רבות נכתב על פרידתם של בני הזוג ברק, שהגיעו לפני מס' שבועות להסכם פירוד. רבות דובר ברכוש המשותף שצברו בני הזוג בשנים האחרונות, במיוחד מאז שנפלט ברק מראשות הממשלה. ברק הפך, כידוע, ל"מותג". ובזכות שמו, כראש ממשלה לשעבר, הוא הרוויח מאז שעזב כמה מיליוני דולרים. ולפי העסקים עכשיו, נראה כי הוא אינו סובל מחיסרון כיס.
מה שפחות ידוע, הוא כיצד חולק הרכוש בין בני הזוג. וכאן נראה, כי אין זה מעניינו של הציבור, ובכלל - צו בית המשפט אוסר פרסום הפרטים.
ואולם, מה שמעניין עוד יותר, במקרה של בני הזוג, הוא כיצד התייחסה נאוה ברק למותג, שבטיפוחו השקיעה לא מעט. נודע לי, כי במהלך המו"מ בין בני הזוג, קיבלה נאוה ברק ייעוץ, לפיו עליה לדרוש פיצוי גם בשל "המותג" - הוא ברק. ומותג, כידוע, הוא נכס שניתן להערכה ולגילום בפיצויים. כמה שווה מותג שכזה? כמה שווה "ראש ממשלה לשעבר"? זה אחד הסודות הגדולים הטמונים בתיק הגירושים של שני בני הזוג.
עניין זה הוא אחד הפרטים שיש בהם עניין ציבורי מיוחד. סוד גלוי הוא, כי בכירים בשירות הציבורי מתחילים להרוויח ממון רב, במיוחד לאחר שהם פורשים. כך כאשר מדובר בשרים, כך בפקידים בכירים, וכך גם בראשי ממשלה. ח"כ עוזי ברעם, לדוגמא, מבכירי מפלגת העבודה, מתפרנס עתה ממתן שירותים שונים, בהם סגירת עניינים בחלונות הגבוהים. כך גם עו"ד יעקב נאמן, ורבים רבים אחרים. אי-לכך, מובן כי ערכו של המותג, שנוצר בזכות מעמדו הציבורי, הוא עניין לציבור לדון בו.