בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
האידיאולוגיה של חיזב אל-תחריר אינה שונה במהותה מזו של האחים המוסלמים, החמאס ואל-קאעידה ● לשיטתם הישועה תושג לאחר הכנעת המערב באמצעות יציאה לג'יהאד בלתי מתפשר נגדו במקביל להפעלת הקהילות המוסלמיות ברחבי העולם כגורם כוח נאמן המשרת את הציווי הדתי האיסלאמי להשליט את האיסלאם בעולם כולו
חיזב אל-תחריר (מפלגת השחרור האיסלאמית) ערך בסוף השבוע האחרון עצרות המונים על הר הבית, בעזה וברמאללה תחת הסיסמה "הח'ליפות היא הכוח העולה". בעצרת המרכזית, בה השתתפו כעשרים אלף איש, הושמע נאומו של מנהיג חיזב א-תחריר, עטא אבו רישתה, אשר מתח ביקורת על מנהיגי מדינות ערב ש"מכרו את מרבית שטחי פלשתין ליהודים" וטען בלהט, כי שחרור מסגד אל-אקצה ופלשתין תלוי בהקמתה מחדש של מדינת הח'ליפות האיסלאמית. אבו רישתה ציין בדבריו, כי "מי שאוהב את מסגד אל-אקצה ורוצה בשחרור אל-אקצה עליו לפעול ברצינות להקים מדינה אחת למוסלמים, ח'ליפות ההולכת בדרך הישר ובדרך הנביאים, אשר תעקור את הישות של היהודים משורשיה ותחזיר את פלשתין כולה לארצות האיסלאם ללא מו"מ או פיוס. אם לא יעלה בידיהם היום (להשיג יעד זה), אזי למצער יש להותיר את מצב המלחמה תקף עד אשר יבוא אדם שיזכה לכבוד מאת אללה וישחרר את פלשתין. אז יהיה הניצחון הגדול". במהלך העצרת קרא הקהל הסיסמאות הבאות: "הקמת מדינת הח'ליפות היא הדרך היחידה לשחרור פלשתין", "שחרור פלשתין הוא חובה על צבאות המוסלמים" ו"הולדת הח'ליפות הוא הולדת האומה והדרך לישועה". מנהיגי חיזב אל-תחריר בפקיסטן ובטורקיה, שגם נאומיהם הושמע לאוזני המתכנסים טענו, כי הגיעה העת לפעולה של הצבאות הערבים לשחרור פלשתין. לאחר הנסיגה החד-צדדית של ישראל מרצועת עזה באוגוסט 2005 החל חיזב אל-תחריר לאמץ דפוסי פעולה גלויים יותר תוך שהוא מנצל את חולשת השלטון הפלשתיני וכיום בעזה את החסות והגיבוי שמעניק שלטון החמאס לארגונים איסלאמיים קיצוניים. עלייה בהיקף פעילותו ניכרת גם בעשרות מדינות אחרות ברחבי העולם שם הקים הארגונים סניפים. בסוף השבוע הצליח הארגון לכנס כשמונים אלף איש באינדונזיה בקריאה למוסלמים ברחבי העולם להתאחד על-מנת להחיות את הח'ליפות. האידיאולוגיה של חיזב אל-תחריר אינה שונה במהותה מזו של האחים המוסלמים, החמאס, ואל-קאעידה. כולם חותרים ליעד זהה. הקמת מדינה הלכה איסלאמית שתאחד את כל המדינות האיסלאמיות תחת כנפיה. הקמת הח'ליפות אינה סוף המסע ההיסטורי. זהו רק שלב הכרחי לקראת הישועה והכשרת הקרקע להופעת המהדי (המשיח המוסלמי). הישועה ע"פ חיזב אל-תחריר תושג לאחר הכנעת המערב באמצעות יציאה לג'יהאד בלתי מתפשר נגדו במקביל להפעלת הקהילות המוסלמיות ברחבי העולם כגורם כוח נאמן המשרת את הציווי הדתי האיסלאמי להשליט את האיסלאם בעולם כולו. מנהיגי חיזב אל-תחריר אינם מסתירים את כוונותיהם ויעדיהם, שתכליתם בשלב הראשון אחת היא: השמדת מדינת ישראל ועקירת כל נוכחות יהודית ממנה באמצעות ג'יהאד, ומשמעות הדברים: רצח עם (ג'נוסייד). האידיאולוגיה, ההסתה והמעשים כולם משרתים את החתירה תחת אושיות המדינה ומשמשים מקור השראה לארגונים איסלאמיים קיצוניים האחרים ולפעילות הג'יהאד נגד ישראל. הגיעה העת שמערכת הביטחון בישראל תגדיר את חיזב אל-תחריר כארגון בלתי חוקי, בדומה לחמאס, לג'יהאד האיסלאמי וארגונים אחרים המצדדים במישרין או בעקיפין בהשמדת עם.
|
תאריך:
|
14/08/2007
|
|
|
עודכן:
|
14/08/2007
|
|
יהונתן דחוח-הלוי
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
יותם השמאלן
|
16/08/07 05:30
|
|
ניניו, הכלב החמוד שלנו, (חמוד באמת), אוהב גרביים, במיוחד את הגרביים של "אבא" שלו (הבן שלי ארנון), ובמיוחד את הגרביים הירוקות של מכבי חיפה. כנראה שגם ניניו, בדרכו הכלבית, אוהד כדורגל, ואם הוא לא אוהד כדורגל אז כנראה שהוא יצא קצת כמו ה"סבתא" שלו (זו אני), כלומר, הוא אוהד את ארנון.
|
|
|
אחד מסיפורי התנ"ך הנודעים ביותר הינו סיפור המתאר את יהושע בן-נון, מנהיג העם, הנערך לכיבוש העיר המבוצרת יריחו, כאשר לפתע כמעט משום מקום, רואה יהושע מולו אדם העומד לנגדו וחרבו שלופה בידו. יהושע פונה אל אותו אדם (שבדיעבד הסתבר כי הינו מלאך משמיים) בשאלה האלמותית: "הלנו אתה אם לצרינו?"
|
|
|
במעמד חגיגי זה באתי לברך את מערכת השיפוט הצבאי שבראשה עומד נשיא בית הדין הצבאי לערעורים הנכנס היום לתפקידו, בשם אחיו הבכור בית המשפט העליון, ובשם מערכת השיפוט האזרחי. מערכת השיפוט הצבאית היא בת למשפחת השיפוט בישראל והיא חלק מהרשות השופטת. ייחודה בהיותה רבת פנים; מהצד האחד היא נטועה במסגרתו של צה"ל, היא צמחה משורותיו וקרובה לענייניו. יש לה מומחיות באופיו המיוחד של השירות הצבאי ובנורמות ההתנהגות המיוחדות לשירות הצבאי. היא מודעת לצרכי הצבא ולכללים ולהוראות המחייבות במסגרת הצבאית, והיא מסוגלת לבחון את אשר לפניה באספקלריה של אופי השירות וצרכיו. מהצד האחר, היא מערכת משפט על כל מאפייניה - מערכת מקצועית ובלתי תלויה ואין עליה אלא מרות הדין. מטבע הדברים זהו המאפיין הדומיננטי והמרכזי שאליו נשואות עיניהן של כל המאמינים בחוסנה של מערכת שיפוטית באשר היא.
|
|
|
קריאה בספרה של דבי סער מגלה קול נשי חדש וייחודי. שירתה רוויה בתמונות נוף עירוניות, תמונות מן המטרופולין של חייה. השער "נוף אורבאני" מזנק כבר בראשית הקובץ. אחר השער השני "קשר דם" וגם השערים השלישי והרביעי "יחסים נזילים" ו"שטח ההפקר". סך הכל ארבעה שערי שירה הנובעים מנבכי נפשה של המשוררת דבי סער.
|
|
|
בתקופת החיים המודרניים ובדור הפרוזק, פעילות גופנית היא הדרך היעילה והטבעית ביותר להגביר אנרגיה ולהוריד מתח (באומל 2000, תייר 2000).
|
|
|
|