|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

הטור של פריצי

על תזמורת המשפט הצבאי ומבחן הגברים על פילוסוף הכבישים וציירי הבולים על הרשות הבולעת וסמים חינוכיים משהו עצוב על מצבו של מאיר שטרית ועוד
11/01/2008  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות


19 האצבעות


חברי הכנסת של מפלגת העבודה מסתכלים על אהוד ברק ותמהים אם הוא יקיים הבטחתו לפרוש ביום פרסום דוח וינוגרד.

כדאי שיסתכלו על עצמם: ברק לא מעניק לממשלת אולמרט אף לא קול אחד. הוא בכלל לא ח"כ, אין לו זכות הצבעה ואם הממשלה נופלת הוא הולך הביתה. מי שמחזיק לאולמרט את הקואליציה הם 19 חברי הכנסת של מפלגת העבודה, שמצביעים עבורה כל שבוע בכנסת. ברגע שהם יחליטו להפסיק זאת הכל יגמר, כך שהם אפילו לא צריכים לשאול את ברק.

אבל 19 הח"כים של מפלגת העבודה פיהם מלא בפירורים משולחן השלטון והם מעדיפים להמשיך להתלקק. חכו למופע ההתחמקויות והתירוצים המרהיב של המצטדק עמי איילון ושל הנואמת הגדולה של המוסר והדוגמא האישית, הגב' שלי יחימוביץ.

דמוקרטיה במטבע זר

"המכון הישראלי לדמוקרטיה" פרסם מודעות ענק הדורשות מהכנסת לעכב את יוזמות החקיקה של פרידמן עד שוועדת החוקה של הכנסת תגמור להכין חוקה לישראל.

מדינת ישראל חוגגת כבר 60 לקיומה ועדין אין לנו לא חוקה ואפילו לא טיוטת חוקה, כך שמותר והגיע הזמן לעשות את הרפורמות הנדרשות לנו.

אני בטוח שבינתיים איש לא יפריע לח"כים של הוועדה החשובה הזו, שהמכון לדמוקרטיה מממן להם את החומר ואת הלוביסטים, להמשיך ולטפל בחוקה באותה אינטנסיביות והצלחה בהם היא עושה זאת כבר 55 שנה ברציפות. רק שיש משהו צורם ב"מודעות דמוקרטיה" של מכון שממומן מכסף זר וממקורות עלומים, מכון שהציבור בישראל לא מיוצג בו וגם לא מקבל בו שום זכות דיבור, אבל הוא קורא לעצמו בשם "המכון הישראלי לדמוקרטיה".

המצב של שטרית

שר הפנים מאיר שטרית כינס מסיבת עיתונאים והציג תוכניתו לאיחוד עיריות ומועצות מקומיות. לדבריו קיום עיריה ליד עיריה זה שחיתות ובזבוז ולכן חובה לאחד את כל העיריות הסמוכות זו לזו, כמו למשל את בת-ים עם חולון, את הרצליה עם רמת השרון וכפר שמריהו ואת רמת גן עם גבעתיים.

ביום ה- 21 לדצבמר 2007, בדיוק לפני 3 שבועות, זימן מאיר שטרית הזה טקס מפואר בו הודיע על הפיכת גבעת שמואל לעיר חדשה וכך הקים עוד מנגנון עירוני בגוש דן, הפוך מדבריו והכרזותיו.

נכון שגם במקרים קשים צריך לתת לבן אדם לדבר ולהסביר את עצמו חופשי, אבל במדינות מסודרות הוא היה מוזמן לעשות זאת מול שולחן שכל יושביו לובשים חלוקים לבנים וסטטוסקופ. רק אצלנו הוא ממשיך לתעתע במסיבות עיתונאים.

הפקולטה

אחרי שהתברר שמשרדי הממשלה מסרבים למסור מידע ונתוני אמת לח"כים גובשה הצעת חוק שתחייב את פקידי המדינה להעביר למרכז המחקר והמידע (ממ"ם) של הכנסת חומר ונתונים ברגע שהמרכז ידרוש זאת מהם. זה המנגנון שאוסף ומרכז עבור הח"כים והכנסת חומר רקע לצורך הדיונים והחקיקה, מה שחשוב מאד (למי שקורא).

לפתע קמה נציגת משרד המשפטים, איזו עו"ד בשם מורן יבין, והודיעה שמשרד המשפטים מתנגד לחוק. שמעתם נכון: עורכי הדין של משרד המשפטים מסכימים שמשרדי ממשלה יסתירו חומר ומידע מהכנסת הממונה עליהם, לא ימסרו לח"כים נתונים ויעלימו מסמכים מפני הרשות המחוקקת של המדינה.

אני לא יודע איזו פקולטה למשפטים בישראל הסמיכה את עורכי הדין הללו של המדינה, שאין להם שמץ של מושג והבנה מינימאלית בעקרונות המשטר הדמוקרטי ובחובות עובדי הציבור כלפי נבחרי הציבור, אבל זו בטח אותה פקולטה בה לימדו אותם שמותר להם למסור תשובות כזב לבתי המשפט.

הרשות הבולעת

פרופ' ריצארד פוזנר הוא שופט אמריקני החולק על השיטות שאהרן ברק, זמיר וביניש מייצגים. לטענתו הרעיון הישראלי ששופטים ממנים שופטים הוא איום ונורא ולדבריו "בישראל אין הבנה של המושג הפרדת רשויות". יש לי חדשות לפרופ' האמריקני: המושג התיאורטי הזה דווקא מוכר לנו, אבל בישראל יש לנו רק רשות אחת. הרשות המישפטוקרטית.

זו הרשות שתחילה מעסיקה אותך כפרקליט מתחיל במחוז ואח"כ כשופט שלום או תעבורה. אח"כ היא ממנה אותך כיועץ משפטי למשרד ממשלתי, מקפיצה אותך לכהונת שופטת במחוזי, או פרקליטת המדינה, או יועץ המשפטי לממשלה ולבסוף היא ממנה אותך לשופט בעליון. גם אחרי פרישתך בגיל 70 היא עוד ממנה אותך לתפקידים גריאטרים כמו נציבת התלונות על שופטים או יו"ר הוועדה לחלוקת הקצבות מכספי ירושות או יו"ר איזו ועדה מייעצת לכנסת ולמשרד המשפטים.

אז זה לא שאנו לא מכירים את המושג התיאורטי של "הפרדת רשויות", אדוני הפרופ' השופט הפדרלי משיקגו. זה רק שאצלנו נולדה, כתוצאה מיחסים שלא כדרך הטבע בין הפקידות למשפטנים, הרשות המשפטוקרטית שבלעה את כל שאר הרשויות, ומאז גם אנו לא מצליחים להפריד אותה מאיתנו.

מות הלוביסט

הצעת חוק חדשה מבקשת שח"כ לא יעבוד כלוביסט במשך שנה מיום פרישתו מהכנסת. דרישה לא מובנת: כל הקדנציה הח"כ עובד יום ולילה כלוביסט של התורמים וקבלני הקולות שלו, ודווקא אחרי שהוא יפרוש מהכנסת פתאום אסור לו לעשות את זה?

נושאי הערמונית

בעקבות גילויו של ראש הממשלה על מחלתו קרא רופא הכנסת לח"כים לגשת לבדיקה מוקדמת של סרטן הערמונית. כל הגברים מעל גיל 50 נמצאים בקבוצת סיכון לסרטן הערמונית, אך שלא כמו בסוגי סרטן אחרים, כאן גילוי מוקדם מאפשר הצלחה של 100% בטיפול ולכן חשוב לעשות את הבדיקה.

מטעמים של צנעת הפרט הכנסת מסרבת למסור את זהותם של 4 הח"כים שאצלם נמצאו סימנים מעוררי דאגה, אבל נמסר שבניגוד לכל השמועות שלי יחימוביץ וזהבה גלאון דווקא עברו את הבדיקה בהצלחה.

פילוסופיה של כביש

פרופ' אסא כשר הוזמן לכתוב תקנון אתיקה למשרד התחבורה. אתיקה זה דבר יפה, אבל משרד התחבורה אמור לסלול לנו כבישים להקים מחלפים, מה שנעשה בדרך כלל ע"י מהנדסים, ולא להעסיק משוררי חצר ופילוסופים.

נכון שבראש משרד התחבורה עומד שאול מופז, אדם שעצם קריאת תקנון אתיקה כלשהו לא תזיק לו (תפתיע בוודאי, אבל לא תזיק), אך אנו זכאים שמישהו יתקן קודם את עקומת הסיבוב בכביש, יסלול מסלולים נוספים ויבנה מחלף בצומת, לפני שהמשרד מבזבז תקציביו לתחזוקת פילוסוף.

מכל מקום, התעניינתי בנוסח שנכתב ונחתם וגיליתי שבתקנון האתיקה הפומפוזי הזה משרד התחבורה מתחייב ל"שמירה על כבוד האדם", מה שאומר שמהתאונה הבאה שתיגרם בגלל צומת מסוכנת שלא טופלה, יפנו את גופתכם במלוא הכבוד שהייתם ראויים לו.

ציירי הבולים

ממשלת ישראל הוציאה בול לזכר לפינוי גוש קטיף. על הבול יש ציור יפה של בתים מגוש קטיף ונוף עם דקלים. הציור באמת חמוד. נכון שבמזרח המטורף שלנו אי אפשר לדעת מה צופן העתיד וגם אין לי מושג מה הם כבר יודעים שאני לא, אבל ראיתי לאחרונה כמה ציירים עולים על הגבעות ומציירים את הנוף סביב חברון. מכינים בול?

שיעור בכימיה

הוועדה לפניות הציבור של הכנסת התכנסה לדון בשימוש בריטלין. הריטלין היא תרופה פסיכוטית לא רעה שמרגיעה את המשתמש ומגבירה את יכולת הריכוז והקשב שלו ולכן היא פופולרית ושימושית. למעשה היא חיונית ביותר לתיפקוד של מערכת החינוך, מאז שאסרו על המורים בישראל להרביץ לתלמידיהם. (לסמם מותר).

היתה מחלוקת קלה בכנסת אם הצריכה השנית של הסם הזה עומדת על 290 ק"ג או רק על 260 ק"ג לשנה ואם יש בארץ 290,000 ילדים שמשתמשים חלקית בריטאלין או שרק 30,000 ילדים מכורים לו טוטאלית, אבל היתה הסכמה אחת: אם תופסק אספקת הריטלין לילדים, אז שום שביתת מורים לא תוכל להתחרות בפיצוץ הגרעיני שיעלה מכל הכיתות בארץ. מסתבר שפרנקנשטיין הצעיר שלנו מנמנם בשקט בבית הספר, פשוט כי הוא בינתיים על סמים. תוציאו ממנו את החומר ותראו את הריאקציה.

תזמורת המשפט הצבאי

ארגון "יש דין" טוען כי בתי המשפט הצבאיים לא מעניקים שיפוט הוגן לפלשתינים ומה שמתרחש בהם אינו דומה כלל לסטנדרטים של מערכות משפט בעולם. צה"ל השיב כי שיעור הזיכויים סביר והגיוני ולמעשה הוא אפילו גבוה יותר ממה שמקובל בבתי המשפט האזרחיים בישראל.

אם זה נכון זה מדהים: תזמורת צבאית נידחת דוחה את הביקורת על המוזיקה שלה בתשובה שהיא עדין טובה יותר מזו של התזמורת הפילהרמונית הלאומית – ומתברר שזה נכון.

תאריך:  11/01/2008   |   עודכן:  11/01/2008
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גילת וגרייבסקי
11/01/08 16:42
 
קחו את התרופה
11/01/08 18:52
 
דן כוכבי , עו"ד
11/01/08 19:04
 
לפני שבועיים
11/01/08 22:07
 
בלשון הרע
12/01/08 02:11
2
א ר
11/01/08 18:57
3
ניקולאי
11/01/08 19:11
4
מקורות כספו בסוד?
11/01/08 22:18
5
פנסיונר ותיק
12/01/08 01:55
6
גרייבסקי ומוטי
12/01/08 12:10
7
מזרחן
12/01/08 18:31
8
עבודה בעיניים
13/01/08 07:41
9
מייק
13/01/08 08:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה נחום, 50, מנסה, יחד עם כמה מחבריו, להקים התאחדות חדשה של הקבלנים בישראל, שתתמודד על הנהגת הענף מול התאחדות הקבלנים הותיקה. נחום, קבלן אלמוני-למחצה מהרצליה, נבחר בימים אלו לסגן יו"ר ההתאחדות החדשה , וליו"ר סניף תל אביב -השרון. הוא מספר 2 לאחר היו"ר, יאיר ביטון מחברת ב. יאיר. אם התוכניות יעלו יפה, יעמוד נחום בקרוב בראש הסניף הגדול ביותר של ההתאחדות החדשה, שימנה - כך הוא מקוה - מאות חברים. העתיד ידבר.
11/01/2008  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
למרות השקעה כספית ניכרת במאה השנים האחרונות הרפואה עדיין לא יודעת למה אדם חולה בסוג מסוים של סרטן, ולמה הוא מצליח בכל זאת להבריא ממנו.
11/01/2008  |  דוקטור ניצן יניב  |   מאמרים
מאמר תשיעי בסדרה "סיפורים אטומיים"
11/01/2008  |  עמי דור-און  |   מאמרים
הכוכבים מארס, מרקורי והאסטרואיד ווסטה מעידים על תהליך המסתיים בפנאטיות. מתעורר צורך לגונן על דעות אישיות, גם אם המשמעות היא "מלחמה" על חופש הדעות. כוכב וונוס יהיה בריבוע לכוכב אורנוס, ומרקורי ושמש גם הם בהיבט לא נחמד עם כוכב שבתאי ב13.01, כך שיש קושי להגיע להסכמה. בתאריך 17.01 כוכב מרקורי, ווסטה וכירון, בהיבט לכוכב פלוטו, כדאי לשמור על מידע סודי. זה זמן בו מתפתחים רעיונות מהפכניים, המאתגרים אינטרסים אישיים.
11/01/2008  |  טובה ספרא  |   מאמרים
ביקור נשיא ארצות-הברית הראה לנו שרק מעט מאוד מבדיל בינינו לבין משטרים עריצים, הדומים לנו - בעולם של רפובליקות הבננות (עיינו בערך ביקור הנשיא בוש ברמאללה).
11/01/2008  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il