|   15:07:40
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
האם כדאי להשקיע בנאסד"ק 100?
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
זכות השיבה [צילום: וויסאם נסאר/AP]
העובדות על הבעיה הישראלית-פלשתינית [חלק ג']

בין הים לירדן

הרשות הפלשתינית משקיעה מאמצים בחיסול כל זיקה בין העם היהודי לפלשתין. בלחץ ערבי- פלשתיני ארגון אונסקו קבע שקבר רחל אינו אתר יהודי, שהר-הבית קדוש למוסלמים בלבד ומעולם לא היה שם בית מקדש יהודי
29/01/2023  |   רבקה שפק ליסק   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

הרשות הפלשתינית אינה מכירה בקיומו של עם יהודי ובפתרון של 2 מדינות לשני עמים, הפלשתיני והיהודי.

א. הרשות הפלשתינית אינה מכירה בקיומו של עם יהודי ובזיקתו לטריטוריה הנקראת פלשתין. מנהיגי הרשות הפלשתינית קבעו שאין עם יהודי ויהדות היא דת ולא לאום ועל כן אין להם זכות למדינה:

נביל שעת', חבר צוות המו"מ עם ישראל הצהיר עוד ב-2010 שהפלשתינים "לעולם לא יכירו בישראל במדינה יהודית". מר שעת' אף הסביר את נימוקי הפלשתינים להצהרה נחרצת זו: "הכרה זו תאיים במישרין על הפלשתינים המוסלמים והנוצרים בישראל, ותגזול מהפליטים הפלשתינים את ביתם בישראל ואת זכותם לשוב אליה".

החלק הראשון של המשפט נועד, לדבריו, להגן על הפלשתינים המוסלמים והנוצרים החיים בישראל. החלק השני של המשפט נועד להבטיח הצפת ישראל בפליטים שיביאו קץ לרוב היהודי בישראל, ולחיסולה של ישראל כמדינה בעלת רוב יהודי.

סאיב עריקאת, האחראי למו"מ עם ישראל מטעם הרשות הפלשתינית לא תמך באמת בפתרון 2 מדינות לשני עמים. הוא הצהיר במספר הזדמנויות שהפלשתינים לעולם לא יכירו בישראל כמדינת העם היהודי. למשל, הוא הצהיר זאת ב-17 באפריל 2009 בעיתון א-זהאר.

מחיקת העבר היהודי של הארץ

הרשות הפלשתינית משקיעה מאמצים בחיסול כל זיקה בין העם היהודי לפלשתין. בלחץ ערבי- פלשתיני ארגון אונסקו קבע שקבר רחל אינו אתר יהודי, שהר-הבית קדוש למוסלמים בלבד ומעולם לא היה שם בית מקדש יהודי. אפילו הכותל המערבי איננו אתר יהודי. הווקף המוסלמי האחראי על הר-הבית מבצע פעולות למחיקת המימצאים הארכיאולוגיים המאשרים קיומם של בתי מקדש יהודיים. רשות העתיקות הישראלית מחפשת בערימות האשפה שהווקף סילק מהר-הבית ומצאה מימצאים ארכיאולוגיים חשובים.

ב. הרשות הפלשתינית והמפלגה הערבית ובל"ד בישראל אינם מכירים בזכותם של היהודים למדינה.

הם דורשים כתנאי לסיום הסכסוך ליישב את הפליטים בישראל באמצעות "זכות השיבה", שזהו סוס טרויאני לחיסול הרוב היהודי בישראל וחיסולה של מדינת היהודים. הם שואפים, יחד עם המפלגה הערבית בישראל, להחליף את ישראל ב"מדינת כל אזרחיה" שהיא מילה מכובסת לחיסול מדינת היהודים.

הרשות הפלשתינית מתעלמת מכך שחבר הלאומים ב-1921 והאו"ם ב-1947 קבעו שהיהודים זכאים לחזור למולדתם ההיסטורית והמנדט על השליטה בארץ ניתן לבריטניה כדי להניח את היסודות לבית לאומי ליהודים.

התוכניות למימוש הרעיון של "מדינת כל אזרחיה" מסמך מס. 3

3 מסמכים לגבי חזון העתיד של מדינת ישראל פורסמו על-ידי ארגונים של ערביי ישראל:

- "החזון הערבי" - פורסם על-ידי ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל בשיתוף עם אינטלקטואלים ערבים.

- "הצעה ערבית ראשונה לחוקה לישראל" - פורסם על-ידי ארגון "עדאלה".

- "אמנת חיפה" - פורסמה על-ידי "מדא אל-כרמלי".

סעיפי "החזון הערבי":

א. מדינת ישראל נוצרה על-ידי קולוניאליזם - ישראל יישמה מדיניות קולוניאליסטית כלפי אזרחיה הערבים, הכוללת הפקעת אדמות ויהוד המרחב.

ב. הציבור הערבי בעד מדינה פלשתינית ולצידה מדינה דו-לאומית במקום מדינה יהודית.

ג. המשטר במדינה הדו-לאומית - "דמוקרטיה הסדרית". כלומר, קואליציה בין יהודים וערבים. לכל צד תהיה זכות וטו על החלטות הצד השני.

ד. ישראל כיום היא מדינה "אתנוקרטית", ולא דמוקרטית. למיעוט הערבי יש שוויון חלקי ושיתוף מוגבל בחיים הפוליטיים.

ה. הציבור הערבי מוכן לראות בישראל "מולדת משותפת לשני העמים", אבל אינו מכיר ביהדותה של ישראל.

ו. יש לשנות את סמלי המדינה, הדגל וההמנון. ליהודים ולערבים יהיו סמלים ניפרדים.

חוקה לישראל

א.ישראל תהפוך למדינה דו-לאומית ורב-תרבותית.

ב. ביטול הסממנים היהודיים של ישראל-הדגל, ההמנון, סמל המדינה. ליהודים ולערבים תהיה אוטונומיה: מוסדות חינוך ותרבות ניפרדים.

ג. ביטול "חוק השבות" - כל אחד יוכל לקבל אזרחות מטעמים הומניטריים, ללא קשר לדתו.

ד. כל צאצא של אזרח המדינה שנולד בישראל או בחו"ל יקבל אזרחות וגם בן זוג של כל אזרח בישראל (ביטול ההגבלה על נשואי אזרחים ערבים לפלשתינים בשטחים).

ה. הפליטים הפנימיים - תושבים שגורשו מבתיהם ב-1948 ועברו לגור בישובים ערביים אחרים, יחזרו לאזור מושבם המקורי, תוך קבלת פיצויים על הנזקים שנגרמו להם (1/4 מערביי ישראל).

ו. ישראל נדרשת להכיר באחריות לעוולות ההיסטוריות שגרמה לעם הפלשתיני בכללותו, לסגת מהשטחים הפלשתינים ולהכיר בזכותו של העם הפלשתיני להגדרה עצמית, בגבולות 1967.

ז. קרקעות - נכסי הוואקף המוסלמי, שהופקעו אחרי 1948 יוחזרו לבעליהם המקוריים. כמו-כן, נכסים שהופקעו מאזרחים ערבים על-ידי המדינה יושבו לבעליהם בתוספת פיצוי. כמו-כן, על המדינה להכיר בכל הכפרים הלא-מוכרים.

ח. דו-לשוניות - כל הפרסומים הרשמיים של המדינה יפורסמו בשתי שפות. הרב-תרבותיות תגולם בכך שכל קבוצה תרבותית, דתית או אתנית תוכל לשמור על צביונה המיוחד ועל מוסדותיה. כל מיעוט לאומי יבחר לעצמו גוף מייצג שימומן על-ידי המדינה.

הצהרת חיפה

א. ערביי ישראל הם חלק מהעם הפלשתיני ומהאומה הערבית. הארץ היא מולדתו של העם הערבי-פלשתיני והם הבעלים של הארץ הזאת. הנכבה הביאה לניתוק בין חלקי העם הפלשתיני, אבל הזיקה לעם הפלשתיני ולאומה הערבית נשתמרה.

ב. הציונות היא תנועה קולוניאליסטית.

ג. התנועה הציונית וישראל אחראים לנכבה ולהיווצרות בעיית הפליטים. ביצוע החלטה 194 של האו"ם.

ד. החזון לכינון חברה דמוקרטית שוויונית:

הכרה בזכותו של העם היהודי-ישראלי להגדרה עצמית.

הכרה בהיותו של העם הפלשתיני "מיעוט מולדת".

ה. התנאים לפיוס היסטורי:

סיום הכיבוש.

פירוק ההתנחלויות מכל השטחים שנכבשו ב-1967.

הכרה בזכות ההגדרה העצמית של העם הפלשתיני.

הקמת מדינה פלשתינית.

הכרה בזכויותיהם של ערביי ישראל כ"מיעוט מולדת". כלומר, כאדוני הארץ האמיתיים.

ניתוח המשמעות של המסמכים: מה זאת מדינה דו-לאומית -

א. המסמכים קובעים שיש עם פלשתיני וערביי ישראל הם חלק ממנו ומהאומה הערבית. לפלשתינים יש זכות להגדרה עצמית ולהקמת מדינה פלשתינית. כל ההתנחלויות תפונינה ובמדינה זו ייאסר על יהודים לחיות.

ב. הציבור הערבי אינו מכיר בזכותו של העם היהודי למדינה יהודית, או בזכויות היסטוריות בארץ. הם מכירים רק בקיומו של עם יהודי-ישראלי, ללא זיקה לעם היהודי. יש ליהודים-הישראלים זכויות של יחידים וזכויות של קבוצה. אבל, הם קולוניאליסטים ולא בעלי זכויות היסטוריות.

ג. ישראל תהפוך למדינה דו-לאומית ורב-תרבותית. חוק השבות יבוטל. יבוטלו כל הסממנים היהודיים של ישראל: דגל, המנון וכל החוקים הרלוונטיים.

ד. לכל קבוצה יהיה פרלמנט משלה וזכות וטו על החלטות הקבוצה השנייה. המשמעות - קפאון.

ה. מימוש זכות השיבה - כל הפליטים הפלשתינים - 3,000,000 - יוכלו לחזור ולקבל אזרחות מלאה. גם פליטים ערבים אחרים יוכלו לקבל אזרחות. אזרחות מלאה תוענק לכל צאצא של אזרח שנולד במדינה או בחו"ל, ולכל מי שיינשא לאזרח ישראלי.

משמעות: היהודים יהפכו למיעוט מבוטל ואז ניתן יהיה לחסל לא רק את המדינה היהודית, שכבר חוסלה, אלא גם את המדינה הדו-לאומית וישראל תהפוך למדינה פלשתינית.

ו. הפליטים הפנימיים שגורשו מיישוביהם ב-1948 יחזרו לבתיהם. כלומר, היהודים יפונו מכל היישובים שקמו על חורבות ישובים ערביים.

ז. הכרה באחריות בלעדית לנכבה, לבעיית הפליטים והכרה בפשעי מלחמה והכיבוש של רצועת עזה והגדה המערבית.

בקיצור, תקומנה 2 מדינות פלשתיניות והן תתאחדנה ותוקם פלשתין הגדולה מהים לירדן. היהודים יהפכו למיעוט הנתון לחסדי הרוב הפלשתיני.

קיים תיאום מלא בין הרשות הפלשתינית והנהגת ערביי ישראל על חיסול מדינת היהודים.

תאריך:  29/01/2023   |   עודכן:  29/01/2023
רבקה שפק-ליסק
+חשד לתג מחיר באזור רמאללה
21:22 29/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+נתניהו סירב להטלת עיצומים על עזה
20:34 29/01/23  |  עידן יוסף
בעוד המלחמה בגל הטרור נמשכת, כעת מתברר כי חלק מחברי הקבינט מהציונות היהודית ומעוצמה יהודית דרשו להטיל סנקציות על עזה, אך נתניהו סרב לכך, בהתאם להמלצות הדרג הביטחוני, שסבר כי הדבר עלול להכניס את הרצועה למעגל הטרור (עכשיו 14).
+שינוי מדיניות נקודתי לאטימת בית מבצע הפיגוע בעיר דוד
16:43 29/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה נתניהו הנחה לבחון גירוש מחבלים לשטחי הרש"פ, פיטורים ללא שימוע לעובדים שתמכו בטרור וצעדי הרתעה כנגד משפחות מחבלים שהביעו תמיכה בטרור
נתניהו בישיבת הממשלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הושחת חדר נהגי האוטובוס בגבעת זאב
14:07 29/01/23  |  עידן יוסף
תחנת הקצה של נהגי האוטובוס בגבעת זאב הושחתה במוצאי השבת. נהגים שהגיעו הבוקר לתחנה, המשמשת עשרות נהגים מדי יום, חלק ניכר מהם ערבים, מצאו חלונות שבורים, נזק לריהוט ושטיח תפילה קרוע.

תמר אוחנה ראש ענף תחבורה בירושלים: "אלה ימים קשים לכולנו. הנהגים כבר מתודרכים כיצד לנהוג במצב של תקיפת אוטובוס. אסור לתת פרס לטרור ולתקוף את הנהגים שבסה"כ רוצים לבצע את עבודתם. כואב הלב לראות היום תחנה שנאבקנו לשיפוצה במצב הזה. נמשיך לעמוד לצד הנהגים, יהודים וערבים, מול כל גילוי של אלימות".
[צילום: כוח לעובדים]
+מים קרים על הצהרות מלך ירדן
11:14 29/01/23  |  אביעד ויסולי   |   לרשימה המלאה
לאחר הביקור ברבת עמון והשמועות שהפיצו הירדנים בעניין ה"סטטוס-קוו", התייצב נתניהו בפני המצלמות במסיבת העיתונאים והצהיר מפורשות: המדיניות שלנו בהר-הבית לא השתנתה ולא עומדת להשתנות
נתניהו. אין שינוי [צילום: מן הטלוויזיה]
+ימים של מבחן
10:12 29/01/23  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
כדאי להזכיר, כי ההצלחה הטקטית והמבצעית של הפעולה בג'נין ראויה לאזכור חיובי, אך אין בה כדי לטשטש את המציאות: הבעיה הפלשתינית כאן. אצלנו. בבית. אנחנו צריכים לטפל בה. לטובתנו. ויפה שעה אחת קודם
לוחמי ימ"מ בג'נין [צילום: תיעוד ימ"מ]
+תושב שיח דנון נעצר בחשד לפרסום תמיכה בטרור ברשת חברתית
09:07 29/01/23  |  איציק וולף
שוטרי משטרת נהריה עצרו ישראלי-ערבי תושב הכפר שיח דנון לאחר שאתמול נוטר ברשתות החברתיות פרסום מטעמו המעלה חשד לגילוי תמיכה בטרור.

מן המשטרה נמסר כי בהתאם להתפתחות החקירה תחליט המשטרה האם לבקש להאריך את מעצרו של החשוד היום בבית המשפט השלום בקריות.
+נאטם ביתו של המחבל שרצח בי-ם בשבת
07:47 29/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כוחות משטרה, מג"ב וצה"ל אטמו לפנות בוקר את ביתו של עלקם חיירי, שרצח שבעה בני אדם בליל שבת בשכונת נווה יעקב
[צילום: דוברות המשטרה]
איטום בית המחבל, הלילה [צילום: דוברות המשטרה]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
כוחות משטרה של מחוז ירושלים, לוחמי מג״ב וצה״ל, אטמו הלילה (יום א', 29.1.23) באזור א-טור שבמזרח ירושלים את ביתו של המחבל עלקם חיירי, שביצע פיגוע ירי שלשום בערב בנווה יעקב שבו נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו נוספים.
29/01/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
הקבינט המדיני-ביטחוני החליט על איטום מיידי של בית המחבל שביצע את פיגוע הטרור בירושלים בליל שבת, לקראת מימוש הריסתו. זאת, במסגרת מספר צעדים להתרעת מחבלים נוספים מלבצע פיגועים.
29/01/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) כי תגובת ישראל לפיגועי הירי שאירעו במהלך השבת תהיה "חזקה, מהירה ומדויקת", כלשונו. בדיון השתתף גם יו"ר ש"ס, השר המפוטר אריה דרעי. זאת, על-פי הזמנה שקיבל מנתניהו.
28/01/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
שר האוצר וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, בצלאל סמוטריץ׳, קרא לגרש את משפחותיהם של המחבלים שביצעו את הפיגועים בירושלים בשבת, ולאשר מיד את הבנייה הישראלית באזור E1 הסמוך למעלה אדומים כתגובה לפיגועים.
28/01/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, טען כי היועצת המשפטית לממשלה מעכבת את איטום ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי הרצחני בירושלים בליל שבת.
28/01/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראלים נבונים חייבים לשטוף עתה את הרחובות והכיכרות ולהתייצב מול קלגסי המשטרה הפועלים בשליחותו של איתמר בן-גביר, ולמנוע את מה שעלול להיהפך ל"בכיה לדורות"
רון בריימן
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות א...
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il