|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

מגלומנים מקומם ידוע

ללא כל ספק התערער האיזון העדין שהיה קיים מאז קום המדינה בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת והמבצעת. מערכת משפט האוכפת עצמה על שאר הרשויות מערערת בצורה חריפה את תקינות המערכת הדמוקרטית ממש כפי שמערכת משפט נחותה מהשתים תביא לאותה תוצאה
03/08/2007  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   תגובות

ללא כל ספק התערער האיזון העדין שהיה קיים מאז קום המדינה בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת והמבצעת. מערכת משפט האוכפת עצמה על שאר הרשויות מערערת בצורה חריפה את תקינות המערכת הדמוקרטית ממש כפי שמערכת משפט נחותה מהשתים תביא לאותה תוצאה.

מאז 1995, השנה בה ניבחר אהרן ברק לנשיאות בית המשפט העליון קרה דבר בישראל. בהדרגתיות אך בעיקביות כפה עצמו בית המשפט העליון בניצוחו המובהק של אהרן ברק, במשולב עם "המהפכה החוקתית" שלו אשר אינה מגובה בהיתר חוקתי, על שאר הרשויות ובכך גרם לעירעור חריף באיזון החיוני בינהם. למעשה, הפקיע בית המשפט העליון את הדמוקרטיה הישראלית וניכסה אך לעצמו, מעשה אשר לא יעשה במדינה מתוקנת והשקול לתפיסת השלטון בכוח ע"י חונטה צבאית. בנוסף ברור הוא כי בית המשפט בנכסו את הדמוקרטיה לעצמו עשה זאת על-מנת לשמר את תפישת העולם ההומוגנית, שמאלנית-קיצונית אשר רווחת במסדרונותיו ובכך הפקיע וממשיך להפקיע באמצעות ממשיכתו – דורית ביניש - את זכויותיהם של מחצית מהעם למשפט צודק ובלתי מוטה.

ישאל הקורא ובצדק: "מי שמך". ובכן ראשית נביא דברים בשם אומרם ולאחר מכן נמשיך דיוננו (הציטוטים המובאים הם מתגובתו של מר שמואל קופר בהארץ מ-1 באוגוסט 2007).

ראשית, ואיך לא, דברי אהרן ברק. כותב זה בסיפרו "על השקפת עולם" עמ' 477, 485: "בעיני מלוא כל הארץ משפט. כל התנהגות אנושית היא נשוא לנורמה משפטית. גם כאשר סוג פעילות מסויים- כגון יחסי חברות או מחשבות סובייקטיביות- נשלט ע"י האוטונומיה של הרצון הפרטי, אוטונומיה זו קיימת, משום שהיא מוכרת ע"י בית המשפט... בכל מקום שיש בו בני אדם חיים, שם יש משפט. אין תחומי חיים שהינם מחוץ למשפט".

אתה הבנת זאת ברוך? זהו האדם בידיו מופקדת היתה המערכת המשפטית. זהו המגלומן שישב בכס נשיאות בית המשפט העליון. אדם זה טוען לבעלות על מחשבותינו הסובייקטיביות כך שאנו מורשים לחשיבה עצמאית רק בחסדו של בית המשפט. האם זו אינה גישת משטרת המחשבה מהסוג הנחות האורווליני? בידוע הוא כי אהרן ברק לא הסתפק בכתיבה תמה, הוא הפעיל משנתו הדיקטטורית המשפטית השכם והערב, ובנוסף כרכה במשנתו השמאלנית קיצונית תוך מניעת האיזון הרעיוני המתבקש בין חבר שופטי העליון ובהשליטו שם אחידות רעיונית ומשפטית מסוכנת מאין כמוה לקיומו של עם ישראל בארצו.

נמשיך. הנה דבריו של מר משה לנדוי, שופט בית המשפט העליון בראיון לארי שביט מתאריך 5 בספטמבר 2000: "הנשיא ברק מוביל לדעתי את בית המשפט העליון ואת הרשות השופטת בדרך לא דרך". עוד ציטוט, "אני חושב שהנשיא אהרן ברק לא השלים ולא משלים עם המקום הראוי שצריך להיות לבית המשפט לבין רשויות המשטר שלנו". ועוד ציטוט: "לא להשליט את המשפט, אלא להשליט ערכים מוסריים מסויימים כפי שהם ניראים לו וזו כעין דיקטטורה משפטית שאינה ניראית לי כלל". ועוד אחד: "כן כוח שילטוני, ...והדבר הזה מסוכן הן למדינה והן לבית המשפט".
מדוע דבריו אלו של מר משה לנדוי לא זיעזעו את אמות הסיפים בבית מחוקקינו? התשובה ברורה ונחרצת, היו אלו ימי שלטונו הבלתי מעורער של בית המשפט העליון בראשות אהרן ברק על מדינת ישראל. כל מי שחשב אחרת מברק וניסה לבטא מחשבותיו היה וודאי כי יתפר לו תיק סחטני-מפוברק מבית מדרשו של המגלומן שבראש, אשר יפעיל את עושי דברו הנאמנים אך לו מהפרקליטות, והלה יושלך אחר כבוד למדבר הפוליטי או לבית הכלא, באין חזרה.

ניכר הוא כי בן דמותו של אהרן ברק היה במחשבתו של מר ג'ורג' אורוול כאשר כתב את "1984" שלו. חלקם של נבחרינו, אוי לבושה, חשו בנוח עם פסיקותיו של זה המגלומן, סך הכל הוא ביטא את רחשי ליבם נוטי השמאל ההזוי וכך, מדוע יתנגדו? נהיר הוא כי אותם פוליטיקאים מהשמאל השפוי ביננו לא חשו בנוח, בלשון המעטה, מהשתוללותו השילטונית-פוליטית של ברק אך כמובן שחששו לבטא זאת מאותן הסיבות דלעיל.

חשוב ונחוץ הוא כי דעות שונות יבוטאו ע"י פרטים ומפלגות פוליטיות, זו נשמת אפה של הדמוקרטיה, אך כאן המקרה שונה. שופט כדוגמת ברק, אשר נתמנה לשיפוט על כל(!) עם ישראל, חייב היה לסנן את דעותיו הפוליטיות ולשפוט משפט צדק ולא כזה המתבסס על האמת היחסית שלו. ברק חטא בכך שלא רק שלא סינן את נטיותיו ושפט לפיהן, אלא פעל ללא לאות להביא את תעתיקי-דמותו לתוך בית המשפט העליון, כאשר ברור הוא כי היה מודע היטב למעלליו ובכך יצר דה-פקטו ניגוד עניינים משפטי אשר היה אמור לפסלו מלשבת על כס המשפט. זה אותו ברק אשר חיצרץ בראש חוצות את "עיקרון המדתיות" ואכן זהו עיקרון חשוב מעין כמוהו בשפיטה, אך הוא עצמו דרסו ברגל גסה בכך שיצר הומוגניות משפטית הנוטה לכיוון פוליטי מונוליטי מסויים, משאך עיקרון זה נגע בו ובדעותיו האישיות. שוב, סיבה טובה לכך שברק אמור היה להיפסל לשפיטה. בכך שהמשיך וישב על כס המשפט ולא פנה לפוליטיקה כפי המתבקש ממעשיו, החטיא וזיהם הוא את מערכת השפיטה העליונה אשר היתדרדרה בזמנו לתהומות האי-אמון הציבורי מאז ועד היום.

נמשיך? ריצ'רד פוזנר, פרופסור למשפט באונ' שיקגו, שופט בית הדין לעירעורים בארצות הברית, נחשב לאחד מגדולי המשפטנים בארה"ב, פרסם לאחרונה מאמר הנוגע ישירות לאהרן ברק ומעלליו במגזין היוקרתי "ניו-רפאבליק". הנה מספר ציטוטים: "הדמוקרטיה בישראל התערערה, בית המשפט תפס את השילטון, משתמש בחוקי הכנסת כטיוטא". בתגובה על מאמרו של רוברט בורק, שופט אחר מבית המשפט העליון של ארה"ב, שכתב כי ברק "מחזיק בשיא העולם ביוהרה משפטית", הגיב מר פוזנר "יש לי חילוקי דעות עם רוברט בורק אבל (באמירתו זו על ברק) הוא התקרב מאד לאמת". מוסיף מר פוזנר: "ברק יצר עוצמה משפטית שגם השופטים האגרסיביים ביותר שלנו לא חלמו עליה", "אפשר בקלות להגדיר זאת כתפיסת שילטון בכוח ניצולה ע"י ברק". אך בזאת לא די, מר פוזנר משווה את ברק ל"נפולאון שלקח את הכתר מידו של האפיפיור והניחו על ראשו".

הנה כך רואים עילויי משפט מארה"ב אשר מחזיקה במסורת משפטית וחוקתית העולה מונים רבים על זו שלנו את הנעשה אצלנו, ואכן הם אינם עושים לברק ולבית המשפט העליון הישראלי הנחות. שוב נשאלת השאלה המתבקשת, מדוע את שרואים אחרים אנו איננו רואים (עם כבוד השופט (בדימ.) משה לנדוי הסליחה, כמובן) ובאים מודעים אנו לנעשה, מדוע איננו עושים דבר בנידון?

יובהר כאן, כי אין לנו חילוקי דעות בנוגע לכישוריו המשפטיים של אהרן ברק. רבים וטובים טורחים לציין את מומחיותו המשפטית. אך מכאן ועד תפישת השלטון בפוטש אנטי-דמוקרטי, מגלומני וכוחני כפי אשר נעשה ע"י ברק המרחק רב. כאן במאמר זה אנו דנים במושג החביב יותר על מערכת השפיטה והוא "היסוד הנפשי" של ברק ולא כישוריו המשפטיים. למען ההגינות עלינו להוסיף ולציין עם זאת כי חוסר תיפקודה של כנסת ישראל בנושאים שילטוניים מגוונים יצר ואקום שילטוני אשר ברק קפץ לתוכו בנפש חפצה. העובדה כי הכנסת אשר לקתה באימפוטנטיות מתמשכת זו, אינה מצדיקה כמובן את מעשי ברק למרות שמקלה עליהם במעט.
בשנת 2006 אמור היה ליפול שוב דבר בישראל, אהרן ברק פרש מכס הנשיא ונעלם מחיינו המשפטיים וטוב שכך. אמורים ההינו לתקן את החורבן המשפטי שהישאיר זה אחריו ולא כך הווה. מחליפתו של ברק, דורית ביניש אמורה היתה להיות מצויידת ביושר אישי וממלכתי ולהודות בטעויות העבר. זה לא קרה. לעומת זאת נצמדה הנשיאה החדשה ל"תיקונים" המבהילים של קודמה כבקרנות המזבח. יובהר כאן כי ברור לכל שדורית ביניש לא יזמה ולא יצרה את "ההפיכה החוקתית", היא ירשה אותה מאהרן ברק. בעייתנו עם דורית ביניש, כפי בעייתנו עם אהרן ברק, היא כי הינה מנסה לנכס את שאינו שייך לה ולמוסד בראשו היא עומדת, דהיינו את הדמוקרטיה הישראלית והשליטה בה, ללא זכות מוסרית וחוקתית.

ניכר הוא כי טיעוני ביניש להגנה על שלטון החוק בתוקפה את פרופ' פרידמן הינם מתחסדים ופופוליסטים, ביניש מגינה אך על שלטונה על מערכות החוק והדמוקרטיה הישראלית ואין בלתו.

זה היושב בראש הממשלה, נו, זה ש"עובד אצלנו", המסובך בחשדות לפלילים ובריא הוא כי עקב כך עניינו יגיע בצורה זו או אחרת לשולחן דיוני הבג"צ, החליט לעשות מעשה ולמנות מתנגד ידוע ל"מהפכה החוקתית" של ברק, את הפרופסור פרידמן כשר המשפטים וכמחליפו של רמון "המנשק", בקוותו כי יוכל לזעזע את אמון הציבור בבית המשפט העליון במדה כזו אשר תאפשר לו לבצע סיכול ממוקד בסמכות בבית המשפט לשופטו, ובכך לצאת נקי מתביעות עתידיות שם.

כפי שקרה עם ועדת וינוגרד אשר מונתה ע"י האולמרט על-מנת לחלצו מאשמת הכישלון במלחמת לבנון השניה אך פעלה (כמצופה) בצורה מצפונית, חסרת פניות ובכך הפכה את הקערה על תקוותיו המעוותות של אותו אולמרט, כך גם הפרופ' פרידמן הכזיב תקוותו של האולמרט. נראה כי הלך-מחשבתו של זה בראש הממשלה החשוד הסידרתי בפלילים, מביא אותו לראות את כולנו כבעלי נטיות ומחשבות מעוותות ואף פליליות וכך הוא נכשל פעמיים, תהליך מקובל בקרב מתנשאים סידרתיים, בהבנת הלך המחשבה של אנשים ערכיים ומצפוניים, אלו בפשטות אינם שייכים לעולם המושגים האולמרטי. הוא קיווה לקלל ויצא נגד רצונו מברך.

הלך מחשבתו והתנגדותו של הפרופ' פרידמן למהלכי ברק בבית המשפט העליון ידועים מקדמת דנא, הוא מעולם לא הסתיר דעתו בנידון ונתן לה פרסום רב בסדרות מאמרים רבות, ועלינו לציין בהערכה רבה כי הינו נאמן למשנתו ופועל ביושר לקידומה. תקוותו של האולמרט כי הפרופ' פרידמן ינשק את היד הממנה, המיטיבה עמו ויפעל לחילוצו מאימת הדין ניכזבה עד כה. הפרופ' מתנהג כפי שאמור הוא להתנהג, הוא אינו מתערב בשיקולים המקצועיים של המערכת. ברור הוא כי האולמרט בחר בפרופ' פרידמן, אך ככלי נגח נגד המערכת המשפטית, רבים שמחים לראות כי הגולם קם על יוצרו וטוב שכך.

מאידך-גיסא, ניראה כי פוליטיקאים רבים אחרים פשוט התבלבלו. אומנם יושרה אישית מעולם לא היתה הצד החזק של "נבחרינו" אך ההינו מצפים מהם לבור את התבן מהבר. ראו נא מי הם אלו המתייצבים לימינה של דורית ביניש במאבקה בשר המשפטים? נכון ניחשתם, מפלגות השמאל ללא יוצא מהכלל. נחשו נא את כיוון החלטותיו של בית המשפט העליון עקב "המהפכה החוקתית" של ברק? נכון ניחשתם, פסיקות שמאלניות חד-צדדיות בעליל. ומכאן ש"נבחרינו" מגלגלי העיניים ממפלגות השמאל אינם מגינים על בית המשפט העליון מתוך שיקולים חסרי פניות אלא בדיוק ההפך מכך, הם מגינים על המשכיות הפסיקות בעלות האג'נדה הפוליטית המובהקת שמאלה. כפי שנשיא המדינה ללא שייכותו הפוליטית הקודמת הינו נשיאם של כלל תושבי מדינת ישראל משאך ניבחר, כך גם בית המשפט העליון ונשיאו/נשיאתו, הינו אמור להיות בית המשפט של כלל העם ולא רק חציו.

לעזרתם, גייסו אלו את פרא ביל מישאל חשין, נו זה שבית המשפט העליון הינו "נחלת אבותיו לעולם ועד". ואולי נכון יותר לומר "חשין המקצץ ממפעל גודעי הידיים בע"מ"? ברי הוא כי אותו מישאל חשין לוקה בתיסמונת חוסר היושרה ממש בדומה לפוליטיקאים. וכי זה אינו מודע לתפיסת השלטון אשר אינה חוקתית וחוקית בעליל ע"י פטרונו ברק? כמובן שיודע ואיך לא, הרי שימש הוא כסגנו של ברק שנים ארוכות. התעלמותו מהצורך בייצוב המצב החוקתי בישראל והתקפותיו שלוחות הרסן נגד הפרופ' פרידמן הפועל בדיוק בכיוון זה, מעידות על התנשאות ללא גבולות וגישת "האתה בחרתנו" השוכנת בו (סביר להניח כי חולק הוא גישה אנטי-דמוקרטית זו עם שופטי עליון נוספים) ומכאן הסכנה האפשרית הטמונה באנשים כדוגמתו לקיומה של מדינת ישראל לאור מצבה הגאו-פוליטי כיום.

ומספר מילים לפרופ' פרידמן. אין ספק כי החזרת המצב לקדמותו היכן שקיים איזון מעשי (איזון מושלם הוא אוטופי) ביו שלוש הרשויות במדינת ישראל הינו חיוני ודחוף. ללא פעולותיך העכשוויות ישראל מתרחקת מהיותה דמוקרטיה כהלכתה, ומשום כך קיומה יהיה מוטל בספק, כך שפועלך הוא מבורך. מאידך-גיסא, אסור עלינו לשכוח כי מערכת המשפט הינה מבצרה האחרון של הדמוקרטיה. קיומה, ביצורה, חוזקה ויציבותה הינה משימה ראשונה במעלה החייבת לעמוד לנגד עיניו של כל שר משפטים וממשלתו. עליך להיות מצוייד בחוכמת דורות על-מנת לא לגלוש לצד השני אשר בו תוחלש המערכת המשפטית בכח האינרציה של פעולותיך. היה זהיר והצנע לכת.

המחבר הינו יועץ אירגוני ודירקטור ניהול פרויקטים בכיר לחברות ואירגונים בענף המחשבים
www.aaronroll.com
[קישור]
תאריך:  03/08/2007   |   עודכן:  03/08/2007
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשנת 2006 נרשמה עלייה חדה בגילויי האנטישמיות השונים בעולם, והיא מהווה נקודת שיא מאז אוקטובר 2000, עת החל גל חדש של ביטויי שנאה כלפי יהודים. כך עלה מנתונים של המכון לחקר אנטישמיות בחודש אפריל האחרון.
02/08/2007  |  ראובן ימרום  |   מאמרים
השבוע התבטא שר הביטחון אהוד ברק בגנות תופעת ההשתמטות, הוא רק שכח שכרמטכ"ל הוא זה שהחל במדיניות ההקלות למשתמטים. עד לכהונתו של ברק היה קשה עשרות מונים להתחמק משירות צבאי כך שברק הוא האחרון שיכול להלין על המצב. אמירה זו של ברק היא הדבר הקרוב ביותר להודאה בטעות שנוכל לצפות לו מאיש יהיר זה. אך בין אם הוא מודה בטעותו ובין אם לאו, בעיית ההשתמטות קיימת ולא תעלם אם לא נטפל בה.
02/08/2007  |  יואב עציון  |   מאמרים
בימים אלו שוקד משרד התמ"ת על תוכנית לעידוד קליטת עובדים ישראלים בענף החקלאות. המטרה המוצהרת היא ליצור תשתית להחלפת עובדים זרים בענף זה המסתמך כיום על העובדים הזרים מתאילנד (30 אלף תאילנדים מהווים כ-60% מכוח העבודה בענף).
02/08/2007  |  אסף אדיב  |   מאמרים
לעתים, תוך כדי גלישה או עבודה ברשת, אני נחשף לשוברי שיאים. אלה שמנסים למכור לך רעיון או מצרך או שירות בכל דרך אפשרית. שאין להם גבולות. שאין להם אלוהים. שמחלקת הקריאטיב שלהם עושה מה-בא-לה.
02/08/2007  |  חיים שיבי  |   מאמרים
רוני (השמות בדויים, העובדות מדויקות) ובנו עומר בן ה-10 באו לבקר אותי, כדי לשוחח ולטייל בחופשת הקיץ. אני מכיר את רוני כבר כמה שנים: הרשים אותי המאבק הנחוש והמתמשך שניהל, כדי לשמור על קשר עם בנו מאז היה בן שלוש, כאשר נפרד מאמו של הילד. היא, מצידה, לא ויתרה על כל אמצעי להרחיק את האבא והילד זה מזה. בתי המשפט, מערכת הרווחה ורשויות האכיפה סייעו לה בכך לא מעט, במודע או לא.
02/08/2007  |  גדעון ברוידא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il