|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
נתניהו. אינטרס אישי [צילום: מרק ישראל סלם]

ההפיכה המשפטית וטענות מופרכות

תומכי הרפורמה מוכנים לקחת סיכון אדיר, בשביל משהו, רגע, בשביל מה באמת? מה התכלית של הרפורמה? האם יש כאן משהו ששווה את הסיכון האדיר לכלכלה?
13/03/2023  |   עומר מואב   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

טוב, אני מניח שאני לא היחיד שמבין שאין עם מי לדבר. אנחנו ניצבים מול אנשים - תומכי הרפורמה המשפטית - שמגלים יצירתיות מדהימה בהעלאת טענות מופרכות לחלוטין, שקרים של ממש, והטעיות נבזיות. רק היום, לדוגמה, שמחה רוטמן מצטט מתוך המאמר של דרשוביץ שישראל תישאר דמוקרטיה, ומתעלם מכל הטענות של דרשוביץ על הנזק החמור שצפוי מהרפורמה ובפרט שישראל אכן תישאר דמוקרטיה על-פי דרשוביץ, אבל


"הרפורמות יקרבו את ישראל למצב של דמוקרטיה טהורה שנשלטת בידי הרוב, אבל יסכנו את זכויות המיעוטים, את החירויות האזרחיות, את השוויון, את הזכות להליך הוגן ואת שלטון החוק"


ומציין במפורש שללא הרפורמה ישראל תהיה דמוקרטיה טובה יותר (תזכורת: דרשוביץ פרופסור למשפטים, עד היום חביב הביבסטים, שטוען שהתיקים של ביבי לא רציניים). ועוד דוגמה - הטענה נגד הכלכלנים היא שאם אנחנו לא משפטנים אז אנחנו סתם מקשקשים. העובדה, שאנחנו נשענים על קונצנזוס רחב בין משפטנים, כולל דרשוביץ השמרן, שהרפורמה מכפיפה את בית המשפט לממשלה, לא מבלבלת אותם לרגע. וכמובן שקונצנזוס מוחלט בין הכלכלנים זו סתם פניה לסמכות, ולפעמים גם הרוב הגדול טועה.

אומרים להם: יש מחקר, מתעלמים. ואז הם אומרים, אבל הנה אומן אמר שהרפורמה לא תפגע בכלכלה, והוא יודע, הוא חתן פרס נובל בכלכלה, אז ניצחון! מאות כלכלנים מומחים ומעל עשרה חתני פרס נובל שחוקרים את הנושא, זה סתם פנייה לסמכות. ואפשר להמשיך עוד ועוד.
אבל בואו נזרום לרגע עם הטמטום וחוסר היושרה האינטלקטואלית, ונגיד שהם צודקים: זה לא הרפורמה שפוגעת בכלכלה זה המשקיעים הטמבלים שמקשיבים לכלכלנים ורק בגלל הכלכלנים לא מבינים שהרפורמה עצמה ממש סבבה. כי רפורמה שמסכנת


"את הזכות להליך הוגן ואת שלטון החוק (דרשוביץ)",


לא רלוונטית לזכויות קניין ולהחלטות השקעה. יאללה, נזרום עם הטמטום. אז מה הם אומרים לנו? שכן תהיה פגיעה בכלכלה, ואולי אפילו פגיעה חמורה בכלכלה, בגלל הרפורמה. לא באשמת הרפורמה, באשמת הכלכלנים הבוגדים שמפיצים את האזהרות חסרות הבסיס שלהם. כלומר, תומכי הרפורמה מוכנים לקחת סיכון אדיר, בשביל משהו, רגע, בשביל מה באמת? מה התכלית של הרפורמה? האם יש כאן משהו ששווה את הסיכון האדיר לכלכלה? סיכון שכולל ירידה בהשקעות הריאליות - פחות צמיחה, פחות ביקוש לעובדים, פחות רווחה - וכולל גידול בשחיתות השלטונית - יותר מינויים של מקורבים לשירות הציבורי ולחברות הממשלתיות על חשבון איכות השירות והרווחיות של החברות, ויותר שחיתות גם בהטבות למקורבים ובעלי אינטרס צר על חשבון הציבור בתמורה ל"תרומות", ויותר התערבות של הממשלה בעסקים פרטיים, כפי שכבר ראינו את חיים כץ דואג לפיטורים של ניסנקורן.

ומה התכלית המוצהרת? קשקושים חסרי שחר על עודף מישפטיזציה שחוסם רפורמות חשובות, ועוד מגוון זוטות, שמתגמדות לעומת הסיכון לנזק אדיר. ואני רק מתמקד בכלכלה, כי איפה זכויות האדם? השוויון בפני החוק? האמת הרי שקופה. בנימין נתניהו דואג לאינטרס האישי שלו, שילוב של ריצוי הימין הקיצוני והחרדים והרצון לא להיכנס לכלא. החרדים רוצים אי-שוויון בפני החוק, ולכן ממשלה ששולטת בבית המשפט, שלא לדבר על ערמה של שחיתות במינויים ועוד. והימין המתנחלי רוצה לספח את יו"ש ולא לתת לערבים אזרחות - מדינת אפרטהייד קוראים לזה - בלי שבג"ץ יפריע.

ותומכי הרפורמות? אם הם מתנחלים משיחיים שמאמינים שאפרטהייד זה סבבה, אז אין לי שיח איתם, ואם הם חרדים שסבורים שחיים על חשבון הציבור - גזל בעברית - זה סבבה, ולא מבינים שזה לא יכול להמשך הרבה זמן, או סבורים שאלוהים יתערב לטובתם והגזל יימשך לנצח, אז גם איתם אין לי שיח. והאחרים? אנשים שבאמת רוצים את טובת מדינת ישראל? מה מניע אותם? מדוע הם ממשיכים לתמוך בנתניהו וברפורמות? הם לא מבינים את הסיכון האדיר? את הפילוג המחריד? לצאת "גברים" שלא נכנעים לשמאלנים? השנאה טמטמה אותם? מה הולך שם? כי בסופו של יום, לא יעזור כלום, הטענות שלהם מפורכות ומסוכנות להחריד, והם יסבלו יחד אתנו.

פורסם בבלוג האישי של עומר מואב
תאריך:  13/03/2023   |   עודכן:  13/03/2023
עומר מואב
+ביבי, מפולת
16:40 13/03/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
נתניהו שותף מלא ליריב לוין ושמחה רוטמן, שהביאו על עם ישראל את השבר והשסע וההפגנות של ישראלים ויהודים נגד ממשלתם בכל רחבי העולם הדמוקרטי
הכל באשמת ביבי [צילום: אריאל שליט/פלאש 90]
+נתניהו: צונאמי של הינדוס תודעה מסכן את הדמוקרטיה
16:11 13/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הביע את דאגתו מהמתקפה חסרת התקדים על ממשלתו מצד ערוצי התקשורת המגויסים  ▪  הוא קרא לאנשים להשיב מלחמה נגד שקרים וחדשות מזויפות על-ידי אמירת האמת  ▪  האשים את התקשורת בהתעלמות מהידיעות הנדרשות ובניהול משטרת מחשבות שמגנה אנשים באופוזיציה שמעוניינים להידבר
נתניהו. בתקשורת השמאלנית סרבנים הופכים לגיבורים [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+ישראל ביתנו הודיעה שתעתור לבג"ץ בבקשה לפסילת החוקים
15:16 13/03/23  |  עידן יוסף
סיעת ישראל ביתנו הודיעה כי תעתור לבית המשפט העליון בבקשה לפסילת החוקים המכונים "חוק דרעי", "חוק הנבצרות" ו"חוק החמץ" אם יאושרו בכנסת. היו"ר אביגדור ליברמן אמר כי "לפי חוות דעת שקיבלנו דינם של החוקים המטורללים, ההזויים והשנויים במחלוקת להיפסל".

הוא הוסיף כי הוא מצפה מכל המוסדות הרשמיים, הממלכתיים והעומדים בראשם, לציית אך ורק לפסיקות של בית המשפט העליון במקרה של משבר חוקתי.

לטענתו, כל הדיבורים מצד הקואליציה על פשרה והסכמות הם אחיזת עיניים בלבד משום שהיא דוהרת להשלמת החוקים, וכל הדיונים בוועדת החוקה הם למראית עין בלבד במסגרת משחק האשמות והקומבינות של נתניהו ודרעי.
+כשדיקטטורה משפטית מזהה "איום" דמוקרטי
14:57 13/03/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
כאשר עוסקים במשטרים - יתרונותיהם וחסרונותיהם - ככל שהגדרות המושגים "פתוחות" יותר, כך פוחת הסיכוי להבנה והסכמה לאורך זמן. מודל השיח חייב להציע מענה מוסכם לבעיות המציאות במקום להשתמש במציאות מדומיינת ולהצדיק בה מודל יפה אך לא מוסכם, כפי שעשה לאחרונה פרופ' יובל נח הררי בכמה מראיונותיו הטלוויזיוניים. ככל שנוגע הדבר ל"ימין" בישראל, שורש המשבר הנוכחי הוא במהפכה המשפטית של אהרן ברק, בדיקטטורה האוליגרכית-משפטית שיצרה ובחוסר המשילות שחוללה
הפגנות נגד הרפורמה המשפטית [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+בן-גביר: מבקש מבג"ץ לייצג את עצמו בפניו
13:14 13/03/23  |  איתמר לוין
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מבקש מבג"ץ (יום ב', 13.3.23) לאפשר לו לייצג את עצמו בעתירות בנוגע להתנהלותו מול המשטרה בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית. העותרים מבקשים לאסור על בן-גביר להתערב בעבודה המבצעית של המשטרה, וזאת כצו ביניים בעתירות נגד תיקון פקודת המשטרה. בן-גביר טוען, כי אין לו אמון ביועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, וזאת לאחר שהנחתה אותו להשעות את הדחתו של מפקד משטרת מחוז תל אביב, ניצב עמיחי אשד. בן-גביר אומר כי מיארה לא שוחחה איתו לפני מתן ההנחיה ולכן לשיטתו ההנחיה הייתה בלתי חוקתית ובלתי הוגנת.

בן-גביר הודיע אתמול למיארה, כי אין לו אמון בה ולכן הוא מבקש לייצג את עצמו. מיארה השיבה, כי ייצוג עצמאי הוא חריג ותלוי בננסיבות העניןן, ואין היא יכולה להתייחס לבקשה רוחבית שכזאת. בנסיבות אלו, כאמור, מבקש בן-גביר (עורך דין בהשכלתו) לייצג את עצמו.
+פרופ' אלבשן: "הדהירה ממשיכה והסדקים מתרחבים"
13:02 13/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ועדת חוקה, דנה במתווה הפשרה בנושא הרפורמה המשפטית שהציעו דניאל פרידמן ויובל אלבשן  ▪  פרופ' אלבשן, מיוזמי הפשרה: "אנחנו בדרך לכאוס בגלל משחקי אגו"  ▪  רוטמן: "הפערים גדולים אך זה יכול להיות מצע טוב לתחילת מו"מ"
פרופ' אלבשן. מציע מנגנונים שיכולים לסייע להגעה לפשרה [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+בן גביר למיארה: אין לי אמון בך, בשיקולייך ובהחלטותייך
11:45 13/03/23  |  איציק וולף
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב על מכתב היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה ושב על כך שהוא אינו נותן בה אמון.

"בוקר טוב אליהו. שמח שאת מבקשת להיפגש איתי אחרי שכבר גיבשת את עמדתך והחלטת להקפיא את מינוי ניצב עמיחי אשד למפקד בסיס הדרכה. אין לי אמון בך, בשיקולייך ובהחלטותייך. הגיע הזמן שאפסיק לשמוע באמצעות התקשורת על מכתבים שאת שולחת אלי", כתב בתגובה לקביעת מיארה כי לא תאפשר לשר ייצוג פרטי או עצמי ביחס לעתירות נגד משרדו.
+אני בסך-הכל דורש שוויון
11:12 13/03/23  |  שמואל פישר   |   לרשימה המלאה
אני דורש שאם מתאפשר למפגיני שמאל לחסום את נתיבי איילון בלי מכות משוטרים ובלי מעצרים והעמדה לדין, יתאפשר גם למפגיני ימין לחסום את נתיבי איילון בלי מכות משוטרים ובלי מעצרים והעמדה לדין
גם לימין מותר [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+חוק הנבצרות אושר לקריאה ראשונה
10:24 13/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הצעת החוק שתמנע מהיועמ"שית להוציא את רה"מ נתניהו אושרה בוועדה המיוחדת  ▪  הצע"ח תעלה להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת
היו"ר כץ. "זו שמירה על הדמוקרטיה" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+מה יפים הלילות בכנען
09:36 13/03/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ככל שתרחיק המשטרה את האזור החסום בפני מכוניות כן ירבו הצועדים ברגל, והם לא רק ישישים ודור שני ושלישי אלא אפילו רביעי
בדרך להפגנת המיליון [צילום: שיר תורם/פלאש 90]
+נו, אז מה יהיה
09:02 13/03/23  |  אריה רפפורט   |   לרשימה המלאה
זכיתי כילד לרקוד ביום הקמת המדינה, ובהמשך חווינו במצוקת המלחמה שהכתה כמעט בכל בית  ▪  שנים עברו, המאבק נמשך ואת מחיר הקורבנות המשכנו לשלם  ▪  מגש הכסף פגע ונגע בכל בית בישראל והכאב היה עצום ורב
אנו מכריזים בזאת
+מיארה: בן-גביר אינו מוסר מידע בעתירות
08:59 13/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טוענת שהוא אינו מוסר את המידע הדרוש כדי להשיב לעתירות נגד התערבותו בניהול המשטרה בהפגנות  ▪  מבהירה שאינו יכול לקבל אישור גורף לייצג את עצמו בהליכים
מיארה. מבקשת פגישה בדחיפות [צילום: שיר תורם, פלאש 90]
+לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה
08:16 13/03/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
ארצי שינתה פניה או שמא רק חשפה את ערוותה לעיני כל, הסירה מסיכות שרצינו מאוד להאמין כי עברו חלפו מן העולם, של שוויון בפני החוק, של אכיפה בררנית, של מעמדות ברורים, בני אלים אדוני הארץ, מול דלת העם
לא רוב העם [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+סמוטריץ': אין מקום לשיח של חרמות
07:52 13/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר האוצר נאם בפני כנס הבונדס ושב והביע חרטה על הדברים שאמר ביחס לכפר חווארה  ▪  "אנחנו שומעים רטוריקה קשה, שיח של חרמות ושל אלימות, לזה אין מקום"
סמוטריץ'. מחויב לשמירה על חפים מפשע [צילום: גיל כהן מגן, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ההפיכה המשפטית וטענות מופרכות
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
13/03/23 13:01
2
קובגר
13/03/23 13:46
3
אורח
15/03/23 13:32
4
עובד 1
15/03/23 15:45
5
רמי רצון
16/03/23 05:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
יש כמה אפשרויות לפתוח בתיאור הערב החמים הזה ברחבי ישראל. האחת - בלהיט הישן - "מה יפים הלילות בכנען". הלב התרונן. לעמוד בדרך בגין בואכה קפלן בתל אביב ולראות המונים זורמים וזורמים ואינם חדלים, וככל שתרחיק המשטרה את האזור החסום בפני מכוניות כן ירבו הצועדים ברגל, והם לא רק ישישים ודור שני ושלישי אלא אפילו רביעי. מן התיכון. מתנועת הנוער. עם ים דגלי הכחול-לבן. והם - אנחנו - השבוע רבים יותר מאשר לפני שבעה ימים. אנו בדרך להפגנת המיליון.
13/03/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בשעת הצהרים, כולנו על הדשא, זה צהרי יום הזיכרון, כבר 74 שנים. ביום הזה כל המשפחה עולה לקבר האחים של 27 לוחמים שנהרגו יחד בקרב על טירה ביום הקמת המדינה. דודי השאיר בן בן ארבע ובת שנולדה מספר חדשים אחר מותו, והם הקימו משפחות נפלאות, מימושו של החזון הלאומי המתוק. נכדו של דודי שנהרג אז, ילד מלא מרץ ותבונה פונה אלי ושואל נו אז מה יהיה? זה מכה אותי בתהייה מה מטריד אותו. אני חש קצת אחרת. איתרע מזלי ונולדתי עוד טרם מלחמת העולם.
13/03/2023  |  אריה רפפורט  |   יומני בלוגרים
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, לא ענה לפניית הייעוץ המשפטי לממשלה ולא מסר את תגובתו לעתירות לבג"ץ בנוגע להתנהלות המשטרה בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית. כך טוענת (13.3.23) היועצת המשפטית, גלי מיארה, במכתב ששיגרה אתמול לבן-גביר. היא גם דוחה את הודעתו בנוגע לייצוגו בידי עצמו ואומרת שעליו לפנות בצורה קונקרטית.
13/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
מי שצופה ומקשיב למערבלי שטיפת המוח, מהנדסי התודעה, העובדים ללא הפסקה בחלק הארי של התקשורת, במערכות המשפט ובחלק מגמלאי זרועות הביטחון יכול לחשוב שהכאוס ברחוב קפלן הוא תמצית ההוויה הישראלית ולא היא. רובו המכריע של העם אינו משתתף במחאה החשובה והלגיטימית כל זמן שהיא נערכת על-פי החוק. כמעט ולא זוהו במחאה מהחברה הערבית, מהחברה האתיופית, מהמתיישבים ביהודה ובשומרון, מהחרדים, מהפריפריה. מחאה חשובה ולגיטימית של פרצופים דומים, כמעט זהים.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נאם הלילה בפני כינוס הבונדס בוושינגטון ושב על התנצלותו ביחס לדבריו שלפיהם על מדינת ישראל "למחוק את חווארה".
13/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il