|   15:07:40
  צבי גיל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
נגד הממשלה

המערכה להחלפת הממשלה

בנסיבות שהמשבר החוקתי עומד בפתח, יש להפנות את המחאה הציבורית נגד הממשלה שמפרה חוקי יסוד ולכן עליה ללכת, ואם זאת לא תוחלף באחרת - על העם ללכת לבחירות
26/02/2023  |   צבי גיל   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

אבא אבן החכם אמר כי היהודים לא מאמינים בנסים, הם סומכים עליהם. אני בספק רב אם הוא היה אומר זאת היום בייחוד בכול הקשור לממשלה זאת. גם אם יקרה נס ומבית הנשיא ייצא איזה תבשיל שיספק את הממסד הזה עם חצי תאוותו בידו, וזה יהיה נצחון לו, מן הממשלה הזאת, דבר טוב לא ייצא. היא רעה עָד לִשדָה מכל בחינה שהיא. הנזק שממשל זה גרם למבנה השלטון, בזמן כה קצר, הוא כה גדול, שמוטב לתת לו לקרוס ולבנות תחתיו מבנה ראוי יותר, ובכך גם לתקן את אשר עוות מאז הקמת המדינה.

ולכן המבצר האחרון של החברה הוא בית המשפט העליון. מה גם שהוא קיבל את כל הגיבוי הציבורי האפשרי. הוא יאמר את דברו בכול נוגע להפרת חוקי היסוד של המדינה בחוקים שתפורים על ידה למטרות אישיות. אז יצטרך הציבור מצדו לפעול להחלפת ממשלה זאת, בין אם תוך שידוד מערכות פנימי או על-ידי עריכת בחירות.

תמונת הבריקדות מתוך המחזמר "עלובי החיים" [צילום: יוטיוב]

מסיבה זאת הדבר הדחוף ביותר, לצד המחאות לסוגיהם, הוא להגיע לכול פינה בארץ כדי להסביר לציבור הרחב ביותר את המשמעות, ותוך כדי כך להביא לצמיחתה של הנהגה חדשה בראש וראשונה למפלגת השלטון, ובעצם לא רק, וגם לקהילה הערבית בישראל לא יזיק טלטול בהנהגה. לעניות דעתי, המרץ, או רובו, שהושקע בהפגנות היעילות והמעודדות, מן הראוי שיופנה אל כל המקומות בארץ, של יהודים, ערבים דרוזים, חילונים ומסורתיים או דתים נאורים. אני חושב שהציבור ברובו הגדול מוכן לזה. המטרה היא להחליף את ממשלת הכחש והמרמה, לדראון עולם.

משבר חוקתי

במדעי המדינה למדנו כי משבר חוקתי הוא מצב שבו ממשלה אינה מסוגלת למלא את תפקידה מן הסיבות הבאות: הממשלה מנסה לחוקק חוקים שמנוגדים לחוקה. במקרה של ישראל - חוקי יסוד. המוסדות הממשלתיים מפרים את החוקה. או ששרים במשלה אינם פועלים ברוח החוקה. במקרה שלנו - חוקי יסוד. או שנוצר משבר פוליטי שהחוקה אינה עונה על נסיבות הזמן. או שבעת משבר חוקתי פועלת הממשלה כדי להחליש את מנגנוני הבקרה החיצוניים והפנימיים, בהם מערכת המשפט, המשטרה, ארגוניי זכויות האדם, ואמצעי תקשורת. זאת המציאות שלנו.

בעת החדשה, לפי המקורות שדליתי, היו משברים כאלה באוסטרליה, בדרום אפריקה וברוסיה, בכול מדינה בנסיבות שלה ובאופי המשטר. בכול מקרה, המשברים נפתרו ללא שפיכות דמים. לאמור, שנגיע למצב הזה שבו בית המשפט העליון יקבע שממשלת ישראל מפרה, בחוקים שהיא מחוקקת, את חוקי היסוד. ממשלה זאת אם היא אינה מכבדת את צוו בית המשפט, אינה ממשלה לגיטימית. ממשלה לא חוקית אחת דינה - להתפטר ולהעביר את ההכרעה לעם.

העתקת הטרמפיזם

מאוד ייתכן כי ממשלה זאת, לאמור השליט שהקים את הגולם אך הגולם קם על יוצרו, תנסה באמצעות בריונים מצויים להטיל מצור על משכן בית המשפט העליון. זאת בדומה לכנופיות שצרו על בית הנבחרים האמריקני, בהשראת הנשיא הבריון והסהרורי דונלד טראמפ, כאשר הוא סרב לקבל את התבוסה שלו בבחירות וערכאות בתי המשפט אישרו אותן. לכך כוחות הביטחון שלנו צריכים להיות מוכנים, כדי שלא ייקח זמן, כפי שקרה בוושינגטון בעת ההיא, כשכוחות הביטחון השתהו בהגעה אל בניין הקפיטול. ובהקשר זה מן הראוי להביא את דברי המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך כפי שהופיעו בעיתון מעריב ב-22.2.2022.

בידיעה מצוטט רוני אלשיך שאומר כי "אם יידרשו לבחור - השב"כ, המוסד, צה"ל והמשטרה יקשיבו לשלטון החוק". הוא הוסיף ואמר: "אני לא רוצה להגיע לשם אבל אם חלילה נגיע לשם זה יהיה משבר גדול. הממשלה לא עשתה שיעורי בית. מי שייפגע מהמשבר הפיננסי שייווצר מהרפומה המשפטית, הם בעיקר המוני ישראלים בשכבות החלשות, שהפנסיה שלהם תלויה בשוק ההון והמצב החדש ידרדר אותם לעוני".

אלשיך, שמונה על-ידי ממשלת נתניהו הקודמת, היה רחוק מלהיות שמאלני. אבל במהלך שרותו הוא למד דבר וחצי דבר על בנימין נתניהו, בין היתר במשפט שמתנהל נגד ראש הממשלה שחוקריו במשטרת ישראל סיפקו את העדויות ליועץ המשפטי. לפי ידיעה זאת אלשיך הזהיר כי "שרי הממשלה גם לא לקחו בחשבון את עמדת בית הדין הבינלאומי על חקיקה שיש בה החלשת מערכת המשפט הישראל. יהיו לכך משמעויות גדולות על היכולת להגן על אנשי ביטחון וציבור ישראלים מפני אימת הדין הבינלאומי. עד כה מי שהגנו עליהם הם בג"ץ ופצ"ר, אשר חוסנם מנע מאמצעי אכיפה בינלאומיים הוצאת צווי מעצר נגדנו. אני לא מכיר אף אחד סביב שולחן הממשלה שמוכן לשלם את המחיר ולהסתכן בקבלת צו מעצר בינלאומי".

לשמוע דברים חדים כאלה מפי מי שעמד בראש מערכת הביטחון המשטרתית על כל שלוחותיה באכיפת חוקי המדינה - מצמרר. עם זאת, טוב לדעת שאם חלילה נגיע אל פי התהום - כוחות מערכות הביטחון של המדינה ישכילו לעצור את האסון והעם לא יצטרך לעלות על בריקאדות.

אמש בסוף השיחה עם קובי ברקאי ברשת ב' בתוכנית שלו "הידברות", הופתעתי כאשר הוא ביקש ממני שאנקוב בשיר לסיום הראיון. בשל המציאות שבה אנו נתונים, ביקשתי שישמיע את שיר הבריקדות מתוך המחזמר "עלובי החיים" והוא הביא אנסבל של 17 זמרים בינלאומיים ששרו אותו. אני מביא לקוראים את הקטע המקורי מתוך הסרט.

שיר הבריקדות - "האם אתם שומעים את העם שר את השיר של אנשים זועמים" - מתוך המחזמר "עלובי החיים".

Les Misérables | Do You Hear the People Sing? - YouTube

תאריך:  26/02/2023   |   עודכן:  26/02/2023
צבי גיל
+ועדת החוקה שוקלת הקשחת סייגי ביקורת שיפוטית על חוקים
02:08 27/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה רוטמן מציע כי ביקורת שיפוטית תתקיים רק בנסיבות חריגות, כאשר הכנסת פעלה בניגוד לתקנון  ▪  יועמ"ש הוועדה מזהיר מפני הסרת ההגנות הקיימות כיום
[צילום: דוברות הכנסת]
גור בליי ושמחה רוטמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מיכאלי: ועדת החוקה מאיימת על חופש הבחירות
22:29 26/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בפנייה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית כתבה מרב מיכאלי שאפילו מעמדה של ועדת הבחירות המרכזית אינו מוסדר, מה שהופך אותה לחשופה לשינויים שעלולים להתאים את שיטת הבחירות לרוב הקואליציוני הזמני  ▪  "הדבר יחזק את שלטון הקואליציה ויגביל את יכולת הביקורת השיפוטית"  ▪  "יו"ר ועדת הבחירות המרכזית צריך להציג את עמדתו בפני ועדת חוקה חוק ומשפט כדי למנוע את סכנת הבחירות החופשיות להתערער"
מרב מיכאלי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צובע הכתובת 'ביבי בוגד' באיילון נחקר על השחתת פני מקרקעין
18:33 26/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+הנשיא הרצוג - זכות השתיקה פגה
14:16 26/02/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
בשנת 2000 הורה היועץ המשפטי לממשלה דאז אלייקים רובינשטיין לפתוח בחקירה נגד אהוד ברק ואחרים ב"פרשת עמותות ברק"  ▪  הנשיא דהיום יצחק הרצוג שמילא תפקיד מרכזי בעמותות בחר שלא להשיב לשאלות החוקרים  ▪  היום, כאשר העבירות התיישנו, חלה על הנשיא החובה "לפתוח"
ברק. נטל [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+"פסילת חקיקה רגילה ברוב של 12 או 13"
13:47 26/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת חוקה הודיע כי בכוונתו לקיים את ההצבעה לקריאה ראשונה בוועדה ביום רביעי הקרוב  ▪  סער: "'ההתרככות' של רוטמן זהה בדיוק להצעה המקורית של לוין. עוד ספין"
רוטמן. הצעת ריכוך? [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+החיוך שהלך לאיבוד
11:44 26/02/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
מעשה אנושי פשוט, ברור ומובן מאליו, עורר סערה רבתי, גרר מלחמת גוג ומגוג ברשתות החברתיות, הטחת בליסטראות של זעם קדוש עטוף בקצף לבן
מחויכים ומפויסים [צילום: יוטיוב]
+אמסלם: מי זה חנן יובל? שיזמינו את קובי פרץ
11:39 26/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ דוד אמסלם הגיב בטוויטר על סירוב הזמר והמלחין חנן יובל להופיע בליל יום הזיכרון בכנסת  ▪  "מציע למארגנים להביא את הזמר והיוצר הנפלא קובי פרץ שישיר אנחנו מאמינים בני מאמינים"
חנן יובל ואמסלם. "לא אשיר בפני גסי הרוח" [צילום: משה שי ותומר נויברג, פלאש 90]
+הוריקן או ורטיגו
10:51 26/02/23  |  שלמה פילבר   |   לרשימה המלאה
בניגוד לנרטיב הפוליטי-תקשורתי, גם מימין וגם משמאל, לפיו 'לציבור אין מושג במה מדובר וחייבים להסביר לו הכל', מתברר שהישראלים מבינים מצוין מה מציעים להם, ויש להם גם עמדות ברורות בנושא
הציבור מבין [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+הרהורים על עריצות הרשות המבצעת
10:34 26/02/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה
המאמר הזה מופנה בעיקר למפוני גוש-קטיף שנושאים על גופם את טעם הגירוש, גירוש שעליו החליטה ממשלת הליכוד  ▪  הלקח המרכזי הוא שעריצות ממשלה ללא איזונים תוביל לעוד הרבה החלטות שפוגעות בזכויות אזרח ואדם
צד אחר של המטבע [צילום: פלאש 90]
+המאבק על הנרטיב - הפיכה, מהפכה, רפורמה
08:16 26/02/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
ערבוב המושגים - הפיכה, מהפכה, רפורמה - שנוהגים מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית מיועד לקבּעַ בתודעת הציבור מושגים מעוותים או שקריים ולהפכם ל"אמת - מסתגלת". בעיקרה מושתתת המחאה על גניבת-דעת והטעיה, ועושה שימוש נרחב בל"פ תקשורתי אינטנסיבי. תומכי הרפורמה הם רוב בציבור אך עמדותיהם אינן נשמעות כהלכה; חובה להתעשת! יעד הרפורמה הוא ביטול ההשלכות השליליות של ההפיכה השיפוטית של השופט העליון בדימוס ברק וחזרה לדמוקרטיה הנשלטת ומנוהלת ע"י העם
[צילום: קובי גדעון/לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המערכה להחלפת הממשלה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
החושף
26/02/23 17:53
2
שלמה
1/03/23 16:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
העולם עצר מלכת, אמות הסיפים זעו, המולה בלתי נשלטת לצד זעם כבוש ואצור אשר התפשט בין חיוך, בין טפיחה, בין מבט, כאן מציגים: חיוך אחד יותר מידי. הארץ רעשה וגעשה, עוד רגע הייתה מתעוררת תנועת המונים אשר הייתה תובעת הקמת ועדת חקירה ממלכתית, לבחינת האירועים הנוראיים, הדרמטיים, המחרידים, אירועים שעצם התרחשותם מבשרת על קץ העולם, לא פחות.
ח"כ דוד אמסלם, הצפוי להתמנות לשר בממשלה, תקף (יום א', 26.2.23) את הזמר והמלחין חנן יובל שסרב להצעה להופיע בכנסת בליל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל על-רקע ההתנהלות גסת הרוח של הקואליציה ושל חברים בה.
26/02/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
נתחיל מהסוף: גנץ ולפיד לא ממש מייצגים את עמדות הבוחרים שלהם ביחס לרפורמה המשפטית. עונת ההוריקנים הגיעה למזרח התיכון, ובישראל הוכרז על מצב חירום רגע לפני מלחמת אחים. כל הפוליטיקאים והעיתונאים התגייסו להסביר כמה המצב מסוכן, כמה אנחנו על סף תהום, ובעיקר: כמה הישראלים לא מבינים לאן אנחנו צועדים. הפוליטיקאים, בעיקר מהאופוזיציה, בגיבוי תקשורתי לא קטן בלשון המעטה, מכים בתופי הטם טם ומזהירים שעוד רגע תגיע הסופה ותחרב הכל. אבל האם ראשי האופוזיציה מציגים תמונת מציאות נכונה, או שהם בסוג של ורטיגו, בעידוד תקשורתי, שמשבש להם את ההתמצאות במרחב?
26/02/2023  |  שלמה פילבר  |   יומני בלוגרים
ב-16.2. קיבלה הכנסת את חוק יישום תUכנית ההHנתקות שיזם ראש הממשלה אריאל שרון. 59 ח"כים ובהם גם נתניהו הצביעו בעד, 40 הצביעו נגד ו-5 נמנעו. זו הייתה הצעת חוק ממשלתית שיזם ראש תנועה הליכוד. מגורשי הגוש ובני משפחותיהם נושאים את הטראומה עד היום והנושא הזה מוזכר לא אחת כצידוק לרפורמה המשפטית. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נזכר בימים שהוא הפגין נגד הגירוש, הפגנות שלא הועילו כי הגירוש נעשה הלכה ולמעשה ואף קיבל את כשרות הבג"ץ. ליבי היה איתם, כי אני לא מאמין בצעדים חד-צדדים כשהרוב 59 כופה את דעתו על 40. אני מעלה את הנקודה הזו כי במקרה זה הממשלה כפתה על מתיישבי הגוש לפנות את בתיהם. גירוש מורכב שבו השתתף גם הצבא, מה שיצר תמונות מורכבות של התנגדות והמסר באוויר "יהודי לא מגרש יהודי". אך אל מול החלום האישי יהודי גירש יהודי כדי להשלים את החלטת ממשלת הליכוד. הטראומה הכתה גלים בציונות הדתית וגלי הצונאמי נשאו את המסר עד היום.
26/02/2023  |  מיכאל מירו  |   יומני בלוגרים
ערבוב המושגים - הפיכה, מהפכה, רפורמה - שנוהגים מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית מיועד לקבּעַ בתודעת הציבור מושגים מעוותים או שקריים ולהפכם ל"אמת - מסתגלת". בעיקרה מושתתת המחאה על גניבת-דעת והטעיה, ועושה שימוש נרחב בל"פ תקשורתי אינטנסיבי. תומכי הרפורמה הם רוב בציבור אך עמדותיהם אינן נשמעות כהלכה; חובה להתעשת! יעד הרפורמה הוא ביטול ההשלכות השליליות של ההפיכה השיפוטית של השופט העליון בדימוס ברק וחזרה לדמוקרטיה הנשלטת ומנוהלת ע"י העם
26/02/2023  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
ציפי לידר
ציפי לידר
מי אמר שחומש ויקרא הוא טכני בלבד? שיקום! החומש עשיר במסרים מרתקים, מפתיעים, מעניינים ומרעננים    הידעתם ששמירה בתורה היא גם ציפייה? ומה הקשר לפרשתנו?    על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם
צבי גיל
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il