|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
קריירה בינלאומית - מה היתרונות ולמי זה מתאים?
קבוצת ירדן
תוכן לאינסטגרם - המנוע הדיגיטלי להגדלת העסק שלך
ההפגנה בתל אביב. מופעי אגו המוניים [צילום: פלאש 90]

לא! להפגנות-נגד, כן! לעשייה מהותית

נראה שהאופוזיציה מעדיפה מאבק על הידברות וסומכת על לחצים חיצוניים (בעיקר עויינים) שיגבו אותה בכך. את המאבק במגמה זו יש לכוון למסלולים הבאים: א. חקיקה מונעת שתאפשר סירוב ביצוע. ב. הימנעות מהפגנות נגד המוניות (מי שניצח בבחירות אינו זקוק להן). ג. הסברה אפקטיבית. ד. הוכחה על דרך הביצוע - מימוש אקטיבי ואינטנסיבי של ההבטחות לבוחרים
26/01/2023  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   תגובות

המאבק הנוכחי לובש צורה של שסע אידאולוגי לאומי בשלושה תחומים במיוחד: א. מעמדו של בית המשפט בדמוקרטיה ליברלית נורמטיבית מול מעמדם של הריבון והכנסת ועיגון נורמות אלה בחקיקה מחייבת-כל (חוקה?!). ב. מדיניות ישראל בהחלת הריבונות על איו"ש כמפתח לעיצובה וביסוסה במזרח תיכון משתנה - ממדי הריבונות והזהות הלאומית. ג. שילובם של ערביי ישראל כאזרחים בישראל - התניות וכללי-משחק. בשאלות-יסוד אלה הימין על כל גווניו הוא הצד האחד של המטבע והשמאל הוא הוא האנטי-תיזה והגייס החמישי של הכוחות החיצוניים החותרים "לשעבד בפועל" את ישראל לנורמות הפוסט-מודרניות של המערב המתנוון והאגואיסטי.1

כאשר אזור גיאופוליטי נמצא בתנועה בשל שינויים ותהפוכות גיאו-אסטרטגיים, אין ספק שתמונת המצב שתתקיים בו כעבור עשר או עשרים שנה, תהיה שונה מהותית מזו של היום.2 עם כל הניסיון והחוכמה המדינית שצברנו ב-75 שנות עצמאות, איננו יודעים לחזותה לאשורה. במציאות של אי-וודאות, הדרך הנכונה היא לחזק ולהגמיש את היכולות ולהכינם גם לאתגרים בלתי צפויים. ההתבוננות המקרוסקופית היא באזור ובמאפייניו "הטרומיים", אולם לפחות חייבת עין אחת לראות את המציאות העולמית שגם היא נמצאת עתה בתנועת שינוי עמוקה ומהירה ולשלב השלכות אפשריות שלה באתגרים הישירים שלנו.

מול השינויים האזוריים והעולמיים, חייבת ישראל לייצב את עצמה מבית. חשוב מאוד שבמצב נזיל והפכפך עומד בראש המדינה אדם מנוסה כנתניהו. יש לאמץ גישה שחובה לקדם אינטרסים ישראלים מרכזיים במהירות ובנחישות, על כי שעת הכושר עלולה להיות קצרה מהצפוי. מי שמופקד על כך היא הממשלה הנבחרת הנוכחית. עליה להיות קשוחה ונחרצת וכשנחוץ גם ליטול סיכונים מחושבים.

על ממשלת ישראל לחתור ללא פשרות לשתי מטרות: א. מבית: ייצוב הממשל, ביסוס המשילות ודיכוי האלימות על סוגיה השונים ברחובות ישראל - (על-פי חוק אך ללא כבלים משפטיים חסרי-שחר). ב. מבחינת הבט"ל: הערכות מהירה לשינוי סדרי הביטחון ומצב הביטחון לאורך כל הגבולות, לרבות איו"ש ומול מדינות המעגל השני. עלינו להיזהר במיוחד מ"שילוב ידיים" בין אירן לטורקיה (בהשראה אמריקנית עוד מבית מדרשו של אובמה). שימונף (בהסכם משולש או בדרך אחרת) להמשך שליטה / השפעה מעצמתית אמריקנית מרחוק על האזור, באמצעות שתי מעצמות אזוריות החותרות להגמוניה מרחבית.

ביזבוז הזמן של ממשלת בנט-לפיד בקידום "הסכמי אברהם" הינו חמור מאוד. העיתוי שבחר לו ה"שמאל" הישראלי חסר האחריות לניהול המאבק נגד הדמוקרטיה והמשילות בישראל הינו הרפתקני וחמור לא פחות. לממשלה אין חופש פעולה להתנהל מול ציבור קפריזי ונטול אחריות זה, שהורעל ע"י אידאות נכלוליות והוא שב ומדקלם אותן בחוסר הבנה וקלות ראש מדהימים.

החלטת בית המשפט בעניין דרעי איננה משפטית אלא פוליטית. יעדה בדיוק כמו במשפט נתניהו הוא החלפת השלטון באמצעות מערכת המשפט - שערורייה דמוקרטית מהמעלה הראשונה, שמצדיקה ועדת חקירה ממלכתית - עכשיו! הבעיה איננה דרעי והאמת חשובה כרגע פחות. הכוונה הייתה לחולל משבר ממשלתי שיביא לנפילת הממשלה. האיום בהוצאת נתניהו לנבצרות שייך גם הוא לארסנל נכלולי זה. תפקוד זה הוא בעל אופי פעולה של אויב ולא של יריב פוליטי.

מלבד מערכה פוליטית ישירה, מנהלת האופוזיציה מערכה לרתימת יהדות ארה"ב והשלטון הדמוקרטי להפעלת לחץ על הממשלה ולשיבוש מהלכיה - במיוחד בתחום המדיני ובאלה הקשורים במוסד הרפאים המכונה הרשות הפלשתינית. רשות זו אינה מסייעת לצה"ל כפי שהיא מסייעת ל"שמאל" הישראלי בטרפוד כל ניסיון להשתחרר מהסכמי הזדון של אוסלו. זהו גם יסוד החיזור המוזר אחר המלך עבדאללה מירדן. עד כה סייעה חבלה זו להרתיע את נתניהו מהעזה בקידום הפתרון המדיני והמעשי של החלת החוק הישראלי באיו"ש. תחת לחצים אלה חובה לשים לב למהלכיו של נתניהו פן נדחק עם חלוף הזמן לפינות שאליהן מכוונים אותנו המערכת המשפטית, התקשורת אך בעיקר האמריקנים.

סיפור דרעי הוא קו פרשת מים, שבעקבותיו על הממשלה לנקוט במהלכים משמעותיים עד כדי משבר ממלכתי שיבהיר שאין עוד מקום לסחטנות. לא מן הנמנע שחלק ממשבר כזה יהיה ניסיון להוציא את רה"מ לנבצרות תוך ניצול מעמדו המשפטי. חובה על ה"ימין" להתייצב מול ניסיון כזה ולדחותו על הסף - גם ע"י סירוב מפורש לנבצרות. בכדי למנוע זאת יש לשקול חקיקה מהירה שתדרוש הגדרה והנמקה מפורשות לכל פסיקה הדורשת נבצרות של בעל תפקיד ציבורי בכיר נבחר.

על ה"ימין" הישראלי להתעלם מדרכו חסרת האחריות של ה"שמאל", לגלות בגרות ועוצמה שלטונית ולהמשיך בנחישות ברפורמת לוין, תוך שילוב האופוזיציה - אם תחפוץ בכך; לא לעצור. אם תבחר האופוזיציה להמשיך בהפגנות - יבושם לה. כל עוד אין מגיעים לאנרכיה לנהוג בריסון, אם נגיע לאנרכיה לנהוג בקשיחות רבה.

אנשים וגורמים ב"ימין" קוראים לצאת להפגנות נגדיות מול האופוזיציה ובנוכחות גדולה אף יותר. מציע ל"ימין" לא להיסחף להפגנות המוניות ולא לארגן מפגני-כוח נגדיים ברחובות. זו איננה עת להצגות פופוליסטיות ומי שניצח בבחירות אינו זקוק לעזרים ולמצגי-שווא ולא לעימותים בעלמא (הניחו לנזקים ולהפרעות לציבור להיות כולם על חשבון האופוזיציה). ניהול המדינה מהרחוב במהותו הוא אירוע אנטי-דמוקרטי שמבקש לחבל בהכרעת העם בבחירות. דמוקרטיה שגלשה לשלטון הרחוב הפכה כמעט תמיד לדיקטטורה או אנרכיה, ודיקטטורה משפטנית כבר יש לנו.

ה"ימין" מופקד כיום על עשייה מדינית, כלכלית, חברתית וביטחונית ולא על מופעי אגו המוניים.3 על כן, יש לקדם כל מה שהובטח לציבור ערב הבחירות וערב הקמת הממשלה ללא דיחוי.

הערות

1. מעגלי ההשפעה העיקריים בעולם יווצרו על-ידי המעצמות העולמיות שהמאבקים ביניהם על הגמוניה עולמית שכבר החלו יובילו כנראה להיווצרות מבנה רב-קוטבי חדש ובו גם שחקנים חדשים. נקודות המוצא להתפתחויות אלה הן ההגמוניה העולמית של ארה"ב, ההגמוניה הנגדית שבונה סין, שרידי היכולות וההשפעה של רוסיה כיורשתה של האימפריה הסובייטית אך בעיקר בזכות יכולותיה הגרעיניות, ותהליך המודרניזציה שמפעילה כיום הודו. זו מכוונת לחיזוק עוצמתה מול שכנתה סין ומול המבנה העולמי החדש

חלקו הראשון של המאבק מתרכז כיום במלחמת רוסיה אוקראינה, כשאוקראינה נתמכת ע"י ארה"ב ונאט"ו. יסודו של מאבק זה הוא במלחמה הקרה של המאה ה- 20 שבה הפסידה רוסיה הסובייטית והתפרקה. ארה"ב לא הטיבה לנצל ניצחון זה לביסוס הגמוניה עולמית ארוכת-טווח משום ששגתה ואיפשרה לסין לבנות במשך פחות מ-50 שנה את עצמה למעצמה השנייה בעוצמתה בעולם. כבר כיום מאתגרת סין את ההגמוניה העולמית של ארה"ב וידה עוד נטויה. רוסיה היא עדיין מעצמה עולמית ובכוונתה כאמור לשמור על כך. כ"כ מסייעים לה ממדיה הגאוגרפיים העצומים, יכולותיה הצבאיות העדיפות על רובן המכריע של שכנותיה במעגל הראשון והשני שסביב גבולותיה, ומשטרה הריכוזי.

המזרח התיכון עובר סידרת שינויים משלו שיסודה: א. ביציאת ארה"ב מהאזור בהשפעת ירידת חשיבותו היחסית של הנפט הערבי בכלכלתה והמאבק העולמי התופח נגד סין במזרח הרחוק וממוקד בפרשת טאיוואן. ב. בהתפוררות המדינות הישנות שהחלה "באביב הערבי" והובילה להתחזקות התנועות האיסלאמיות הקיצוניות. ג. תזוזות דמוגרפיות נכרות. ד. שאיפותיה האימפריאליסטיות של אירן והמרוץ שלה אחר נשק גרעיני. ה. אי-היציבות הטורקית בשל מצבה הכלכלי הקשה. ו. לאחרונה נוספה לתמונה גם אי-היציבות הפוליטית בישראל, שטרם ראינו בה כבר את המלה האחרונה.

2. יציאתה של ארה"ב מהאזור ומלחמת אוקראינה רוסיה הם גורם בלתי מייצב באזור ואנו רואים לפי שעה רק את ראשיתו בשת"פ רוסי-אירני המגבה האת החתרנות האירנית האזורית, שת"פ רוסי-סורי, תזוזות טורקיות בצפון סוריה ובמזרח הים התיכון במאבק על מקורות הנפט והגז. מלחמת לוב, חדירה סינית למזרח אפריקה ואיום מלחמה אזרי בגלל תוכנית הגרעין האירנית. במערכת רב קוטבית כזו שמתהווה תהיינה המדינות הבינוניות והקטנות ובכללן ישראל חייבות להזדהות עם אחד הגושים. הזדהות כזו תמנע מהן חופש פעולה, באשר חופש כזה עשוי לאיים על אינטרסים של מדינת ציר או של בת-ברית, והצלחה עשויה להתפרש ככישלון של המעצמה נותנת החסות. באופן מסורתי שייכת ישראל לגוש ההשפעה האמריקני, ובשל הריכוז היהודי הגדול שבה תשאף לכך גם בעתיד. אולם קיימות גם אפשרויות אחרות, במיוחד אם תבגוד ארה"ב בישראל – מה שאינו נראה עוד בלתי-אפשרי תחת הממשל הפוסט מודרני ופרו-ערבי של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב – ותאפשר לאירן להפוך למעצמה אזורית גרעינית נוסח פקיסטן או קוריאה הצפונית. ארה"ב עצמה מגלה נטיות החלשות בשל שתי מגמות עיקריות: המצב הכלכלי עם חוב חיצוני של למעלה מ-31 טריליון דולר!! ואי-היציבות הפנימית, שעוד תלך ותגדל במהירות על-רקע ההגירה המסיבית של יוצאי מדינות מרכז ודרום אמריקה. אם וכאשר יתפתח עימות בין ארה"ב לסין סביב טאיוואן, אין לראות בברור לאן תינשוב הרוח בוושינגטון, שיסוד מוסד במדיניותה הוא: "ארה"ב תחילה" (America First). סיסמה שימשה במיוחד את טראמפ אבל בפועל נוהגת על-פיה גם ממשלת ביידן. אירן נכנסת בפירוש למעגל ההשפעה הרוסי ומסייעת לרוסיה במלחמה באוקראינה. אם תסכים להפעיל צבא במלחמה זו, התמורה הרוסית עשויה להיות אתגרית ביותר לישראל. לרוסיה אין שום אינהיביציה באזור זה ואם תוכל להקשות כל על ארה"ב – "אהלן וסהלן". איום זה יגבר אם תתרחב המלחמה באירופה ויוחרף איום המלחמה מולך סין.

3. מציע להקים בליכוד צוות חשיבה אסטרטגי להכנת הצעות לניהול מאבק נגד הפיכתה המתמשכת של ת"א לאזור אקס- טריטוריאלי של ישראל. מול התחכמויות האופוזיציה נדרשת התחכמות-נגד של הימין, לצד הוכחת כושר ביצוע אמיתי.

תאריך:  26/01/2023   |   עודכן:  26/01/2023
רפי לאופרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא! להפגנות-נגד, כן! לעשייה מהותית
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אקטואלי
28/01/23 13:32
2
אקטואלי
28/01/23 13:44
3
ד"ר עדי ירדן
28/01/23 20:52
4
רפי לאופרט
1/02/23 12:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בחודשים האחרונים חלה התדרדרות ביחסים של מדינות אירופה עם אירן בעקבות כמה התפתחויות בינלאומיות. ההתדרדות החלה בעקבות הקיפאון בשיחות הגרעין בוינה והתגברה לאחר המעורבות האירנית במלחמה באוקראינה שבאה לידי ביטוי בסיוע אירני מסיבי לרוסיה בטילים ובכטב"מים לצורך המלחמה באוקראינה.
בשבת האחרונה הגיעו מאות ילדים והוריהם למספר מוקדים ברחבי הארץ להשתתף בפסטיבל הבוץ שיזמה רשות הטבע והגנים. בתמונות החינניות שיצאו מהפסטיבל המיוחד, בלט הבוץ בכל מקום, מרוח על הידיים, על הפנים, על הרגליים, על הבגדים, בוץ בכל מקום, בוץ חינני.
באחד הערבים בראשית החודש חזרנו נכדתי אלינור ואני מסימפוזיון באוניברסיטת תל אביב בנושא: "האם השמועות על מותה של הטלוויזיה מוגזמות"? - נושא מרתק לעצמו. אלא שלא על כך היה הוויכוח בין אלינור לבין הנהג שהחזיר אותנו הביתה ומצד נכדתי בטונים די גבוהים ובהתרגשות. הנושא היה "משילות". הנהג טען - כי ממשלה מוקמת כדי למשול. חד וחלק. כל הדקויות שנכדתי ניסתה לשלב בדו שיח לא היו נהירות לנהג. הרי ממשלה נבחרת כדי למשול - לא?
25/01/2023  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
בשנים האחרונות במדינות מערביות רבות, ישנה נטייה לשלב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בבתי ספר רגילים. זאת במטרה ליצור למידה משותפת ושילוב של תלמידים עם צרכים מיוחדים. תנועת השילוב מביאה להכשרה ולראיות תכנוניות רחבות יותר של בעלי התפקידים בבית הספר, לטובת מתן מענה בתחומי ההוראה השונים, חברה וטיפול, המתאימים לצרכי כלל התלמידים הלומדים בבית הספר. פסיקה תקדימית של בג"ץ בשנת 2003 חייבה את מערכת החינוך לממן את צורכיהם של ילדים אלה במסגרת בתי הספר הרגילים.
25/01/2023  |  הדס אמר  |   יומני בלוגרים

בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
הפארסה בביה"ד בהאג חשפה אותנו לשאלה שנמנענו ממנה עד כה: מה אחריות בית המשפט למחדל ה-7 באוקטובר וכיצד עזר לבנות את הקונספציה שהתנפצה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
נעזוב לרגע את אי-תפקוד המנהיגות האזרחית והצבאית כאחת בחוסר הכוננות המינימלית הנדרשת ומאי-תפקודן בזמן הטבח עצמו; חוסר המנהיגות וחוסר ההיגיון בתפקוד נמשך עד עצם היום הזה
דן מרגלית
דן מרגלית
אני? בגילי? להגן על שבתאי? למה בדיוק? על ששמר על זכות השתיקה כאשר נוער הגבעות השתולל ביהודה ובשומרון נגד אוכלוסייה פלשתינית?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il