה: את הזהות יש לחזק בעיתות שלום, לא רק במלחמה
שלט ליד שגרירות רוסיה, וושינגטון [צילום: חוזה מאגנה, AP]
+ישראל תעביר לאוקראינה קסדות ואפודי מגן
18:39 20/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון אישר את רכש ציוד המגן המיועד לכוחות ההצלה ולארגונים אזרחיים הפועלים באוקראינה ועדכן בנושא את שר ההגנה האוקראיני
[צילום: Army Photo]
+תביעה: מזרחי-טפחות בולם העברה מבנק רוסי
17:06 20/04/22  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
בני זוג טוענים שהבנק מסרב לקבל העברה מאביה של האישה, בשל העיצומים שהוטלו על בנק אלפא בעקבות הפלישה לאוקראינה
הודיע שיחזיר את הכסף
+סוכנות הפליטים של האו"ם: יותר מ-5 מיליון בני אדם נמלטו מאוקראינה
13:30 20/04/22  |  מירב ארד
סוכנות הפליטים של האו"ם מעדכנת כי יותר מ-5 מיליון בני אדם נמלטו מאוקראינה מאז החלה הפלישה הרוסית. זהו משבר הפליטים החמור ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה. בנוסף לפליטים, קובע האו"ם כי יותר מ-7 מיליון בני אדם נעקרו בתוך אוקראינה אשר מנתה 44 מיליון תושבים לפני המלחמה.
+החיים הכפולים של רוברט הנסן
13:06 20/04/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
הנסן, בנו של שוטר משיקגו, שירת במשך 25 שנה בבולשת הפדראלית האמריקנית, ה-FBI, והיה מראשי אגף הריגול הנגדי של הסוכנות. הנסן חי חיים כפולים - מחד-גיסא, איש משפחה שמרן, קתולי, ומאידך בליין במועדוני חשפנות ומוכר סודות ארצו לרוסים בעד בצע כסף
רוברט הנסן
+אספקת נשק לאוקראינה איננה מעורבות במלחמה
13:04 20/04/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אקונומיסט טוען שהחוק הבינלאומי ברור: גם אם נאט"ו תספק לאוקראינה נשק כבד, היא לא תיחשב למעורבת במלחמה נגד רוסיה  ▪  נכון שהחוק הבינלאומי לא ממש מעניין את פוטין, אבל ניתן להעריך שהוא לא ירצה להילחם נגד נאט"ו
בקרוב באוקראינה (1)? טנקי T-72 [צילום: אלכסנדר זמליינצ'מנקו, AO]
+יחידות ההגנה האווירית של אוקראינה הפילו שני מל"טים רוסיים
12:41 20/04/22  |  מירב ארד
ב-24 השעות האחרונות, שני מל"טים רוסיים "Horizon Air S-100" ו-"Orlan-10" הופלו על-ידי יחידות ההגנה האווירית של הכוחות המזוינים של אוקראינה
+הרוסים הפגיזו בית חולים בניקולייב
11:55 20/04/22  |  מירב ארד
הרוסים ירו לעבר בית החולים בבשטנקה שבאזור ניקולייב. דווח על נפגעים במתקפה. יו"ר המועצה האזורית אנה זמאזייבה: "הרוסים הפציצו בית חולים בבשטנקה. מחלקת הדיאליזה, מחלקת הקבלה, חדר הניתוח עם חלונות בעלי זיגוג כפול נהרסו - יש נפגעים".
+נרווגיה: 100 מערכות טילים מסוג Mistral נמסרו לאוקראינה
11:52 20/04/22  |  מירב ארד
נורווגיה מסרה לאוקראינה 100 מערכות טילים נגד מטוסים מסוג Mistral, כך אמר משרד ההגנה של המדינה.
+המודיעין הבריטי: הלחימה בדונבאס מתעצמת
10:28 20/04/22  |  מירב ארד
משרד ההגנה הבריטי: הלחימה בדונבאס מתעצמת כאשר כוחות רוסים מנסים לפרוץ את ההגנה האוקראינת. עוד קבוע דוח המודיעין הבריטי כי בעודה בונה את הנוכחות הצבאית שלה בגבול המזרחי של אוקראינה, רוסיה תוקפת ערים ברחבי אוקראינה כדי לשבש את אספקת הנשק למזרח.
+קרוב משפחה רחוק של אלכסיי נבלני נהרג בעיירה בוצ'ה
09:00 20/04/22  |  יאיר נבות
אחת מגופות האזרחים שנורו ונהרגו בעיירה בוצ'ה במחוז קייב נמצאה כשסמוך לה זרוק הדרכון שזיהה את המת: איליה איוונוביץ' נבלני. אלכסיי נבלני טוען שאיליה הוצא להורג אך ורק בגלל שם משפחתו, ואמונתם של החיילים שרצחו אותו כי הוא קרוב משפחתו של אלכסיי. בדיקה שנערכה מאוחר יותר אישרה כי אכן מדובר בקרוב משפחה רחוק של אלכסיי נבלני. לא ברור אם החיילים, שנבלני מכנה "מוציאים להורג" בטיעון שאי אפשר לכנותם אחרת, ידעו בודאות שהשניים קרובי משפחה, אך זה לא באמת משנה. הם רצחו אזרח חף מפשע על לא עוול בכפו, רק כי שם משפחתו הוא נבלני. קראו את השרשור המצורף.
+שליח אוקראינה לאו"ם: חצי מיליון אוקראינים גורשו לרוסיה
08:55 20/04/22  |  מירב ארד
הנציג הקבוע של אוקראינה באו"ם סרגיי קיסליציה אמר אתמול כי יותר מ-500,000 אוקראינים "הועברו בכוח" לרוסיה, כולל 121,000 ילדים.
+בכירים רוסים מודים בקשיים אותם מכחיש פוטין
07:00 20/04/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס: נגידת הבנק המרכזי מזהירה שהעיצומים ישפיעו בקרוב על כל המשק, וראש עיריית מוסקבה מדבר על 200,000 משרות בסכנה - אך פוטין מתעקש שפגיעת העיצומים פחותה בהרבה מכפי שקיווה המערב
תפילת פסחא ליד הקרמלין [צילום: אלכסנדר זמליינצ'מנקו, AO]
+נטפליקס איבדה 25% מערכה לאחר יום המסחר
06:59 20/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מניית נטפליקס צללה לאחר פרסום הדוחות שמהם עולה כי החברה איבדה 200 אלף מנויים ברבעון הראשון של השנה  ▪  ערכה של מניית נטפליקס עמד על 348.6 דולר וכעת הוא עומד על 258.9 דולר
אובדן של 700 אלף מנויים ברוסיה, ותוספת של 500 אלף מנויים חדשים בלבד [צילום: דן גודמן/AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
נגידת הבנק המרכזי של רוסיה הזהירה השבוע, כי ההשלכות של העיצומים המערביים רק מתחילות להיות מורגשות, ואילו ראש עיריית מוסקבה אומר ש-200,000 משרות בעיר מצויות בסכנה. הודאות אלו סותרות לחלוטין את טענתו של ולדימיר פוטין, לפיה העיצומים לא הצליחו לזעזע את הכלכלה הרוסית – קובע ניו-יורק טיימס.
20/04/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מניות חברת שירותי הסטרימינג נטפליקס צללו ב-25.73% לאחר שעות המסחר בוול סטריט, לאחר פרסום הדוחות של החברה שמהם עולה ירידה במספר המנויים. ערכה של מניית נטפליקס עמד בסוף יום המסחר על 348.61 דולר למניה והוא צנח בשיעור חד מאוד עד ל-258.9 דולר למניה.
20/04/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
נהוג לומר שממשלת סין מתכננת עשרות שנים קדימה, בעוד דמוקרטיות משנות את דרכן ללא הרף. אבל בשנגחאי אין כיום סימנים לגאונות אסטרטגית: 25 מיליון איש מצויים בסגר ובסכנה למחסור במזון ותרופות, שאפילו הצנזורה הסינית אינה מסוגלת להסתיר. מדיניות ה"אפס קורונה" נקלעה למבוי סתום ולמפלגה הקומוניסטית אין מוצא קל, אומר אקונומיסט.
19/04/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
באוקראינה נפתח ה"חלק השני של המלחמה" כאשר רוסיה פתחה במתקפה נרחבת בחבל דונבאס שבמזרח המדינה. רוסיה שלחה לשם את הכוחות שהסיגה מעומק אוקראינה.
19/04/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
הדרכון הישראלי הפך לעוגן הצלה בגבולות אוקראינה הבוערת מהאש של רוסיה. בימים אלה של הטרגדיה המתחוללת באוקראינה, שברחו ממנה כבר מיליוני פליטים אוקראינים ואלפי פליטים יהודים, אל מעברי הגבול למדינות השכנות, מאימי ההרג וההרס של פוטין והצבא הרוסי, התברר שהמותג של הדרכון הישראלי הפך לנחשב ביותר כעוזר לעבור בקלות רבה יחסית את הצפיפות הלחץ והבלגן במעברי הגבולות.
19/04/2022  |  מתי דוד  |   מכתבים/הערות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il