|   15:07:40
  איתן קלינסקי  
משורר ומורה לתנ"ך
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
בן-גביר. גאה בגניבה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

סוגדים למילים

קשה לי לקבל, שאדם אשר השמיע ביטויי הערצה לרוצח מתפללים בעת תפילתם במקום מקודש, יושבע לשר בממשלת ישראל אני תוהה ושואל, האם יאה להביע זיקה להר-הבית ואהבה לאלוהי הר-הבית תוך הבעת ביטויי אלימות מילולית
17/11/2022  |   איתן קלינסקי   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

מערכת הבחירות לכנסת ישראל הסתיימה ב-1 בנובמבר בהתעצמות של גוש ימני-דתי. בולטים בהנהגת הגוש הם חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר, המועמדים גם לתפקידי שרים בכירים בממשלה העתידה לקום. שני מנהיגים המחייבים עלייה להר-הבית בירושלים בכל עת, גם אם העלייה חובקת בחובה מימוש של מציאות מדממת רוויית אלימות מילולית.

מצער אותי, שבממשלה העתידה לקום יכהן שר בכיר, שהיה גאה בגניבת סמל ממכוניתו של ראש הממשלה יצחק רבין, זכרונו לברכה. מצער אותי, שבחודש, בו התייחדנו עם זכרו של יצחק רבין, מי שגנב סמל ממכוניתו של יצחק רבין יושבע לתפקיד של שר בממשלת ישראל.

קשה לי לקבל, שאדם אשר השמיע ביטויי הערצה לרוצח מתפללים בעת תפילתם במקום מקודש, יושבע לשר בממשלת ישראל. אני תוהה ושואל, האם יאה להביע זיקה להר-הבית ואהבה לאלוהי הר-הבית תוך הבעת ביטויי אלימות מילולית. אני תוהה ושואל, איך קורה, שאנשים יראי שמים, שארון הספרים היהודי כה יקר להם, מגלים הערכה לגבי מי שהייתה לו סימפטיה לרוצח ברואי בצלם בעת תפילתם במערת המכפלה.

לצערי, בימים אלו זיהיתי ביטויי זיקה עזה בציבור היהודי וגם בציבור המוסלמי לֶאֱלוֹהֵי צְבָאוֹת גָּדוֹל וְנוֹרָא. אני ממאן להימצא בקרבת אלוהי צבאות, כי הוא אינו אלוהי. אני ממאן להצטרף למבקשים כל אחד מאלוהיו, שישמיד את זולתו, אלה עם קוראן בידיהם ואלה עם חומש בידיהם. לצערי, אני מוצא שיתוף פעולה צורם בנעימות צרחניות בין המאמינים וספר קוראן בידיהם ובין המאמינים והחומש בידיהם.

אני מסתייג מציבור דתי יהודי ומציבור דתי מוסלמי, הסוגדים למלים, שיש בהן פתרונות צבאיים, אלה בשם אלוהי צבאות נוקם ונוטר עדוי בפסוקי קוראן, ואלה בשם אותו אלוהים עדוי בפסוקי חומש.

אֲנִי בְּדַרְכִּי שֶׁלִּי צוֹעֵק - אֱלוֹהֵי צְבָאוֹת אֵינוֹ אֱלוֹהַי!!! אֵל קָנוֹא וְנָקוֹם אֵינוֹ אֱלוֹהַי!!! אֲנִי רַק עִם אֱלוֹהֵי שָׂדַי, אֲנִי רַק עִם אֵל רָחוּם וְחָנוּן וְרַב חֶסֶד. אֲנִי רַק עִם הָאֱלוֹהִים, שֶׁקְּדוּשַׁת הַחַיִּים הִיא הַמְּנַוֶּטֶת אֶת הַהוֹלְכִים לְאוֹרוֹ. אֵין לִי חֵלֶק עִם הָאוֹמְרֵים טוֹב לָמוּת בְּעַד אַרְצֵנוּ וֶאֱלוֹהֵינוּ. אל העולים להר-הבית אני מבקש להעביר את צעקתי הדוממת: "סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל-פֹּעֲלֵי אָוֶן" (תהילים פרק ו' פסוק ט') בתקווה שבמרומים נשמע קולי ו"שָׁמַע יְהֹוָה קוֹל בִּכְיִי, שָׁמַע יְהֹוָה תְּחִנָּתִי" (שם, פס' י').

בַּעֲצִימַת עֵינַיִם לָגַמְתִּי מְלוֹא כּוֹס עַרְפִלֵּי חוּשִׁים מְדַדִּים
בִּצְחִיחֵי עֲרָבוֹת צְהֻבּוֹת, שֶׁעוֹד אֱמֶש הוֹרִיקוּ
מֵעֲלֵיהֶן שָׂרֵי צְבָאוֹת חֲמוּשִׁים דּוֹאִים,
מִימִינָן וּמִּשְּׁמאלָן צִבְאוֹת סַהֲרוֹנִים מְצַיְּתִים וּמַצְדִּיעִים
עוֹלִים לִנְדּוֹר נְדָרִים וְלִזְבּוֹח זְבָחִים
לַיְּהוָה צְבָאוֹת אֵל קָנוֹא וְנָקוֹם,
וַאֲנִי שָׁח לְעַרְפִלַּי- הֲסִירוּ אֱלוֹהֵי צְבָאוֹת מִדַּרְכִּי
לִבִּי לא יוֹצֵא לְמֶרְכְּבוֹתָיו וּלְחֵילוֹתָיו.

אֲנִי מִתְחִנֵּן בִּפְנֵי עַרְפִלַּי
הֲבִיאוּ לִי רַק אֶת אֵל שָׁדַי, שֶׁהִתְהַלֵּךְ עִם אַבְרָהָם
בִּהְיוֹתוֹ בֶּן תִּשְׁעִים וְתֵשַׁע שָׁנִים.

אֲנִי מִתְחַנֵּן בִּפְנֵי עַרְפֶל שִׁכְרוֹנִי
סְעַד עוֹלָמִי רַק בֶּאֱלוֹהֵי חֶסֶד וְרַחֲמִים
בְּאֵל חָנוּן וְאֵין עָוֶל בּוֹ,
בְּאֵל תָּמִים פָּעֳלוֹ וּדְרָכָיו מִשְׁפָּט.

אֲנִי מִתְחַנֵּן בִּפְנֵי עַרְפֶל שִׁכְרוֹנִי
הָבֵא לִי אֲפִילוּ רַק לְרֶגַע קַט
אֶת הַמְּנַצֵּחַ בַּנְּגִינוֹת לְאֵל שָׂדַי
רַק קְחוּ מִמֶּנִּי אֶת הַמִּלִּים וְאֶת הַלַּחַן שֶׁשָּר
חֲרוֹן אַפּוֹ שֶׁל אֱלוֹהֵי צְבָאוֹת גָּדוֹל וְנוֹרָא
הוּא לֹא אֱלוֹהַי
וְשִׁירוֹ לֹא שִׁירִי,
שִׁירִי שָׁר רַק לֶאֱלֹהִים
הַמְּכַתֵּת חֲרָבוֹת לְאִתִּים
וְטַנְקִים לְמַחֲרֵשׁוֹת.

תאריך:  17/11/2022   |   עודכן:  17/11/2022
איתן קלינסקי
+פיגוע ירי ללא נפגעים במעבר גלבוע
16:43 17/11/22  |  עידן יוסף
מחבלים פתחו באש לעבר מעבר גלבוע בשומרון ונמלטו. מרשות המעברים נמסר: "המעבר נסגר וגורמי הביטחון מבצעים סריקות באזור. אין נפגעים".
+פרס מפעל חיים לדויד ברוזה ולנביל עבוד אשקר

15:58 17/11/22  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
בראש הנהלת פרס שולמית אלוני, שנוסד ביוזמתו של יוסי פרוסט על-ידי חבריה ומוקירי זכרה של אלוני בתיאטרון יפו, עומדת הפרופ' גבריאלה שלו והוא מנוהל במשותף בהתנדבות על-ידי מיכל רפאלי-כדורי ופרופ' עמית שכטר שהיו יד ימינה של אלוני במשך שנים רבות
ברוזה. כבר 40 שנה [צילום: אבינעם מיכאלי]
+אנטומיה של שינאה, דיכוי והשפלה
12:23 17/11/22  |  יובל בלומברג   |   לרשימה המלאה
הכוח המניע האדיר שפעל בקרב רוב הציבור היהודי, היה תולדה של רצף האירועים הבלתי פוסק שהחל עם הונאת הבחירות של בנט ושקד, והמשיך במתקפה רבתי על זהותה היהודית של מדינת ישראל ועל עצם הלגיטימציה של ציבורים גדולים מאוד לקחת חלק שווה במשחק הדמוקרטי
בגדו בבוחרים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אהוד יערי / Ehud Yaari   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איסמעיל הנייה   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גדעון לוי / Gideon Levi   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   חאלד משעל   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חיים כץ / Haim Katz   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק רבין / Rabin Yitzhak   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עודד גרנות   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   צבי יחזקאלי   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רון דרמר / Ron Dramer   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סוגדים למילים
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יגאל גיל
17/11/22 09:09
2
לשמור על היהדות
17/11/22 14:51
3
המגיב הראשון יהיר
17/11/22 15:19
 
ב.ל
19/11/22 13:26
4
למר יגאל גיל
17/11/22 16:17
5
שבת שלום עם ישרל
19/11/22 10:43
6
לסגוד למחות התורה
19/11/22 13:04
7
פיוס דרוש לעם ישר
19/11/22 18:50
 
אתה צודק בהחלט
20/11/22 09:38
8
לא לסגוד
21/11/22 16:12
9
לאהוד לשם
21/11/22 16:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
הרחוב הפלשתיני סוער בעקבות ההדלפות מוועדת החקירה בנסיבות מותו של יאסר ערפאת. במשך 18 שנים האשימו הפלשתינים את ישראל באחריות למותו של ערפאת, אבל מהדלפת העדויות של בכירי הרש"פ בוועדת החקירה עולה בבירור שיו"ר הרש"פ אבו-מאזן היה בקשרים אישיים ופוליטיים גרועים עם יאסר ערפאת, חתר תחתיו והיה לו אינטרס מובהק לחסל את ערפאת.
אחרי שהתערבו באופן הבוטה והגלוי בבחירות במדינת ישראל, אחרי שהתערבו באופן חסר תקדים במינוי שרי הממשלה החדשה תוך פיזור איומים מפורשים, אחרי שלא הפעילו את כובד משקלם באו"ם ואפשרו, ללא מאבק, לקבל את ההחלטה לגרור את מדינת ישראל, מנהיגיה ולוחמיה לבית הדין המוטה לצדק סלקטיבי בהאג, אחרי שניסו להכתיב הוראות חדשות לפתיחה באש, הידידה הגדולים שלנו, ארה"ב, עולה דרגה ומודיעה על פתיחת חקירה על-ידי הבולשת הפדרלית האמריקנית לנסיבות מותה של העיתונאית הפלשתינית בעלת האזרחות האמריקנית, שירין אבו עקלא.
מיכאל לדיגין, תושב בת ים, הוא הנרצח השני מן הפיגוע שהתרחש הבוקר באזור התעשיה של אריאל. כך הותר לפרסום (יום ג', 15.11.22) בשעות הערב. מועד הלוויתו טרם נקבע ויפורסם בהמשך.
15/11/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ד"ר יעקב הרצוג - דודו של הנשיא הנוכחי ואחיו של הששי במספר - היה יועץ מדיני משכמו ומעלה. דוד בן-גוריון הדביק לו את כינויו של יוסף המקראי "צפנת פענח". פרסומו העולמי בא לו בוויכוח פומבי עם הפרופסור הבריטי העויין לישראל וליהדות ארנולד טוינבי, שהזכיר את הפולמוסים היהודיים-נוצריים בימי הביניים, בדומה לזה שנערך במאה ה-13 בברצלונה. בן-גוריון ידע להעריך את יכולתו. ייתכן שגם לוי אשכול. אבל בעבור גולדה מאיר הוא היה אינטלקטואלי מדי והיא דיללה את שיתופו בהכרעות אם כי נותר מנכ"ל משרד ראש הממשלה.
15/11/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
הותר לפרסום כי אחד מהנרצחים בפיגוע באריאל הוא תמיר אביחי, תושב קריית נטפים שבשומרון. אביחי היה בן 50 במותו, אב לשישה ילדים. מועד הלוויתו טרם נקבע. בפיגוע הקשה נרצחו שניים נוספים, ושלושה נוספים נפצעו. מבית החולים בילינסון שפתח תקוה נמסר כי מצבם של שני פצועים בשנות ה-30 וה-40 לחייהם נותרו קשה אך יציב ומצבו של פצוע בשנות ה-30 לחייו הינו בינוני עד קשה.
15/11/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 37  /  מי ומי  
ה-FBI יחקור את מות שירין אבו-עאקלה  /  איציק וולף
שלושה שוטרי מג"ב יודחו בעקבות הפיגוע  /  איציק וולף
סופית: יוסף אליצור הורשע בהסתה לאלימות  /  איתמר לוין
לתקן את שתי שגיאות בגין  /  זאב בן-יוסף
תוכנית לממשלה החדשה  /  דוד בדין
מתנת פרידה לממשלה היוצאת   /  עמנואל בן-סבו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה
דרור אידר
דרור אידר
יום השואה השנה מעורב עם מאורעות ה-7 באוקטובר    הלקח הראשון שתמיד שיננו היה "לא עוד שואה"    חשוב בימים אלה להזכיר את הלקח הנוסף: "לא עוד גלות"
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il