בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
משרד האוצר התקפל השבוע מאחת היוזמות הגדולות שהוביל: הפרטת רכבת ישראל, תוך הפרדתה מרשות הנמלים והרכבות. הכניעה, כמעט ללא תנאי, נעשתה במסגרת ישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת. נציג האוצר הודיע כי חוק ההסדרים בנוסחו החדש, לא יכלול הצעאה להפריט את הרכבת. כיצד נכנע האוצר כמעט ללא תנאי? את זאת נדע בעתיד הקרוב אולי. מי שאחראי לעצירת המהלך שיזם האוצר הם כמה גורמים, הפועלים במסגרת עמותה הנקראת "הפורום למען תחבורה ציבורית". מדובר בעמותה הפועלת כמה שנים; הבכירים בה, בין היתר, הם: רחל הורם, המנהלת; יורם אסידון, מתכנן עירוני הנרי גולד, מומחה בענייני תחבורה; איליין פלטשר, עיתונאית הכותבת גם במגזין "ארץ" בענייני סביבה ותחבורה. חבורה קטנה זו היא שהצליחה לחולל השבוע מהומות ו"להדליק" את עובדי הרכבת - שפצחו בעיצומים והשביתו את תנועת הרכבות למשך כמה שעות. הנהלת הפורום פנתה לחברי ועדת הכלכלה בכנסת וביקשה להשמיע דעתה בנושא. יורם אסידון הוא שגרירה בעניין זה. בנייר עמדה שהפיצו נמסר כי "הפורום מברך על החלק בחוק ההסדרים המתייחס להפיכת רכבת ישראל לחברה ממשלתית והפרדתה מרשות הנמלים והרכבות, מתוך הבנה שיש לחזק את הרכבת ולהעניק לה מעמד עצמאי. מאידך, החלק השני והבעייתי ביותר בחוק ההסדרים הוא האפשרות הניתנת בו לראשונה, "למכור רישיונות הפעלה לקווי רכבת ליזמים פרטיים". ומה מקפיץ את חברי הפורום? שלושה עיקרים לפחות (ציטוט): 1. ועדת מכרזים מיוחדת תוכל להעניק רישיון הפעלה לקו רכבת לכל יזם פרטי. הקריטריונים המפורטים בחוק ההסדרים הם כלליים בלבד. 2. החוק מעביר את הנכסים המצויים בידי רכבת ישראל כיום לידי הממשלה, ובכך מונע מהרכבת להשתמש בהם כנכסים מניבים וכמנוף לפיתוח. בו בזמן נהנות כל החברות הממשלתיות מחופש פעולה כמעט בלתי מוגבל בשימוש בנכסיהן. 3. האחריות לדיווח על תאונות ברכבת מוטלת בלעדית על בעלי הזיכיון הפרטיים. ברור שליזם פרטי לא יהיה אינטרס לדווח על תאונה אם משמעות הדבר שלילה אפשרית של רישיון ההפעלה. הנהלת הפורום מציעה למשרד האוצר ללמוד מהניסיון הקשה לטענתם בבריטניה. שם הובילה ממשלת תאצ'ר את הפרטת הרכבות, מה שאיפשר לגורמים בלתי אחראיים להיכנס לתחום זה. "השירות התדרדר עד לשפל ונוצר מאזן אימה של עשרות הרוגים בתאונות רכבת קטלניות, בהיקף שאף מדינה מערבית לא חוותה". במאבק הזה, ידו של הפורום על העליונה. השאלה היא איזה מחיר משלם המשק על כך.
|
תאריך:
|
15/11/2002
|
|
|
עודכן:
|
15/11/2002
|
|
יואב יצחק
|
|
מערכת בתי המשפט היא אחד הגורמים החזקים בישראל. על-פיה יישק דבר, לא רק בעניינים שבין אדם לזולתו, אלא בעניינים בעלי משמעות ציבורית ופוליטית מובהקת. יחסית למערכת הפוליטית, וגם לעיתונות, זוכה המערכת בכל זאת לאמון רב. יחסית, שכן בשנים האחרונות הולך ומתערער האמון גם במערכת המשפט בישראל.
|
|
|
ח"כ נחום לנגנטל החל את יומו האחרון כחבר כנסת מוצהר, באופן החביב עליו. בשעה 9 בבוקר התייצב באולם הישיבות לישיבת וועדת החקירה הפרלמנטרית לנושא תאונות הדרכים.
|
|
|
ראיתי את "כנפיים שבורות" ולא נפלתי מהכסא. עוד סרט ישראלי ברמה מניחה את הדעת. לא יותר. לא משהו לכתוב עליו הביתה, פרט לעובדה שזהו סרט ישראלי ויש לעודד את התעשיה המקומית. אבל מכאן ועד להעניק לו 9 פרסי אקדמיה? מישהו נפל, כנראה, על הראש ובבדרך שבר כמה כנפיים. אחרת אין להבין את גשם הפסלונים שנפל בחלקו של הסרט.
|
|
|
הקדמת הבחירות טרפה את הקלפים. שר המשפטים, שביקש להתחיל את הליך מינוי השופטים מינואר-פברואר 2003, נאלץ עתה לגנוז את תוכניתו
|
|
|
סוף השנה מתקרב, רוב חברות הביטוח יחדשו עבור מבוטחיהם אוטומטית את ביטוח הרכב. לא מוכרחים להסכים, במיוחד כשבאמצעות סקר שווקים קצר, ניתן למצוא מחירים אטרקטיווים יותר. דווקא עכשיו חשוב לעשות שופינג בין החברות, לדעת מה לשאול ומה לחפש.
|
|
|
|
|
|
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
|
|
|
יוסי אחימאיר
רוצח אחד, ראש הנחש במינהרה, מתעתע במנהיג העולם החופשי בבית הלבן לאיזו רמה עלובה ירדו האוניברסיטאות בארה"ב טרור הוא לא רק פיגועים, רצחנות. טרור הוא לא פחות מזה - הפצת שקרים ותעמ...
|
|
|
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
|
|
|
יעקב אחימאיר
המשימה הנעלה ביותר שמפקידים הבוחרים בידי ראש הממשלה הוא אבטחת חייהם של אזרחים במצוקה, לאחר שנחטפו על-ידי האויב
|
|
|
משה יעלון
הטענה שלי היא כלפי ראשי המכינה, שהלכו והקצינו במהלך השנים (כמו רבים מהדתיים הלאומיים שהכרתי, גם במשפחתי) דינת ישראל לא צריכה לממן מוסדות חינוך, שאינם מחנכים לדרך ממלכתית ברוח מגי...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|