|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
הרצוג. נכנע [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

שיטת מנדלבליט הכניעה את כבוד הנשיא

שיטת מנדלבליט הצליחה הנשיא בנאום קצר במיוחד, תקף בחריפות ובמילים לא נשיאותיות את התהליכים המתקיימים בוועדת חוקה חוק ומשפט בנושא הרפורמה המשפטית, החשובה והנדרשת
14/03/2023  |   עמנואל בן-סבו   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

כשהחלו לנשב הרוחות הרעות של חלק ממובילי המחאה נגד בחירת העם את ממשלתו הנבחרת, כתבתי כי על המוקד לא תועלה רק ממשלת ישראל אלא גם נשיא המדינה. התרעתי והזהרתי כי בכוונתם "לעשות לנשיא מנדלבליט". נשיא המדינה, יצחק הרצוג, עמד כחומה בצורה מול הרוחות הרעות שאיימו לנפץ את זגוגיות בית הנשיא. התזמורת המתוזמנת החלה למחות מול בית הנשיא, האיומים של פלוגות הלחץ התפרסמו, אך האיומים הגלויים והסמויים על הנשיא כמו הדרישה כי ייקח צד מובהק וייאבק בממשלה נהדפו על-ידי הנשיא.

כבוד הנשיא הצליח לבלום את מתקפת הנגד, נאם נאום מיוחד לאומה, נאום בנוי לתלפיות, הוגן, מחבר ומאחה, נאום המכיר בצורך הדחוף לתיקון יסודי במערכת המשפט לצד הידברות. הלחצים והרוחות הרעות התגברו, לצד המחאה החשובה והלגיטימית החריפו חלק ממובילי המחאה המופקרים וחסרי האחריות את התבטאויותיהם נגד נשיא המדינה, "עשו לו מנדלבליט", וכבוד הנשיא נכנע, נשבר, הרוח הרעה ניצחה.

ביום ההתנגדות, לפני יום הזעם ואחרי יום השיבוש, עמד כבוד הנשיא נדהם, מוכה בתימהון מול חלק ממובילי המחאה המופקרים וחסרי האחריות אשר עודדו מרי אזרחי, מלחמת אחים, סרבנות, פגיעה בכל מערכות המדינה, ביטחון, כלכלה, חברה, הפרות סדר וקריאות קרב פנים מול פנים של אזרחי מדינת ישראל.

שיטת מנדלבליט הצליחה. הנשיא בנאום קצר במיוחד, תקף בחריפות ובמילים לא נשיאותיות את התהליכים המתקיימים בוועדת חוקה חוק ומשפט בנושא הרפורמה המשפטית, החשובה והנדרשת. כבוד הנשיא לא יצא חוצץ באופן תקיף וברור נגד חלק ממובילי המחאה המופקרים וחסרי האחריות, הזורעים כאוס, הקוראים לסרבנות, להתפוררות הצבא, הקוראים למרי אזרחי, הקוראים להרס הכלכלה, הקוראים למלחמת אזרחים, הקוראים לקרבות רחוב, הקוראים להרחבת הקרע בעם ולהעמקת השנאה.

כבוד הנשיא לא הציב את הקו האדום באמירה חד-משמעית, ברורה וחדה, מול מי שבטוחים כי הם בני אלים ואדוני הארץ, לא גינה בחריפות ובתקיפות. כבוד הנשיא לא תקף בחריפות את משתפי הפעולה עם תנועות החרם בעולם ובראשם הבי.די.אס, יהודים הפועלים בשליחות חלק ממובילי המחאה להבאיש את ריח המדינה בעולם, להסתנן לירידי עלייה בצרפת, לאיים על עולים המועמדים לעלייה שלא לעלות למדינת ישראל הדיקטטורית, להפגין בברלין, בלונדון, מאות בודדות של תועמלנים ישראלים המפיצים את דיבת ישראל רעה.

כבוד הנשיא, לא הוקיע את המפגינים ובהם האנרכיסטים המוסתים על-ידי חלק ממובילי המחאה המופקרים, על שצרו על המספרה בה הייתה רעיית ראש הממשלה בת ערובה במשך שלוש שעות. כבוד הנשיא, ראוי היה להוקיע את המפגינים, מפרי הסדר, חלקם אנרכיסטים המוסתים על-ידי חלק ממובילי המחאה המופקרים המאלצים את מערכת הביטחון להוביל במסוק את ראש הממשלה לשליחות מדינית, מחששם של מפירי הסדר.

כבוד הנשיא, במקום להוקיע את התערבותו הבוטה והחמורה של שגריר ארה"ב בענייניה הפנימיים של מדינת העם היהודי, מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, בחרת לסכור פיך. כבוד הנשיא, במקום אמירות ברורות וחדות בחרת להתייצב לצד תוקפיך, לצד מהלכי האימים עליך, וחשבת כי ההפגנות והמצור על בית הנשיא, כמו שיטת מנדלבליט יחלפו ויעברו מן העולם.

כבוד הנשיא, ראוי היה כי תעלה על נס בנאומך את רוב העם השומר על איפוק מול הדורסים, הרומסים, את מיליוני הבוחרים השומרים על הדמוקרטיה, המסרבים להיכנע להסתה הפרועה נגדם, לפרובוקציות, על רמיסת כבודם של מיליוני הבוחרים שבחרו במפלגות הימין. כבוד הנשיא, ראוי היה כי בנאומך תוקיע את תוקפי השוטרים, ראוי היה שתגנה בחריפות את תוקפי העיתונאים על-ידי חלק מהמוסתים הפוגעים בחופש הביטוי.

השבר העמוק אליו מובילים בלהיטות יתר חלק ממובילי המחאה המופקרים וחסרי האחריות, ראוי היה לו להיות חלק מנאום הנשיא. כך גם הנזקים הפנימיים, בתוככי המדינה בה רובו המוחלט של העם מכיר בלגיטימיות הממשלה, מכיר בתוצאות הבחירות המובהקות. אדוני הנשיא, אל תירא ואל תיחת משיטת מנדלבליט. אתה הנשיא של העם, של כל העם, נאומך האחרון והמיותר כמעט ומשתווה למשפט האיוולת של הנשיא הקודם, "בני עמי בחרו בטרור".

אדוני הנשיא, בני עמך מצפים שתעמוד על משמר הדמוקרטיה, שתעמוד על הגבולות, שתציב את הקווים האדומים, שתתייצב באופן נחרץ נגד מעודדי הסרבנות, נגד המאיימים לנטוש את המולדת. אדוני הנשיא, גם אנחנו חרדים ממראות רחובות הזעם, מנהרות האיבה, מהאיומים בפירוק המדינה, מהקריאות לסרבנות. מפחדים מהעיניים רושפות הכעס, ממיצגי הבהלה, מהקולות המתערבים עם הלמות תופי המלחמה, מקריאות יד איש ברעהו.

אדוני הנשיא אנו חרדים מגט הכריתות שהעניקו לנו בעל כורחנו, בכפייה. מדחיית ידנו המושטת להידברות על-ידי חלק ממובילי המחאה חסרי האחריות, המופקרים, החולמים על הפיכה צבאית, על קץ, לא של הדמוקרטיה, קץ המדינה. אדוני הנשיא, יש ממשלה בירושלים, יש רוב מוחלט של העם שבחר בממשלה, אתה אדוני, הנשיא של כולם. אל תיכנע לשיטת מנדלבליט, העם נושא אלייך עיניו, אל תאכזב.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  14/03/2023   |   עודכן:  14/03/2023
עמנואל בן-סבו
+בני ברק: הפגנה סוערת ועימותים באזור ביתו של גפני
20:41 14/03/23  |  עידן יוסף
בעקבות מחאה נגד הרפורמה המתקיימת באזור ביתו של ח"כ משה גפני בבני ברק נחסמו לתנועה קטעים ברחובות קהילות יעקב ובירנבוים וישנם עומסי תנועה בחלק מהרחובות. למרות קריאתו של גפני לתומכיו שלא להגיע לאזור, הם הגיעו וחלקם התעמתו עם המוחים.

המחאה יצאה משליטה ביצם וחפצים הושלכו גם מחלונות הבתים הסמוכים ושוטר רוסס בגז מדמיע. אחת המפגינות שהגיעה עם דגל הלהט"ב חשפה את עצמה בפני המקומיים. המפגינים ירדו ליציאה מהעיר באזור מסעדת "הלו תימן", זרקו פחים לכביש והתעמתו עם שוטרים.
[צילום: דוברות המשטרה]
+פורום קהלת מציע פשרה ברפורמה המשפטית
19:59 14/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הגוף המזוהה עם הימין ונחשב לאחד מאבות הרפורמה, אומר שבשיחות עם מתנגדיה הושגו הבנות בנוגע לפסילת חקיקה, הייעוץ המשפטי ועילת הסבירות; אין הסכמות על בחירת השופטים
קורא להרצוג לאמץ את העקרונות שהציע
+דורית בייניש: "דנים רק איך לרסק ולחסל את מערכת המשפט"
15:36 14/03/23  |  מירב ארד
נשיאת העליון לשעבר דורית בייניש בראיון לכאן רשת ב': "לא דנים בעיקר. עם כל הבעיות שיש במדינה, לא דנים בכלום. רק איך לרסק ולחסל את מערכת המשפט כדי שלא תוכל לבקר את הממשלה. זו תוכנית עם חזון הרה יותר גדול להשמיד הרבה מאוד מוסדות. בייניש הוסיפה: "זה באמת תסריט אימה. תמיד התברכנו במבנה המיוחד שלנו, שהוא א-פוליטי ומקצועי, וכל התיאורים שאנו שומעים על בית המשפט ועל שופטיו, לא נכונים. שטיפת מוח. אנחנו לא אויבים מול העם".
+בעקבות התקדמות החקיקה: בכירי המשק נפגשו עם הנשיא
14:50 14/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הנשיא נועד עם ראשי הבנקים ובעלי חברות ענק שהביעו את דאגתם מהתקמדות חקיקת הרפורמה המשפטית  ▪  הנשיא מתכוון לפרסם בימים הקרובים מתווה חדש לפשרה  ▪  הבכירים הביעו בפני הנשיא את תמיכתם במתווה
הנשיא הרצוג. לקראת הצגת מתווה חדש [צילום: לע"מ]
+ח"כ מיכאלי: "נתניהו הוא היד המרכזית שמנענעת את העריסה"
14:11 14/03/23  |  מירב ארד
יו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "לביבי יש אינטרס שנחשוב שהוא חלש, סחיט, שאין לו ברירה, שהקואליציה לוחצת אותו לחוקק את החוקים המסוכנים הללו. זו טעות שרבים, גם במחנה שלנו, נופלים בה
נתניהו הוא היד המרכזית שמנענעת את העריסה הזו. הנאשם שמנסה להימלט מהמשפט ורוצה לשלוט במינוי השופטים. אסור ליפול בפח הזה, אסור לוותר לו".
+מיקי זוהר: "מי שאומר שיש ניסיון לשינוי שיטת המשטר - משקר"
14:10 14/03/23  |  מירב ארד
שר התרבות והספורט מיקי זוהר התייחס בראיון לכאן רשת ב' לרפורמה המשפטית: "מי שאומר שיש ניסיון לשינוי שיטת המשטר - משקר במצח נחושה ובידיעה. עצירת החקיקה תגרום לכך שנמצא את עצמנו בעוד כמה חודשים של טרלול".
+הגבלה מתוחכמת
13:39 14/03/23  |  גיל אלוש   |   לרשימה המלאה
"אנחנו משלמי המיסים ומניעי הכלכלה וצריך להקשיב (רק) לנו" שורשי התנועה לדיפרנציאציה במשקל ההצבעה  ▪  מה עושים כשאין לך רוב אלקטורלי ואתה מרגיש שאתה חייב לנצח בחירות דמוקרטיות לכאורה?
להקשיב רק לנו [צילום: שיר תורם/פלאש 90]
+דרושה חקירה פרלמנטרית עכשיו
11:51 14/03/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
הרפיסות וכלל הביצועים הצבאיים הירודים בצה"ל, כמו גם רוח הלחימה מטרידים מאוד. האופן בו משתקפת במשבר הנוכחי צמרת צה"ל במילואים ובתחפושתה האזרחית - מחבל במדיניות הלאומית, בציונות ובכושר ההתמודדות מול אירן והטרור המוסלמי. הקריאות לסרבנות ואנרכיה השופעות מרבים ממפקדי צה"ל, גובלות בהסתה למרי וסרבנות-שירות. המשמעות בנסיבות אלה היא בגידה
המחאה נגד הרפורמה המשפטית [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+אושר בקריאה ראשונה: ביטול חוק רק ב-12 שופטים
07:58 14/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בג"ץ יוכל לבטל חוק רק בהרכב מלא וברוב של ארבע חמישיות  ▪  פסקת התגברות תאפשר לכנסת לחסן מראש חוקים מביקורת שיפוטית, או להתגבר על פסילה ברוב של 61
סמכות העליון תצומצם משמעותית [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+דרך בגין, והמסוק הצה"לי
07:58 14/03/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אילו הייתי הטייס הממתין לשווא לנסוק עם הזוג החמסן לנתב"ג הייתי שמח על התפקיד שנכפה עלי: להיות עדות וסמל והוכחה שהנתניהו'ס בורחים מן הארץ ב"טיסת חמור"
הגברת מגיעה במסוק [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+הרפורמה והביטחון: דהרה לתהום הפורענות
07:55 14/03/23  |  אסף אוריון   |   לרשימה המלאה
אירן על סף גרעין, יהודה ושומרון על סף פיצוץ, ירושלים על סף בעירה - וממשלת ישראל לא רק מתעלמת, אלא אף מחריפה את המצב עם הרפורמה המשפטית
איפה הם ואיפה אנחנו [צילום: וחיד סאלמי, AP; גיל יערי, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שיטת מנדלבליט הכניעה את כבוד הנשיא
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
המורשת היהודית קובעת כי "אשת ליסטים כליסטים". על המשקל הלשוני הזה ניתן להוסיף כי ראש ממשלה המפקיר את המשטרה בידי ליסטים-ליסטים. כך בנימין נתניהו וכך איתמר בן-גביר.
13/03/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס (יום ב', 13.3.23) למה שכינה מתקפה חסרת תקדים על ממשלתו על-ידי ערוצי תקשורת מגויסים. לדבריו, הערוצים הללו מוטים לחלוטין לטובת מתנגדי הממשלה ואחראים על שידור פרשנויות חד-צדדיות, סקרים מוטים וחדשות כזב 24 שעות ביממה. בפתח ישיבת סיעת הליכוד, נתניהו המשיך ותיאר כיצד ההתייחסות הקודמת של התקשורת לממשלה הייתה שונה בתכלית: "אני מזכיר לכם באיזה כפפות של משי הם ליטפו את הממשלה הקודמת. איך הם יצאו מגדרם כדי לשבש כל צעד והיעדר צעד של בנט ולפיד".
13/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
לצערי ההסברה הממשלתית בשאלת הרפורמה המשפטית לקוייה ביותר ומחבלת מהותית במאמץ לקידומה. מאידך-גיסא, הכינו מתנגדי הרפורמה היטב את שעורי הבית ההסברתיים אך התנגדותם המהותית אינה משגת רמה גבוהה של שכנוע בכלל הציבור. מתבקש שהיו קשובים יותר לדברי ה"ימין" ערב הבחירות ונוטים לשותפות פוליטית, אך הם סלדו מרעיון זה. בהיותם ספקנים לגבי יכולתם לנצח נערכו למאבק בימים שאחרי. משהוכח בתוצאות הבחירות שתחזיות האפוקליפסה עומדות להתגשם, שֽנסו מותניים ויצאו למערכה, כשהם מסווים את מטרתם האמיתית - הדחת הממשלה הנבחרת.
13/03/2023  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
ועדת חוקה, חוק ומשפט דנה (יום ב', 13.3.23) במתווה הפשרה שהציעו שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן והמשפטן יובל אלבשן, לרפורמה המשפטית.
13/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
כאשר השמאל נמצא בשלטון מדיניותו נתמכת על-ידי המערכת המשפטית, אני רוצה שבשעה שהימין נמצא בשלטון המערכת המשפטית לא תפעל נגדו ולא תכשיל את מדיניותו. אני דורש שיויון.
13/03/2023  |  שמואל פישר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
ציפי לידר
ציפי לידר
מי אמר שחומש ויקרא הוא טכני בלבד? שיקום! החומש עשיר במסרים מרתקים, מפתיעים, מעניינים ומרעננים    הידעתם ששמירה בתורה היא גם ציפייה? ומה הקשר לפרשתנו?    על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם
יוסף אליעז
יוסף אליעז
יש לאפשר לאסירים שנאסרו בשל עבריינות "הצווארון הלבן" או חובשי המגבעות החרדיות, שנאסרו בשל עבירות-מס, מעילה, גניבות קלות ובעיקר עברייני-תנועה או עבירות כמעשני סמים קלים להגיש בקשות ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il