|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

המלחמה מחייבת - נתניהו שר החוץ

המלחמה מחייבת אותנו למצוא דרך דחופה לחיזוק הממשלה, לכן עלינו לתבוע מאולמרט כי יפקיד את נתניהו לניהול ענייני החוץ של המדינה ויצרפו לדיוני הקבינט הביטחוני
05/01/2009  |   אברהם שלום   |   מאמרים   |   מבצע עופרת יצוקה   |   תגובות
לא ללבני, כן לנתניהו [צילום: AP]

עם אדיר

בתל אביב, בשער של תחנת הרכבת המרכזית בשבוע שעבר, מקדמות את פני היוצאים שתי תלמידות תיכון דתי. האחת מציעה דף קטן ובו מזמור תהילים כתוב בכתב יד זעיר מנוקד, לקרוא 'למען אחינו תושבי הדרום ולמען הצלחת חיילי צבאנו'. השנייה שואלת האם אתה רוצה בצמיד קטן תמורת תרומה של חמישה שקלים עבור שדרות. הפוסע הלאה רואה כי בכל סביבות התחנה פרושים נערים ונערות ובידיהם שלטים להזדהות עם תושבי הדרום המופגזים. אכן כל ישראל ערבים זה לזה.

בחזית הדרום מפליאים טייסי חיל האוויר במסירותם ללא קץ ובדיוק פגיעותיהם וריבוי גיחותיהם. הטייסים וכל המערך הלוחם של חיל האוויר משלבים נאמנות עם היכולת של האינטלקט היהודי להמציא את הטכניקות החדישות בעולם למען עם ישראל העתיק. אכן בהשוואה שערך חיל האוויר המלכותי של בריטניה עם חיל האוויר הישראלי, נמצא כי לישראל פי שלושה גיחות ליום באותו מספר מטוסים. ואשר לחיל האוויר האמריקני, אין לתאר שהיה מצליח לקיים אף עשירית ממספר הגיחות הללו בלא לפגוע בכוחות ידידותיים או להחמיץ ולהפציץ הרחק מן המטרה.

ביבשה, פועלים בגבורה חיילי היבשה, בחורים צעירים שאך ניתקו מספסל הלימודים לשמור על עמם, ומסתערים באומץ ללא גבול על האויב השפל.

ממשלה מכשילה

בירושלים, בחזית המדינית ובחזית התקשורת העולמית, הקובעת את דעת הקהל ומכתיבה את מעשי המדינאים בעולם, מכשילה הממשלה השגת נצחון מדיני והרתעה בסוף המלחמה.

ממשלת ישראל צריכה להודיע לעולם כי מדינת עזה יכולה למנוע את הסבל של אזרחיה בכל רגע בצורה פשוטה - עליה להפסיק את הפגזת ערי ישראל, למסור את כל הטילים שברשותם, ולהסכים לפיקוח שימנע הברחה נוספת של כלי נשק בעתיד. במקום זאת הכריזה שרת החוץ אל מול מצלמות הטלוויזיה של התקשורת העולמית כי ישראל נלחמת נגד החמאס ולא נגד 'הפלשתינים'. בצורה זאת חיזקה את התעמולה הערבית המציגה את האוכלוסיה בעזה כאנשים מסכנים חפים מפשע הסובלים על לא עוול בכפם.

כך קורה שהעולם מתגייס לשלח עזרה 'הומניטרית' של מזון ותרופות לעם התוקפן ולא לעם הנתקף. כאשר גוף נייטרלי במלחמה שולח מזון לאוכלוסיה, הוא שולח אותה לשני הצדדים. כאשר הצלב האדום מבקר אצל שבויי מלחמה הוא מבקר אצל השבויים של שני הצדדים. רק ממשלת ישראל מכל ממשלות העולם מסכימה לעזרה הניתנת רק לאויב התוקף אותה. אחרי שהכריזה ממשלת בריטניה על מתן מענק מיידי של עשרה מיליון דולר לתושבי עזה, היה על ממשלת ישראל למנוע הסכמתה למעבר המענק אלא אם יינתן מענק כפול או לפחות שווה לתושבי הדרום הסובלים מן ההפגזות של העזתים. במקום שהתלמידה תבקש לאסוף חמישה חמישה שקלים עבור תושבי שדרות, היה על ממשלת ישראל לאסוף את העזרה לתושבים הסובלים מחרדה, לעובדים שאינם יוצאים לעבודה, לבעלי העסקים שההפגזות רוששו אותם.

איזו מדינה מספקת בזמן מלחמה דלק וחשמל למדינת אויב? איזו מדינה דואגת לחיי אזרחי האויב יותר מלחיי אזרחיה? כאשר מתנהגת הממשלה בצורה כזאת היא מחזקת את יכולת העמידה של האויב ומאריכה את המלחמה. אולי ברוב טיפשותה חושבת הממשלה כי בדרך זו היא מוכיחה לעולם כמה היא הומניטרית ותקטין את ההתנגדות למלחמה. אבל ההפך הוא הנכון. שום מדינה אינה נוהגת כך באויבים ואם נוהגת ישראל כך, חושב העולם כי הפלשתינים אינם צד לוחם והם הצד הנגזל. כך גדל הלחץ על ישראל להפסיק את ההגנה על עצמה וכך נכבלות ידי הצבא.

כאשר הפציצה גרמניה את לונדון במלמת העולם השנייה, לא שלחה בריטניה חיילים לברלין לדפוק על דלתות הבתים ולמצוא את הטייסים הגרמנים. בריטניה הפגיזה את ערי גרמניה, וכל מדינה יודעת כי כך יקרה לה אם תפגיז את שכנתה. רק לעזה תעודת ביטוח מפני הפגזת תותחים ישראלים על מרכזי המחבלים ועל מקורות הירי, שלא תיפגע האוכלוסיה של האויב. וכך נמשכות ההפגזות על אזרחי ישראל, בעקבות השקר של ההפרדה בין 'הפלשתינים' לבין 'החמאס' שהם אולי פולשים מכוכב אחר.

שרת החוץ - בובה על עץ

בחזית ההסברה העולמית מביאה כל הופעה של ציפורה לבני נזק לישראל. הבעת פניה ודרך השמעת הדברים מפיה, כמו גם תנועות ידיה המשונות המבקשות להדגיש תוכן תפל למדי, מזכירים בובת עץ, כפי שכינה אותה אהוד ברק. מדוע אינה מכריזה כי נבצר ממנה למלא את תפקידה ומדוע היא מתעקשת להופיע בעצמה מול המצלמות ללא מתרגם אף שאיננה מסוגלת לדבר אנגלית? היא טועה שגיאות גסות בדקדוק, קולה ומבטאה צורמים והיא מנסה להעתיק לאנגלית את העברית הדלה שלה. בהופעה ששודרה פעם אחר פעם ברשת 'סקיי' הבריטית, נשמעה כאומרת 'אנו צריכים... חמאס צריך... כי המצב הוא כי לא נסכים למצב' וההמשך היה חסר כל פשר. איך תעמוד בדיונים קשים ומול לחצים של מבקרים כמו נשיא צרפת?

ממשלה שלא למדה לקחים

אין סיכוי כי הממשלה הנוכחית תדע להביא להישג מדיני בסיום המלחמה הזאת. זוהי ממשלת מפלגות קדימה והעבודה אשר ברוב איוולתה חשבה כי אם תהרוס שלושים ישובים ישראלים ותמסור את אדמתם לאויב, תזכה לאהדת העולם ותחזק את ביטחון ישראל. התולדות של 'ההינתקות' שלא היתה, ושל הגירוש וההחרבה שהיו, במאמציהם של אולמרט ולבני ובתמיכת 'העבודה', הן מלחמת לבנון השנייה ומלחמת עזה כיום.

ציפי לבני ומפלגת העבודה, והתקשורת שתמכה בהם בזמן 'ההינתקות' אינם מודים באחריותם לאסון שהביאו על המדינה. הם נזהרים להבחין בין החמאס ל'פלשתינים' כי עדיין לא נטשו את חלומם להקים מדינה 'פלשתינית'. פסגת שאיפותיהם בסיום המלחמה היא למסור את עזה למחמוד עבאס.

שס נבדלת לטובה

כנגד שרת החוץ, הבין השר אלי ישי את חשיבות מלחמת ההסברה. הוא תקף את החחלטה של בג"צ לכפות על ישראל להתיר יציאת עיתונאים זרים מישראל לעזה ואמר כי אין ישראל צריכה לשמש מארחת למי שמבקש להפיץ תעמולת האויב נגדה. ובאמת, היה על ישראל להודיע כי הרשות לכל עיתונאי לצאת לעזה, אך לא יוכל להיכנס חזרה לישראל ליהנות כאן מחיים נוחים ושירותי שידור וטלפון ואינטרנט להפצת ארס ושנאה שמסרה לו ממשלת החמאס של עזה, וכך גם ולבני. שרי שס הם היחידים בממשלה הנוכחית שראו את הנולד והצביעו נגד תוכנית שרון בכל ההחלטות בכנסת. אבל אלי ישי אינו מצורף לשלישייה של אולמרט וברק ולבני הקובעת את מהלכי המלחמה, ונראה כי כנגד שס פועלת דעה קדומה גזענית.

הפרשן ה'רישמי' הבכיר, מטעם ההון שלטון בטלוויזיה הישראלית, ששטף בזמנו את מוח הציבור בהטפה למען 'ההינתקות', התבטא לאחרונה נגד המורדים של הליכוד ששבו לרשימת המפלגה. הוא דיבר עליהם בזלזול ואמר כי אלה אנשים שלא היו מכניס לביתו. היה כמובן בדבריו מרכיב גזעני, אל מול אנשים אשר עלו עשרות מונים בחוכמתם על הפרשן המדיני 'מטעם'. מכיוון ששרי שס הם ספרדים, נראה כי מר אמנון אברמוביץ' לא היה מכניס לביתו גם אותם, וגם שולחיו לא היו מתייעצים בהם. אולי הם רואים כבעלי 'אישיות ראויה' את השרים המורשעים או המואשמים בפלילים מטעם קדימה או את השר מטעם העבודה שנעדר מישיבת הממשלה במחאה נגד הפגיעה בחמאס.

העבר של ברק

קורות אהוד ברק כראש ממשלה מוכיחות כי לא נוכל לסמוך כי יש בו חוכמה מדינית. הוא לא הבין את המשמעות ההרסנית של בריחתו מלבנון ואת השפעתה על העולם הערבי. בשיחות קמפ-דייויד תיעתע בו יאסר ערפאת לאחר אותה תמונה מפורסמת כאשר איש דחף את רעהו להיכנס לפניו לבניין במפגן של אדיבות כוזבת. כאשר פרצה האנתיפאדה בעקבות הבריחה מלבנון, לא השכיל ברק לעמוד על משמעותה ולא ידע לעמוד מולה. מלבד העדר חכמה מדינית באותם דיונים הוכיח צחיחות תרבותית, כאשר ביקש לוותר על ירושלים אשר דורות של יהודים חלמו עליה.

הפתרון היחיד לתקופת המעבר - צירוף נתניהו

אנו זקוקים בדחיפות לממשלה חדשה שתייצג את שאיפות העם בישראל ותוכל להביא לו ניצחון במלחמה. אנו שקועים עתה בתקופת מעבר ארוכה בין ממשלות בגלל שיטת רישום המפלגות והבחירות המקדימות ליצירת רשימות ודיוני הקואליציה לאחר הבחירות. לעומת זאת, אין תקופת המעבר בבריטניה מיום התפטרות ממשלה ועד קיום הבחירות והקמת ממשלה עולה על כשישה שבועות, בזכות שיטת הבחירות האישיות שם.

נראה לנו כי אין מנוס מלסבול על גבנו שלטון ממשלה כושלת לתקופה ארוכה, אבל המלחמה מחייבת אותנו למצוא דרך דחופה לחיזוק הממשלה. לפני ההכרזה על בחירות ביקשו קדימה והעבודה להקים ממשלת אחדות. עתה עלינו לתבוע מאהוד אולמרט כי יפקיד את בנימין נתניהו לניהול ענייני החוץ של המדינה ויצרפו לדיוני הקבינט הביטחוני. אנו זקוקים לכישרונותיו אשר יחסכו דם יקר במלחמה, ויביאו לסיום מדיני טוב לישראל.

תאריך:  05/01/2009   |   עודכן:  05/01/2009
ד''ר אברהם שלום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פשעי מלחמה 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המלחמה מחייבת - נתניהו שר החוץ
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כנופיית בייניש
5/01/09 13:58
 
ד''ר אברהם שלום
5/01/09 14:45
 
מוכר חמוצים
5/01/09 15:34
2
בנושא קו 300
5/01/09 14:19
 
ד''ר אברהם שלום
5/01/09 14:50
 
shikeh
5/01/09 16:36
3
אברהם שלום
5/01/09 14:29
4
א.ל. רמת-גן
5/01/09 15:28
5
מטאטא
5/01/09 16:42
 
י.ש
5/01/09 16:56
6
mrezler@verizon.n
5/01/09 17:27
7
ד"ר רון בריימן
6/01/09 17:43
פורום: מבצע עופרת יצוקה כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תרופות הוליסטיות הן אחד מחמשת המאפיינים המרכזיים של תבנית הרפואה המשולבת. תרופות הוליסטיות, הן פעולות אנושיות פשוטות, כגון: שינה, מקלחת, מחשבה חיובית, מעשה טוב, חיבוק, נשיקה, אהבה, יחסי מין, הליכה, ביקור במקום חדש, ועוד.
05/01/2009  |  דני לוסקי  |   מאמרים
מייד לאחר מלחמת לבנון השנייה החל ארגון החמאס ברצועה בתהליך של חיקוי שיטות הפעולה של בן בריתו החיזבאללה בלבנון. בכירי החמאס הבינו מייד כי הטקטיקה שנקט הארגון, בהכוונה אירנית, בלחימה מול חיילי צה"ל ובתקיפת אזרחי ישראל ברקטות וטילים הוכיחה את עצמה בעיני החיזבאללה, וכדאי לאמצה. פעילי טרור של החמאס יצאו מהרצועה ללבנון ואירן, וחזרו אליה לאחר כמה חודשים מתודרכים ומאומנים. המודיעין הישראלי החל לגלות בהדרגה כי פעילי החמאס בונים ברחבי הרצועה ביצורים בסגנון "שמורות הטבע" של החיזבאלללה בלבנון, מבריחים לרצועה טילי נ"ט מתקדמים ורקטות "גראד" ארוכות טווח ומתאמנים בהפעלת מסגרות צבא סדירות. כך, תוך כמה חודשים קמה לה ברצועת עזה דיוויזיה חמאסית הדומה במבנה שלה לדיוויזיה של החיזבאללה שהוקמה בהשראה אירנית בדרום לבנון טרם פרוץ מלחמת לבנון השנייה.
05/01/2009  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
הדי נפץ הקסאמים, הגראדים, הפצמ"רים, נשמעים מקצה העולם עד קצהו. הטילים נוחתים על בתים ובינותם, בגני ילדים וברחובות, באתרי בנייה ובגינות ירק. הלוויות נערכות בנתיבות, באשדוד, דליית אל-כרמל, בערוער. רק בחדר אטום אחד אין שומעים את ההדים, אין יודעים דבר על המתרחש בדרומה של המדינה.
05/01/2009  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים
את הישגיה המרשימים של מלחמת "עופרת יצוקה", כפי שהם מצטיירים לפי שעה, יש לזקוף, מעל לכל, לזכותו של מחוללה, אהוד ברק. יותר מכל אחד אחר הוא האיש שראוי על כך לכל שבח. במרוצת השנים האחרונות הורגש אצלנו, היטב, חסרונו של "מר ביטחון". אחרי ככלות הכל, על משענת הקנה הרצוץ של שלטון אולמרט לא ניתן היה לסמוך אפילו בשדה הקרב. כשלון המלחמה הצורב של מלחמת לבנון, בראשותו, נותר, עדיין, עם כל הכאב, כפצע שלא הגליד.
05/01/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
'ההינתקות הארורה תתפוצץ לנו בפרצוף', זה בעיקר היה הנוסח הצלול והבהיר של הקריאות מצד כל הגורמים שהתנגדו לעקירת גוש קטיף שהצטרפו לקולות האזהרה נגד הסכם אוסלו ונגד כל הרעיונות ההזויים של "שטחים תמורת שלום". אלא שכל אלה התקבלו בביטול ובלעג בכל חוגי התקשורת, האקדמיה והמשפט הכוחניים, והם הציגו את כל מי שהעז לומר את האמת כלאומן קיצוני המטיל אימה על הציבור.
05/01/2009  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il