|   15:07:40
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

על דם החינם שנשפך

זה עשרות שנים ש"אגד" השתלטה על הציבור החרדי, ועל אף שלאחר הפרטת התחבורה זהו הציבור העיקרי שאינו בועט ב"אגד", הרי שהחברה הזו מתייחסת אליו כתת ציבור. לציבור הזה - בקוויו המיוחדים לו, אפשר לשלוח את הגרועים שבנהגים, שאותם לא תעז החברה לשלוח לחיפה, לראשון לציון ולשאר אזורי הארץ הרגילים
21/02/2016  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
התאונה הקטלנית [צילום: אורי דיוויס, יוסי קלצקי/איחוד הצלה]

ביהדות החרדית החלו לחפש אשמים במה שאירע בתאונה המחרידה של קו 402. מאחר שהקרבנות היו יהודים חרדים, אזי, עולים הקולות המאשימים "בשל מי הצער הזה". יש שמאשימים את אלה שגידפו את הרב עמר, יש כאלה שבכלל חושבים שפיו של אמנון יצחק - נגד רבנים לא מעטים, הוא זה שהביא את הצער ויש שבכלל מרחיקים ומאשימים את הקרבנות שעברו על אזהרת רבי יהודה החסיד בענייני קידושין. חשבון נפש השקפתי תמיד טוב לעשות אבל רק במקרים שהגזירה נפלה על הציבור ועל עם ישראל כולו. במקרים פרטניים יש לערוך חשבון נפש אישי, אבל יש גם עוד עניין שכל יהודי צריך לעשות ולבחון כשאסון נופל על פרטים או על קבוצה פרטית. לחשבון הזה קוראים "השתדלות". הלכה חשובה ביותר היא הלכת העל של "הישמרו לנפשותיכם", שיש לה הלכות מסועפות הנגזרות מביטוי זה. מי שצריך לפשפש במעשיו "על מה באה עלינו הצרה הזו" - ביחס ל"הישמרו לנפשותיכם", הם הרבנים החרדים ובמיוחד העסקנים החרדים, שמאסון אחד לשני הם אינם עושים דבר וחצי דבר, מבחינה ציבורית, כדי למנוע את ההידרדרות הזו, שסופה תשלום יקר בחיי אדם.

זה עשרות שנים ש"אגד" השתלטה על הציבור החרדי, ועל אף שלאחר הפרטת התחבורה זהו הציבור העיקרי שאינו בועט ב"אגד", הרי שהחברה הזו מתייחסת אליו כתת ציבור. יוצא לי לנסוע לא מעט עם "אגד" בכל רחבי הארץ. הנהגים של החברה והתנהגותם כלפי רוב הציבור בישראל, הם מהטובים שיש מול שאר נהגי החברות האחרות, בתחבורה הציבורית. כתבתי "רוב הציבור הישראלי", ולא במקרה סייגתי את דברי. כן, זה נכון כלפי רוב הציבור בישראל חוץ מ...הציבור החרדי. את הציבור הזה אפשר להשפיל ולא לשמוע ביקורת מנוסעיו, תוך איומים להעיף מהאוטובוס את מבקרי הנהג.

לציבור הזה - בקוויו המיוחדים לו, אפשר לשלוח את הגרועים שבנהגים, שאותם לא תעז החברה לשלוח לחיפה, לראשון לציון ולשאר אזורי הארץ הרגילים. וחיים ביטון - לאחר תאונה ותלונות נוספות שלא הושעה, הוא משל הולם לכך. את הציבור הזה קל להשפיל, ויעיד היחס של אותו נהג בירושלים - לנוסע חרדי מול נוסע חילוני או לסתם תייר. לציבור הזה אפשר תמיד לשלוח את הגרועים שבאוטובוסים, שלא פעם נתקעים בדרך במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב הם נשרפים בחום השמש. וקו 417, לציבור החרדי מבית שמש לי"ם וחזרה, יעיד על כך. האם זו עוד גזענות אנטי חרדית, ומדוע היא מתאפשרת בקלות כזו?

הסיבה היא אומנם גזענות אבל היא גם מורכבת יותר. זוהי גזענות תלויה בדבר, וה"דבר" הם עסקני היהדות החרדית על רבניהם. כאשר "אגד" תפגע בתושב חילוני, ערבי, סלאבי וכו', הרי שהוא מיד יתלונן למעלה, למעלה ויתכן גם שהעניין יצא לתקשורת ולבתי המשפט. אף עסקן ציבורי - ובטח שלא ח"כ או אפילו שר, יצליח לטאטא מתחת לשטיח את התלונה הזו, וגם לא תהיה לו סיבה לעשות כך. גם הציבור הערבי - שמוגדר כמיעוט, אינו נשלט בכל גופו ונפשו ע"י קבוצת עסקנים הקובעת בשבילו את צרכיו היום יומיים, ובמיוחד בתחבורה היומית שלו. אבל הציבור החרדי - שרבניו הם שפנים השבויים בידי עסקנים ירודים ואינטרסנטים, מטה שכמו לסבול כציבור בענייני התחבורה שלו. את זה הבינו ב"אגד" די טוב (וכיום למדו זאת גם החברות האחרות בתחבורה הציבורית, שמשרתות את הציבור החרדי). "אגד" סוגרת "דילים" עם כמה עסקנים חרדים בערים שבהן היא עובדת עם הציבור החרדי והעסקנים הללו, תמורת ה"עינוגים" שמציעה להם "אגד", מיד מסוככים על כל נהג אלים ומאיימים על מתלוננים חרדים שיבולע להם אם יתלוננו הלאה.

הציבור החרדי בכלל הוא ציבור שאינו מרבה להתלונן וללחום על זכויותיו אלא מקבל את הרעה ומברך עלייה, וכן מדובר במשפחות ברוכות ילדים שהכלכלה המשפחתית, החינוך בבית ובחוץ והשמחות שירבו מאפילות על הכול ודוחקות ענייני תלונות ונקמה לצד. ואת זאת יודעים היטב אותם עסקנים קטנים שמשתלטים על הציבור, מנהלים במקומו את השיח והשיג עם חברות התחבורה ומשתיקים את הסוררים.

ב"אגד" יודעים היטב לרצות את אותם עסקנים כדי שהללו ידעו כי יש להם מה להפסיד אם יתנו לבודדים חרדים לפעול נגד "אגד", והעסקנים הללו הם האחרונים שילחמו למען הציבור החרדי כדי שנהגי וראשי "אגד" לא יזלזלו בו. רבים מהעסקנים הללו באים מקרב חסידות גור שפרוסה מערד, עבור בקריית גת, באשדוד, בני ברק, י"ם, חיפה ועד חצור הגלילית.

כך למשל - עבור המגננה של אותם עסקנים צעירים מגור (ולעיתים אף בחורי ישיבות מתחת לגיל 18!...) על "אגד" מחרדים עצמאיים, הרי ש"אגד" מותירה בידם את מושכות הנסיעה באוטובוס (שערורייה פלילית בפני עצמה!...) עד שהנהג הופך לסטטיסט. במצב הזה מחליט העסקן הצעיר כי כאשר האוטובוס עמוס מדי הרי שהנהג לא יעצור בתחנות האוטובוסים שחסידי גור נעדרים מהם. בחיפה למשל, הרי שנערי השוליים של גור מונעים מידי "שושן פורים" - ממי שאינו מחסידותם, לעלות לאוטובוס לי"ם עד שחבריהם לחסידות יעלו עליו.

אותם נערי גור הם אלה המפעילים טרור בקווי ה"מהדרין" של "אגד" עד כדי פגיעה בגברים המתעקשים לשבת על יד נשותיהם. ועליהם כמובן שמחפים ח"כים חרדים, שמונעים כל פרסום של הבעיה בתקשורת החרדית. פרשה אחרת היא ההקצאה המיוחדת לחסידות גור - בחגים, של אוטובוסי "אגד" שחרדי אחר אינו יכול לעלות עליהם. שום חוג חרדי איננו נהנה מפריבילגיה זו והסיבה מובנת כמובן... לא פעם גם משתנים מסלולי הקוים החרדים של "אגד" בגלל סיכום "מוקדם" בין ה"מעכרים" והפוליטיקאים החרדים להנהלת "אגד", הנענית לשינוי הזה מבלי לבחון את התועלת לציבור הנוסעים החרדים אלא נשמעת לגחמות ה"מעכרים" השונים. אז עם נאמנים חרדים כאלה, אזי, מדוע שב"אגד" ידאגו מתלונות הציבור החרדי?! בכל אופן, אם ח"כים ועסקנים פוליטיים חילוניים היו מעזים להתערב בקו תחבורה זה או אחר, ולצפצף על ציבור הצרכנים, אזי, תארו לכם מה היינו שומעים כנגדם.

אבל לא רק שהעסקונה החרדית המושחתת זוכה לגיבוי של "אגד" אלא שהתקשורת החרדית איננה כללית כמו זו החילונית אלא זו תקשורת בנוסח קוריאה הצפונית שאיתה גפני, ליצמן, פרוש, אייכלר, דרעי ושות' יכולים לסגור בשנייה "דיל" של השתקה, גם במחיר שחיתות וגם במחיר חיפוי על עבירות דמים ממש. האנשים שאחראיים על הדם הזה שנשפך הם עסקני החרדים ב"אגד" והח"כים החרדים - ובמיוחד אלה מ"יהדות התורה". אשמתם איננה בשמים אלא על הארץ: חוסר השתדלות נגד "אגד" ופגעייה, תוך מניעת ההשתדלות הזו מהחרדים שחפצים ללחום נגד מעללי "אגד" במגזר החרדי.

הפתרון האמיתי לצרכי היהדות החרדית בתחבורה הציבורית הוא לאמץ את רעיון הקמת חברה חרדית שתפעל באזורים החרדים השונים וללא תלות בעסקני השחיתות, אלא כיזמים פרטיים, כפי שלמשל "נתיב אקספרס" פועלת במגזר הערבי. כך למשל פועלים בארה"ב עשרות קוים חרדים וכך מפעילים נאמני ה"עדה החרדית" קו אוטובוס במסלול בית שמש - ירושלים וחזרה. הסיכוי לכך היה לפני כעשור - עת כיהן סגן שר חרדי במשרד התחבורה, אך מאחר שהיה זה ח"כ שמואל הלפרט מ"יהדות התורה" הרי שהוא לא ראה את האינטרס החרדי הכללי אלא את האינטרס של עצמו ושל הנהגת חסידות ווינזיץ, אליה הוא שייך, וכשנערכה ההפרטה בתחבורה הציבורית הוא פשוט סייע ל"אגד" להשתלט על הציבור החרדי. מעניין מה היה ה"סחר - מכר" בינו לבין "אגד"...

יש אומנם למצות את הדין עם הנהג חיים ביטון אבל יש גם למצות את הדין עם כל פקחי "אגד" שידעו על התאונה הקודמת של הלה (עם שמונה עשרה הפצועים!) והמשיכו להעסיקו. ואילו הציבור החרדי צריך להתעורר מלשמש עדר בהמות לשרלטנים מ"יהדות התורה" שהשתלטו עליהם.

תאריך:  21/02/2016   |   עודכן:  21/02/2016
אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על דם החינם שנשפך
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ב.ל
21/02/16 22:47
 
ישראלי כועס מאוד
21/02/16 23:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ללא המולה מיותרת, הולך ומתקדם אחד הפרויקטים השאפתניים והחשובים של ישראל - שדה התעופה הבינלאומי בתמנע.
21/02/2016  |  יובל ברנדשטטר   |   מאמרים
יותר ויותר אנשים, מכירים בכך, שהאנושות עומדת בפני בחירה מכרעת: להתפתח או למות. בשלב זה, שיעור קטן של האנושות, אשר גדל במהירות, כבר מתנסה בהתפוררות של דפוסי תודעת האגו ובעלייתו של ממד מודעות חדש: ממד תודעת הנשמה. זהו העידן החדש ביחסי איש ואישה, יחסי אדם לאדם, אדם לעולם, אדם לריבונו של עולם.
21/02/2016  |  משה חסדאי   |   מאמרים

21/02/2016  |  אביתר בן-צדף   |   מאמרים
השבוע חזינו באירוע דו-שלבי, שהמחיש היטב את כותרת הרשימה - הרמטכ"ל מגובה בשר הביטחון, הסבירו לנו, בזה אחר זה, שמצב הביטחון שלנו תקין, רמת הפיגועים באזרחים על יד מפגעי טרור ערבים "נסבלת" והדבר העיקרי אם לא היחיד שבעיניהם טעון שיפור, הוא "האצבע הישראלית הקלה על ההדק". כל אחד מהשניים, בשפתו הנמלצת, בסגנונו הפוליטי או הקדם-פוליטי המלוטש וברוח ההומנית העילאית המפעמת בו, קרא לציבור להמשיך לספוג ולשתוק.
21/02/2016  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
בתקופת טרום המדינה "ישראליק", לובש מכנסי אתא הקצרים, התמחה בצ'יזבטים שהיו סיפורי בדיה משעשעים ובלתי מזיקים. היום שבעים שנה לאחר מכן גדל הצ'יזבת והפך לישראבלוף מזיק ולעתים אף זדוני.
21/02/2016  |  יעקב שטרכר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il