בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
המאבק שממומן בעיקרו על-ידי האוכלוסיה המבוססת יותר, יסייע גם לאוכלוסיה החלשה. יש לגנות את הגישה הפופוליסטית המנסה לראות בכל מאבק, גם מאבק על איכות האוויר שאנו נושמים, מאבק בין עשירים לעניים. זו גישה פסולה כמו גם הגישה הפוסלת את זכותם של עשירים לאוויר נקי
זה כמה חודשים מנהלים תושבי השרון מאבק למניעת הרעלת האוכלוסיה מזיהום אוויר חמור הצפוי מכלי רכב ורכבת בכביש 531. מדובר בדרך ארצית שתעבור בין כביש 6 במזרח לכביש 20 (נתיבי איילון) במערב, לאורך הישובים הרצליה, רעננה, גבעת חן, כפר מלל ורמות השבים. התושבים מציעים העברת הדרך במנהרת תעבורה כפתרון למכלול המפגעים שיגרמו הכביש והמסילה - זיהום אוויר, רעש, בזבוז קרקעות יקרות, פגיעה נופית, ניתוק הישובים, ירידת ערך הקניין, פגיעה באדמות חקלאיות ועוד. המאבק הציבורי, שמנהל ועד הפעולה שהוקם על-ידי התושבים, חשף מספר בעיות מהותיות בהתנהלות הממשלה בבואה להחליט על מדיניות תשתיות תחבורה. 1. ליקויים בתהליכי קבלת החלטות בממשלה - מאופיינים בחוסר יכולת לבחון בראיה רחבה את מכלול הבעיות שיוצר פרויקט תחבורתי בהיקף לאומי. וכשאין מכירים בבעיות אין כמובן פתרונות. כחברת כנסת וכיו"ר הוועדה לביקורת המדינה לשעבר, בחנתי מקרוב את תהליכי קבלת ההחלטות בממשלה, את מוקדי הכוח המשפיעים ואת הפרוצדורות הכרוכות בהקמת תשתית לאומית. לכן ברור לי כי תהליכי קבלת ההחלטות במקרה זה, כמו גם במקרים רבים אחרים, לקויים משום שמקבלי ההחלטות הנעולים על תפיסות (קונספציות) שמרניות, אינם שוקלים את החלופות במטרה להפחית את מפגעי הזיהום והרעש הצפויים, חלקם אף אינם מכירים כלל את התוכנית לפרטיה, לא התעמקו בנזקים שהיא תגרום לאוכלוסיה ובוודאי שלא שקלו את החלופה היחידה שנותנת מענה לכל המפגעים היא חלופת המינהור. לו בדקו הגורמים הממשלתיים היו מגלים כי חלופת המינהור גם זולה בהרבה מחלופת הממשלה. התופעה של חוסר נכונות אמיתית לבחון חלופות ולהיות פתוחים להצעות ורעיונות, עוברת כחוט השני בפרויקטים תחבורתיים רבים ואיננה אופיינית רק לתוכנית דרך 531. רשויות התכנון והביצוע בממשלה "מורחים" את השרים כמו גם את התושבים בטענות סרק, חסרות ביסוס מקצועי ועובדתי. תפקידו של כל גורם ממשלתי הממונה על תכנון וביצוע תשתית לאומית לבדוק לעומק ובמקצועיות את כל החלופות הקיימות כדי להפחית למינימום את הנזק לאוכלוסיה, תפקיד זה מתבצע לעיתים בשלומיאליות לעיתים בזלזול וברשלנות. יש להזכיר לבעלי התפקידים בממשלה מהשרים ועד אחרון הפקידים כי תפקידם כשליחי ציבור לדאוג לציבור ולא לפגוע בו. 2. מדיניות תחבורה המעודדת כבישים ולא תחבורה ציבורית - סלילת כביש 6 גררה בעקבותיה מחוייבות ממשלתית לסלילת כבישי רוחב ארציים. התוצאה, יותר כבישים לרכב פרטי על חשבון פיתוח תחבורה ציבורית. גם היוזמה לסלילת דרך 531 כדי לחבר את ערי המרכז לכביש 6, מקורה במשרד התחבורה. גורם רשמי במשרד התחבורה הטוען כי תוכנית 531 ראויה כי סלילת המסילה תפחית את מספר כלי הרכב באזור, מטעה את הציבור. על-פי התוכנית של הממשלה הכביש שייסלל דומה בהקפו לנתיבי איילון מבחינת מספר כלי הרכב הצפויים לעבור בו, כלומר, הממשלה בהחלט מעודדת הפניית התנועה של כלי רכב לאזור השרון גם אלו שאינם מתגוררים בסביבה ומעוניינים רק לחצות ממערב למזרח וההפך. המסילה אם כן, לא תביא להפחתת מספר כלי הרכב, אדרבא, הכביש הנוח על ששת נתיביו יזרים לאזור השרון כלי רכב רבים נוספים ואיתם זיהום אוויר ורעש בלתי נסבלים. אי-אפשר שלא לציין כי התגובה הרשמית של משרד התחבורה לפניית ועד הפעולה כלל אינה מתייחסת לטענות לגבי המפגעים שהכביש והמסילה יגרמו לתושבים. 3. איכות הסביבה האמנם לעשירים בלבד - דרישת ועד הפעולה למינהור דרך 531 נתקלת לעיתים מזומנות בטענה כי הוועד דואג לעשירים בלבד, טענה מגוחכת זו מעידה על חוסר הבנה וידע בסיסיים ביותר וכמובן על אי הכרת התוכנית המדוברת. זיהום אוויר הינו שוויוני ביותר, הוא אינו יודע להבחין בין עשיר לעני. סביב תוואי דרך 531 מתגוררת אוכלוסיה בעלת מאפיינים סוציו אקונומיים שונים. מצידו האחד שכונה מבוססת, מצידו האחר שכונה בה אוכלוסיה חלשה. אלו גם אלו יסבלו מהזיהום ומהרעש. אך בעוד החלק המבוסס יוכל להגן על עצמו באמצעות מיזוג אוויר, חלונות כפולים או אף להעתיק את מקום מגוריו, האוכלוסיה החלשה תסבול מהרעלת זיהום האוויר ומהרעש ללא יכולת להתגונן. המאבק שממומן בעיקרו על-ידי האוכלוסיה המבוססת יותר, יסייע גם לאוכלוסיה החלשה. יש לגנות את הגישה הפופוליסטית המנסה לראות בכל מאבק, גם מאבק על איכות האוויר שאנו נושמים, מאבק בין עשירים לעניים. זו גישה פסולה כמו גם הגישה הפוסלת את זכותם של עשירים לאוויר נקי. לכל אדם באשר הוא, ללא כל קשר למעמדו מוצאו ומינו, יש זכות לנשום אוויר נקי, יש זכות לחיים בריאים.
|
תאריך:
|
30/08/2007
|
|
|
עודכן:
|
02/11/2009
|
|
עו"ד מלי פולישוק-בלוך
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
רון...
|
30/08/07 19:00
|
|
2
|
|
שמש.
|
30/08/07 19:45
|
|
3
|
|
חבר של צלי ומלי
|
30/08/07 23:12
|
|
4
|
|
יששכר
|
30/08/07 23:40
|
|
5
|
|
איציק הורוד
|
31/08/07 07:20
|
|
6
|
|
אפרי הלפרין
|
31/08/07 10:43
|
|
7
|
|
מלי פולישוק
|
31/08/07 18:17
|
|
8
|
|
שמש.
|
31/08/07 19:28
|
|
|
|
שמש.
|
31/08/07 22:55
|
|
9
|
|
שוקי ובוקי
|
2/09/07 22:49
|
|
דמיו של דני כץ זועקים כול העת מן האדמה, קבעה השופטת אילה פרוקצ'יה, בשעה שדחתה, ביחד עם חבריה בבית המשפט העליון, את ערעורם של חמשת הערבים על הרשעתם במשפט החוזר. גם חלוף השנים אינו גורע מעוצמת הפשע הנורא אשר קיפד חיים צעירים של נער חמודות רך בשנים שטרם טעם טעמם של החיים, פסקה שופטת בית המשפט העליון, תוך שהיא מדגישה שמערכת המשפט מיצתה את כל האמצעים שבידיה עד ששארית העננה שהיתה נסוכה על הפרשה נמוגה. הכול נעשה, נאמר בפסק הדין, תוך כיבוד זכויות היסוד של הנאשמים וחתירה להגיע לחקר האמת.
|
|
|
הזדקנות הגוף והעור ומגוון רחב של מחלות כגון: סוכרת, אלצהיימר, פרקינסון, שבץ, דלקות פרקים, השמנת יתר ואפילו סרטן, עלולות להיגרם עקב מצב עודף של רדיקליים חופשיים.
|
|
|
בעבר שומה על הפנים נתפסה כסממן ליופי ו"הרימה" את המראה החינני והסקס אפיל של סלבריטאים ממרילין מונרו ועד סינדי קרופורד. אך האופנה, מסתבר, השתנתה וכיום פונים יותר ויותר אנשים להסרת שומות מחלקי גופם, כולל פנים, מטעמים קוסמטיים.
|
|
|
1. ההתקפות הארסיות (וכלל לא חכמות) מצד השמאל נגד משה פייגלין בגין משנתו, וכנגד ביבי נתניהו, בגין השתהות בסילוקו של פייגלין מתנועת הליכוד, אינן דבר חדש וודאי שאינן "חדשות"; אך התמוה הוא, הקריאות היוצאות מקרב פעילים בליכוד, להוציא את פייגלין וחבריו לקבוצת "מנהיגות יהודית", ממפלגתם, שכן הוא נטע-זר ולכן מקומו מחוץ לתנועה זו.
|
|
|
כשמינו את גבי אשכנזי לרמטכ"ל, שיערתי שהוא אינו מתכוון לעסוק בעיקר - כלומר, ברפורמה בצבאנו הכושל - אלא בספינים תקשורתיים, שנועדו לעוור את העם, שהצבא האומלל הזה מסכן את עצם קיומו. עיינו בערך המלחמה בקיץ האחרון (ועוד כמה בארבעים השנה האחרונות).
|
|
|
|