|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
לפיד. לא נבחר מעולם לראשות הממשלה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

רק בשם הדמוקרטיה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - ביקורת חריפה, דרישות המיעוט, גישה מאוזנת, לא לציטוט ועידוד לפורעים "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "הגרמנים לא חזרו למוטב. הם רק נחים" (בן הכט) "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית, דף כ"א, עמוד א') חג פורים שמח
05/03/2023  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   תגובות

אזהרה חמורה

מצווה מפורשת להרבות בשתייה בימי פורים - הם "יְמֵי מִשְׁתֶּה וְשִׂמְחָה" (אסתר ט', פסוק כ"ב). חכמים אמרו, "חייב אדם להשתכר בפורים - עד שלא י̤דע (להבדיל) בין ארור המן לברוך מרדכי" (מסכת מגילה, דף ז', עמ' ב'). זאת, הרבה יותר מחובת השמחה בחגי ישראל.

אך מבין דפי מגילת אסתר - טוען מייקל אייזנברג בספרו, "ככה ייעשה ליהודי" (סלע מאיר, 2016) - עולה לקח חיוני לחיי היהודים ולעתידם: מגילת אסתר אינה דווקא סיפור ההצלה הפלאי, שהתרגלנו לקרוא. בין שורותיה קורא אייזנברג ביקורת חריפה על התמכרות היהודים לחיים בגלות ואזהרה חמורה צפניה.

לפי אייזנברג, אומנם יהודי שושן ניצלו, אך ההצלה הפיזית הייתה רק מבוא להשמדה רוחנית של יהודים, שחיו על סיר הבשר, ונמנעו משיבה לארץ אבותיהם. הוא מציג את מרדכי כיהודי מתבולל, דור רביעי למהגרים, שאפילו שמו אינו יהודי, אלא הוא נושא שם של אליל בבלי (מורדוך). מרדכי נמשך אל החיים הטובים בממלכת ההזדמנויות החומריות הבלתי-מוגבלות, ומבקש להשתמש ביופיה של אסתר (ששמה העברי הוא הדסה, אך היא נקראת בגלות על-שם האלילה הבבלית עשתר), בעמו ובאינטריגות פוליטיות, כדי להפוך למשנה למלך פרס. כך, קובע אייזנברג, כי מגילת אסתר היא סיפור של ניצחון ושל אסון. ניצחון, שהציל את היהודים מצרה - השמדה - אך דן אותם להתבוללות מתמשכת. יהודי פרס ושושן בחרו בגלות על פני המהות, זכו בכבוד וביקר, אך שילמו על כך ביהדותם, בזהותם ובעצם קיומם.

כך, מגילת אסתר אינה רק סיפור על הנס, שהיה בפרס, ואותו חוגגים בפורים, אלא גם מסה על ימינו, שבהם כחצי מהעם היהודי ממשיך מסיבות שונות להתגורר בגולה. מייקל אייזנברג הוא ממייסדי קרן הון הסיכון אלף והישראלי, שזכה להתברג במקום הגבוה ביותר ברשימת מידאס - רשימת המשקיעים בעלי מגע הזהב, של כתב-העת "פורבס", המדרגת את אנשי הון סיכון הטובים בעולם.

פשרה

בדמעות תנין דורשים מתנגדי ממשלת נתניהו, שהממשלה תיכנע לדרישתם, ותגיע אתם לפשרה בעניין הרפורמה במערכת המשפט (שרוב מנהיגיהם תמכו בעקרונותיה, ואף הציעו שינויים יסודיים יותר). לדעתי, זו עוד הוכחה, שהמהומות פרצו רק משום שהמיעוט אינו מוכן לקבל את תוצאות הבחירות, אם ישמיטו את ידיהם מקרנות המזבח.

חוצפה כזו לא שמעה שפחה חרופה על הים. כשפושעי אוסלו ייבאו ארצה אלפי מחבלים חמושים, כדי שירצחו יהודים במדינת ישראל, ויקימו מדינת טרור בין הירדן לים - הם לא דיברו על פשרה, אלא שיסו חבורות בריונים, את המשטרה, את השב"כ ואת בתי-המשפט להכות קשה במתנגדי רעיון העִוועים. כשאריאל שרון החליט להפקיר את גוש-קטיף - "כגודל החקירה, גודל העקירה" - נהגה ממשלת שרון בפראות בלתי-מתפשרת נגד מתנגדיה. כשממשלת המעבר בראשות יאיר לפיד החליטה למסור שטחים ריבוניים של מדינת ישראל, ובהם מאגרי גז תת-ימיים, לידי חיזבאללה רק לפני כמה שבועות - הייתה הפראות הממשלתית בוטה, בחסות בג"ץ. צריך לזכור - בניגוד ליצחק רבין, לשמעון פרס, לאריאל שרון ולאהוד אולמרט, לפיד לא נבחר מעולם לראשות הממשלה, ורק עמד בראש ממשלת-מעבר, שייצגה מיעוט אלים ופרוע, כמו קרנף, ששום דבר לא עצר אותו במרוצתו.

כעת דורשים הצבועים מנתניהו לחד̤ש, ולהתפשר - כי החונטות המתמרדות החליטו כך; ואבוי אם לא יישמע להן. הן ישרפו את המדינה, וישמידוה - כמובן, רק בשם הדמוקרטיה.

חוצפה תהומית

"אני חושב, שהישראלים רוצים, שנתערב בענייני ישראל", השלה את עצמו בקול רם מול מיקרופונים ומצלמות תומאס ר' ניידס, שגריר ארצות-הברית בישראל. זה היה במושב הפתיחה של הכנס השנתי של המכון למחקרים אסטרטגיים (INSS) בתל אביב. ברור, האכסניה מייצגת היטב ישראלים, שאינם רוצים להיות עצמאיים, ומעדיפים להיות שטח חסות אמריקני. כנראה, רק אִתם שוחח השגריר בתקופה האחרונה, ובקרבם נמצא מגרש-הבית שלו.

"בכיר ישראלי, שאני לא מכיר (השר עמיחי שיקלי), אמר, שאני לא צריך להתערב בענייניה של ישראל", השתחץ השגריר בנאומו, והמשך נאומו הבהיר, כי אין בכוונתו להפסיק להתערב בענייניה הפנימיים של ישראל. השגריר אמר כי ארצו לא תכתיב לישראל איך לבחור שופטים לבית המשפט העליון, והדגיש, כי המוסדות הדמוקרטיים מחברים את שתי המדינות. "ככה אנחנו מגִנים על ישראל באו"ם, וככה אנחנו עומדים על הערכים המשותפים שלנו", הוא הוסיף. כידוע, הממשל האנטישמי של אובמה וממשל ביידן, שהנו המשכו ובשר מבשרו, אכן, הגנו על ישראל באו"ם, כשהצביעו נגדה בעצרת הכללית, ולא הטילו וטו במועצת הביטחון כשדנו בהצעות נגד ישראל. לא נרד לקטנות, ונדרוש מהשגריר לומר אמת, כשמטרת ממשל ביידן ברורה: להכתיב לישראל מדיניות של התאבדות. דרך אגב, בארצות-הברית - כמו בכל העולם הדמוקרטי (פרט לטורקיה, ליוון ולישראל) - בוחרים הפוליטיקאים, נבחרי העם, את השופטים הפדרליים ואת שופטי בית המשפט העליון. ייחודי לארצות-הברית - העם בוחר את שאר השופטים.

באותה ההזדמנות דווח, כי בכירים אמריקניים דרשו מישראל הסברים על ההתפרעות בחווארה בעקבות רצח שני האחים יניב. ראוי לזכור, כי האמריקנים לא ביקשו הסברים על שום פגיעה ערבית באזרחים יהודיים וברכושם - גם כשהיו אזרחים אמריקניים. כאמור, זו משמעות הגישה האובייקטיווית והמאוזנת לסוגיות, שמפגינים ממשל ביידן ומחלקת המדינה.

בדם ובאש

ההתפרעות בחווארה הייתה מעשה נורא, אך הכרחי לקימום ההרתעה הישראלית, שצה"ל איבדהּ מזמן - עוד לפני פרוץ "האנתיפדה השלישית", זו שצבאנו האמיץ והמפואר מכחיש בתוקף את קיומה בשלוש-ארבע השנים האחרונות.

ערב אחד על ספל קפה בביתו, סיפר לי תושב באחד מיישובי השומרון לפני כמה עשרות שנים, כי בערב, כשהרוח נושבת לכיוון יישובו, נוהגים שכניהם הערביים להצית אש בשדות, הגובלים ביישוב, כדי להציק ליהודים ולפגוע ברכושם.
למה אינכם עושים להם אותו הדבר? תמהתי.

השב"כ, הצבא והמשטרה יכסחו אותנו, אבל לא את הערבים, ענה בן-שיחי.

במלחמה על קיומנו בארץ-ישראל לא שמעו מנהיגינו לזאב ז'בוטינסקי, ולא הקימו קיר ברזל, שירתיע את הערבים, אלא משהו מגוחך, שמתפרק חדשים לבקרים - כמו גדר ההפרדה ביהודה ובשומרון. פעם הבינו זאת ראשי הביטחון היהודי, וטרחו (ברוחו של אורד צ'ארלס וינגייט) להבהיר לערבים, כי יהיה גמול קשה על כל תקיפה. זה אירע, לדוגמה, כשערבי רצח את השומר אלכסנדר זייד, ועל הרקע הזה נכתב השיר הפופולרי דאז, "סירסנוך, יא מוחמד".

מתחילת המאה, ואולי גם לפני כן, היה ברור, כי "בדם ואש יהודה נפלה, בדם ואש יהודה תקום", כפי שכתב יעקב כהן ב"שיר הבריונים" - שורה, שהפכה לססמת ארגון "השומר". את "שיר הבריונים" פתח כהן בסערה - "קַמְנוּ, שַׁבְנוּ, צְעִירֵי אוֹנִים / קַמְנוּ, שַׁבְנוּ אֲנַחְנוּ בִּרְיוֹנִים / לִגְאֹל אֶת אַרְצֵנוּ בְּסַעַר מִלְחָמָה / תּוֹבְעִים אֶת נַחֲלָתֵנוּ בְּיָד רָמָה."

שום גנרל בצבאנו המפואר, הדוגל בהכלה, לא היה מעז כיום לצטט את השורות הללו בפני חייליו, כש"ערכי צה"ל" מתנוססים לדראון בחוצות הבסיסים.

שפל המדרגה

צה"ל בלם ניסיון של כמה מאות אנשי שמאל להגיע לחווארה, כדי להזדהות עם כפר הפורעים, שרצחו בשבוע שעבר שני אחים יהודיים. לכפר חווארה יש גיליון התנהגות חמור ביותר, והוא עקוב מדם יהודי. רק יהודים מעוּותים ושונאי עצמם, מדינתם ועמם יכולים להגיע לשפל המדרגה, ולנסות לבוא לכפר הפורעים, כדי לעודד את אנשיו, בתוך ימי השִבעה על הלל ויגל יניב הי"ד.

כשתגיעו לשפל המדרגה, הסברתי פעם, תמצאו שם גרם מדרגות, המוביל למטה.

תאריך:  05/03/2023   |   עודכן:  05/03/2023
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רק בשם הדמוקרטיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
6/03/23 23:31
2
חשדנית
7/03/23 16:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הם קוראים לעצמם "בני האור", "המחנה הדמוקרטי", "מחנה השלום". הם "הנאורים כזוהר הרקיע". הם היודעים מה טוב ומה נכון ומה ליברלי ומה צודק. איך שר עוזי חיטמן: "הם יודעים יותר טוב ממני, הם יודעים יותר טוב ממך, מה טוב בשבילי, מה טוב בשבילך. גם אני למדתי בארץ הזאת אהבת מולדת, אהבה תמה, גם אני איבדתי .....". אין למתנשאים מונופול על כל אלה. גם אני רואה את עצמי כבן אור, כדוגל בדמוקרטיה, כרוצה שלום.
05/03/2023  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
בישראל אין דמוקרטיה מלאה מאז הקמתה, הרשות המבצעת היא גם המחוקקת. שרי הממשלה הם גם שרים וגם מחוקקים. תאמרו שהתפטרות מקצת השרים וכניסת ח"כים במקומם פתרה את הבעיה, ממש לא - כי עם השנים הממשלות כפו את המדיניות על הכנסת, ברוב קואליציוני ממושמע.
05/03/2023  |  מיכאל מירו  |   יומני בלוגרים
חבל ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' וחבר הכנסת צביקה פוגל לא הפנימו את דברי יעקב אבינו בספר בראשית, המגדף את בניו, שמעון ולוי, שביצעו פעולת נקם בתושבי שכם לאחר אונס אחותם - "שִׁמְעוֹן וְלֵוִי אַחִים כְּלֵי חָמָס מְכוֹרוֹתֵיהֶם. בְּסוֹדָם אַל-תָּבוֹא נַפְשִׁי, בִּקְהָלָם אַל-תֵּחַד כְּבוֹדִי, כִּי בְּאַפָּם הָרְגוּ אִישׁ וּבִרְצוֹנָם עִקְּרוּ-שׁוּר. אָרוּר אַפָּם כִּי עָז..." (מ"ט, 5-7).
במהלך השבוע קיבלנו מספר שעורים ב"דמוקרטיה ליברלית שימושית" מ"אבירי האנרכיה", שבמקרה הם גם מתנגדי הרפורמה המשפטית1 של לוין ורוטמן. כדרכם בקודש, דרדרו הללו את המצב במהלך השבועות האחרונים בהנהגת "הקוזקים" המובילים לפיד וברק עד להפרות חוק מרובות (ראו ההפגנות ב-1.3.2023) שהביאו לעימותים עם המשטרה. נראה שדיבורים ומציאות אינם דומים גם אצל אותם "אבירים". מסתמן שמספר לא גדול של חברים רציונאליים באותו מחנה הבינו שמתקרבים לגבול האסור. ואכן כך הדבר - שכן, אין להם מנדט להטיל וטו על הרוב, ובוודאי שלא לכפות עליו את דעותיהם.
04/03/2023  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
לתומי חשבתי שיקרה משהו טוב ונגיע לסוף המחלוקת. הנשיא ניסה. לפיד מסרב. גנץ לא עוזר. חיות בשקט. ברק (ראש הממשלה לשעבר) שופך עוד ועוד חומר דליק ונפיץ (כן, זה בדיוק אותו ברק שדאג לחטא את כל הארכיונים מאזכורים לא חיוביים בעליל בטרם סיים את תפקידו כרמטכ"ל). מנהלי קרנות הון סיכון מוציאים כספים מהארץ, וההייטקיסטים מאיימים שהם יעזבו את הארץ. הם מאיימים, ואנחנו משקשקים מפחד. יקחו את המזוודות ויעזבו, ויהיה להם טוב. הבנקים גם הם מצטרפים לחגיגה, כי כנראה אפשר לעשות כסף מעבר להררים שהם עושים מעמלות על גב הציבור כולו. ועכשיו נראה שהמילואימיניקים גם הם מאיימים - 8200, הנדסה קרבית, שאר יחידות חנית. בקיצור, כל מי שמסודר היטב, הן מבחינת משכורת והן מבחינת תנאים, קופץ ומתייצב למחות.
04/03/2023  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il