|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

יונה טורפת

אדם המגשים בחייו את העבירה הפלילית של "הפרת אמונים" - מנהל חיים של ניגוד עניינים, משרת בו-זמנית שני אדונים, אחד מהם הוא בעצמו - האם ברגעי מבחן ובמצבים של הכרעה יהיה מסוגל לשמור אמונים להבטחותיו לבוחריו ולעם?
19/07/2008  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   פרשת אולמרט   |   תגובות
אולמרט. יונה טורפת

התפוצצות פרשת "אולמרטורס" - אם החשדות יוכחו - משלימה את הפאזל של הקשר בין שחיתות פוליטית לשחיתות כספית, ובמילים אחרות: האם יכול אדם להיות רמאי ונוכל בענייני כספים ובה בעת ישר והגון בענייני עם, ארץ ומדינה? אדם המגשים בחייו את העבירה הפלילית של "הפרת אמונים" - מנהל חיים של ניגוד עניינים, משרת בו-זמנית שני אדונים, אחד מהם הוא בעצמו - האם ברגעי מבחן ובמצבים של הכרעה יהיה מסוגל לשמור אמונים להבטחותיו לבוחריו ולעם?

בקיצור: האם ניתן לנסח עקרון כללי האומר, שלמושחתים אין עקרונות?

מונחים לפני שני טקסטים. האחד, נאומו של אולמרט ביוני 2005 בארוחת ערב חגיגית ומפוארת מטעם הארגון האמריקני-יהודי IPF - Israel Policy Forum ("הפורום למדיניות ישראל"), ארגון שנוסד בשנת 1993 כדי לתמוך בהסכם אוסלו ולימים תמך ביוזמת ג'נבה של יוסי ביילין, בקיצור גוף שמאלני קיצוני ביותר. ואכן, אולמרט בנאומו הקדים ואמר:

"זה באמת לא היה כ"כ פשוט בשבילכם להזמין אותי, מלכתחילה. תנו לי לומר לכם משהו, זה לא היה הדבר הטבעי ביותר בשבילי לקבל את ההזמנה. אבל אני מאוד, מאוד שמח שאני כאן... תודה רבה לכם עבור זאת. ואומר לכם, מדוע... עלינו להיפרד מן הדעות הקדומות שאיכשהו הכתיבו כמה מעמדותינו בעבר ולהיות מסוגלים לפרוץ גבולות חדשים... הדברים משתנים... אנו חייבים להיות מאוד שמחים... לחצות את המכשולים שהפרידו בינינו, ואנו מנסים להזיז את מדנת ישראל קדימה... לאופקים חדשים ולשינויים דרמטיים... שלום וביטחון לנו ולפלשתינים, שיחיו לצד מדינת ישראל במדינה עצמאית משלהם"...

אני מפסיק כאן את הציטוט כדי להפנות את הקוראים לדבריו הנ"ל של אולמרט על "הדעות הקדומות" שהכתיבו את עמדות הליכוד (אותה שעה אולמרט עדיין כיהן כשר מטעם הליכוד) והפרידו בינן לבין העמדות של שומעיו בארוחה המפוארת, קהל של "שלום עכשיו". "עלינו להיפרד מזה", אמר, אבל רק הוא נפרד, הם - לא נפרדו! הם לא זזו מעמדתם סנטימטר אחד: חלוקת הארץ, מדינה פלשתינית, חיסול ההתנחלות היהודית. מי שנפרד מדעותיו, כלומר מי שבגד בעקרונותיו (או שמא מעולם לא היו לו כאלה?), מי שמעל באמון בוחריו ועמו, מי שהפר אמונים - היה רק הוא, ועל כך הוא זכה שם למחיאות כפיים סוערות.

ועכשיו, הבה ונראה איך הפאזל מסתדר. הטקסט השני הוא מאמרו של גידי וייץ בהארץ, 13.7.08, שנאמר בו:

ביוני 05' טס אולמרט לביקור של 3 ימים בניו-יורק, עם היעד המרכזי לנאום בעבור האגודה למען החייל בבית-מלון בניו-ג'רסי. אבל, באותו הביקור נשא אולמרט עוד נאום אחד, במלון וולדורף-אסטוריה בניו-יורק, ובפני מי? בפני ארגון ה-IPF, "הפורום למדיניות ישראל", הוא הוא הנאום שממנו ציטטתי קודם!

הכל מתחבר. הביקור הזה בניו-יורק כיכב גם בעדותו של טלנסקי, שסיפר שבביקור הזה גר הנסיך שלנו במלון-הפאר סט. רג'יס, וגם שם - בסוויטה היוקרתית. קורא רגיל יתקשה לנחש, כמה עולה תענוג כזה.

שערריית הטיסות

ומן המעטפות לחשבוניות: גידי וייץ מדווח, שבראשונטורס הפיקו בעבור הטיסה הזאת קבלות לשני הארגונים - לאגודה למען החייל ול-IPF, ובידי הארץ הקבלות: הקבלה של IPF היא על סך 7,813 $, ולאגודה למען החייל הוציאו קבלה ע"ס -6,612 דולר, בגין אותה טיסה.

שני היבטים לשערורייה הזאת, ורק השני הוא פלילי. ההיבט הראשון זו הנהנתנות החצופה של שליח מדינה כאובה, לוחמת, סובלת, של ארץ במצור, והוא - בשליחותה - אוסף תרומות למען חיילים. כבר בשנייות הזאת - שליחות של שנור עם רמת חיים של מיליונר - יש שקר פנימי, אלמנט של שחיתות נפשית.

על זה נוסף פן גרוטסקי, עלוב, מגוחך, מביש ומבייש: הלא רק מדינה ענייה, מדינה זקוקה, שולחת שר לקבץ נדבות בעבור... הצבא שלה! והנה, השליח הזה, במהלך שליחותו משחק אותה "חוג הסילון" כפי שבהוליווד מצטייר החוג הכי נוצץ של המולטי-מיליונרים. בסתירה הזאת יש יסוד של חוסר יושר, יסוד אנטי-מוסרי.

לכן, עוד לפני שמדברים על פליליות כלשהי, זו בושה שפנים מכוערות כאלה של עמנו וארצנו מוצגות לראווה. לא לשם כך קופאים החיילים במארבים בלילות, מגירים את זיעתם בשמש הקופחת ועתים, למרבה הצער, גם שופכים את דמם.

לבושתנו, סגנון החיים הזה רווח אצל רבים ממנהיגינו, וכמעט בכל המפלגות והמחנות. עכשיו, אצל אולמרט, נוסף - לפי החשד, בינתיים - גם הפן הפלילי: לא רק ליהנות מן החיים המתוקים, מן ה-dolce vita, אלא גם להרוויח משהו מן הצד. להרוויח? לסחוב מן הצד, ואם יהיה אישום פלילי יהיה כתוב בו: לגנוב מן הצד.


הזדמנות להתעשת


אם הפרשה הזאת תזכה למיצוי ולא תלך בדרך פרשיות קודמות כמו "האי היווני", זאת ההזדמנות להתעשת ולחזור אל עצמנו: לא לראות את הכל רק דרך הסעיף הפלילי ולהתעלם ממה ש"סתם" מבזה אותנו, משפיל את כבודנו ומנמיך את קומתנו המוסרית. אולי סוף סוף יחובר קוד התנהגות לשליחי מוסדות לאומיים וציבוריים, שולחן ערוך שיציב גבולות לראוותנות ולרהב, יכתיב לשליחי הציבור סגנון חיים מכובד, כלומר - שהעם אשר שולח אותם יוכל להתכבד בו. וחייבת להיות סנקציה של פסילת אנשים שאינם יכולים לעמוד בפיתוי, להעמידם בפני הברירה - לנהל, לפחות בחוץ, אורח חיים צנוע או לעבור לחיים פרטיים "ולעשות לביתם". ואז, בבקשה - תבלו, תיהנו, תלכו לקזינו, תשוויצו, תעשו רושם, תנקרו עיניים, אבל הכל מכספכם ועל חשבונכם בלבד.

חייבים לשים קץ לשניות, לצביעות, להעמדת הפנים, להתחסדות ולשקר הפנימי, לגלגול העיניים בשם חיילים, ילדים חולים ומדינה ענייה, תוך כדי פיצוץ אלפי ועשרות אלפי דולרים על רמת חיים של טייקון אמריקני. מי ייתן ומן העז של הבושות שעושה לנו אולמרט ייצא לפחות המתוק הזה.

נאום העייפות

ועכשיו, לעיקר נאומו של אולמרט בפני שמאלנים בניו-יורק:

"זה תהליך יוצא דופן, שאנו עוברים כעת... הוא יביא... יותר ביטחון, הרבה יותר שגשוג והרבה שמחה לכל האנשים החיים במזרח התיכון, ואנו זקוקים לכך נואשות.

אנו עייפים מללחום, אנו עייפים מלהיות אמיצים, אנו עייפים מלנצח, אנו עייפים מלהביס את אויבינו. זה בהשגתנו, אם נהיה חכמים, אם נעז, אם נהיה מוכנים לקחת את הסיכונים.

אני יודע שאנשים רבים סקרנים מאוד לדעת, מה יקרה ביום שאחרי ההינתקות... ההינתקות היא כה חשובה, כה מכרעת וכה רגישה... שעלינו ראשית כל לוודא שהיא תתבצע כמתוכנן... תתחיל ב-15 באוגוסט השנה, תסתיים בתוך לא יותר מחודש. כך, באמצע ספטמבר, ישראל תהיה מחוץ לרצועת עזה וצפון השומרון בגדה המערבית. אם, אלוהים ישמור, התוכנית לא תתבצע, אז האמינו לי, לחלוטין בלתי חשוב מה יקרה ביום שאחרי...

..ייתכן שזה המשבר הפנימי הרציני ביותר שמדינת ישראל עוברת מאז ההתחלה של חיינו הלאומיים ב-1948. מעולם לא היה כזה עימות .. לגבי העקרונות הבסיסיים ביותר שעיצבו את המאמץ הציוני במשך שנים כה רבות.

אנחנו מוכנים לקחת את הסיכון הראשון... הכל תלוי בהצלחת ההינתקות.. אני מתפלל, שכשכל הישראלים יהיו מיושבים מחדש בתוך מדינת ישראל, וברצועת עזה יהיו ריבונים אך ורק הפלשתינים - יזרח בוקר חדש של תקווה גדולה... התחלה של זמן חדש לכולנו במזרח התיכון"...

בנאום הזה, נאום העייפות מן הציונות ונאום הבגידה בארץ ישראל, מצטלבות שתי השחיתויות - השחיתות הפוליטית והשחיתות הכספית. עומד האיש ומתכחש לכל מה שהטיף לו כל חייו, עשרות בשנים, אדם ששיקר לעמו ולבוחריו ומתכונן לבצע את הפשע הלאומי של גירוש רבבה מבני עמו - וכולו נוטף מדושנות ושביעות רצון מעצמו.

מתבקש לראות באיש כזה מומר או משומד, אך אלה בדרך כלל עושים זאת מתוך אמונה - אולם מי יאמין לאולמרט שהוא בכנות שינה את דעתו והשתכנע לפתע באמיתותה של משנת השמאל? הוא בעצמו אף פעם לא טרח ברצינות להסביר את התפנית הפתאומית מאיש א"י השלמה ליונה טורפת: האם תמיד דגל בשמאל, כמו אשתו, כמו ילדיו, ורק העמיד פנים לאומיות-ימניות, או לפתע "ראה מפה מה שלא רואים משם?" אולם מה ראה שלא ראה קודם? את מי רימה: את שומעיו בניו-יורק או את עמו בארץ ישראל? אבל מה זה חשוב, בעצם? העם - כפי שאינו מאמין לו בכספים, כך אינו מאמין לו בענייני השקפת עולם, ובצדק.

הקורא את הנאום הזה אינו יודע, אם לבכות אם לצחוק. האם אכן ההינתקות הביאה "ביטחון ושגשוג"? "בוקר חדש של תקווה גדולה"? את זאת - שילך ויספר בשדרות או למשפחות השכולות בעוטף עזה ובירושלים!

ניתן לקרוא לנאום הזה "נאום המזרח-התיכון-החדש" - לעניים, חיקוי עלוב ומגוחך למשוגותיו של שמעון פרס. ומה הפלא? הלא שניהם סופם שמצאו מחסה תחת אותו הגג - בקדימה, מפלגת השחיתות הפוליטית, מפלגת חוסר הבושה.

היה יותר קל לסיים את המאמר הזה אחרי יקיצה מחלום הבלהות האולמרטי, אך האיש, לדאבון הלב, עדיין מסתובב בעולם כראש ממשלת ישראל, והכל - שונאים ואוהבים כאחד - רואים את קופת השרצים של 6 או 7 חקירות פליליות תלוייה לו מאחוריו, לבושתה ולחרפתה של מדינתנו. וגרוע אף יותר - היונה אולמרט ממשיכה לטרוף. היא מכינה לנו בחשאי אסון לאומי עם הבובה הפלשתינית אבו מאזן, ולא נותר אלא לקוות שקו השחיתות הציבורית יחצה את קו הבגידה הלאומית ויעצור אותו, בטרם פורענות.

תאריך:  19/07/2008   |   עודכן:  19/07/2008
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יונה טורפת
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א מ רול
19/07/08 12:22
2
מכרתי את כולם
19/07/08 13:52
3
הניה
19/07/08 14:37
4
מיכל מירושלים
19/07/08 22:32
5
אזרחית
20/07/08 13:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאחר יומיים של חקירה נגדית, ניתן לזהות שאחד מקווי ההגנה - למעשה המתקפה - של פרקליטי אולמרט הוא למשוך את טלנסקי אל מחוץ למוטת השליטה של הפרקליטות.
19/07/2008  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
מי זוכר, עדיין, את האלטע-זאכן, משחיז הסכינים ומצחצח הנעליים - אותן דמויות ססגוניות, ועוד רבות אחרות, שהטביעו את חותמן ורישומן על תל אביב בשנותיה הראשונות?
19/07/2008  |  ראובן לייב  |   מאמרים
קנייתו של ספר, מתנה לנכדתה הראשונה של חברתי מילדות, החזירה אותי באחת לשנות אמהותי הראשונות. עכשיו אני כבר יכולה להתוודות: כשידידותי נאנקו אז תחת עול קריאתם שוב ושוב של אותם סיפורים לילדיהן, אני דווקא נהניתי לראות את ילדי הפעוטים מתרגשים לשמוע אותם דברים, כאילו הייתה זו להם הפעם הראשונה. הם עקבו בדאגה אחרי פינוקיו השקרן שהצמיח אוזניים של חמור, והשתעשעו מתחפושותיה של הביצה, שניסתה לשווא ליהפך למישהו אחר. הם צחקו על קנגה, האם הדאגנית והלא-כל-כך-חכמה ב"פו הדוב", אהבו את מרקו, שהצליח לעצור את הרכבת בעזרת חולצתו האדומה, כמו גם את שאר הילדים, שהצילו באומץ ליבם, בחוכמתם, בטוב ליבם ובהתמדתם במשימה, את עצמם, את הוריהם, את בני כפרם ואת תושבי עירם.
18/07/2008  |  דפנה שמורק-נתניהו  |   מאמרים
לא קל להיות כוכב קולנוע, שחקן כדורסל או מנכ"ל תאגיד, ולקנות לעצמך בית מבלי למשוך קצת תשומת לב. זה דורש תחכום, ומעט עזרה מעורכי-דין יקרים. לא פשוט להישמר ממנגנוני האיתור של צלמי פפראצי, מבלוגרים חובבי ידוענים, ומסתם מטרידנים. בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי למשל, לא הצליחו להסתיר את העובדה שרכשו בשנה שעברה בית מהמאה ה-19 ברובע הצרפתי של ניו-אורלינס. הם גם לא הצליחו להסתיר את המחיר ששילמו: 3.5 מיליון דולר. זהותם הסלבריטאית של הרוכשים נחשפה, למרות שבאופן רשמי מי שקנה את הנכס היא קרן 'מונדו בונגו' - מין הומור פרטי שכזה. לצלילי שיר בשם זה רקדו "בראנג'לינה" בסרט 'מר וגברת סמית'.
18/07/2008  |  פראשאנט גופאל  |   מאמרים
שופטת בית המשפט העליון לשעבר ונשיאת מועצת העיתונות כיום, דליה דורנר, מובילה קמפיין נמרץ למדי במגמה להביא לסילוקו של ראש הממשלה אהוד אולמרט מתפקידו.
18/07/2008  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il