|   15:07:40
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

הגדר - הגנה מטרור, לא אפרטהייד

ישראל בנתה גדר בינה לבין הרשות הפלשתינית כדי למנוע חדירת טרוריסטים ומתאבדים שהתפוצצו ברחבי ישראל ורצחו נשים, גברים וילדים חפים מפשע. ישראל זכאית להגן על אזרחיה מפני טרור כמו כל מדינה אחרת. אפשר להתווכח על תוואי הגדר, אבל לא על הגדר עצמה
15/06/2015  |   רבקה שפק ליסק   |   מאמרים   |   תגובות
גדר הפרדה. דרישה לגיטימית [צילום: פלאש 90]

מכל הגדרות שהוקמו במקומות שונים בעולם, כולל מדינות ערביות, רק הגדר הישראלית קיבלה גינוי בביה"ד בהאג ורק הגדר הישראלית מושכת לארץ אנשים מהמערב, מארגונים לזכויות אדם, המוחים, יחד עם הפלשתינים נגד הגדר הישראלית. ארגון ה- BDS הפועל מטעם הרשות הפלשתינית ובתיאום מלא עמה מסביר לשומעיו שהגדר היא סמל לאפרטהייד הקיים בישראל.

באתר "סוכנות החדשות הפלשתינית" בשפה העברית דווח על פניית הרשות הפלשתינית לאו"ם בדרישה לכפות על ישראל לפרק את הגדר. כמו-כן מתנה הרשות את חידוש השיחות לא רק בהפסקת הבנייה בהתנחלויות אלא גם בפירוק הגדר.

הדרישה לפירוק הגדר מעלה תהיה לגבי כוונותיה של הרשות. תוואי הגדר אינו מקובל על הרשות, הרואה בחלקים ממנו חריגה מגבולות הקו הירוק שבעיניה הוא הגבול הבינלאומי בין ישראל לפלשתין. אבל, עצם הקמת גדר בין ישראל לרשות צריכה הייתה להתקבל בחיוב ברשות משום שהגדר מחלקת את א"י המערבית ל-2 מדינות. ההתנגדות לעצם קיומה של הגדר מעוררת את השאלה אם פניה של הרשות באמת ובתמים לפתרון של 2 מדינות. התהייה מתחזקת לאור סירובה של הרשות להכיר בישראל כמדינת הלאום היהודי.

אבל, ההתנגדות לגדר באה לא רק מהרשות הפלשסטינית, מדינות ערב ומדינות האיסלאם. גם ארגונים העוסקים בזכויות אדם ומדינות רבות באו"ם מתנגדים לגדר. מסתבר, שמכל הגדרות שהוקמו במקומות שונים בעולם, כולל מדינות ערביות, רק הגדר הישראלית קיבלה גינוי בביה"ד בהאג ורק הגדר הישראלית מושכת לארץ אנשים מהמערב, מארגונים לזכויות אדם, המוחים, יחד עם הפלשתינים נגד הגדר הישראלית.

רשימת 11 הגדרות שהוקמו בעולם, ללא כל מחאה:

בריטניה - הקימה גדר בתקופה שארץ ישראל ( פלשתינה) הייתה תחת שלטון המנדט הבריטי. בין 1936 - 1939 התמודד השלטון הבריטי עם מרד ערבי וכנופיות של לוחמים ערביים ממדינות ערב חדרו לארץ כדי לבוא לעזרת המורדים. הגדר נועדה למנוע חדירתם לארץ.

ארה"ב - הקימה גדר, לאחרונה, לאורך חלק מהגבול בין ארה"ב למקסיקו כדי למנוע הגירה בלתי חוקית, של מקסיקנים עניים המחפשים עבודה כדי לקיים את משפחותיהם.

ספרד - שנציגה באיחוד האירופי מרבה למחות נגד הגדר, הקימה גדר כדי למנוע הגירה בלתי חוקית ממרוקו ומאזור הסהרה מוכת הרעב.

הודו - בנתה גדר לאורך 3,300 ק"מ כדי לחסום את הגבול עם יריבתה פקיסטן, כדי למנוע חדירת טרור.

קפריסין - בין החלק היווני והטורקי באי נבנתה גדר כדי למנוע חדירות הדדיות.

בוצואנה - בנתה גדר לאורך גבולה עם זימבבואה בנימוק שהגדר תמנע העברת מגיפות. אבל, למעשה, מטרת הגדר היא למנוע מפליטים הנמלטים מפני מעשי טבח וטיהור אתני.

קוריאה - בין קוריאה הצפונית לדרומית יש גדר הפרדה.

תאילנד - בנתה גדר לאורך 75 ק"מ בגבולה עם מלזיה כדי למנוע חדירת טרור ערבי ממלזיה.

אוזבקיסטן - בנתה גדר לאורך גבולה עם טג'יקיסטן

בין בוני הגדרות נמצאות גם מדינות ערביות ומוסלמיות:

סעודיה בנתה גדר אלקטרונית לאורך400 ק"מ בגבולה עם תימן כדי למנוע חדירת שבטים תימניים. בניית הגדר גזלה 7 ק"מ משטח תימן. כמו-כן בנתה סעודיה גדר הפרדה לאורך 900 ק"מ כדי ליצור חיץ בינה ובין עירק.

איחוד האמירוית במפרץ הפרסי - בנה גדר הפרדה עם עירק לאורך 215 ק"מ וכעת הולכת ונבנית גדר בין איחוד האמירויות לבין כווית ועומאן.

מרוקו בנתה גדר כדי למנוע חדירת טרור מהסהרה לתוך גבולה.

פקיסטן - בנתה בנתה גדר לאורך 2,400 ק"מ לאורך גבולה עם אפגניסטן כדי למנוע חדירת הטרור של הטאליבאן ואל-קאעידה.

כל הגדרות הללו נבנו ללא מחאה כלשהי, מקומית או בינלאומית, והמדינות הנוגעות בדבר לא הוקעו ע"י ביה"ד הבינלאומי בהאג על בניית גדר אפרטהייד.

חלק מהגדרות הללו נבנו לצורכי ביטחון, נגד טרור, בדיוק כמו הגדר הישראלית, וחלק מהגדרות נבנו כדי למנוע ממהגרים עניים או פליטי טיהור אתני מלמצוא מקלט. היכן היו ארגוני זכויות האדם כדי להגן, למשל, על פליטי ה"טיהור האתני" מזימבבואה. ומדוע האו"ם ומדינות שונות לא מחו על חדירה של 7 ק"מ לתוך גבול תימן ע"י סעודיה.

ישראל בנתה גדר בינה לבין הרשות הפלשתינית כדי למנוע חדירת טרוריסטים ומתאבדים שהתפוצצו ברחבי ישראל ורצחו נשים, גברים וילדים חפים מפשע. ישראל זכאית להגן על אזרחיה מפני טרור כמו כל מדינה אחרת. אפשר להתווכח על תוואי הגדר, אבל לא על הגדר עצמה. ואכן, ישראל חרגה בתוואי הגדר במספר מקומות מעבר לגבולה הלא- רשמי, מה שנקרא "הקו הירוק". אבל, בסופו של דבר, הגבול בין ישראל לרשות הפלשתינית יקבע בהסכם שלום בין הצדדים ואז יוזז תוואי הגדר, כפי שהכריזה ישראל לא פעם.

אבל, מכל המדינות שהקימו גדרות רק ישראל הוקעה ע"י הרשות הפלשתינית, מדינות ערב והעולם המערבי על הקמת הגדר. הגדר הפכה למטרה יומיומית להתקפות מצד פלשתינים ו"מתנדבים" מהמערב המנסים להרוס את הגדר ומתעמתים עם חיילי צה"ל. הגדר זכתה לגינוי בינלאומי וישראל אף הועמדה לדין בפני ביה"ד הבינלאומי בהאג על בניית הגדר.

ביה"ד בהאג

עצרת האו"ם, בה מסוגלות מדינות ערב והמדינות המוסלמיות להשיג רוב לכל הצעה שתועלה על ידם, קיבלה החלטה, ב-8 בדצמבר 2003, לפנות לביה"ד הבינלאומי בהאג לקבלת חוות דעת על הגדר שישראל החלה לבנות. למרות העובדה שארה"ב ו-22 מדינות בעלות משטר דמוקרטי הגישו לביה"ד בהאג חוות דעת בה נאמר שנושא הגדר הוא פוליטי ולא משפטי, העדיף ביה"ד לקבל חוות דעת מנוגדות של מדינות אחרות. ישראל החרימה את המשפט נגד הגדר מכיוון שלא הכירה בסמכותו של ביה"ד לדון בנושא, שהוא פוליטי.

ביה"ד ניהל את דיוניו תוך התעלמות מהעדרה של ישראל ומחוות הדעת של המדינות הדמוקרטיות ופסק ב-9 ביולי 2004 שהגדר, אותה הגדיר כ"חומת הפרדה", מנוגדת למשפט הבינלאומי ועל כן על ישראל לפרק את חלקי החומה שניבנו על שטחים מעבר לקו הירוק, כולל מזרח ירושלים, ואף דרש מהקהילה הבינלאומית לנקוט אמצעים כדי לממש את פסק הדין של ביה"ד. החלטה זו התקבלה ברוב של 14 בעד והשופט היהודי-אמריקני תומס בורגנטל שהצביע נגד ההחלטה.

בהחלטתו, התעלם ביה"ד לחלוטין מהסיבה העיקרית להקמת הגדר: הטרור הפלשתיני. העדר גדר הפרדה בין הרשות הפלשתינית לישראל הקלה על מעבר חופשי של מתאבדים שהתפוצצו ברחבי ישראל והביאו למותם של אזרחים חפים מפשע. הקמת הגדר- רק בחלק מהתוואי הוקמה חומה- צמצמה את מספר הקורבנות בישראל ב-98% . כמו-כן, ביה"ד קבע שהתוואי של הגדר מהווה קביעת עובדות בשטח והדבר מהווה סיפוח דה פקטו של שטחים פלשתינים. מקביעה זו משתמע שהגדר איננה בת-הזזה והיא בעצם מכשול להסכם שלום עתידי. ביה"ד התעלם לחלוטין מהודעת ישראל שהגבול בינה לבין המדינה הפלשתינית יקבע בהסכם שלום ותוואי הגדר ישונה בהתאם לפרטי ההסכם.

החלטות בג"ץ בנושא תוואי הגדר

לישראל יש מערכת משפטית בעלת יוקרה בינלאומית. תלונות נגד הגדר או התוואי שלה ניתן להביא לפני ביה"מ העליון בישראל. אבל, הרשות הפלשתינית איננה מעוניינת לפנות לביה"מ העליון בישראל שהוא בלבד מסוגל להביא לתיקונים בתוואי הגדר. ואכן, ביה"מ העליון דן בתלונות נגד הגדר של פלשתינים, תושבי הרשות הפלשתינית, ובמספר מקרים פסק שיש להזיז את תוואי הגדר, והגדר הוזז.

התעקשותה של הרשות הפלשתינית להפוך את הגדר לסוגיה בינלאומית, והתפקיד שממלא ארגון ה- BDS במאבק נגד הגדר למרות שאין כל סיכוי שגורם בינלאומי יאלץ את ישראל לפרק את הגדר, מעוררת חשש שהרשות מעוניינת אך ורק בהוקעת ישראל ובדה- לגיטימציה שלה.

לסיכום, נראה, שדמם של יהודים אדום פחות מדמם של בני עמים אחרים. מדינות אחרות רשאיות להגן על ביטחונן, אבל רק ממדינה אחת בעולם נשללת זכות זו: ממדינת היהודים ומעלילים עליה שמטרת הגדר היא אפרטהייד.

תאריך:  15/06/2015   |   עודכן:  15/06/2015
רבקה שפק ליסק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אחדים מאנשי התקשורת השמאלנים-קיצוניים החיים בישראל מתריעים השכם והערב על תופעת אי-השוויון בזכויות בין ישראלים לערבים. רק תחום אחד עדיין לא זכה לדיון ציבורי-תקשורתי ישראלי נאות: האפשרות שבני דודינו יחברו לעצמם המנון שייצג בבירור את שאיפותיהם הלאומיות האמיתיות, שהרי הם אינם מכירים ב"התקווה" כהמנונם הלאומי, בטיעון שאין הם יכולים להזדהות עם משמעות מילותיו. "אנחנו לא יהודים והתקוות שלכם אינן תקוותינו" - הם טוענים - "אנחנו לא ציונים והמדינה שאתם מייחלים להיות בה עם חופשי היא בעצם המולדת שגזלתם מאתנו".
15/06/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
יפה עשו אומני ישראל, שבכנס החרום שאורגן במחסן 2 בנמל יפו, נתנו במה לאורטל תמם להביע את כאבה על רצח דודה ולשתף בו את הקהל שגדש את הבמה.
15/06/2015  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
זהו, נחצו כל הקווים האדומים. הלהט של השמאל שהחל כאופנה שקרית, התפתח לחיידק טורף ולימים נהיה קרדום להרוס בו את מדינת היהודים - הפך למחלה ממארת וחשוכת מרפה, טירוף אותו יש לגדוע לאלתר, ללא דיחוי נוסף!!
15/06/2015  |  בעז שפירא  |   מאמרים
מכיוון שאני רואה עצמי מומחה בהסברה, אציג כאן בראשי פרקים מערך הסברתי מנצח להסברה הכושלת.
15/06/2015  |  אהרון שחר  |   מאמרים
את השיר המופיע למטה כתבתי למשוררת אלזה לסקר שילר, שדמותה סחופת היגון והטירוף שבתה את לבי ואת נשמתי. גם דמויותיהן של משוררות טראגיות אחרות אכלסו את העולם הפנימי שלי, והזדהיתי אתן מאוד. סילביה פלאת' שאושפזה לאחר ניסיון התאבדות ולאחר מכן התאבדה, דליה רביקוביץ שהתאבדה, יונה וולך שאושפזה פעמים רבות.
15/06/2015  |  אורנה רב-הון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
יין הגיבורים נמזג בטיולי טבע, בחניוני לילה, על גשרים תלויים, בתוככי הכותל המערבי, בסמטאות ובשבילי צפת העתיקה, בשערי ירושלים על רובעיה, בשביל ישראל, בפסגת הר מירון ובמרומי המצדה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il