|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
יודעים איפה לחפש את שללם [צילום: יניב נדב/פלאש 90]
הגיגים תתי"ד

פרצה קוראת לגנב

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - העם אמר את דברו, היורה - יורה, מזעזע, שימוש ציני ותעלה דם רב "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט) שבת שלום
06/11/2022  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות


מהפך

אחרי חמש מערכות בחירות, העם אמר את דברו, ושלח את מי שקורא לעצמו, "גוש השינוי", לאופוזיציה. כמו במאי 1977, דורש העם שינוי, שחייב לבוא, למרות בית המשפט העליון, הפרקליטות וחונטת הקצינים הבכירים, שחוללו את ממשלת הזדון והמרמה, שקרסה שבח לאל בורא עולם.

לכן, בנימין נתניהו ושותפיו הטבעיים צריכים לעשות שינוי, ולנסות לנקות את האורוות - אישית וגם עקרונית. כלומר, להדיח גורמים מרכזיים במדינת העומק (Deep State), שחותרת תחת הדמוקרטיה, ולמנוע ממדינת העומק לאכוף את שיגיונותיה על הנבחרים.

גוש השינוי מוכן לשלוט בעזרת תומכי טרור אנטישמיים, שמצעם כולל ביטול המדינה היהודית, אך מגנה את איתמר בן-גביר, שנראה כמו ילד תמים ליד מנצור עבאס, איימן עודה, אבתיסאם מראענה, אחמד טיבי וחבר מריעיהם. זה עוד אחד מהפרדוקסים הגדולים של חיינו הפוליטיים.

העם אמר בשבעה במרחשוון ה׳תשפ"ג (אחד בנובמבר 2022) דבר פשוט לחלוטין: הקמנו כאן מדינה יהודית, שאבותינו שאפו אליה מאז ומתמיד. אנחנו חייבים לשמור על יהדותה של המדינה, ולחזקה - מול אנטישמים מבית ומחוץ ומול הפוסט-ציונות והפוסט-מרקסיזם, שמתחפש לפרוגרסיביות. נראה לי, כי אין דרך אחרת לקרוא את תוצאות הבחירות.

מִי שֶׁ

את אווירת הנכאים מבטאת בשירה עדנה אפק:

מִי שֶׁחָרְשׁוּ וְזָרְעוּ
לֹא יִקְצְרוּ.
יָבוֹאוּ אֲחֵרִים
שֶׁ
לֹא
חָרְשׁוּ וְלֹא זָרְעוּ
וְיִקְצְרוּ.
וַיֹּאכְלוּ
וַיַּשְׁמִינוּ
וְיִבְעֲטוּ.

לָרוּחַ נִזְרָה עֲמָלֵנוּ
אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ
נִגְזַרְנוּ לָנוּ.
לְעוֹלָם אֵין
הָאָרֶץ
אוֹכֶלֶת יוֹשְׁבֶיהָ.
לוֹעֲסִים
וּבוֹלְעִים יוֹשְׁבֶיהָ.
זוֹרְעִים חֲמַת מָוֶת
וְכִמְשׁוֹן שִׂנְאָה
מַצְמִיתָה.

זוֹלְגוֹת דִּמְעוֹת הָעֲנָנִים
הַיּוֹרֶה -
יוֹרֶה
אֲפִלּוּ בָּאֲדָמָה.

חשף את בורותו

כשבכיר מאוד לשעבר ב"מוסד" חושף ברבים את בורותו, אני מזדעזע, כיוון שיש בזה הסבר למצבה הביטחוני הרעוע מאוד של מדינתנו. יתר על כן, ח"כ רם בן-ברק - יו"ר ועדת הכנסת לחוץ לביטחון ולשעבר המשנה לראש "המוסד" - הוכיח, גם שלא למד אזרחות.

בחירות הנם יסוד הדמוקרטיה, ובהן מבטא העם, לכאורה, הריבון - את דעתו. וכידוע, כבר נאמר, "קול המון כקול שדי" (vox populi vox dei). אולם, כל תלמיד תיכון, שמתחיל ללמוד אזרחות, יודע, שבבחירות אין די. צריכים לדאוג, שקול העם יישמע בקבלת ההחלטות.

כלומר, מי שמפחד מקול העם, ולא משנה מה נימוקיו, אינו יכול להיחשב כתומך בדמוקרטיה, שהיא שלטון העם; ויש רבים כאלה במחנה השמאל בארץ ובמערב. יתר על כן, האבות המייסדים של ארצות-הברית, שרצו להבטיח, שכשמדינה דמוקרטית, תקשיב ארצות-הברית לקולו של העם - המליצו לערוך בחירות כל שנה. הצעתם לא התקבלה, ובארצות-הברית יש בחירות כל שנתיים.

בקיצור - מפחיד, שבהנף לשון (לא בפעם הראשונה) חושף בן-ברק את בורותו. כנראה, בגללה בחר הריקא החלול, שעומד בראש "יש עתיד", את בן-ברק להיות בכיר ברשימתו. דבריו המלומדים של בן-ברק מחייבים מחשבה עמוקה. אכן, כדבריו, יש סכנה חמורה בבחירות. הן יכולות להעלות לשלטון את מי שמתנכלים לדמוקרטיה - כמו יהיר לפיד ומפלגתו - ורוצים בגלוי לבטלה.

אלא שבדיקה קלה של עובדות מלמדת, שבן-ברק, המחזיק בתואר שני במדעי המדינה ובביטחון לאומי, הוא בור ופושק-שפתיים חסר ידע וחסר הבנה. או כפי שכתב שלמה המלך - "גַּם אֱוִיל מַחֲרִישׁ חָכָם יֵחָשֵׁב אֹטֵם שְׂפָתָיו נָבוֹן" (משלי י"ז, פסוק כ"ח). היטלר לא ביטל את בית המשפט העליון בגרמניה, וכבוד השופטים תמכו בו בהתלהבות - כמו אינטלקטואלים רבים בגרמניה. זו דווקא הדוגמה, שהייתי מעדיף להעלות בהשוואה למצב הנוכחי במדינה.

לפיכך, אני מתחיל לחשוב כמה נזקים גרמה למדינת ישראל ההשכלה הלקויה של הקצונה בצה"ל ובארגוני הביטחון האחרים, שלא-אחת נחשפת באפסותה, כשהקצין הבכיר מתחיל לדבר (זוכרים את ההגיג הנפלא, "אם בארזים נפלה שלכת", של בני גנץ?!).

דרך אגב, על כשירות בן-ברק לקבוע אמות-מידה מוסריות תעיד העובדה, כי היה בשנים 2018-2015 נשיא חברת "המימד החמישי", שחקירת כשרות עסקיה עם משטרת ישראל מתעכבת מאוד משום-מה בכהונת ממשלת הזדון והמרמה.

מסיתה

בעצרת בכיכר ציון, שארגנה תנועת הליכוד לפני רצח יצחק רבין, הונפה רק כרזה אחת, די קטנה, של יצחק רבין במדי SS. את הכרזה הניף, ברשות ובסמכות, אבישי "שמפניה" רביב, עובד שב"כ, שמילא את תפקידו כסוכן מדיח - בתיאום עם איתן אורן, כתב הטלוויזיה הישראלית, שליווה בהתמדה את תעלולי "שמפניה", ביימם, והאדירם. רביב לא עמד לדין על-אף אחד מתעלוליו - בתרגיל מסריח של השב"כ ושל הפרקליטות - וגם לא אורן, שהלך בינתיים לעולמו.

אבל האמת מעולם לא הייתה נר לרגלי מרב מיכאלי - יו"ר מפלגת העבודה, צרת התחבורה ונכדתו של ד"ר רז'י קסטנר, ששיתף פעולה עם השטן בהשמדת יהודי הונגריה בשואה. היא ממשיך לפמפם את השקרים ואת עלילות-הדם מאז, שהופרכו הלוך-ושוב עשרות פעמים, אודות הכרזה, שהונפה בעצרת, ואודות התנהגות בנימין נתניהו באותה העצרת.

צרת התחבורה טוען, שהיא ממשיכת דרכו של רבין. גם זו, כמובן, עלילה ויומרה ריקה מתוכן. סיסמולוגים, שיבדקו את סביבות קבר רבין, ימדדו תנועות חזקות של מחאה בקבר כל אימת שהיא חוזר על שטות זו.

פעילים נגד עצרת הבחירות, שארגן מיכאלי בשבת האחרונה בכיכר ציון, תלו על מרפסת מעל הכיכר שלט, ובו ציטוט של טומי לפיד: "יש אנשים בשמאל שעושים שימוש ציני ברצח רבין".

פִּרצה קוראת לגנבים

ממחסני צה"ל מגיעים נשק, אמצעי לחימה ותחמושת היישר לידי הטרור, וצבאנו המהולל אינו שם קץ לפרשה המבישה. בעצם, אולי זו עוד הסכמה בין בני גנץ לאבו מאזן - למרות שהתופעה ותיקה מאוד במקומותינו.

תייר ישראלי נעצר בתאילנד לאחר שעשרות כדורי רובה ומחסנית נמצאו בכליו - זיכרון לשירות מילואים, כנראה. אנקדוטה זו מלמדת עד כמה קל להוציא מהצבא תחמושת וציוד צבאי. לעומת זאת, ממחנה בדרום נגנבו לא-מכבר עשרות אלפי כדורי רובה; ואין זו הפעם הראשונה, שנפרצים מחסני נשק צבאיים, כנראה, בשיתוף פעולה בין הפורצים לבין מישהו מבפנים.

ערוץ 12 דיווח באחרונה, כי חיילים מוכרים ברשתות החברתיות ציוד צבאי - גם זו עבירה צבאית ופלילית, שאין הצבא עושה דבר למונעה, אלא מפיק הודעות לעיתונות מסוגננות היטב.

"צה"ל יודע להתמודד מול סוריה, מול אירן ומול חיזבאללה ... אבל המענה שלו לא מספק מול הטרור ביהודה ושומרון ... ומול ערביי ישראל. כשהמכנה המשותף של שני המקרים הוא כמות הנשק הבלתי נתפסת. למדינה אין מענה לזה, לא בהווה ולא בעתיד הנראה לעין. רוב הנשק מגיע משני מקורות: הברחות מגבולות מצרים וירדן באמצעות כנופיות עבריינים בדואים שמכירים את חולשות צה"ל בגזרות הללו, וגניבות מבסיסי צה"ל. צה"ל הצליח לאחרונה להקטין את היקף הגניבות, אבל האירוע האחרון מרגיז במיוחד - משום שמדובר בבסיס [שדה תימן] שאירעו בו כבר מקרי פריצה בהיקפים כאלו בעבר, והושקעו עשרות מיליוני שקלים באבטחתו", כך כותב יוסי יהושע, הכתב לענייני צבא וביטחון בידיעות אחרונות. לדבריו, "אמצעי הלחימה הללו מגיעים לידיים עוינות - חלק זולגים לשטחים, ומגיעים אל ארגוני הטרור שהצבא והשב"כ מתמודדים מולם כעת בגל הטרור הנוכחי, וחלק עלול לצוץ אם וכאשר יפרוץ עימות נרחב נוסף שיכלול את ערביי ישראל. חלק מהנשק שנמצא בידי גורמים במגזר הערבי מופעל גם בפעילות הפלילית של ארגוני הפשיעה, שזולגת גם היא לאירועים לאומיים".

הגנבים, שיודעים היטב היכן לחפש את שללם, מסיירים דרך קבע סביב מחנות, שיש בהם מחסני נשק, אמצעי לחימה ותחמושת, בתקווה למצוא פרצות. לצבא אין מענה לכך, כיוון שהנושא אינו בראש מעייניו, למרות שלפני כשנה הקים אלוף אליעזר טולדנו, מפקד פיקוד הדרום, צוות פעולה משותף לשב"כ ולמשטרה כדי לפעול נגד הגניבות מבסיסי צה"ל בדרום.

הגניבות ממחסני צה"ל אינן ייחודיות לפיקוד הדרום, ודורשות הקמת צוות פעולה לאומי צבא-משטרה-שב"כ, שיתוקצב בהתאם, כדי לסתום את הפרצות, שקוראות לגנבים, ויכולות לעלות לנו בדם רב.

תאריך:  06/11/2022   |   עודכן:  06/11/2022
אביתר בן-צדף
+דרעי וסמוטריץ' נועדו סביב המחלוקת על תיק האוצר
19:03 06/11/22  |  עידן יוסף
דרעי וסמוטריץ' נועדו הערב סביב המחלוקת על תיק האוצר. בפגישה סוכם למצוא מתווה פשרה משותף בין הציונות הדתית, שס ויהדות התורה בנושא מינויי הרבנים הראשיים והדיינים. הוצע כי ישמר הסיכום הפוליטי על חלוקת השליש במשרות הדיינים (ספרדים, אשכנזים, ציונות דתית), וכי רבני ערים ורבנים ראשיים ימונו בהסכמה משותפת (בחדרי חרדים).

לפי גורמים המעורים בשיחות: "סמוטריץ' לא ייתן שידחקו אותו לחינוך" (וואלה).
+נשיא צרפת מקרון בירך את נתניהו על נצחונו
19:00 06/11/22  |  עידן יוסף
נשיא צרפת עמנואל מקרון התקשר לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. בשיחה הלבבית בין שני המנהיגים, מקרון בירך את נתניהו על ניצחונו בבחירות והזמין אותו לביקור בזמן הקרוב בפריז. ראש הממשלה המיועד נעתר להזמנה ושני המנהיגים סיכמו על המשך חיזוק היחסים בין המדינות ודיון באתגרים האזוריים ובראשם אירן.
+ועידת ישראל בוחרת 2022
13:24 06/11/22  |     |   לרשימה המלאה

+ה"בייס" של מרצ כבר לא נותר במרצ
12:02 06/11/22  |  איתן לסרי   |   לרשימה המלאה
היו שהתריעו כי מרצ איבדה ייחודיות וכבר זמן רב נמצאת בסכנה, על פניו נראה כי מרצ הושיטה את האצבע, הבינה לאיזה כיוון נושבת הרוח, לכוון של "רק לא ביבי" ודחפה את עצמה לשם  ▪  אך הגישה הזאת הפכה את מרצ למפלגה שאינה תלויה בעצמה, אלא בגוש שלה
הספיקה להיות רלוונטית [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+תובנות בעקבות הבחירות
10:18 06/11/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
למרות הכל כדור-הארץ מסתובב, האמת מנצחת והריאקציה לא תשתלט עלינו  ▪  קראתי שכוחות השינוי מחפשים דרך להתאפס, לעשות ריסטרט ולמצוא מסילות אל לב העם הנוהה אחר נביאי השקר
מרץ בחוץ [צילום: פלאש 90]
+הזדמנות חד-פעמית
09:53 06/11/22  |  יריב סאיג   |   לרשימה המלאה
ממשלת נתניהו השקיעה משאבים רבים בחברה הערבית  ▪  החלטת ממשלה 922 שאושרה בסוף 2015, קידמה פיתוח כלכלי ביישובים הערביים והקצתה תקציבים בשורה של תכנים שמקדמים את החברה הערבית  ▪  אז מי מרוויח מפנייה כזו? כולם
נתניהו. קריאה פומבית [צילום: צפריר עבאיוף/AP]
+ח"כ מירב בן-ארי: היוהרה שכל אחד רוצה להיות רה"מ זה לא עובד
09:36 06/11/22  |  מירב ארד
ח"כ מירב בן ארי מיש עתיד בראיון לכאן ב' על הכישלון בבחירות: "היוהרה שכל אחד רוצה להיות רה"מ זה לא עובד. גנץ במקום להתעסק בשקד, שגנבה מהם קולות - התעסק בנו ובלפיד, ואמר שהוא אומר לו מה לעשות"
+על מה בדיוק הם מתכוונים להתגבר
08:20 06/11/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ביטול אינסטנט של פסיקה בנושאי חקיקה הוא חמור מאוד. מה שהקואליציה העתידית מדברת עליו חמור שבעתיים: התערבות בכל פסיקה שהיא
שואף לרודנות, מכוון לאנרכיה [צילום: מארק ישראל סאלם, פול]
+ח"כ אלי כהן: "בטוח שאכהן בתיק כלכלי משמעותי ובכיר"
08:10 06/11/22  |  מירב ארד
ח"כ אלי כהן מהליכוד התייחס בראיון לרשת ב' לרצונו בתיק האוצר: בטוח שאכהן בתיק כלכלי משמעותי ובכיר - נדע לאחר שנתניהו יסיים את סבב השיחות הראשון עם המפלגות השותפות לקואליציה. יש הרבה מועמדים - והרבה אתגרים"
+ח"כ בן-ברק: "אין ספק שהפסדנו בגלל שהיינו פחות מאורגנים"
08:08 06/11/22  |  מירב ארד
יו"ר ועדת חוץ וביטחון, רם בן-ברק מיש-עתיד ההפסד בבחירות: אין ספק שהפסדנו בגלל שהיינו פחות מאורגנים. הייתה כאן התנהלות לא אחראית של מפלגת העבודה והעומדת בראשה. הציעו להם הסכם נדיב, שהיה פוגע בחברי יש עתיד והיא חשבה שאין עליה. תמכרו את האג'נדה שלכם, מפלגה אחת לא יכולה לעבוד בשביל אחרת".
+האם לפיד הוא מרכז שמאל
08:06 06/11/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
השמאל מרכז, שהציג את לפיד כמנהיגו, המשיך בשנה האחרונה את מדיניות התמיכה במיזם של הכיבוש והמשך השליטה שלנו על מיליוני פלשתינים
נתניהו. נושא כלים [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
פסקת התגברות תהיה המהלך הראשון של הממשלה הבאה בתחום המשפטי, אנחנו שומעים בימים האחרונים. העניין הוא, שלא אומרים לנו על מה הם מתכוונים להתגבר. יש התגברות על פסיקה של בג"ץ כאשר הוא מבטל חוק, ויש התגברות על פסיקה בכלל. עד כה המילים "פסקת התגברות" שויכו לאפשרות הראשונה; כעת הן משויכות גם לאפשרות השנייה.
06/11/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
אין הבדל בין הגישה של ה"ליכוד" ו"עוצמה יהודית" מימין ובין "יש עתיד", כביכול שמאל מרכז, לגבי שהותנו המדינית והצבאית ביהודה ובשומרון והשליטה שלנו על כשני מיליון פלשתינים.
לקראת המו"מ הקואליציוני, גיבש ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה הצעת חוק שבכוונתו להציע לכלול בהסכמים הקואליציוניים, שבה יעוגן מעמדו של סגן שר כגורם בעל סמכות במשרד בתחומים מוגדרים עליהם יופקד, וזאת בהסכמה עם השר הממונה ובהתאם להסכמות הקואליציוניות.
05/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בזמן שגורמים בסביבת המפכ"ל מתרכים נגד מינויו של ח"כ איתמר בן-גביר לתפקיד השר לביטחון פנים, החל יו"ר עוצמה יהודית להכשיר את הקרקע לכניסתו לתפקיד.
05/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
"‏נתניהו בשיחות סגורות: לא תהיה שום פגיעה במצעדי הגאווה או בסטטוס-קוו הקשור בקהילת הלהט"ב". זאת ההודעה שיצאה מלשכתו של ראש הממשלה המיועד, רגע לפני כניסת השבת.
05/11/2022  |  עידן יוסף  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il