|   15:07:40
  הרצל חקק  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
זאב וזהבה האקר [צילום: אהרון שלום חקק]
מגילת אהבה

החיים פורצים משׂדות העצב

על זאב וזהבה הקר, שמתו מות קדושים בטבח בקיבוץ בארי מי ששמע את זאב וזהבה ידע תמיד מה מקורות ההשראה שלהם, איזו אווירה הם נשמו, מה הם רצו להנחיל לדור הבא אולי השירה תוכל לבטא את הסיפור של אותה שבת נוראה, של האפוס המיוחד של קיבוץ בארי
14/11/2023  |   הרצל חקק   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
טקס הקבורה [צילום: הרצל חקק]

זאב וזהבה הָקר הם ההורים של כלתנו מרים-לימור, בני הוא חתנם. טרגדיה גדולה פקדה אותנו, את העם - זאב וזהבה נרצחו בטבח הנורא. זאב וזהבה היו מחוברים לקיבוץ שלהם, לאדמה האהובה, והקיבוץ בארי אכן היה באר המים החיים שלהם. סיפורו של הקיבוץ הוא סיפורה של מדינה ישראל.

בְּאֵרִי עלה שלא בטובתו לכותרות בטבח הנורא בשבעה באוקטובר. מדברים שוב ושוב על המועצה האזורית אשכול ועל היום השחור שעבר עליה. כאשר קמו 11 הנקודות בשנת 1946 - בארי היה גולת הכותרת, ושמו ניתן לו בעקבות ברל כצנלסון, זה היה שמו העברי. הקיבוץ נועד להגשים אֶתוס שכּל כולו אהבת ציון.

זאב וזהבה הקר, המחותנים שלי - היו פטריוטים של קיבוץ בארי, מחויבים לתרום לו, חשים שהם חלק מסיפור ציוני גדול ונפלא. זאב הקר בן הקיבוץ מאז היוולדו, ואפשר לראות בו נֵצר לדור המייסדים. זהבה הגיעה כילדת חוץ - וסיפור האהבה ביניהם קשר את חייהם יחדיו - ולצערנו, גם את מותם. בחייהם ובמותם לא נפרדו. קורותיהם מאירים את הכלל, את הקיבוץ. זה סיפור מעורר השראה בתולדות עם ישראל.

מקימי הקיבוץ ייסדו אותו דרומית לקיבוץ בארות יצחק. במלחמת העצמאות עבר הקיבוץ ימים לא קלים, הפצצות, קרבות. המשלט ליד הקיבוץ היה מצויד במעט ציוד, מעט רומים ומרגמה. עם זה הם היו אמורים לתת 'פייט' לצבא המצרי.

עמודי תווך של הקיבוץ

זאב וזהבה היו חלק מתנופת התפתחות של הקיבוץ שהפך לשם דבר באזור הנגב. זהבה תרמה לדפוס בארי, שנחשב לפלא כלכלי בפני עצמו - וזאב טיפח את שדות הפלחה והיה מורה דרך לרבים. בהלוויה ספדו לו והתפעלו מן המסירות לעבודת האדמה, לחיבור שלו לזמן הזריעה, זמן הקציר. כל הזמנים החקלאיים היו חלק מההוויה שלו - ואת המשנה הזאת העביר לבנו חגי שהחל את דרכו בשדות בארי. ללא האבא - בוודאי יהיה קשר יותר. הבן דביר תרם למפעלי הקיבוץ ועתה לאחר המשבר שעבר על דפוס בארי - מצפה לדביר משימה להירתם להצלחת הדפוס. ההצגה חייבת להימשך.

הקיבוץ ידע תמיד לכלכל את מעשיו בתבונה. הדפוס הענקי - דפוס בארי - היה מאז ומתמיד מטה לחמו של הקיבוץ. כמו-כן יש ברשותו מפעל 'בארי אריזות'. המפעל מתמחה בדפוס על אריזות. בארי ידע לשמור על הרוח המקורית של השיתופיות - שהייתה נשמת ההקמה של הקיבוצים. בית הדפוס שב לפעול כדי לאותת שהשבר הגדול לא ינצח את רוח הקיבוץ. אכן חשוב שימשיך לתרום לכולנו - הוא מדפיס חומרים רשמיים רבים, רישיונות נהיגה, כרטיסי אשראי. גם שדות הפלחה והחקלאות הם ברכה לכולנו. לבארי 14 אלף דונם. זאב הקר היה עמוד תווך - ואת המיומנות שלו הנחיל לדור הבא.

ההורים ובתם הכלה [צילום: בלפור חקק]

קשה יהיה לשקם את הקיבוץ - אבל הרוח הציונית לא תישבר. יותר ממאה ושלושים מתושבי הקיבוץ נרצחו - ולקח זמן עד שהיישוב טוהר ממחבלים. מפעל הדפוס ימשיך להיות חוד החנית, שכן זה מקור הפרנסה העיקרי של היישוב. דפוס מודרני שמשרת בצורה מפוארת את משרדי הממשלה, את חברות האשראי. גידולי השדה והחקלאות גם הם מהווים מקור לגאווה. תמיד אנו חשים כמה העם צמא לחקלאות שלנו, לפירות שלנו, לירקות שלנו. זאב היה מחובר לחזון הזה - לאותו דגל של המתיישבים שהגיעו לארץ בעליות השונות. כדרך לשלב ציונות ויהדות - תמצאו במקום גם בית כנסת.

סיפורם של זאב וזהבה הקר קשור לתולדות הקיבוץ, למאבקים הקיומיים של מדינת ישראל. הילדים שלהם ספגו מהם אהבת הארץ, חינוך שמושתת על חיבור לעם ישראל, לחזון שיבת ציון.

ההספד שלי - אבן מקיר תזעק

בהספד שלי בטקס הקבורה העליתי על נס את פועלם - והדגשתי את החיבור שלהם לנופי הנגב, נופי חייהם, כך אמרתי:

"יש קשר בלתי ניתן להפרדה בין האדם לבין נופי החיים שלו. חכמינו ידעו שיש קשר עמוק בין האדם לבין המקום שחי בו, שגדל בו, שתרם משאביו למענו. בארי אכן היה המקום שהכיל בתוכו את מסלול החלומות של זאב וזהבה האקר. במקום הזה ולמקום הזה - אלה היו החיים שלהם - וכך גידלו את הילדים שלהם - באֵרי סימן את כיוון הצמיחה, את דרך החיים.

הפסוק שאומר זאת יותר מכול נמצא במסכת תענית דף י"א - "ושמא יאמר אדם - 'מי מעיד בי' - אבני ביתו של אדם וקורות ביתו של אדם מעידים בו. שנאמר - 'כי אבן מִקיר תזעק וכְפיס מֵעץ יענֶנה' .

מי ששמע את זאב וזהבה ידע תמיד מה מקורות ההשראה שלהם, איזו אווירה הם נשמו, מה הם רצו להנחיל לדור הבא. הילדים של זאב וזהבה ינקו את רוח המולדת הזאת - הם הרגישו את האהבה של אבא זאב ואמא זהבה בכל העוצמה. ראו לפניהם דוגמה אישית - הורים שיש להם אידאלים - הורים מלאי אהבת הארץ שתורמים לקיבוץ, שהצלחת הכלל חשובה יותר מכל, גם מהצלחת הפרט.

בעיני ילדיהם - היו זאב וזהבה מושא להערצה, לאהבה. דרך חיים שיש ללמוד ממנה. אבא זאב התורם כל משאבּיו להצלחת הקיבוץ, להצלחת הגידולים בשדות. אימא זהבה שתורמת למפעלים של הקיבוץ. שעושה הכל באמת ובאמונה. זאב היה ידוע כחקלאי פורץ דרך, יצירתי ובעל חזון. זהבה נחנה בכישרון אמנותי, בין היתר ייצרה סבונים טבעיים. הדוגמה האישית הזו הייתה נר לעיניהם של כל הנכדים. השיחות שלהם עם הנכדים העידו כמה חשוב להם לשתף את הנכדים במעשיהם, להתעניין במה שעובר על הנכדים, לייעץ להם, לתרום להם מניסיונם האישי".

זהבה האקר והנכד [צילום: תפארת חקק]


שירת השבר והתקומה

אולי השירה תוכל לבטא את הסיפור של אותה שבת נוראה, של האפוס המיוחד של קיבוץ בארי. בקיבוץ גר ושר במשך שנים - המשורר אנדד אלדן. בשנת 2014 כתב בספר שיריו: "הַסּוּפָה הַמְּדַפְדֶּפֶת בִּי נִפְרַעַת". בשיר אחר שלו יש מעין משא נבואי, אולי כצופה בית ישראל ידע לחזות מה עומד לקרות: "עַל קִירוֹת בְּאֵרִי כָּתַבְתִּי קוֹרוֹתֶיהָ... כִּי נָפְלוּ יְלָדֶיהָ... לְרַחֲמֵי שָׁמַיִם נוֹשְׁמִים".

אביא לסיום שיר שכתב בלפור חקק - ושיר שלי על זהבה וזאב האקר. כמה ימים לפני הטבח ביקרו בסוכת בתם וחתנם בירושלים. בתם היא כלתי ובני היה חתנם. בלפור חקק כתב על כך שיר - וכך פתח את השיר שלו:

הם היו בסוכה של בתם וחתנם בירושלים, יומיים לפני הרצח. זהבה וזאב הי"ד יצאו מהסוכה בירושלים אל קיבוץ בארי, אל ביתם, אל מותם. בסוכה לא ידעו כולם שזה מפגש פרידה מהם.

הטבח היה בשמחת תורה, לכן השיר שכתב בלפור חקק - נקרא "ישמחו קדושים ישמחו רחמנים": זו שורה מתוך הפיוט "מפי אל" ששרים בשמחת תורה.

הנה השיר:

"ישמחו קדושים ישמחו רחמנים"/ בלפור חקק

לזכר זהבה וזאב האקר, הי"ד
שנרצחו בקיבוץ בארי, 7.10.2023

יוֹמַיִם לִפְנֵי שֶׁפָּשְׁטוּ הַפּוֹרְעִים
בְּבֵיתָם, בְּגַנָּם
הֵם הָיוּ בַּסֻּכָּה בִּירוּשָׁלַיִם
הֵם נַעֲנוּ לִדְרִישַׁת חֲתָנָם:
הַשָּׁמַיִם נִפְתְּחוּ, הֵם הִבִּיעוּ מִשְׁאָלוֹת
הֵם הָיוּ עֵרִים בַּלַּיְלָה שֶׁל הַלֵּילוֹת
כְּדֵי לְהָבִיא אֶת הַנֵּס.

הָיוּ אֲנָשִׁים שֶׁבְּלֵיל הוֹשַׁעְנָא רַבָּא
נִשְׁאֲרוּ עֵרִים כָּל הַלַּיְלָה
עַד הַבֹּקֶר שֶׁבּוֹ הִגִּיעַ הַמָּוֶת
הַמִּתְבּוֹשֵׁשׁ.

הסיפור של זאב וזהבה היה סיפור מעורר השראה. זאב בן הקיבוץ התאהב בזהבה שהייתה ילדת חוץ, ובעיניי היה זה שחזור של הסיפור התנ"כי - בועז המקבל בזרועות פתוחות את רות, שהגיעה לבית לחם, כזרה לכולם, נוכרייה. כתבתי על כך שיר, שמציג את הסיפור של זאב וזהבה כהתגלמות של האֶפּוס המקראי: הצבתי בראש השיר את הפסוק ממגילת רות - פנייתה של רות לבועז:

"מדוע מצאתי חן בעיניךָ להכירני, ואני נוכרייה" - מגילת רות.

מגילת אהבתם - הקמה והתקומה
קדש לאהבתם של זאב וזהבה האקר שמתו מות קדושים בשבּת הדמים

הרצל חקק

לִשְׂדוֹת בְּאֵרִי בָּאָה הַתַּמָּה, לַקִּבּוּץ.
בִּשְׂפַת הַמָּקוֹם כְּנָכְרִיָּה, יַלְדַּת חוּץ.
בַּשָּׂדוֹת רָאֲתָה אוֹתוֹ וּפָנֶיהָ הָיוּ
רַעַד טְלָלִים, לְלֹא מִלִּים.
כְּאַגָּדָה, כָּמוֹהָ נַפְשָׁהּ לִכְמֹהַּ, כִּי הָלְכָה
בַּשָּׂדוֹת לְלַקֵּט חֲלוֹמוֹת וְשִׁבֳּלִים.

אֵלֶּה הָיוּ יָמִים שֶׁל תְּקוּמָה לֹא שׁוֹקֶטֶת,
וְאַחֲרָיו לִבָּהּ יַהֲלֹם, טוֹוֶה חֲלוֹם.
לָהּ חַמָּה, קָמָה. וּמְלַקֶּטֶת.
זָהָב בִּשְׂעָרוֹ וְעֵינֶיהָ אֵשׁ,
לֵב אֶל לֵב, וּמָה עוֹד תְּבַקֵּשׁ.
שְׂדוֹת בְּאֵרִי - הַבְּאֵר שֶׁל הָאַהֲבָה,
זְאֵב יָדַע לָגֹל אֶת הָאֶבֶן
וְזֶהָבָה מִנִּשְׁמָתוֹ חֶרֶשׁ שָׁאֲבָה.
כָּל כָּךְ הַרְבֵּה הִשְׁתַּנָּה מֵאָז,
אֲבָל זָהַר הַקֶּשֶׁר הִלָּהּ שֶׁל פָּז.
גַּם בְּבוֹא הַיּוֹם הַנּוֹרָא, נֶפֶשׁ בְּנֶפֶשׁ
נִקְשְׁרָה. נָגַהּ לָהֶם שָׂדֶה שֶׁל אוֹר,
מִמֶּנּוּ עִקְבוֹתֵיהֶם לֹא שָׁבוּ אָחוֹר.
תָּמִיד זָכְרוּ שְׂפָתֶיהָ פִּיו הַמְּלַחֵשׁ
אֵלֶיהָ, אַיֵּךְ.
אַתְּ הַזָּהָב שֶׁלִּי,
בַּאֲשֶׁר תֵּלְכִי אֵלֵךְ.
הוּא בְּנִשְׁמָתָהּ, הִיא בְּנִשְׁמָתוֹ.
אַגָּדָתָם תַּמְשִׁיךְ בְּחַיֵּינוּ לְמַלֵּא וּלְזַכֵּךְ:
כִּי יוֹם מוֹתָהּ, גַּם יוֹם מוֹתוֹ.

זאב האקר והנכד [צילום: תפארת חקק]
תאריך:  14/11/2023   |   עודכן:  14/11/2023
הרצל חקק
+24 אלף ליטר סולר למשאיות האו"ם ברצועה
00:18 15/11/23  |  עידן יוסף
לראשונה: ישראל אישרה 24 אלף ליטר סולר עבור משאיות של האו"ם ברצועת עזה.
+היסטוריה: מאות אלפים בעצרת תמיכה בישראל בוושינגטון
00:16 15/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
290 אלף יהודים הפגינו מול הקפיטול בעד ישראל וכנגד ההסתה נגד יהודים  ▪  הפגנה זו הייתה ההתאספות הגדולה ביותר של יהודים במקום אחד בהיסטוריה של ארה"ב הנשיא הרצוג נשא נאום מהכותל המערבי, בו הבטיח שישראל תמשיך להתקיים ולצמוח. הוא קרא לשלום, אך רק לאחר שישראל תהיה בטוחה
תומכי ישראל בוושינגטון [צילום: שי שוחט/פלאש 90]
+ארה"ב מרחיבה את העיצומים על תומכי חמאס והג'יהאד האיסלאמי
23:57 14/11/23  |  עידן יוסף
ארה"ב הכריזה היום על סבב עיצומים שלישי שלה נגד אישים וגופים המזוהים עם חמאס בקשר למתקפת הפתע. מחלקת המדינה הגדירה את אכרם אל-עג'ורי כטרוריסט עולמי על היותו מנהיג הג'יהאד האסלאמי. עוד סומנו שבעה אנשים ושתי ישויות שסיפקו תמיכה או פעלו מטעם חמאס או הג'יהאד האסלאמי.

לדברי מחלקת המדינה, תמיכתה של אירן, בעיקר באמצעות משמרות המהפכה, מאפשרת את פעילות הטרור של חמאס ושל הג'יהאד האסלאמי, לרבות באמצעות העברת כספים ואספקת נשק והכשרה מבצעית כאחד. "איראן הכשירה את לוחמי הג'האד האסלאמי בפלסטין לייצר ולפתח טילים בעזה, תוך מימון קבוצות המספקות תמיכה כספית ללוחמים המזוהים עם הג'יהאד האסלאמי".

הפעולות מתואמות עם בריטניה כדי להגן על המערכת הפיננסית הבינלאומית מפני ניצול לרעה של חמאס ומממניו.
+סמוטריץ' דחה בקשת עמיתו הפלשתיני לשחרר כסף לרש"פ
23:39 14/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר האוצר הפלשתיני לסמוטריץ': "העבירו מיד את הכספים שישראל מחויבת להעביר לרשות הפלשתינית"  ▪  סמוטריץ׳ במכתב תגובה: ״עזות מצח שאין דומה לה, לא נעביר לכם כספים כדי שאתם תעבירו אותם למחבלים הנאצים ברצועה"
בשארה. ביקש גם כסף שמיועד לרצועה [צילום: ג'סון דקרו/AP]
+נתניהו וסמוטריץ' סיכמו על תקציב מהיר לסוף 2023
22:47 14/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התקציב ימומן מהגדלת גירעון, ניתוב כספים מהממשלה וקיצוץ בהסכמים קואליציוניים  ▪  התקציב יתמקד בצמצום ביורוקרטיה ועידוד עצמאות הרשויות המקומיות  ▪  העבודה על תקציב 2024 תתחיל מיד לאחר אישור התקציב הנוכחי
בצלאל סמוטריץ', בנימין נתניהו [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+הבית הלבן: חמאס משתמש בבתי חולים להחזקת בני ערובה
22:23 14/11/23  |  עידן יוסף
בבית הלבן מאמצים באופן רשמי את הגישה הישראלית ואומרים: יש לנו מודיעין שחמאס והג'יהאד משתמשים בבתי חולים ברחבי עזה. בהודעה של דובר המועצה לביטחון לאומי האמריקני, ג'ון קירבי, נמסר: "המידע מגיע ממודיעין אמריקני ומודיעין מאומת, השימוש של חמאס בא-שיפא הוא פשע מלחמה. ארצות הברית לא תומכת בהפסקת אש, אלא בהפוגות הומניטריות שצה"ל מאפשר כבר עכשיו. ארצות הברית במגעים פעילים כל העת עם שותפותיה באזור בנוגע לבני הערובה".

קירבי הוסיף: "יש מאמצים יום יומיים בנושא המלחמה במזרח התיכון, יועצו של הנשיא ביידן יגיע מחר לאזור. המטרה העיקרית היא שחרור בני הערובה ומניעת הסלמת המלחמה באזור. יכול לאשר שחמאס והג'יהאד משתמשים בכמה בתי חולים רצועה כולל א-שיפא ובמנהרות מתחתיהן למטרות טרור והחזקת בני ערובה. ארצות הברית לא תומכת בהתקפת בתי חולים מהאוויר, יש להגן על בתי חולים, אך זה מסביר את המורכבות של המבצע הקרקעי, כשחמאס מתחבא בתוך אוכלוסייה אזרחית".
+גלנט: התמרון הקרקעי יימשך גם אל דרום רצועת עזה
22:16 14/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון אומר כי התמרון יימשך חודשים ארוכים ויכלול את כל שטח הרצועה  ▪  הכחיש דיווח לפיו ראש הממשלה נתניהו מנע כביכול חיסול בכירי טרור למרות שנוצרה הזדמנות מבצעית
גלנט. חמאס הולך ונשחק [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+צה"ל תקף בסוריה בתגובה לשיגורים
21:59 14/11/23  |  עידן יוסף
צה"ל תוקף בסוריה בתגובה לשני שיגורים כושלים לעבר שטח ישראל.
+שני רחפנים חדרו מלבנון באזור יפתח
21:08 14/11/23  |  עידן יוסף
שני רחפנים חדרו מלבנון באזור יפתח. ‏אחד הופל ועם השני אבד הקשר. ‏כוחותינו סורקים את השטח במטרה לאתרו.
+לוחמי גולני פשטו על משטרת חמאס והחזירו ציוד צבאי שנבזז
21:03 14/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לוחמי גדוד 13 של חטיבת גולני ביצעו פשיטה לילית על מוסדות השלטון של חמאס ברצועת עזה, בסיוע חילות האוויר, ההנדסה והשריון  ▪  במהלך סריקת חדרים וטיהור המבנה, נמצא ציוד שנבזז בשמחת תורה מחיילי צה"ל וציוד גדודי  ▪  המבנה הושמד והציוד יועבר לבדיקה בידי צה"ל
אחד החיילים זיהה את הציוד האישי שלו [צילום: דובר צה''ל]
+כאן נשבר האתוס הציוני
20:02 14/11/23  |  בצלאל לביא   |   לרשימה המלאה
הציפייה כי ממדי האסון האיום יגרמו לנתניהו להישיר מבט לאזרחי ישראל ולהודות באחריותו הכוללת, הייתה מלכתחילה נאיבית ואף מיותרת
נתניהו. אחריות ממלכתית [צילום: מרק ישראל סלם]
+מערכת חץ יירטה טיל ששוגר לעבר אילת מעל ים סוף
19:53 14/11/23  |  עידן יוסף
מערכות ההגנה האווירית זיהו טיל ששוגר לעבר שטח מדינת ישראל ולוחמי ההגנה האווירית יירטו אותו בהצלחה במרחב ים סוף, באמצעות חץ, מערכת ההגנה לטווח רחוק.

המטרה אומנם לא חצתה לשטח ישראל, ההתרעה באילת ובחבל אילות הופעלה על-פי מדיניות. זהו השיגור השני היום, לאחר שמוקדם יותר בצהריים יורט טיל נוסף.
+ממחטה אינטלקטואלית אנטי מוסרית
19:37 14/11/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
האווילים הללו, הלוקים בעיוורון מוחלט, אשר היו אמורים להיכנס למרתפי הבושה ולא לצאת משם, ממשיכים גם אחרי טבח שבת שמחת תורה, להחיות את הקונספציה הקורסת, להיות שבויים בקונספציה הישנה, הרעילה, זו שהמיטה עלינו את האסון הנורא
שחררו את פלשתין [צילום: אלרו בריאנטוס/AP]
+ראש השב"כ ביקר במצרים לדון בעסקת חטופים
19:03 14/11/23  |  עידן יוסף
ראש השב"כ רונן ביקר במצרים ודן בפגישה עם שר המודיעין המצרי בעסקת חטופים. מן השב"כ נמסר כי אינם מתייחסים ללו"ז ראש השירות.

הערוץ המצרי אל-קאהרה אל-איח'באריה מדווח ממקורות רשמיים כי ביקורו של בר בקהיר נועד לדון ביישום הפסקת אש הומניטרית וב"חילופי שבויים", לשון הדיווח.

בתוך כך, נשיא רוסיה פוטין שוחח בטלפון עם נשיא מצרים א-סיסי על המלחמה בעזה.
+צה"ל השתלט על מוצב שאטי; תיעוד גו-פרו מהפעילות ברצועה
18:58 14/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כוחות אוגדה 162 פגעו ביותר מ-160 פירי מנהרות וכ-2,800 תשתיות טרור, חיסלו יותר מ-1,000 מחבלים ומפקדים, פשטו על נכסים אסטרטגיים כמו מוצב 17 ובית חולים רנתיסי, ויצרו תנאים לפירוק יכולת הטרור של חמאס  ▪  מפקד אוגדה 162: "צה״ל ואוגדה 162 מפרקים את מרכזי הכובד של החמאס ואת היכולת שהארגון בנה במשך שנים"
פגיעה ביכולת המבצעית של חמאס [צילום: דובר צה''ל]
+ביידן: מאמין שתהיה עסקה לשחרור חטופים
18:15 14/11/23  |  עידן יוסף
נשיא ארה"ב ביידן אומר כי הוא מאמין שתהיה עסקה לשחרור חטופים. מנגד, הג'יהאד האיסלאמי הודיע כי לנוכח חוסר שביעות רצונו מהתנהלות המשא ומתן הוא פורש מן המגעים.
+מסע הציד השיטתי נגד גל הירש
17:32 14/11/23  |  עמנואל-בן-סבו   |   לרשימה המלאה
אזרחי ישראל וצמרת המדינה בראשם, מתפללים לשובם של החטופים וכמה שיותר מהר  ▪  מסע הציד המכוער והנקלה לתא"ל במיל' גל הירש, מבהיר שיש מי שאין קו אדום שלא חצו, אין גבול שלא פרצו, גם בעיצומה של מלחמה
הירש. נרדף [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+תנועת האנרכיה, האסון ומה שאחריהם
17:29 14/11/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
הניסיון הנבזי לרתום את נתניהו למחדל החמור של ה-7.10.23 כאשם יחיד או למצער עיקרי הוא המשך ה"פוטש" האנרכיסטי שקדם לאסון הלאומי של יום זה  ▪  הדרך הנפתלת, הנפסדת, החצופה, ה"צבועה", המתחזה למאבק על דמוקרטיה וניקיון כפיים, היא למעשה פשע לאומי מתמשך
האשמים [צילום: ענת חרמוני/פלאש 90]
+נשיא המדינה ינאם הערב מהכותל המערבי
17:23 14/11/23  |  עידן יוסף
נשיא המדינה יצחק הרצוג ינאם הערב בשעה 20:25 (שעון ישראל) בשידור חי מהכותל המערבי בפני משתתפי עצרת התמיכה בישראל שתתקיים בוושינגטון די.סי.
+צה"ל פרסם תיעוד נוסף של תשתיות חמאס בבית החולים רנתיסי
17:20 14/11/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל פרסם תיעוד מרגע כניסת כוחות שייטת 13 וחטיבה 401 למפקדה הצבאית של חמאס בתוך בית החולים רנתיסי, במהלכה נחשפה תשתית טרור של חמאס.
+אזעקות הופעלו בגוש-דן; פצוע קשה מרסיסים
17:13 14/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ביפו נפצעו שלושה בני אדם כתוצאה מרסיסים בעקבות רקטות ששוגרו מרצועת עזה  ▪  צינור מים נפגע והתפוצץ  ▪  אזעקות הופעלו גם בחולון ובבת ים  ▪  הירי לא בוצע בשעה עגולה
טיפול באחד הפצועים [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+שורדי השואה במלונות, ועדיין אין רשימה שמית מי פונה
17:01 14/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה לטיפול בשורדי השואה במלונות המפונים בירושלים: "כל עוד אין במלונות מנהלי קהילה ומנהל מתכלל מטעם הממשלה הבלאגן יימשך"  ▪  סניפי הביטוח הלאומי סגורים לקבלת קהל מאז פרוץ המלחמה, ובוועדה קוראים להכריז עליהם חיוניים ולפתוח אותם
חה"כ מירב כהן ומטי צרפתי הרכבי [צילום: דוברות הכנסת]
+טולכרם: חוסלו 7 מחבלים, הושמדה מעבדת מטענים ונחשפו עשרות מטענים
16:01 14/11/23  |  מירב ארד
וחות מסיירת חרוב, גדוד דוכיפת, יחידת דובדבן במילואים, הנדסה, שב"כ ומג״ב בפיקודה של חטיבת כפיר, סיימו לפעול ב-15 שעות האחרונות במבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים טולכרם שבמנשה. הכוחות חשפו מטענים, חיסלו מחבלים, תחקרו חשודים וסרקו מבנים רבים. כוחות הנדסה שפעלו במחנה חשפו עשרות מטענים מוכנים לשימוש שהוטמנו מתחת ובצד הכבישים לפגיעה בכוחותינו. כלי טיס של צה״ל בהכוונת שב"כ תקף מהאוויר חוליית מחבלים חמושה שירתה והשליכה מטענים על כוחותנו וסיכנה אותם, חוסלו מחבלים מהתקיפה. עד כה ידוע על 7 מחבלים שחוסלו.


+859 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה ע"י משטרת ישראל
15:52 14/11/23  |  מירב ארד
בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה זוהו כד היום 859 חללים אזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה.
+ראשי הערים לאוצר: העבירו ללא דיחוי כספים לפעילות הגרעינים
15:36 14/11/23  |  מירב ארד
ראשי ערים בכל רחבי הארץ דורשים מהאוצר להעביר כספים לטובת פעילותן החיונית של הקהילות המשימתיות - קרן קהילות, משעלים ועוד.
+לאחר שהוגדרה כנעדרת: נקבע מותה של ליאל חצרוני בת ה-12 מקיבוץ בארי
15:06 14/11/23  |  מירב ארד
לאחר 38 ימים בהם הוגדרה כנעדרת: נקבע מותה של ליאל חצרוני בת ה-12 מקיבוץ בארי. ליאל נרצחה על ידי מחבלי חמאס במתקקפה ב- באוקטובר.
+שר החוץ בז'נבה: "נחתתי לביקור בזק בצלב האדום, יחד עם משפחות החטופים"
14:40 14/11/23  |  מירב ארד
שר החוץ אלי כהן בביקור בז'נבה: "נחתתי כעת בז׳נבה לביקור בזק בצלב האדום, יחד עם משפחות החטופים. נהפוך כל אבן עד שנשיב את כולם הביתה!"
+רעבים
14:39 14/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

מחיר המלחמה [צילום: חאתם עלי/AP]
+כתב אישום הוגש כנגד תושב דבוריה בגין הסתה והזדהות עם חמאס
14:32 14/11/23  |  מירב ארד
בסיום חקירה מאומצת של שוטרי המחוז הצפוני הוגש כתב אישום כנגד תושב דבוריה בגין הסתה וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. החשוד נעצר ובחיפוש בביתו נתפסו מספר דגלי פלסטין ודגלים נוספים ובסיום חקירה מאומצת הוגש כנגדו הבוקר באמצעות פרקליטות מחוז צפון כתב אישום. בפעילות נוספת נעצרה תושב ריינה בת 25 בגין פוסטים בהם הביאה תמיכה והזדהות עם ארגון טרור, החשודה נחקרה ובית המשפט השלום בנצרת האריך את מעצרה עד לתאריך 15.11.23 .



+אמריקה מתרחקת מישראל
14:28 14/11/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
התופעה חזקה בקרב הדור הצעיר אך גם בקרב דור הביניים ואף המבוגר לרבות בקהילה היהודית,יש ביקורת על היחס של ישראל לפלשתינים
ביידן. ידיד אמת [צילום: אנדרו הרניק/AP]
+מטוסי קרב תקפו מספר תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בלבנון
14:10 14/11/23  |  מירב ארד
מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון. כמו-כן, טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון למרחב יפתח. במהלך היום, מחבלים שיגרו טילי נ"ט ופצצות מרגמה לעבר מוצבי צה"ל במרחב מרגליות, ערב אל עראמשה ויפתח ולעבר מרחב שומרה ומתת. צה"ל תוקף את מקורות הירי בשטח לבנון.

+צה"ל משתלט על מוסדות שלטון של חמאס בעזה
13:39 14/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לוחמים השתלטו על בית המחוקקים של חמאס, קריית הממשלה, מפקדת המשטרה ובניין בית המושל בעזה  ▪  במהלך הפעילות השתלטו הלוחמים על מתקן "ג'יזאת" המכיל בתוכו מתחמי אימונים של ארגון הטרור חמאס, חמ"ל מבצעים, מתקני חקירות ומתקני מעצר
[צילום: דובר צה"ל]
+מצוקת המכון לרפואה משפטית: מחסור ברופאים, מבנה רעוע ושכר ירוד
13:13 14/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בוועדת הבריאות התריעו: כבר בשגרה המכון קורס, בוודאי בעת חירום  ▪  יו"ר הוועדה ח"כ משריקי: על האוצר חייב להציע תמריצים מידיים כדי לגייס רופאים-משפטיים נוספים מדי שנה, ולהציגם לוועדה בתוך שבוע
+בין המשולש עזה-ביירות-ריאד
13:12 14/11/23  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
השורה התחתונה כרגע היא שחמאס ברצועת עזה אינה זוכה למעטפת הצבאית, הלוגיסטית והמדינית שאותה קיוותה התנועה לקבל מהזירות האחרות
מבודדים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+מה שקורה בקמפוסים אינו אנטישמיות אלא אנטי-אנושיות
13:01 14/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רובין נפגשה עם משפחות חטופים וליבה נקרע - ובמקביל היא התמלאה הערצה ליושרה, האיפוק והאומץ שלהן. המפגש גם גרם לה לצאת בביקורת חריפה ביותר על הסטודנטים המפגינים בעד חמאס
הפגנה בקריאה לשחרור החטופים, ניו-יורק [צילום: אנדרס קודאצ'י, AP]
+ההתרעה באילת: הופעלה בעקבות שיגור המיירט; לא זוהתה חדירה
12:51 14/11/23  |  מירב ארד
בהמשך לדיווח הראשוני על התרעה במרחב העיר אילת, שוגר מיירט בעקבות חשד למטרה אווירית וההתרעה הופעלה בעקבות שיגור המיירט. לא זוהתה חדירה לשמי ישראל.
+סיפורו של האלוף יוסי בכר: גיבור הטבח בקיבוץ בארי ומפקד בלחימה בעזה
12:34 14/11/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק ראשון בסיפור חייו של האלוף יוסי בכר, גיבור הטבח בקיבוץ בארי ומפקד בלחימה בעזה. בחלק זה הוא מספר על צמיחה בצנחנים, בלחימה במחבלים בדרום לבנון, בעזה, ביו"ש
[צילום: דו"צ]
+פגיעה באשקלון: שניים נפצעו קל; נזק נגרם לרכוש
12:02 14/11/23  |  מירב ארד
בהמשך לאזעקות באשקלון ועוטף עזה: שתי נפילות אותרו אשקלון. דיווח על פגיעה מחוץ למבנה עם נזק לרכוש בדירות סמוכות. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי, שני גברים כבני 30 במצב קל, עם פגיעות הדף. בנוסף טופלו 2 נפגעי חרדה. צוותי הכיבוי סורקים לאיתור זירות נוספות.
+צה"ל הודיע על מותה של רב"ט נועה מרציאנו
11:44 14/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
התצפיתנית נחטפה ב-7 באוקטובר לעזה  ▪  אמש פורסם סרטון שלה ע"י חמאס, שבו היא מתארת את מצבה והיכן היא נמצאת
החיילת נועה מרציאנו ז"ל
+ראשי האוניברסיטאות הודיעו: שנת הלימודים תידחה ל-24 בדצמבר
11:18 14/11/23  |  מירב ארד
דחייה נוספת של פתיחת שנת הלימודים: בעקבות המלחמה הודיעו ראשי אוניברסיטאות המחקר כי שנת הלימודים האקדמית תשפ"ד לא תיפתח לפני 24 בדצמבר.
+בג"ץ דחה עתירה של אל-ג'זירה למתן תעודות עיתונאי
11:12 14/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הרשת טענה שלשכת העיתונות הממשלתית גוררת את רגליה במתן תעודות לחמישה עיתונאים לצורך סיקור המלחמה  ▪  גרוסקופף: לא חלף המועד למתן מענה; בית המשפט אינו סדרן העבודה של לע"מ
אולפני אל-ג'זירה, דוחה, קטאר [צילום: מאלכ חרב, AP]
+אגף ההנדסה והבינוי של משרד הביטחון החל בביצוע סקר הנדסי ביישובי עוטף עזה
10:37 14/11/23  |  יפעת גדות
על-פי הנחיית מנהלת 'תקומה' שהוקמה לשיקום ופיתוח חבל העוטף, משל"ט "אופק חדש" ואגף ההנדסה והבינוי של משרד הביטחון החלו היום (ב') בביצוע סקר הנדסי ביישובי עוטף עזה. זאת בכדי לאמוד את הנזק שנגרם לבתים פרטיים, מבני ציבור ותשתיות. סקר זה יהווה בסיס לתוכנית שיקום עבור היישובים ותושביהם.

העבודות יתבצעו בכל פעם בחמישה ישובים במקביל, באמצעות צוותים רבים, כדי להאיץ את השלמת הסקר ולאפשר כניסה לעבודות השיקום.
+נתניהו לפוקס ניוז: "אם לא ננצח עכשיו, אירופה היא הבאה בתור"
10:20 14/11/23  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין (יום ג') לרשת "פוקס ניוז" והזהיר: "אם לא ננצח עכשיו את חמאס - אירופה הבאים בתור, ואחריהם גם אתם. כל אמריקני יהיה בסכנה. אנחנו חייבים לנצח - אין תחליף לניצחון מוחלט". על הפוגה הומניטרית ברצועה, אמר: "הפסקת אש כללית תהיה רק לצורך שחרור חטופים, וגם היא תהיה זמנית. הפוגות הומניטריות זה משהו אחר".


+לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה חשודה שזוהתה בסמוך לחופי עכו
10:17 14/11/23  |  מירב ארד
לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר מטרה חשודה שזוהתה בסמוך לחופי עכו.
לא הופעלה התרעה בהתאם למדיניות.
+נהרסה דירתו של מחבל נוסף שביצע את פיגוע הירי בתחנת הדלק ליד עלי
10:15 14/11/23  |  מירב ארד
כוחות הנדסה, צה"ל ומג"ב פעלו בכפר עוריף שבחטיבת שומרון והרסו את דירתו של המחבל מהנד שחאדה מארגון הטרור חמאס, שהיה המחבל הנוסף שביצע את פיגוע הירי בתחנת הדלק ליד עלי ב-20 ביוני 2023.

במהלך הלילה כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו 20 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, שלושה מתוכם מארגון הטרור חמאס. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-1,700 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-950 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס
+החמאס - האויב הגדול ביותר של הפלשתינים
10:00 14/11/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
הטבח האכזרי וביצוע שלל מעשים אכזריים מצד אנשי החמאס בנשים, בילדים ובקשישים יהודים ביום שמחת תורה למעשה מונעים בעתיד הנראה לעין כל אפשרות לנהל דיאלוג בין שני העמים - דיאלוג לקראת פתרון של הסיכסוך העקוב מדם
אהדה לחמאס [צילום: מג'די מוחמד/AP]
+לוחמי צה"ל השתלטו על מפקדתו של איימן נופל


08:52 14/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חיילי גולני כבשו גם את מפקדת המשטרה הצבאית של חמאס  ▪  לוחמי צה"ל חשפו פיר מנהרה במסגד בלב עזה  ▪  מטוסי קרב תקפו חוליית נ"ט  ▪  כוחות חיל-האוויר תקפו ביממה האחרונה כ-200 מטרות טרור של חמאס
מפקדת איימן אופן ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
+טול כרם: חוסלה חוליית מחבלים שהשליכה מטענים
08:23 14/11/23  |  מירב ארד
כוחות צה"ל פעל הלחלה במחנה הפליטים בטול כרם. הפלשתינים מדווחים על שישה הרוגים. כטב"ם תקף חוליית מחבלים שהשליכה מטענים.
+בצל המלחמה: בצה"ל נערכים למזג אוויר סוער בגבול הצפון
08:17 14/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בוצעה עבודה מאומצת בתחומי התשתיות, סופקו אוהלים מבודדים, תאורה, מקלחות, שירותים, כיסויים לגשם, מיטות שדה, מזרנים ועוד
[צילום: דובר צה"ל]
+כביש סלאח א-דין, עדות ראייה
08:09 14/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פלשתינים המגיעים לדרום הרצועה מקבלים הגנה של צה"ל מפני נסיונות של חמאס לפגוע בהם  ▪  "זה קורע, אך זוהי מלחמה על עצם קיומנו", אומר הסמח"ט גלעד פסטרנק לעיתונאים
המסדרון ההומניטרי בכביש סלאח א-דין [צילום: פטימה שביר, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
בעיר עזה חיים שני מיליון פלשתינים והאויב הגדול ביותר לאותם שני מיליון זה החמאס. אני, כמי שיש לי ביקורת קשה על ממשלות ישראל שלא הכירו בזכותו של העם הפלשתיני להקים מדינה עצמאית לצד מדינת ישראל, רואה בארגון החמאס לא רק אויבי, כשאינו מכיר בזכותו של עמי - העם היהודי - לחיים לאומיים במדינה עצמאית. אני רואה בחמאס ארגון, שמביא את האסון לחיים הלאומיים של שני העמים ובמיוחד לעם שהוא מתיימר לייצג, העם הפלשתיני הסובל ממה שהמלחמה כופה על חייו היומיומיים - הרבה מוות והרבה הרס וחורבן.
לוחמי צוות הקרב של חטיבת בית הספר לחי"ר פשטו (יום ג', 14.11.23) על תשתית טרור הממוקמת במרחב מפעל בטון שבצפון רצועת עזה. במהלך הפשיטה השמידו הלוחמים פירי מנהרה שנמצאו בתוך המפעל ואותרו אמצעי לחימה שונים, בינהם רימונים, רובי קלצ׳ניקוב, מטענים, RPG, וציוד נוסף, זאת תוך חיסול מחבלים במספר קרבות. כוחות הנדסה שלחמו באותה הפעילות השמידו מבנה ממולכד שאותר במרחב הפשיטה. במקביל, הלוחמים השתלטו על מפקדתו של איימן נופל, מפקד חטיבת מחנות המרכז בעזה, שחוסל בתקיפות צה״ל ברצועה.
14/11/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ופיקוד הצפון השלימו את ההיערכות הלוגיסטית לקראת החורף, בצל המלחמה. במסגרת ההיערכות, נופקו בשלושת השבועות האחרונים אלפי פריטים וציוד אישי ליחידות השוהות במרחב הצפון, מראש הנקרה ועד החרמון, סדיר ומילואים כאחד, תוך מיסוד המענה הלוגיסטי בדגש על מוכנות לשהייה ממושכת של הכוחות בשטח.
14/11/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
  • דייוויד איגנציוס, מבעלי הטור הבכירים בוושינגטון פוסט, דיווח בגוף ראשון על המסדרון ההומניטרי ברצועת עזה וכך מובאים כאן עיקרי הדברים.

14/11/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
צה"ל התיר (יום ג', 14.11.23) לפרסם את שמותיהם של שני חללים שנפלו בקרבות בצפון רצועת עזה: סמ"ר רועי מרום, בן 21 מרעננה, מפקד כיתה בגדוד 906 בביסל"ח ששירת כלוחם בסיירת חרוב ורס"ר במילואים רז אבולעפיה, בן 27 מרשפון, לוחם בגדוד 6863 בחטיבה 12. עד כה נמסרו הודעות למשפחותיהם של 365 חללי צה"ל שנפלו במלחמה.
14/11/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il