בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
אין ויכוח על הצורך ביחסי ציבור בתחום הנדל"ן ● השאלה החשובה היא איך עושים זאת נכון ובאילו אלמנטים עלינו להתחשב?
תחום הנדל"ן הוא תחום מעניין במיוחד כיוון שהוא מצביע על מגמות כלכליות של המשק. הוא מהווה מעין מדד לצמיחה ומעמיד אתגר מיוחד לתחום יחסי הציבור. מאחר ואין ויכוח על הצורך ביחסי ציבור, השאלה בתחום הנדל"ן היא איך עושים זאת נכון? ובאילו אלמנטים עלינו להתחשב? בדיוק כשם שבונים תוכנית עסקית לעסק, כך צריך לבנות תוכנית תדמיתית בתחום שתענה על מספר צרכים ותעביר את המסר בצורה נכונה ומקצועית. לענף הנדל"ן קהלי מטרה ספציפיים, פרויקטים שונים ומגוונים ובעיקר מטרות שונות ממטרות של מפעל יצרני, לדוגמא, מאחר והן ארוכות טווח ומורכבות יותר. תחום הנדל"ן נושק לאמנות. כל פרויקט אשר נולד ממוחו הקודח והיצירתי של אדריכל או יזם, מעביר מסר או נגיעה אישית של הוגה הפרויקט. והתהליך האסטרטגי של יחסי הציבור מתחבר בדיוק לזה. בנוסף, בנדל"ן לוחות הזמנים שונים, תהליך העבודה שונה לגמרי ובהתאם לכך גם האסטרטגיה התדמיתית צריכה להיבנות בהתאמה מושלמת. כדי "לתפור את החליפה האופטימאלית" עבור פרויקט, חברה או אדם מסוים בתחום יש צורך להתחיל במחקר מעמיק על יוזם הפרויקט / מקים החברה / המהנדס או האדריכל לצורך העניין. צריך להתחיל הרבה לפני שהפרויקט עלה על הנייר בכלל, כי תמיד יש סיפור שנמצא שם שהוא זה שיכול לשפוך אור על המטרות של הפרויקט וכך לעזור למצוא את אופי האסטרטגיה אשר תיבנה. יש צורך בניתוח אופי הפרויקט ובהגדרתו אותו, לדוגמא לא סתם "שכונת אלמוגים", אלא: שכונה לזוגות צעירים, כי ההגדרה של הקהל היא שעוזרת להעביר את המסר ולתקשר אותו בקרב קהלי המטרה הפוטנציאלים ברוח הפרויקט. לכל פרויקט יש את הדבר המייחד והמבדיל אותו מאחרים. יחסי ציבור נועדו להבליט ולהוציא החוצה את כל יתרונות הפרויקט בצורה מיוחדת אשר תמשוך ותעניין את קהל היעד. יחסי הציבור מגיעים לפני כולם. לפני מכירות, לפני שיווק ולפעמים גם לפני המוצר. התפקיד של יחסי הציבור הוא לספר לכולם (קהלי המטרה כמובן) על היזם, על הפרויקט, על היתרונות שלו ועוד. הם נמצאים בשלב הטרום שיווקי מאחר שהם בעצם אלו שפותחים את הדלתות. ברגע שהצרכן שמע כבר על המוצר יש עניין מסוים ואז דרכו של השיווק קלה יותר. קשה מאוד למכור לצרכן הישראלי משהו שאין עליו את חותמת ה"שמעתי על". היום אנונימיות מרתיעה בגלל ניסיונות כושלים מהעבר. יחסי ציבור טובים מספקים סוג של "תעודת ביטוח" ומייצרים את האמינות המתבקשת. המכנה המשותף להייטק, לאמנות, לעסקים, לצרכנות ולנדל"ן הוא שלכולם מטרות שיווקיות וקהלי מטרה ספציפיים, אשר מומחיות ביחסי ציבור תגיע אליהם ותעשה את כל מה שנדרש כדי לקדם אותם נכון. חשוב להדגיש את המילה נכון מאחר וכל אחד יכול לנסות ולעשות יחסי ציבור, ומדי פעם גם אולי להצליח ולהכניס כתבה, השאלה בהיבט כולל על המוצר היא האם זה נכון מבחינת מיצוב, והאם זה נכון מבחינת התדמית שהחברה או היזם רוצים לשדר. לדוגמא בתחום של קשרי מדיה: האם יהיה נכון לתת כתבה גדולה לידיעות אחרונות או שעדיף לתת למגזין G? יכול מאוד להיות שקהל היעד הוא ברובו עסקי ולכן גלובס יתאים יותר. צריך לתכנן את תהליך החשיפה ולהתאים אותו כמו כפפה למטרות התדמיתיות שהציב העסק בתחילת דרכו. מוניטין של חברה לא נולד ביום אחד ונוצר ממס' מרכיבים. בניית מוניטין חיובי לוקחת זמן כאשר מנגד הריסת מוניטין יכולה להתבצע בקלות ע"י פעולה אחת לא נכונה. מאחר ואנו חיים במדינה בה הצרכן משלם מחצית מהסכום על המוניטין, חובה להתייחס אליו בהתאם ולתכננו כראוי. כי רק מוניטין חיובי ויוקרתי מאפשר לגבות מחיר גבוה בהתאם שזו הנוסחא לרווחים.
|
תאריך:
|
20/02/2007
|
|
|
עודכן:
|
20/02/2007
|
|
יעל לוטן
|
|
המועמד למפכ"לות יעקב גנות עומד לאחרונה במתקפה ציבורית קשה ביותר, וזאת לאור הדברים הקשים שאמר עליו בית המשפט העליון בפסק הדין שזיכה אותו - ברוב דעות בלבד - מאשמת שוחד.
|
|
|
משטרת ישראל כבר מזמן אינה משטרה. אין פלא, שהמשרד הממשלתי שמפעילה נקרא "המשרד לביטחון פנים". לכאורה, שר הפנים היה צריך להיות ממונה על המשטרה, אך יצחק גרינבוים, שר הפנים הראשון, לא רצה (בשל מוצאו מרוסיה/פולין) להיות ממונה על המשטרה; ולכן, נתנו אותה לבכור שלום שטרית, הספרדי של מפא"י, ומאז נקבע מעמדה להיות סרח-עודף. המשרד לביטחון פנים (בט"פ) הפך סופית את המשטרה לסניף שולי ומגוחך באי-תפקודו של מערכת הביטחון. גישה זו הונצחה בהחלטת ממשלה, שחילקה את הסמכויות בין צה"ל לבין המשטרה - כאילו הארגונים עוסקים באותו הנושא.
|
|
|
כולם מודעים לחשיבותה של הפעילות הגופנית, ולמרות זאת, רבים מתקשים לשלב פעילות גופנית בשגרת היום יום שלהם. לעתים קרובות קושי זה נובע ממחסום פסיכולוגי להתחיל בפעילות גופנית או להתמיד בה. ביקשנו מד"ר בוריס בלומשטיין, מנהל מחלקת מדעי ההתנהגות במכון וינגייט, להציע לנו דרכים להתמודד עם מחסום פסיכולוגי זה.
|
|
|
וועדת זיילר, הוועדה הממשלתית לבדיקה, אשר רבים העבירו עליה ביקורת קשה ולא האמינו שתוכל להוציא מסקנות - הפתיעה את כולם ובעיקר את המפכ"ל קראדי וצמרת קציניו. הוועדה, בדוח מקיף אמיץ וחד, אמר וקבע בצורה ברורה, שבמחוז הדרומי של המשטרה, בתקופת קראדי, לוין, גור, סגניהם ועוזריהם, (ובמטה ע"י ניצב פרנקו) - שלטה ונוהלה המשטרה בצורה שלומיאלית, רשלנית עם אלמנטים אנושיים ומקצועיים מושחתים.
|
|
|
כל מי שטס אי פעם לחו"ל למד על קיבתו שהארוחה המוגשת במטוס איננה, על-פי רוב, חווייה קולינרית מענגת, אם לנקוט לשון-המעטה. הדברים אמורים, בעיקר, לגבי הנוסע המצוי, הטס במחלקת-תיירות של נתיבי-אוויר רגילים, ונאלץ להסתפק, בשל תנאי הטיסה ומוגבלות המקום במטוס, בארוחה מוכנה מראש על-ידי חברת-קייטרינג כלשהי, שבמטוס רק מחממים אותה לפני הגשתה, לרוב בכלי-פלסטיק מדכאי-תיאבון.
|
|
|
|