אני מברך את עורכי המגזין האינטרנטי "על צד שמאל" על היוזמה בפרסום המודעה בעיתונות היומית נגד חוק ההסדרה, חוק שבא להכשיר ולקדם סיפוח. ביו החותמים ניתן למצוא אנשים מכל שדרות החברה: חתני פרס ישראל, אנשי אקדמיה, רופאים, חקלאים, משפטנים וגם טייס בדרגת אלוף משנה, אחד ממובילי המטוסים שהפציצו את הכור האטומי בעירק, אלופים בדימוס ואף ניצב במשטרה בדימוס. חתמתי על המודעה ואף צרפתי את תרומתי הכספית הצנועה למימון המודעה. אני מבקש לשתף את הקורא בניסוח, הגם שאינני שלם עם כל פרט בניסוח.
חתמתי על המודעה, כי לדעתי, ישנה חשיבות רבה בפנייה לציבור, שנועדה להבהיר לו ש"החוק הזה נוגד את הצדק הטבעי, נוגד את החוק הבינלאומי ונוגד את המוסר" יש חשיבות רבה לציין שגם "חבר הכנסת
בני בגין מכנה את החוק - חוק הגזל". אני מסכים בהחלט עם מנסחי המודעה, שמבקשים להבהיר לציבור, שמובילה אותנו "הנהגה לאומנית קיצונית וסהרורית, ששותפים לה קנאים לאומניים".
מוקשי גזענות
אחרי קביעה נכונה וצודקת, המצביעה על המסוכנות שהנהגה קיצונית וסהרורית מובילה אותנו, מצאתי עצמי חותם גם על שורה, שקשה לי לקבל את תוכנה, קשה לי לקבל את חלקו הראשון של המשפט, לפיו אותה הנהגה קנאית ודתית "תכריח אותנו בקרוב לבחור בין חיים תחת שלטון הרוב הערבי המתהווה בין הירדן והים לבין משטר דמוי אפרטהייד הנשען על שנאת זרים ודיכוי יריבים".
למרבה הצער, ידידי הטובים, שניסחו את המודעה, עלו על שרטון, שיש בו מוקשי גזענות. ריח לא נעים של גזענות עולה מעצם העמדת התושב הערבי, הנתון כיום תחת שלטון כובש, כאיום על חיינו בארץ ישראל בעטיה של מציאות דמוגרפית שעשויה או עלולה להשתנות, בה יתהווה רוב ערבי. אני שלם עם הניסוח בחלקו השני של המשפט, שהנהגה בה שותפים קנאים דתיים וקנאים לאומניים תוביל אותנו "למשטר דמוי אפרטהייד".
אינני מקבל את הניסוח בחלקו הראשון של המשפט, שמול המסוכנות באפרטהייד קיימת אותה מסוכנות בקביעה בדבר "רוב ערבי המתהווה כאן בארץ". פירושו לומר למנהיגי הציבור הערבי בארץ כמו:
איימן עודה או
אחמד טיבי אתם ידידי כל עוד אתם מיעוט.
הפלשתינים הם ילידי הארץ הזו. הם נצבעו בצבעי האדמה הזו ובצבעי נופיה. בל לנו לכתוב משפט, שאנחנו עלולים להגיע למצב ש"יכריח אותנו בקרוב לבחור בין חיים תחת שלטון הרוב הערבי...". אני מצר על כך, שבתוכנו לא קנתה לא אחיזה הקריאה של ר' בנימין, אחד מאדריכלי "תנועת המזרחי" (תנועת האם של המפד"ל ו
הבית היהודי כיום) וממקימי "ברית שלום", ששנה וחזר - "עלינו להחיות את הארץ עם יושביה ולא לקחת מאחרים", ובמקום אחר - "כי תבוא אל ארץ מולדתך...ואהבת את יושב הארץ הזו, כי אחיך הוא עצמך, ובאת להחיות את הארץ ואת יושביה עמה".
לא נס ליחה של קריאת ר' בנימין, שערביי ארץ ישראל ואנחנו היהודים ששבנו לכאן אנחנו שני עמים השותפים לאדמה הזו ויושב הארץ הזו "אחיך הוא עצמך ובשרך". כנראה, שר' בנימין היום היה מתקבל כרדיקליזם שמאלי, אותו רדיקליזם שמאלי, שלא היה מוצדק להעמידו במודעה בשורה אחת עם המסוכנות של הימין הקיצוני.