|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הלקוח תמיד צודק

תיאוריות השירות יישומים של מתן שירות ללקוח חשיבות המשפט "הלקוח תמיד צודק" בחברה עצמה אז תגיד לי, באמת אבל באמת ותמיד "הלקוח תמיד צודק?" מבוא מתוך הספר "שיפור השירות ללקוח"
09/03/2006  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  הצ'ק בדואר
  מכירה איכותית

כן, הלקוח תמיד צודק. אבל גם אם הוא לא צודק בבקשה שלו או בתלונה שלו, הרי שהוא תמיד הלקוח שלך. בפרט נכון הדבר, במצבים שבהם הוא לא קיבל את התשובה לה הוא ציפה ממך. במקרים אלו אתה צריך לוודא כי הוא עדיין ייצא מרוצה מהשירות, מהאמפתיה, ומהיחס שהוא זכה לקבל ממך כנותן השירות.

שיפור השירות ללקוח - מבוא

המוצרים של היום דומים מאוד זה לזה. המחירים שלהם זהים כמעט לחלוטין. הם מיוצרים מחומרים דומים, מורכבים באמצעות קווי ייצור זהים, מנוהלים בתפ"י על-ידי מנהלים שלמדו באותן פקולטות להנדסת תעשיה וניהול, מפוקחים על-ידי מערכות מחשב זהות ומשווקים באמצעות אותן צינורות שיווק. מה שמבדיל בין החברות הוא השירות שהן נותנות ללקוחות שלהן. כאן טמון גם הפער שבין הצלחה לבין כישלון עסקי, בין רווחיות לבין הפסד.

אם אתה מוכר מוצר מסוים, הרי שבנוסף למוצר הפיזי שאתה מעביר ללקוח, אתה עוטף אותו גם במעין "מעיל" של מילים, תבלין של יחס, קורטוב של הבנה והרבה מאוד אנושיות. לעיתים אתה מוכר ללקוחות שלך שירות, ולא מוצר, כמו במקרה של תיקון מכונות כביסה, או מוסך שמוכר את השירותים שלו. במקרים אלו שירות הוא המוצר והמעטפת ללא שינוי - מילים, התייחסות אישית, הרגשת הלקוח, הבנה ואמפטיה למצבו.

במושג הבסיסי "שיפור השירות ללקוח" מתכוונים בעיקר לחלק שבו הלקוח מרגיש את המעטפת. הוא חש שאיש השירות באמת רוצה לעזור לו. ספר זה לא בא ללמד אותך איך לייצר מוצר טוב יותר. אין אני מתיימר לדעת איך עושים זאת באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר שיש בידיך. ברם, לאחר שייצרת אותו והוא באמת מוצר מעולה - איך אתה מעביר מסר זה ללקוחות שלך על-ידי המגע האישי והאנושי של צוות המכירות והטכנאים שלך? כיצד צוות השירות הטלפוני שלך נותן ללקוחות את המענה המושלם בכל שיחה שהם עורכים?

כיצד מתחילים לבצע את הפעולה של השירות ללקוח? ראשית, בדיקה מקיפה של דפוסי ההתנהגות של הצרכנים בבואם לבצע רכישה או קניה של מוצר או שירות זה או אחר. לא תמיד הם קונים ללא מחשבה מוקדמת ולא תמיד הם קונים בצורה אמוציונאלית. פעמים רבות הם מתכננים כל צעד ומערבים בתהליך הקניה גורמים רבים, אנשים חיצוניים, שיש ביכולתם להשפיע על התוצאה הסופית של הרכישה.

לאחר בדיקה זאת, אני ממליץ לבצע החלטה ניהולית שתדגיש את החשיבות של השירות ללקוח ככלי מרכזי במהות החיים של הארגון. החל משלב קליטת כוח האדם וכלה ברמה של הדרכה והכשרה של העובדים המשרתים את לקוחות הארגון. זאת לא החלטה ניהולית קלה או אפילו לא זולה - אך היא שווה כל שקל (ולעיתים אף שניים...) של השקעה. בשלב זה חייב להיות מעורב המנהל הבכיר ביותר בארגון.

לאחר מכן מגיע שלב ההטמעה שהוא אולי הקשה ביותר. שלב שבו דיבורים הופכים למעשים, סיסמאות שהופרחו באוויר דורשות את הביצוע שלהן הלכה למעשה. ביצוע - שברוב המקרים יהיה כרוך בעלויות כספיות אותן על מנהל החברה יהיה להוציא.

עם סיום השלבים הללו - בדיקת צרכי הלקוח, החלטה ניהולית ואז שלב ההטמעה הראשונית - יש לבצע תחזוקה שנתית שוטפת להישגים אלו. כמעט כל הזמן צריך לבצע בדיקות, לוודא כי הרמה נשמרת מצד אחד ומהצד השני לבצע ניתוח מלא ומוחלט של אירועי פגיעה בשירות לקוחות או באפשרות לבצע שיפור לשירות הלכה למעשה.

גם אז, ההצלחה בשיפור השירות ללקוח היא זמנית בלבד - כי המתחרים שלך יחקו אותך לאחר חודשיים או שלושה ואז התפקיד שלך יהיה להשתפר עוד יותר ולהשיג תוצאות טובות הרבה יותר. ככל שתשקיע אתה יותר בתחום השירות ללקוח תגלה עד כמה עוד ניתן לשפר ולקדם את הנושא הזה.

אני רוצה לעדכן אותך כי התחרות בנושא השירות כל כך עזה עד כי בהחלט ייתכן שכאשר אתה קורא ספר זה, כמוך עושה גם המתחרה שלך וגם איש המכירות שלו - שניהם לומדים לתת שירות טוב יותר. מי שיהיה הראשון ליישם כמה שיותר מההיצע הרב שבספר זה - יזכה בנתח הלקוחות הגדול ביותר. הכוונה בפרקים אלו, הכוללים את נושאי השירות השונים, יחד עם התמודדות עם לקוחות קשים ותלונות של לקוחות, היא לסייע לך לעבור מצבים אלו בשלום. לסיים משברים עם לקוחות ועדיין להמשיך למכור להם. פעולות אלו ניתן לבצע לא רק ברמה התיאורטית שלהן, אלא ברמה המעשית מאוד גם למול הלקוח הזועם.

במהלך כתיבת הספר, ציינתי מספר חברות ועסקים עמם היו לי יחסי ספק לקוח. בעיקר בתור לקוח שלהם. עם חלקם המערכת הזאת הסתיימה מאוד מהר (לעיתים עוד טרם התחילה, בכלל) ועם החלק הגדול יותר, מערכת יחסים זו ממשיכה עד היום. ציינתי במהלך הספר דוגמאות שחוויתי ביחד עם משפחתי או במסגרת עבודתי, ובפעילויות שעושה כל אדם נורמלי בארץ. את הדוגמאות הטובות ציינתי עם שם הספק (ולעיתים עם שמו של נותן השירות עצמו שעשה מעל ומעבר), אבל בדוגמאות הפחות טובות של שירות גרוע במיוחד - לא אציין שם מפורש - במרבית המקרים. האם אני עושה בכך שירות טוב או שירות דוב?

המאמר פורסם באתר מיסים ועסקים.
הכותב הוא יועץ ארגוני ומנחה סדנאות.
תאריך:  09/03/2006   |   עודכן:  09/03/2006
ד"ר בועז נחמד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הימים הם ימי חודש אדר ואנו מצווים לשמוח. בעוד מספר ימים תילבשנה מאות (ואולי אלפים) מבנות-ישראל, תחפושות מהודרות של אסתר המלכה - מתוך הזדהות עם יופיה (בעיקר), מעמדה (לא פחות חשוב), חוכמתה וגבורתה (החשובים ביותר - כמצילת היהודים מהשמדה).
09/03/2006  |  טל רבינוביץ  |   מאמרים
הפילוסוף הפולני סלבוי ז'ז'יק מספר בספרו: "ברוכים הבאים למדבר של הממשי: חמש מסות על ה- 11 בספטמבר ואירועים סמוכים", על אדם אשר תר אחר מזלו בארץ אחרת, ואומר לקרוביו כי אם יכתוב את מכתביו אליהם בדיו כחול סימן שהכול נפלא, ואם יכתוב בדיו אדום סימן שהכל מזעזע. והנה, בבוקרו של יום מקבלת המשפחה מכתב בו כתוב בדיו כחול, המפרט כי הכל נהדר ומדהים עם זאת אין בנמצא דיו אדום...
09/03/2006  |  משה אבקסיס  |   מאמרים
אמיץ או טיפש? לדעתי שניהם יחד, במיקס פוליטי שנובע משיכרון כוח ומהתבטלות של ח"כים, מנכ"לים ושרים. תקופת כהונתו של עמרי שרון בכנסת, הצטיינה בשתיקות ממושכות, משחקי מחשב יד במליאה, וברישומים ביומן של תפקידים ואנשים שכדאי "לשמן", כלומר לסדר להם תפקידים כדי שיצביעו נכון - בבחינתו "שלח שיבוצם וקידומם על פני המים" - כי ברבות הימים תבוא לגבות את החוב.
09/03/2006  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
שני נאשמים בקבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, ועבירה על חוק ניירות ערך, הם שעמדו מאחורי מימון עסקת מכירת "עשות אשקלון" (לקבוצה בראשות אברום בורג). גם מבקר המדינה, וגם היועץ המשפטי לממשלה חשבו שהעסקה בלתי לגיטימית, והמליצו על ביטולה. הסיבה: כספים של חשודים בפשיעה, אסור שיולבנו באמצעות עסקים כשרים. בדצמבר 2005 הוציאה ועדת השרים לענייני הפרטה הודעה המבטלת את העסקה. כסף בלתי לגיטימי, אסור שיהווה תשתית לעסקים לגיטימיים. ככה צריך להיות.
09/03/2006  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
היא נחתה כאן כמו פיה טובה. מרפרפת, נוגעת לא נוגעת, בשרביט הקסמים שלה, שולחת חיוך חם וכובש ומבט תכול וצלול. יש לה נוכחות של כוכב. איך שהיא נכנסת לחדר אי אפשר שלא לראות אותה. ולא רק בגלל קומתה המיתמרת לכ- 180 סנטימטר, הבלונד הזוהר והמבט הכחול המאיר שלה. יש בנוכחות שלה משהו מהפנט. קרירות אלגנטית מאופקת שמשדרת חום ואהבה. שילוב קטלני.
09/03/2006  |  שוש מיימון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il