המשבר החמור במשק לא פסח גם על מקצוע עריכת הדין. משרדים רבים מצמצמים כוח אדם, לרבות עורכי דין ומינהלה. במקביל, פועלים משרדים רבים, בהם משרדי עורכי דין גדולים, להשגת לקוחות חדשים, אפילו בתעריפים נמוכים. זה דבר מקובל ולגיטימי, אך ישנם 'טריקים' בלתי לגיטימיים שמבצעים עורכי דין, שנועדו להגדיל את עבודתם עבור לקוחותיהם.
באחרונה מוצפים בתי המשפט בגל גדול של בקשות מצד עורכי דין לתיקון פרוטוקולים, החלטות ופסקי דין. הדבר בא לביטוי גם מצד עורכי דין, הנוהגים לחייב את לקוחותיהם בשכר לפי שעות עבודה.
גם בעבר היו מוגשות בקשות דומות. אלא שעתה, זרם הבקשות מסוג זה גדל והולך. ומה מקורו? מתברר, כי בשל התעסוקה הנמוכה והאבטלה הסמויה במשרדים, משרדים רבים "דופקים שעות" על-חשבון הלקוחות, במטרה לחייב את לקוחותיהם בשכר עבודה.
בדרך זו, של הגשת בקשות לבית המשפט בעניינים קטנים, שבעבר נהגו לדלג עליהם, הם מבצעים יותר עבודה עבור הלקוח. הגיעו הדברים לכדי כך, שלבית המשפט מוגשות בקשות אפילו לתיקון טעויות כתיב או טעויות הקלדה. דבר זה מעורר מורת רוח לא רק בקרב השופטים, אלא גם בקרב העוזרים וצוות המינהלה, המוצאים עצמם במצב שבו הם אנוסים להקדיש חלק מזמנם לתיקונים מסוג אלה.
תופעה זו הופכת מטרידה ומקוממת, שכן מחד היא פוגעת במערכת בתי המשפט, ומאידך היא מעמיסה על הלקוחות תשלומים נוספים.