בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
ערבים טובים עם שאיפות רעות
|
מאמר זה, השני בסדרה, הוא לא על שמן זית ולא על מעיינות מים יפים הנמצאים בגליל, אלא על המלחמה של הערבים והיהודים תושבי מדינת ישראל, מלחמה מתוחכמת וכוחנית כאחד. מלחמה שבשלב כלשהו תעלה מדרגה ותגיע לשפיכות דמים. הערבים כבר מתכוננים. היהודים, כרגיל, עוד לא
|
שאיפה לאומית משותפת לכולם [צילום אילוסטרציה: AP]
|
|
|
|
|
|
|
|
נראה שאנשים מתבלבלים בין אנשים באשר הם אנשים, ובין שאיפותיהם הלאומיות. האימרה יש ערבים טובים וערבים רעים ויש יהודים טובים ויהודים רעים מטעה | |
|
|
|
|
משל השמן והמים השמן והמים כידוע לא מתערבבים. כשמרתיחים תערובת של מים ושמן, המים מתאדים קודם והשמן נשאר. הערבים מציגים במשל, את עצמם כשמן ואת היהודים כמים. לשאלה מי השמן במשל היהודים או הערבים, עדיין אין תשובה סופית אבל מה שברור שמים ושמן לא מתערבבים. ערבים טובים - סיפורים גליליים בגובה העיניים כולנו מכירים את האימרה "ערבי טוב..." אבל מתוך חיים עם ערבים מתבררת הבעייתיות שבאימרה, ולהלן כמה מקרים אמיתיים שימחישו את הבעייתיות של חיים באותה מדינה עם אזרחים ששאיפותיהם הלאומיות הפוכות. בתי נסעה ביום שבת במונית של ערבי מסכנין, למגרש החלקה על קרח במעלות. אחרי מספר שעות של הנאה אמיתית, מישהו פגע בבתי עם מגלש חד ופצע אותה ברגל. בתי הזמינה שוב את הנהג וזה לקחה במקום הביתה, למרפאת משגב, שהייתה סגורה כמובן (שבת), משם אותו נהג ערבי לקחה לחדר מיון בבית חולים נהריה ומשם הביתה. הנהג, ש"דפק" יום עבודה בשבת, סירב לקחת כסף. צדיק או לא? אותו נהג שלח את ילדיו ל"קייטנת השיבה" בה למדו ילדיו את שמות השהידים ופועלם למען האומה הערבית וכן את העובדה שארץ ישראל מהים עד הירדן שייכת למוסלמים ונקראת פלשתין. חבר שלי בא לבקר אותי לפני כ-13 שנים ובדרך, בכביש צר התהפך עם רכבו לתעלה. הוא נחלץ מהרכב עם בני משפחתו ומי עצר לעזור לו??? ניחשתם נכון... ערבים שגלגלו את האוטו חזרה לכביש ומשם חברי אסיר התודה המשיך לנסוע לא לפני שביקש וקיבל את השמות והכתובות להודות להם באופן אישי במכתב. מתברר שאחד מאלו שעזרו לו נאסר ל-18 שנה כיוון שתכנן להרוג עובדי מפעל ביטחוני באזור. פגשתי קבלן מדרכות וריצוף טבעי גדול ממשהד, שליד נצרת. הקבלן עבד עם בנו הגדול (20). ניגשתי ושאלתי אותו למה הילד שלו לא הולך לצבא. אותו קבלן אמר לי "כי אני שונא את היהודים" למה? שאלתי, והוא אמר "תשמע סיפור" אני קבלן די עשיר ובאופן כללי הייתי שמח בחלקי. יש לי מרצדס וטנדר 4x4 ומגרש של שני דונם ולאחרונה קניתי 40 דונם בהר יונה ושתלתי שם זיתים כדי ללמד את ילדי "צומוד" (לתושבי המרכז שרואים ערבים רק בטלוויזיה - צומוד הוא ערך היצמדות לקרקע. כן אצל ערבים יש ערך כזה ואצלנו הכול נדל"ן שניתן למכור, עיין ערך בגין, רבין, ברק, אולמרט...), קניתי חמור ו-4 ג'ריקנים וילדי היו משקים כל יום שישי אחרי התפילה במסגד את הזיתים. עד שבא אריק שרון והפקיע לי את האדמה תמורת תשלום סמלי והרס לי את חינוך הילדים והקים שכונה ענקית לרוסים, שרובם אפילו לא יהודים, וזה רק בגלל שאני ערבי ולכן אני שונא יהודים (אגב מדובר על הר יונה ומרבית התושבים כיום הם ערבים). אמרתי לו שחוקי ההפקעה הם אכזריים ובעיקר אם העירייה מחליטה להרחיב כביש על חשבון שטח פרטי היא מפקיעה ועוד דורשת מהתושב שהפקיעו לו לשלם את חשבון ההרחבה, אז מה הוא בוכה ומה זה קשור ליהודים או ערבים. האמת, די שמחתי שסגרו לו את הפרויקט החינוכי המבטיח... זה לא סוף הסיפור, אמר. יש לי מגרש של 2 דונם בכפר ואני כבר שנים מנסה לעשות פרצלציה כדי לבנות לילדי, אך הרשויות מתעמרות בי בגלל שאני ערבי. נו, אמרתי, אם זה כל הסיפור אז תירגע, גם ליהודים שלא משלמים שוחד זה לוקח שנים. בקיצור, אמרתי, אין לך סיבה אמיתית לשנוא אותנו. אגב כך שאלתי אותו האם בכפרו הערבי-מוסלמי יש אנשים שמשרתים בצבא. התשובה הדהימה אותי. "כן" אמר, "יש משפחה שכל בניה משרתים בצבא וכולם בכפר מנדים אותם ולא מזמינים אותם לחתונות ולא עושים איתם עסקים למעט שידוך עם בנות קצת צולעות, קצת לא יפות" (קשות חיתון). למה הם משרתים בצבא? שאלתי, והוא ענה שכל ערבי שמשרת בצבא מקבל מגרש לבנייה עצמית, והמגרשים כיום הם יקרי מציאות ומצוקת הדיור הולכת וגדלה. נראה שאנשים מתבלבלים בין אנשים באשר הם אנשים, ובין שאיפותיהם הלאומיות. האימרה יש ערבים טובים וערבים רעים ויש יהודים טובים ויהודים רעים מטעה. לערבים טובים ורעים יש שאיפות לאומיות ברורות - גירוש היהודים מארץ ישראל. ליהודים הטובים והרעים יש רק רצון לשקט ושלווה (דמיוניים) אך שום שאיפות לאומיות. גם מי שחושב בסתר ליבו שהיה טוב אם היה ניתן לגרש את הערבים - הוא לא מעיז להעלות זאת על דל שפתיו. גם בשיח האקדמי התיאורטי אף אחד לא מעיז להעלות גירוש ערבים כאופציה תיאורטית.
|
תאריך:
|
19/10/2008
|
|
|
עודכן:
|
19/10/2008
|
|
אורי נטע
|
ערבים טובים עם שאיפות רעות
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
נה
|
19/10/08 14:18
|
|
2
|
|
מרק טווין
|
19/10/08 16:21
|
|
3
|
|
א.אבנר
|
19/10/08 23:39
|
|
4
|
|
גבעונית
|
20/10/08 00:39
|
|
5
|
|
נחום שחף
|
14/01/09 19:41
|
|
ירושלים, חמדת לבנו זה אלפי שנים, נראית כעיר אשר הזמן פסח מעליה, ומראה היום כאותה עיר אשר בה ביקרו הצליינים במאה ה 19- והנציחו את עליבותה.
|
|
|
ביום 23.9.08 החליט ביהמ"ש העליון (עעמ 398/07 התנועה לחופש המידע נגד מדינת ישראל רשות המיסים) כי במסגרת המידע המפורסם על ידי רשות המיסים בהתייחס להחלטות המתקבלות על ידה בנושא הסדרי הכופר, יהיה עליה לכלול גם את שמות הנישומים (מבקשי הכופר) שעמם נערכו הסדרי כופר ואשר בקשות הכופר שלהם הוגשו ביום מתן פסק הדין ואילך.
|
|
|
אם להכליל מעט, מעגל זרימת הכסף בשיטה הקפיטליסטית מתחיל בשכר על עבודה, המשכורת מוחזרת ברובה לשוק כצריכה, רווח שמופק לאחר קיזוז הוצאות מצריכה הופך להון, וההון משלים את המעגל ומוחזר לשוק כמשכורת. צמיחה בשלב אחד מתחנות המעגל, מצמיחה את הבא, וחוזר חלילה. כל תחנה מתומחרת באופן קולקטיבי ע"י החברה בתחרות חופשית. לדוגמה, שכר מהנדס בכיר שווה לשלוש משכורות עו"ד מתחיל. חוק האצבע הוא כשהשכר עולה, עולים המחירים במשק (ולהיפך); אם נתח רווחים של חברות המשק דווקא יורד, תקטן צבירת ההון; אם ההון שנצבר בסוף המעגל מתדלדל, יתמעטו ההשקעות. עליית ערך בין התחנות מוביל לצמיחה, ירידה - למיתון.
|
|
|
מי שרואה את הכלכלה כשדה קרב, ולא כמנגנון שנועד לווסת בתבונה חיים הגונים ומשגשגים בחברה אנושית, יכול להעלות בדעתו כי מי שמאמינים, כמוני, בסוציאל-דמוקרטיה "שמחים לאידם" של "העשירים", בגלל התמוטטות השווקים.
|
|
|
לדבש איכויות בריאותיות רבות מעבר לטעמו המיוחד והמתקתק. דבש נחשב למזון עשיר באנרגיה זמינה ומכיל חלבונים, ויטמינים ומינרלים החשובים לתהליכי החיים בגופנו.
|
|
|
|