|   15:07:40
  גד גזית  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

עקדת גלעד – אמונה ונאמנות

קח את בנך, את יחידך זה, אשר אהבת, את גלעד, והעלהו לנו לעולה על מזבחה של האומה - אומרת האומה לנועם והוא מהסס. שלא כאלוקים, האומה אינה דורשת מנועם את חיי גלעד, אלא רק את חירותו, וגם זאת רק למספר שנים, אך הוא מתעקש לסרב
20/03/2009  |   גד גזית   |   מאמרים   |   חטיפת גלעד שליט   |   תגובות
רחמי האב על בנו ורחמי העם על האב. נועם שליט [צילום: פלאש 90]

באיזו זכות מוסרית מוריד נועם שליט אומה שלמה על ברכיה? איך הופך נועם שליט, מחוסר ברירה, לבן הברית החזק ביותר שיש לחמאס במו"מ המטורף הזה?

"קח את בנך את יחידך, אשר אהבת, את יצחק, והעלהו לי לעולה על הר המוריה" אומר ה' לאברהם. ואברהם מציית בלי היסוס!

קח את בנך, את יחידך זה, אשר אהבת, את גלעד, והעלהו לנו לעולה על מזבחה של האומה - אומרת האומה לנועם והוא מהסס!

שלא כאלוקים, האומה אינה דורשת מנועם את חיי גלעד, אלא רק את חירותו, וגם זאת רק למספר שנים, אך הוא מתעקש לסרב.

דברים אלה נאמרים בהיגיון קר מצד מי שלא ספג מימיו שכול מלחמות ושבי, ולכן כנראה, מושפע מהם ומעוצמתם במידה פחותה.

בניגוד לנועם, לאברהם היה "קל", הוא, כנראה, האמין/קיווה/ידע שהאל יחזור בו ברגע האחרון, והוא אחז בידו שלו את המאכלת. הייתה לו גם חלופה לקורבן המבוקש, אותו השה לעולה, שמלכתחילה היה ברקע, לכן יכול היה אולי "לשחק את המשחק"...

"השה לעולה" - 450 טרוריסטים

לנועם אין "עסק" עם אלוהים, אלא עם אומה מתלבטת וגם לא עם אמונה, לכל היותר עם נאמנות, ועם תחושת השייכות. המאכלת אינה בידיו של נועם שליט! אלא בידי ארגון טרור, ולך תהמר על מה יחליט ארגון כזה בכל רגע. "השה" של נועם ואביבה הם 450 מחבלים חלקם, "עם דם על הידיים" רוצחים בפינו, גיבורים אל-מותים בעיניהם, שאחוזים לא בסבך, אלא מוחזקים בידיה של אותה האומה המבקשת לעצמה את הקורבן הקשה הזה...

למה אין בנועם קצת מאברהם? האם נועם הורג את קשיחותנו הלאומית ברכות המכניעה שלו? האם נועם הוא סמל להתמוטטות אמונתנו בדרכנו? לאובדן הנחישות?

האם אנו מסוגלים להתמודד מול נועם?

האם אנו כאומה בסיכון, באמת חייבים משהו לנועם שליט ורעייתו? ואם כן, עד לכמה מגיע החוב הזה? מה זכות יש לו לנועם לדרוש מאתנו, מממשלת ישראל, את דמיו של בנו? מה אנו האשמים שנקלענו למצב המורכב הזה? באיזו זכות מוסרית מוריד נועם שליט אומה שלמה על ברכיה? איך הופך נועם שליט, מחוסר ברירה, לבן הברית החזק ביותר שיש לחמאס במו"מ המטורף הזה?

אך, אילו היה בנועם מקצת מאברהם, הוא היה פועל בניגוד להמלצות יועצי התקשורת שהתנדבו לעשות לו שירות (דב?), ובניגוד להמלצות כל חסידיו, היה נועם מכריז שהוא סומך על ממשלת ישראל, שתנהל את המו"מ הבלתי אפשרי הזה על-פי מיטב שיפוטה, בכל הזמן שיידרש לה, ובהתאם לאינטרסים הלאומיים של האומה.

אילו זה היה המצב, היו היום נועם ואביבה שליט גיבורים לאומיים של כולנו... אבל הם בסך-הכל ההורים של בנם גלעד! האם בכלל גורלו של בנם מצוי בידיהם? שמא כולו בידי האויב? איך ולמה הם נקלעו למצב המורכב והעדין הזה? מדוע נטל נורא זה מונח כולו על כתפיהם הצרות?

הרי עם האויב האכזר הזה אנו יודעים ומסוגלים להתמודד היטב, בנשקו שלו, בכוח ובאכזריות. אבל, האם אנו מסוגלים להתמודד מול נועם? האם קורי המוסר וההומניזם שתווינו מסביבנו, מאפשרים לנו בכלל להישיר מבטנו לנועם ואביבה?

"אנו חוזרים למצפה הילה"

בחלומי, אני רואה את נועם מקבל צורה של אברהם בציור המפורסם של גוסטאב דורה, העקידה. הנה הוא עטוף בגלימה פשתן, מכנס מסיבת עיתונאים על פסגת ההר, ומודיע בדרכו השקטה המאופקת והביישנית, שהוא מניח בשבילנו את גלעד בנו על המזבח, הנה הוא אוחז בידו הריקה והרפויה את המאכלת שאיננה שם, אבל בוהקת באור השמש, ומכריז בקולו הרגוע, בטון הכמעט סתמי שלו, שהוא מקריב את בנו: "לא עוד ראיונות, לא עוד פסטיבלים, לא עוד בלגאנים". "קולנו יידום מעתה", "אנו חוזרים למצפה הילה לפסגות הגליל אל השקט הקודם, אך בלי הרוגע, ואל האלמוניות החשופה". "הפקדנו היום בידכם את גורל בננו הקטן. תקריבו אותו למען תג המחיר של החטיפה וההתמקחות הבאה. החמאס לא יוריד אותנו ואת אומתנו על ברכיה"!

האם יהיה לנועם את העוז להפוך כיוון ולהעלות את גלעד היום על מזבחנו הלאומי?

"מורך הלב" שפשה בקרבנו

יידע כל חייל בישראל ויידעו כל אב ואם עברים ו/או דרוזים, שנפילה בשבי ארגון טרור, מחירה ההתחלתי הוא לפחות 5 שנים בצינוק חשוף מבודד! אלא אם יתמזל מזלו והוא יחולץ בפעולה צבאית. גלעד שליט יותר מאשר הוא "מופת" לחמאס, הפך בעל-כורחו מופת לאומי להתנהגות הפנימית שלנו כאן. "כל מי שייכשל ייחטף ויילך לשבי, אל לו לצפות לישועות! ועליו להכין עצמו למחירו הכבד של השבי".

יידעו אביבה ונועם שליט, שהם הפכו עצמם, שלא מרצונם, למשל ודוגמא להורי החטופים הבאים. נדע כולנו: לא עם האויב החיצוני אנו מתמודדים כאן, אלא מול "האויב הפנימי" הלא הוא "מורך הלב" הפנימי האנושי הטבעי כל כך, שפשה בקרבנו.

האמנם באמת מדובר במורך לב? או שמא יש כאן בכל זאת, סוג של חוסן פנימי? של הומניזם, של מידת הרחמים של הבנת הנקרה והתחשבות במציאות? תובנה בוגרת, המכירה בכך שאין, ולעולם לא יהיה, בכוחנו וביכולותינו המוסריים להביא את ארגון טרור כחמאס, לוויתור על מי מדרישותיו?

הכרה בעובדה עצובה, שלחמאס, כל ויתור פירושו חידלון של ממש ואילו לנו יש עדיין די מרווחי תימרון לקביעת מיני קווים אדומים כרצוננו...

הרהורים מוסריים

אולמרט לא הפתיע בסירובו! כראש ממשלה, כפוליטיקאי הפועל בשמנו, אין לו יכולת אחרת, במלחמה המתמדת הזאת, מול סוג כזה של אויב. הרי מחר יידרש כל ראש ממשלה להקריב חיי לוחמים אחרים, במלחמה המתמדת מול ארגון עיקש ונחוש זה.

אויב, שמבחינתו, עצם הצלחתו לשרוד היא כבר ניצחון של ממש. הלא כניעה לדרישותיו היא בבחינת, לספק בידיו של ארגון, ששמנו לנו כמטרה לחסלו, ניצחון משמעותי מאוד. ניצחון שיהיה לו "עירוי דם" ממשי, שהוא הרבה מעל לשרידות כשלעצמה.

אז למה כל זה מגיע לו, לנועם שליט? למה כל הבוקה והמבולקה המוסרית הזאת, מגיעה לנו כאומה?

איך זה, שאין לנו כאן, אף מנהיג, אף פוליטיקאי, שמגלה את העוז המינימלי הנדרש? כדי לקום ולומר לנועם, לאביבה ולעם את האמת הפשוטה, הקשה והאכזרית כל כך. מנהיג שלוקח על עצמו את כל האחריות המוסרית הנדרשת ומקל קצת את הנטל הכבד מכתפיהם של ההורים האלה וההורים שיבואו אחריהם.

איך לא קם כאן מנהיג נחוש מספיק, וקובע לנו כמדיניות ברורה, לפחות, את אמות המידה הראויות הבאות:

  • טרוריסטים רוצחים שהורשעו, אם יחונו, יהיה זה אך ורק כחלק מהכרה בנו ומתהליך שלום אמיתי! מה רע בקביעת רף נורמלי כזה?

  • כל מי מאתנו, שייתרע גורלו, וייחטף, ייפצע, יילקח שבי על-ידי ארגון טרור, מוטב לו להילחם עד מוות על חייו! כי אין לו כרגע כל חלופה אחרת. נפילה בשבי ארגון טרור, משמעותה צינוק חשוך, סבל ובידוד מהעולם, למשך שנים רבות במקרה הטוב. הלא זאת המציאות?

  • מדינת ישראל, ממשלת ישראל, צה"ל, יעשו כל צעד, לרבות מבצעי ומלחמתי, לרבות כאלה הכרוכים בסיכון חיי לוחמים נוספים, על-מנת לפעול נגד אותו ארגון טרור בכל מקום שיידרש. לרבות בשטחים טריטוריאליים אחרים, לשחרור כאלה שיילקחו בשבי.

זאת תהיה ההתחייבות הלאומית החברתית הנכונה. שלנו כלפי עצמנו, שלנו כלפי לוחמינו לדורותיהם, שלנו אל מול ארגוני הטרור.

מה יעלה בגורל גלעד?

זה קשה, זה אכזרי, וזה מסוכן. זה מחייב ומגביל את יכולות התמרון והעמימות שכה נחוצים לפוליטיקאים כדי לברוח/לדחות הכרעות. זה יחייב לפעול, ליזום, ליטול סיכונים, וזה גם יגבה מחיר.

אך אם לא מוכנים לכך, שיפסיקו לבלבל את מוחנו המותש! שייכנעו לתביעות האויב וייתנו לו את רצונו, ושייצא וכל תאוותו בידו...

הרי זה היה מקל על כולם. בעיקר על נועם ואביבה שליט. שוב לא יאמרו להם, שהתנהלותם מעלה את המחיר שתובע האויב, שוב לא ירמזו להם, כל מיני אוהדים תומכים ובעלי עניין, שאקטיביות או פאסיביות מצידם, קובעת או משפיעה על גורל בנם.

לממשלה הפתרונים?

מדוע מגיע להם לשאת משא כבד ונורא כזה? האם לא מגיעה להם התחושה שנעשה באמת כל שניתן בעניינו של בנם? מדוע אינם יכולים להישאר ספונים בביתם באלמוניותם? מדוע לא ניתן להם לפחות "התענוג המפוקפק" לתלות את מלוא האחריות, את מלוא האשמה על ראש הממשלה? על הממשלה? על הצבא? עלינו ורק עלינו?

מדוע האומה ברוב אמפתיה, דורשת מזוג ההורים את עקדת חירותו וגורלו של בנם על מזבחה הלאומי? ואולי גם את קורבן שפיותו וחייו?

אין לי תשובות טובות לקושייה הזאת, האם למנהיגינו יש? האם לא הגיע הזמן שימצאו?

תאריך:  20/03/2009   |   עודכן:  20/03/2009
גד גזית
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עקדת גלעד – אמונה ונאמנות
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.כהן
20/03/09 12:20
 
ג. גזית
20/03/09 13:57
 
נאסדק
20/03/09 16:06
2
חשיבה הגיונית
20/03/09 13:25
 
ג. גזית
20/03/09 18:50
פורום: חטיפת גלעד שליט כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרשת ניר בן-ארצי מכה את הציבור הדתי לאומי מכה אנושה. איך חלק מרבני הציונות הדתית הולכו שולל אחר אדם חסר כל, בער וסכל? איך ייתכן שתלמידי-חכמים נפלו ביסודי אמונה והובילו ציבור שלם אחר עבודה זרה? ואם "נביא" הוא, כבר כתב הרמב"ם [מורה נבוכים ב' מ"ה]: "אפשרות הינבא פתי ועם הארץ כאפשרות הינבא חמור וצפרדע".
20/03/2009  |  הרב שמעון כהן  |   מאמרים
בתקופה האחרונה אנחנו עדים להתקדמותה של אירן בתוכניתה הגרעינית, למרות שרבות ממדינות העולם מתנגדות לכך, ואפילו החלטות מועצת הביטחון על סנקציות אינן מצליחות לעצור את אירן בדרכה לשים יד על פצצה גרעינית. במקביל ממשיכה אירן במאמצי "יצוא המהפכה" למדינות אחרות, ובמסגרת זו היא תומכת בחיזבאללה בלבנון, בצבא המהדי בעירק, בחמאס בעזה, ובארגונים אנטי ממסדיים במדינות ערביות נוספות, כל זה כדי להפיץ את המהפכנות השיעית כדי לפגוע ביציבות המשטרים הסוניים.
19/03/2009  |  ד"ר מרדכי קידר  |   מאמרים
החל משנת 2003 מתקיים בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת מהלך לניסוח חוקה למדינת ישראל, מהלך שאמור להשלים שרשרת חוקתית שהחלה עם קום המדינה. ועדת החוקה קיימה עשרות ישיבות, קיבלה אלפי עמודים של מסמכי רקע, כל זאת בהשתתפות אנשי אקדמיה, ארגונים ונציגי ציבור. בנוסף, ועדת החוקה מנהלת אתר אינטרנט פעיל ובו מוצגים חומרי הרקע שהוגשו לוועדה, פרוטוקולי הישיבות שקיימה, ובראש ובראשונה, הצעת החוקה המפורטת שהכין צוות וועדת החוקה על-סמך דיוני הוועדה.
19/03/2009  |  עו"ד יניב רוזנאי  |   מאמרים
ראש הממשלה אהוד אולמרט נשא השבוע (17.3.09), נאום לאומה בעניין גלעד שליט, ולא אמר דבר שלא היה ידוע לצופים לפני כן.
19/03/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
בשנת 1942, בעיצומה של מלחמת העולם השנייה שבה הצבא הרוסי את הפילדמרשל הגרמני פרידריך פאולוס (כמו גם אלפי חיילים שהיו בארמיה שלו), הגרמנים הציעו לרוסים עסקת חילופי שבויים שלא ניתן היה לסרב לה, כאשר תמורת הגנרל השבוי פאולוס הוצע להחזיר לרוסים קצין זוטר בשם יקוב סטלין. מנהיג רוסיה דאז, יוסף סטלין, שהיה כמובן אביו של יקוב הורה למנהלי המו"מ לשוב אל הגרמנים עם התשובה הבאה: "לא מחליפים גנרל בחייל זוטר"...
19/03/2009  |  מתן פריידין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il