|   15:07:40
  ראובן לייב  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

טיול עם ה"ביג בן"

טיול לבירת אנגליה, ביחד עם אבא, בשיטת עשה זאת בעצמך, מזמן חוויות רבות, בעלות עניין משותף מתכונת מומלצת לטיול בן שבעה ימים בכרך האנגלי הגדול לונדון מחכה לבני הנוער
04/03/2007  |   ראובן לייב   |   מאמרים   |   תגובות
מוזיאון השעווה מאדאם טוסו

הביג בן

כאשר ביקשתי מבני המתבגר, אסף, לנקוב בשמו של אתר-תיירות מועדף בעיניו לטיול שהבטחתי לו מבעוד מועד, הוא היה נחוש בדעתו: לונדון, ביחד עם אבא. מסתבר שטיול משותף של אבות ובנים ליעד הזה - משאת-נפשם של רבים מבני גילו - הפך באחרונה פופולארי למדי, ולא בכדי: רק מעטים מאתרי התיירות בעולם עשויים להציע שפע בלתי נדלה כזה של גירויים בעלי עניין משותף לבני הנעורים ולאבותיהם, כפי שלונדון מסוגלת להציע להם.

לטיול עם אסף, ה"ביג בן" (הילד הגדול) שלי, הקצבתי שבעה ימים. נחתנו בלונדון בבוקרו של יום ראשון ומייד לאחר שהתמקמנו במלון, יצאנו לתחנת הרכבת התחתית הקרובה, כדי לרכוש כרטיס-נסיעה משולב לרכבת ולאוטובוס - שילוב נוח, יעיל וזול מאין כמוהו לניידות בכרך רחב הידיים הזה. הכרטיס שרכשנו, לשבעה ימים, נועד לאפשר לנו נסיעות בלתי מוגבלות במרכז-לונדון, שבה מרוכזים, בעצם, מרבית אתריה האטרקטיביים. מחיר הכרטיס, המלווה בצילום אישי: 3.90 ליש"ט לילד ו-13.20 ליש"ט למבוגר. שווה כל פני לעשרות הנסיעות שניצלנו, בהתחשב בכך שמחירה של נסיעה חד-פעמית מסתכם בהוצאה של 1.20 ליש"ט למבוגר ו-0.50 ליש"ט לילד.

יום ראשון: היכרות על קצה הלשון וכדורגל

את בוקרו של יום ראשון החלטנו להקדיש לסיור-היכרות עם מראותיה המרכזיים של לונדון. נקודת המוצא היתה תחנת הרכבת התחתית הראשית של העיר - ויקטוריה - שם המתין לנו אוטובוס הסיור המיתולוגי, בן הקומותיים (אגב: אוטובוס כזה עומד להגיע בקרוב גם לתל אביב וישמש לסיורים באתרים מרכזיים בעיר), כשאנו תופסים מקום בקומתו העליונה והפתוחה. במשך כשעה וחצי חלפנו על פני כ-30 מאתריו המרכזיים של כרך גדול זה - דרך יעילה מאין כמוה להכיר את לונדון, בהתרשמות ראשונית, על קצה המזלג. התעריפים לסיור: 4 ליש"ט לילד ו8 ליש"ט למבוגר.

לארוחת-צהריים בחר הבן - איך לא - את מקדונלדס שברחוב אוקספורד. בני חגג, כרגיל, עם ההמבורגר, הצ'יפס, הקולה והגלידה - ה"מניו" המיוחד לבני הנעורים, שתעריפו מסתכם ב-2.80 ליש"ט.

על קיבה מלאה, כשהשעה כבר שלוש, עוד נכונה לנו הקצפת שעל העוגה: לונדון של יום ראשון אחרי-הצהריים - להזכיר למי ששכח - היא קודם כל, וכמעט אך ורק, כדורגל. וכך, עם הבן, חובב העגול-העגול הזה, החשנו את פעמינו היישר לקודש הקודשים - אצטדיון ומבלי, בעל המוניטין העולמי, שבו היתה אמורה להערך בשעה חמש תחרות בין שתי קבוצות-צמרת בליגה האנגלית. חובב-כדורגל מושבע לא יוותר על חווייה מרתקת כזו בעד שום הון שבעולם, גם כשמחירו של כרטיס הכניסה למשחק מגיע ל-26 ליש"ט.

אבל, גם למי שאינו חובב-כדורגל לשמו, נכונה חווייה יוצאת-דופן ןחבל שיחמיץ את האווירה החגיגית המתלווה למשחק כזה. התנסות בפני עצמה היא לחזות בהתלהבות הסוחפת של הצופים (100 אלף במניין!), שרבים מהם מפגינים הזדהות מלאה עם אליליהם, כשהם לבושים בבגדי הקבוצות המתחרות על המגרש, מצויידים בדגלים ובצעיפים ושואגים קריאות-עידוד קצובות, מחרישות אוזניים, המרעידות את אמות הספים של האצטדיון. עבור אסף היתה זו, כעדותו - חוויית-חייו.

אותה שעה נערכו במגרשי-כדורגל אחרים בלונדון, כמו בכל יום ראשון אחרי-הצהריים, המשחקים המסורתיים הרגילים במסגרת הגביע האנגלי ובעצם כל משחק כזה הוא כדורגל במיטבו השווה צפייה ושנער מן השורה לא ירצה להחמיץ. תעריפי הכרטיסים למשחקים נעים בין 6 ל-26 ליש"ט לכרטיס - תלוי ביוקרת הקבוצות המתחרות.

את ערבו של היום הראשון קינחנו בצפייה במחזמר פופולארי לבני הנעורים על בימת תיאטרון "דומיניון" שברחוב טוטנהאם, המזמן הנאה לכל הגילים. תעריפי הכרטיסים נעים בין 7.50 ל-25 ליש"ט - בסך-הכל קשת המחירים של שאר המחזמרים המועלים בלונדון.

יום שני: שעווה ורוק

למחרת שינינו כיוון והחלטנו להקדיש את הבוקר לביקור במוזיאון השעווה המפורסם של מאדאם טוסו, שברחוב בייקר, לא הרחק מפארק ריג'נט. כאן בהו בנו דמויות השעווה של אישים מפורסמים מתחומים שונים וביניהם, כמובן, הלהיטים האחרונים שהתווספו לא מכבר לאוסף הדיוקנאות, כמו דמותו - איך לא - של סאדאם חוסיין. דמי הכניסה: 4.95 ליש"ט לילד ו-7.95 ליש"ט למבוגר.

את ארוחת הצהריים אכלנו היום ב"טי.ג'י.אי. פריידיי", מסעדה בכיכר פיקדילי - רובע השעשועים השוקק של לונדון. המסעדה, שנתחבבה במיוחד על בני הנוער, משתייכת לרשת-מסעדות פופולאריות ברחבי ארצות-הברית ויש בה גם אווירת טיפש-עשרה אופיינית: מוסיקת-רקע של להיטי-פופ ומלצרים בלבוש זרוק וצעקני, עם דגש על הרבה "נוצצים", והעיקר: אפשר להשיג בה את כל הג'אנק-פוד שאפשר להעלות על הדעת בתעריפים עממיים, אך בהגשה מכובדת. מחירה של ארוחה בשרית משביעה, כמו זו שאכלנו: 6 ליש"ט.

את הערב בילינו בצפייה במופע "קרקס הרוק" באולם "פאוויליון" שבכיכר פיקדילי - מופע הנמשך 20 דקות והנחשב לאחד הלהיטים הגדולים ביותר בקרב בני התשחורת. המופע משלב את כישורי מאדאם טוסו ואומנותה, בצירוף טכנולוגיות העתיד, ומספר את תולדות מוסיקת הרוק והפופ משנות ה-50 של המאה הקודמת ועד ימינו. מוצגות בו בובות-שעווה נעות ומדברות של כוכבי הרוק, כמו אלוויס פרסליי הנצחי ובילי הולידיי, המופיעים על בימה מסתובבת. חווייה מרתקת מאין כמותה לבני הנעורים, שגם המבוגרים, שאינם חובבי רוק בהכרח, ימצאו בה עניין בפעלולים הרבים המתלווים למופע. התעריפים: 4.95 ליש"ט לילד ו-8.95 ליש"ט למבוגר.

יום שלישי: גן חיות ושייט ציורי

בוקר יום שלישי הוקדש לביקור בגן החיות שבפארק ריג'נט - אחד מגני החיות הגדולים והמפורסמים ביותר בעולם, המאכלס כעשרת-אלפים חיות בין כתליו. בגן החיות הזה ימצאו עניין גם בני הנעורים, עבורם יש אתרי-לימוד רבים על הסטוריה של בעלי החיים, על ניסיונות לדו-קיום בין חיות אויבות ויש גם מופעי-עימות מרתקים עם בעלי-חיים והכרה עימם. דמי הכניסה: 4.50 ליש"ט לילד, ו-6.50 ליש"ט למבוגר.

מכאן שמנו את פעמינו למגדל-לונדון שברובע הטאואר היל, כדי לחזות במסכת ההסטורית של המגדל, המתבצעת תוך כדי נסיעה בחשיכה בקרונות אוטומטיים - אטרקציה מיוחדת מסוגה בלונדון. חולפים בדרך חשוכה על פני חזיון של תמונות חיות, המאיירות את 2000 שנות לונדון, ומלוות בהסבר קולי בחמש שפות. התעריפים: 2.95 ליש"ט לילד, ו-4.50 ליש"ט למבוגר.

יציאה חזרה לאור היום לוותה בשייט-תעלות בתעלת ריג'נט שעל התמזה. אתה שט בסירה, בעלת גוף צר מאוד ומקושטת בצבעים עליזים, בקטעים הציוריים ביותר של הנהר. השייט, בן השעה ומחצה, הוא שריד מרשת-תחבורה עניפה מן הימים שלפני מסילת הברזל. עתה משמשת התעלה רק לשיוטי-נופש ולצפייה בחיות-בר בלב לונדון. תעריפי השייט: 2.50 ליש"ט לילד ו-3.50 ליש"ט למבוגר.

יום רביעי: מוזיאון התחבורה ולונה פארק

מוזיאון מעניין המזמן התנסות חיה במקום ואחד האטרקטיביים ביותר לבני הנעורים הוא מוזיאון התחבורה שבקובנט גארדן ולשם שמנו פעמינו ביום רביעי. במוזיאון יפהפה זה (דמי-כניסה: 2.50 ליש"ט לילד ו-4.50 ליש"ט למבוגר), ששופץ באחרונה, ניתן לצפות ברכבים הסטוריים - אוטובוסים, חשמליות ורכבות, המשקפים 200 שנות התפתחות רשת התחבורה של לונדון. אסף אהב במיוחד את המוצגים המאפשרים התנסות אמיתית. כך, למשל, הוא ישב, לרגע אחד בלתי נשכח, על כסא הנהג באוטובוס הלונדוני המפורסם, בן הקומותיים, בגילגולו הראשוני, ולאחר מכן חבש את כסאו של נהג קטר הרכבת התחתית של ה"סירקל ליין" - אחד מקווי הרכבת המרכזיים של לונדון.

לאחר שעה שהקצבנו לביקור במוזיאון, סעדנו הפעם באחת ממסעדות רשת "גרפונקל", הפזורות בכל רחבי לונדון, ושבהן מצוי, בין היתר, באר של 30 סוגי סלטים, בנוסח "אכול כפי יכולתך", בתעריף של 4.75 ליש"ט לנפש.

אחרי הצהריים הגענו אל המרכז הלונדוני להעתקת ריקועי נחושת שבכיכר טרפלגר - הזדמנות טובה לתעסוקה יצירתית לילדים ולמבוגרים. המרכז שוכן באולמה של כנסיית סיינט ג'יימס ומצוי בו אוסף של 90 שעתוקי-נחושת, שמהם ניתן להרכיב תעתיקי נחושת בשיטת "עשה זאת בעצמך". למשתתפים מוצע חומר-הדרכה לביצוע המשימה כשברקע מושמעת, תוך כדי פעילות, מוזיקה מימי הביניים להשלמת החווייה. התעריף המינימלי הוא 95 סנט, אולם הוא עולה ככל שיגדל התבליט שתחליטו ליצור.

את הערב בילינו, לבקשתו של אסף, בלונה פארק הפתוח שבכיכר פיקדילי. ניצלנו היטב את כל עשרות המיתקנים האטרקטיביים שעמדו לרשותנו במחיר כרטיס הכניסה, המאפשר שימוש בכל המיתקנים והלב רחב מפחד. המחיר: 10 ליש"ט לילד ו-15 למבוגר.

יום חמישי: מוזיאונים, רבותי, מוזיאונים

יום חמישי הפך ליום של מוזיאונים. בילינו במוזיאון ידיעת הטבע שברובע דרום-קנזינגטון, המכיל בחמש מחלקותיו לא פחות מ-40 מיליון(!) זנים שונים מעולם החי והצומח! תצוגת היונקים המפוחלצים, בגדלים שונים - מעניינת במיוחד: בין היתר - פיל שגובהו מעל שלושה מטרים! באחד האולמות שבמוזיאון ניתן לראות המחשות של תורת האבולוציה, השנויה במחלוקת עד ימינו אנו.

בצמוד למוזיאון הטבע מצוי מוזיאון מרשים לא פחות: מוזיאון המדע. כאן אפשר לחזות בתערוכות הממצות את תולדות המדע והתעשיה והתפתחותם -ממכוניות, רכבות ומטוסים ישנים ועד לחקר החלל והתפתחות המחשבים, כששחקנים-מתרגמים ממחישים את ההסטוריה שלהם. את עינינו צדה החללית "אפולו 10" - החללית האמיתית שנחתה על הירח, כשרק דמויות האסטרונאוטים שבה אינן אמיתיות ועשויות משעווה. אטרקטיבית לא פחות היא צוללת המחקר הננסית, הנמצאת באותו אולם, והמסוגלת לנוע באופן עצמאי, כשבחזיתה מורכב ציוד המיועד לקידוח ימי. תעריפי הכניסה לכל אחד משני המוזיאונים: 2.50 ליש"ט לילד ו-4.50 ליש"ט למבוגר.

מסעדת ה"פלנט הוליווד", שבכיכר פיקדילי - אחת המסעדות האיניות ביותר בארצות-הברית - נבחרה לצהריים. לחובבי הג'אנק-פוד: 5 ליש"ט לארוחה בשרית קלה.

אין כמו ערב במרכז טרוקדרו שבכיכר פיקדילי - מרכז שוקק-חיים לבני נוער, עד לשעות הקטנות. יש בו שפע עצום של חנויות: למן חנויות מיוחדות לביגוד לנוער, שהוא המלה האחרונה, דרך חנויות לאביזרי מחשוב, ועד לחנויות לדברי מתיקה ובהן אחת המתמחה אך ורק במכירת סוכריות. יש בה, בחנות הזו, לא פחות מאלף סוגים שונים של סוכריות בשלל צורות וצבעים.

אבל, האטרקציה המרכזית ממוקמת, למעשה, בקומה השלישית והעליונה של המרכז: עולם השיאים של גינס. מאות דגמים, בגודל טבעי, וטכניקות אורקוליות, ממחישים את ספר השיאים המפורסם. כך, למשל, אפשר לחזות באיש הזקן ביותר בעולם, שהגיע לגיל 147; באיש השמן ביותר בעולם, שמשקלו 835 ק"ג; באיש הגבוה ביותר - 2.72 מטר; ובאשה הנמוכה ביותר - 53 ס"מ. תעריפי הכניסה לילד: 3.75 ליש"ט ו-5.75 למבוגר.

יום שישי: יום קרבי ואוכל מבית אמא

יום שישי ולפני אחרון היה יום בסגנון קרבי. בבוקר צעדנו אל מוזיאון חיל האוויר המלכותי שברובע האנדון. המוזיאון הזה סוקר את תולדות הטייס המרתקים בתצוגה מרהיבה של יותר מ-65 כלי-טייס - למן הסווית' טיגר והספיטפאייר האגדתיים ועד הוולקאן והלנקסטר העצומים. מדמה (סימולטור) מאפשר לבני הנוער המבקרים במוזיאון להתנסות בטיסה בטורנידו - החדיש שבמטוסי הקרב של חיל האוויר המלכותי. חווייה בלתי נשכחת לאסף ולמבקרים אחרים בני-גילו. תעריפי הכניסה: 3.50 ליש"ט לילד ו-5.50 למבוגר.

נטשנו את הג'אנק-פוד והפעם לטובת המסעדה היהודית המפורסמת "בלום", שברובע גולדסגרין הקרוב. מסעדה לא זולה, אבל מעולה, המזכירה את מאכלי אמא. מחיר ה"מניו", בן שלוש המנות: 12.50 ליש"ט.

על בטן מלאה עלינו על ספינת המלחמה בלפאסט, שעל נהר התמזה. זוהי אוניית המלחמה הגדולה ביותר ששרדה באירופה ממלחמת העולם השניה. פעם היתה זו הצלבנית הגדולה בחיל הים המלכותי ועתה היא מוזיאון צף. הספינה מורכבת כעיר ננסית וכל שבעת סיפוניה פתוחים לקהל המבקרים - מגשר הקברניט ועד לדוד החמים הענק וחדר המנועים. דמי הכניסה: 3 ליש"ט לילד ו-4.50 למבוגר.

יום שבת: ונסיים ב...קניות!

יום השבת - יומנו האחרון לטיול-הוקדש כולו למסע-רכש לאסף. לצורך כך יצאנו ל"ברנט-קרוס" - הקניון הגדול ביותר של צפון-לונדון, שבו מרוכזות, תחת קורת-גג אחת, כל חנויותיה המרכזיות של הבירה הבריטית: למן "מרקס אנד ספנסר", "סי.אנד.איי." ו"סלפרידג'ס", דרך "ג'ון לואיס" ו"דבנהאם", ועד ל"גאפ" ול"בנטון". את חליפת הספורט (חולצה ומכנסיים) רכשנו ב"אולימפוס" תמורת 65 ליש"ט; את הנעליים אצל "באלי" ב-40 ליש"ט, את מכנסי הג'ינס ב"גאפ" ב-26 ליש"ט ואת משחק המחשב ב"אלקטרוניקס", תמורת 30 ליש"ט.

בתום מסע הקניות נכנסנו לשוק פורטובלו הציורי ושוקק החיים, המאופיין באווירה קוסמופוליטית. השוק פתוח מדי יום, אבל יום המסחר המרכזי הוא שבת. בשוק הססגוני והתוסס הזה אפשר, עדיין, למצוא חפצי-עתיקות, חפצי-אמנות וביגוד, במחירי מציאה. רכשנו כאן עבור הבן מעיל-עור אופנתי ב-50 ליש"ט, חגורה מסוגננת ב-7 ליש"ט וגרביים (12 זוגות) ב-5 ליש"ט.

ארוחת-צהריים היתה הפעם "חפיף", ברחוב, בדוכן הנייד של "מיסטר טייסטי", שבעליו הוא בחור שחור וחביב מהאיים הקאריביים, שהתמחה בהכנת בצקים ממולאים למיניהם ושטעמם אינו עשוי לבייש שום מסעדת-יוקרה. המחיר לבצק ממולא בנתחי-עוף וירקות - 1 ליש"ט. ארוחה דשנה ומשביעה.

וכך, ליד דוכנו של מיסטר טייסטי, בשוק של פורטובלו, נפרדנו לשלום מלונדון, וחזרנו, אני וה"ביג בן", הביתה.

הכותב הוא עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  04/03/2007   |   עודכן:  04/03/2007
ראובן לייב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טיול עם ה"ביג בן"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קלמן1
4/03/07 22:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שבעה ניסיונות קדמו להצעת גנות למפכ"לות, אבל הכל סרבו. מודעה דמיונית בעתון זה מחפשת "אנשים בעלי ראש גדול לתפקידים בכירים.. עם רצון לתרום לחברה.. עבר נקי" - ואין! כלומר יש, אך הם אינם רוצים לשרת את המדינה. והאלוף שטרן מתלונן שבשכבות שהמדינה הכי היטיבה עימהן, שהיא בעצם "שלהם", ההשתמטות גדולה. את השורות ממלאים "ישראל השנייה", מתנחלים וקיבוצניקים. ועוזי לנדאו ודני נווה מואסים אפילו בכיסא הנחשק בכנסת.
04/03/2007  |  אליקים העצני  |   מאמרים
דוד כהן החזיק שנים רבות חנות לממכר חומוס ברחוב טשרניחובסקי בתל אביב. לימים, החליט כהן להפוך את החומוסיה לחנות לדברי מתיקה. הוא סגר את החומוסיה, שיפץ משך שבועיים את החנות והתאים אותה למתוקיה.
04/03/2007  |  עו"ד חיים קליר  |   מאמרים
יש לנו משמר אזרחי מפואר המתוקצב בהון עתק כדי למנוע גניבת תרנגולות מהלול ולהרתיע את כל אלה המבקשים לגנוב רכב שלא באמצעות הפשע המאורגן בתחום זה. האם לא הגיע הזמן להקצות לכל העמותות והעיתונאים הלוחמים בשחיתות תקציב עצמאי מקופת המדינה?
04/03/2007  |  אריק באך  |   מאמרים
פרשת ח"כ אסתר טרטמן, שבעיתונות הרוסית זכתה לכינוי "מגילת אסתיקה" של השנה, מן הסתם תהדהד עוד זמן רב בפוליטיקה הישראלית.
"מי שהמטרה מותרת לו, מותרים לו גם האמצעים".
04/03/2007  |  ד"ר צלו רוזנברג  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
ישראל נמנעת מהכרה ברצח העם הארמני, למרות ששליש מבני הארמנים נרצחו    האירוע האסוני שפקד את העם הארמני במלחמת העולם הראשונה לא יוזכר בנוכחות נציג רשמי של ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il