|   15:07:40
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

אובמה - מגלה את ביבי והימין

יש הטוענים שביבי לא גילה את אמריקה, בביקורו הנוכחי אבל מאידך - ניתן לומר בוודאות, שאובמה גילה את נתניהו והקשת הימינית של ישראל
24/05/2009  |   אברהם פכטר   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
התקשורת הישראלית שועטת. התקשורת הזרה מפרגנת יותר [צילום: לע"מ]

האם מדובר ב"פיספוס היסטורי"... או להערכתי, ב"איפוס היסטורי". התקשורת העולמית - אובייקטיבית ומפרגנת יותר - מהישראלית.

מה לא נאמר ונכתב לפני הפגישה אובמה - ביבי. החל מתהום פעורה, דרך זעזוע, נתק, משבר, פגישה מכרעת, חמיצות יתר ועוד פניני לשון וסיסמאות שחוקות.

ומה נאמר אחרי הפגישה - "פספוס היסטורי" - נחמדים כלפי חוץ, אבל חמורים ותוקפנים כלפי פנים. אובמה - דיבר על פירוק התנחלויות וביבי בשלו על "אירן תחילה". לביבי קשה להוציא את המונח "שתי מדינות לשני עמים" מהפה, זה נוגד את משנתו ואת הקו המדיני. ולמה התקשורת הישראלית - כל כך "מפרגנת" לביבי? כי היא שבוייה במנטרות ובפרשנות שלה וקשה לה להשלים עם האפשרות שביבי שכנע את אובמה, לפחות בחלק מהמסרים. קשה להם להודות שביבי ואובמה מצאו שפה משותפת וכר פורה להמשך דיאלוג בעתיד. למען ההגינות צריך לציין, שלא כל העיתונאים היו נגטיביים בגישתם, ולהדגיש לחיוב נציגי הטלוויזיה בארה"ב, שטענו שתהיה פגישה טובה ולא יהיה משבר או קרע בין שני המנהיגים.

התקשורת העולמית:
כפי שאמרתי לעיל, התקשורת הזרה הן בארה"ב והן באירופה ראו את המפגש באור אחר - ולא בדרך של מפגש היסטורי, שיעשה מהפך במזרח התיכון.

הדיילי טלגרף הלונדוני: "נתניהו עמד איתן מול דרישותיו של אובמה" - הנשיא האמריקני לא הצליח לחלץ אף התחייבות מנתניהו בסוגיות המרכזיות שעל הפרק - כמו אימוץ פתרון של שתי מדינות כמתווה שלום במזרח התיכון. כאשר ארצות ערב ובמיוחד הכביכול פרטנר הרציני, היחידי הגמיש, המתון כמו אבו-מאזן, מכריז חזור ומכריז שלא יכיר במדינה יהודית ריבונית, על מה יש להמשיך לדון.

כאשר אבו-מאזן, חביב התקשורת והשמאל בישראל, אחרי שלוש שנים של דיונים אינטנסיביים עם אולמרט וציפי לבני, שהסכימו למסור לו, כמעט הכל, הרבה מעבר לכל ראשי הממשלה מקודם, והוא לא חתם על כלום, לא הסכים לכלום ומסקנתו הייתה - "לא נכיר במדינה יהודית" - אז על מה עלינו לדון ועל מה עלינו לחלום. אולי על "מזרח תיכון חדש" - שנשיאו יהיה שמעון פרס - אולי בעוד 50 שנה - אולי?

למען ההיסטוריה כדאי לציין כי החלטת האו"מ 181 שדיברה על חלוקת הארץ לפני פרוץ מלחמת השחרור - דיברה במפורש על חלוקה למדינה יהודית ולמדינה ערבית ולא מדינה פלסטינאית.

כלומר: אם ישראל תהיה מוכנה להתפשר על הקמת מדינה פלסטינאית, הפלשתינים לא מוכנים להתחייב על מדינה יהודית - כלומר נסיגה חזרה למצב שלפני מלחמת השחרור.

אסור לשכוח - מלחמת השחרור, נכפתה על הישוב היהודי עם פלישת צבאות ערב מכל הכיוונים (צפון, דרום, מרכז), בתקווה לחיסול ישראל - שהייתה מטרתם העיקרית וחלוקתה בין סוריה, מצרים וירדן.

כלומר: מחד מלחמת השחרור - עדיין לא הסתיימה ואנחנו עכשיו בשלבים ג-ד למאבק לעצמאות ומאידך הערבים שמסביב כולל הערבים שבתוכנו - עדיין מקווים ושואפים לחיסול ישראל.

על-רקע זה ניתן להבין את הבכי המזויף והחוצפני של "יום הנכבה", שערבי ישראל וחבריהם מסביב, מתעקשים לקיים.

צא ולמד את האבסורד - ארצות ערב, יוצאות למלחמה במטרה להשמיד את הישוב היהודי והמדינה שהכריזה על עצמאותה, וכשהם מובסים, מוכים, מושפלים - הם מייבבים ובוכים על הפסדם - כיום שואה פלשתיני.

בין הטענות החביבות על השמאל הישראלי, חוזרת על עצמה המנטרה השחוקה שעלינו להציג "אופק מדיני".

ובכן - "אופק מדיני" הוא במידה רבה אשלייה וטעות אופטית מדינית פוליטית.

"אופק" - לכל מי שמתמצא בניווט, בקרקע, באוויר ובים, מודע לכך שמדובר בקו דמיוני, היוצר טעות אופטית, שכן ככל שאתה מתקרב אליו, הוא מתרחק ממך וכך אתה ממשיך לקו האופק החדש.

לכן כל הפרשנים המומחים והפוליטיקאים המבקשים מישראל להציג "אופק-מדיני", מוטב להם לשנות את הפזמון ואת מילות השיר. מוטב, שיראו את המציאות, הריאליטי, בה נמצאת ומתפקדת מדינת ישראל באזור זה ולהעריך מחדש אם מי יש לנו עסק.

תוכנית אובמה או המתווה החדש שלו למזרח התיכון - יפה מבחוץ ונותן כותרות יפות. למה הדבר דומה - למתנה חג ארוזה יפה וכשפותחים אותה, רואים קופסה גדולה ובתוכה קופסה קטנה יותר וכך הלאה, כמו בובת "באבושקה" שמתקלפת ומורכבת מחלקים קטנים.

ומה אומרת התוכנית הגרנדיוזית הזאת של הממשל והמומחים האמריקניים:
א. מדינה פלשתינית ליד מדינת ישראל, ללא צבא וברצף טריטוריאלי.
ב. חילופי שטחים.
ג. ויתור על זכות השיבה - אלא לגבולות 67 בלבד.
ד. נסיגת ישראל לגבולות 67.
ה. הורדת התנחלויות.
ו. ירושלים - מחולקת לשלושה חלקים:
1. מזרח ירושלים - בירת פלשתין.
2. מערב ירושלים - בירת ישראל.
3. האגן הקדוש (הר הבית) וחלקים מהעיר העתיקה - בחסות האו"מ עם דגל האו"ם וכנראה גם באבטחת צבא יוניפיל.

ובכן רבותי: זאת תוכנית, למשחק אקדמי ללימוד באוניברסיטה על ממשל ועבודות סמינריוניות לסטודנטים.

אם אובמה - יוכל להצביע על עיר בירה בעולם שמחולקת לשלושה ומהווה בו-זמנית בירה של שתי מדינות + אזור מפורז בשליטת האו"ם + המשמר השוויצרי לשמור עליו, נוכל לדבר ולדון ברצינות.

לעניין זה רומא לא מהווה דוגמה למרות שהוותיקן הוא בבחינת מדינה עצמאית בתוך העיר רומא.

והנה השאלות לניתוח ודיון בסוגיית המתווה האמריקני של אובמה.
א. האם ישראל תסכים לנסיגה לגבולות 67 - לאור האיום האסטרטגי והביטחוני על ישראל.
ב. מה לגבי גושי ההתיישבות הגדולים לגביהם יש הסכמה שיישארו במקומם לפי "מפת הדרכים".
לגבי המאחזים הבלתי חוקיים - יש להורידם מיידית מאחר והם פוגעים בשלטון החוק. ויתירה מכך, פגיעתם רעה יותר בישראל כמדינת חוק, מאשר בפלשתינים.
ג. אם לפלשתינים מגיע רצף טריטוריאלי - גם לישראל בין הישובים והגושים כמו ירושלים, מעלה האדומים - מגיע רצף וביטחון.
ד. לאיזה חלופי שטחים הכוונה ואיפה?
ה. האם נסכים לחלוקת ירושלים - אחרי ששחררנו אותה במלחמה שלא אנחנו יזמנו ב-67.
ו. מתי תקום ממשלה, שתסכים ותאשר את מתווה אובמה?
ז. בינתיים נשאר פתוח - אתם תחליטו.

מסקנת ביניים: בשלב זה, נתניהו עמד איתן מול אובמה וממשלו - גילה מנהיגות כנדרש, ולא שכח שהוא מייצג את הימין - הלאומי. על הציבור להבין - גוש הימין ניצח ובגדול בבחירות האחרונות. גוש קדימה - שמאל הפסיד בגדול, על-רקע זה נראית הביקורת שלהם והדרישות שלהם, במיוחד בתחום המדיני כמגוחכות ודומות לטיפוס על קיר חלק - לאור הכישלון הטוטאלי שלהם להגיע להסדר עם אבו-מאזן לאחר דיונים מרתוניים של שלוש שנים.

יש לתת לאידיאולוגיה של הימין - זמן ומרחב כדי לראות עם יצליחו להוציא אותנו מהסבך.

לדעתי האישית - אין כל סיכוי בדור הזה ובדור הבא להגיע לשלום אמת או שלום בר-קיימא.

המכסימום שניתן לשאוף אליו - הסדר מדיני, בלחץ אמריקני, מעין הודנא לטווח ארוך, משהו בנוסח המקורות - "ותשקוט הארץ 40 שנה". כאשר ה-40 שנה היא כמובן מטפורה, כדי לא להרוס את הפסוק.

ובאשר לתקשורת: היא לא מפרגנת לביבי, כי גם הפעם לא שיחק ולא רקד לפי המנגינות שלהם הציפיות ממנו - היו בכיוונים שונים, מהתנהלותו, רעיונותיו ושאיפותיו - ולכן המסע האנטי-ביבי ימשך גם בעתיד.

נקווה שהוא לא ישבר ולא יוותר.

תאריך:  24/05/2009   |   עודכן:  24/05/2009
עו"ד אברהם פכטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אובמה - מגלה את ביבי והימין
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
את השיעור הראשון שלי בפוליטיקה מהסוג הציני ביותר קיבלתי זמן קצר אחרי שנבחרתי לכנסת ה-17, מפי שר בממשלה, שלא אנקוב כרגע בשמו, וזו הפעם הראשונה שאני מספרת על השיעור הזה בפומבי.
24/05/2009  |  ח"כ שלי יחימוביץ'  |   מאמרים
הוועדה הצביעה על ליקויים מהותיים בעבודתן של פקידות הסעד: בעלי הדין שעניינם נבדק על-ידי פקידת הסעד, אינם מקבלים את התסקיר שנכתב בעניינם, ואינם יכולים לערער עליו, אלא לאחר שהוגש לבית המשפט המקבל את המלצות התסקיר בד"כ במלואן; הכרות מוקדמת עם אחד מבעלי הדין במסגרת תפקידן כעו"ס; פקידת הסעד משמשת כחוקרת אך גם מתערבת טיפולית במשפחה; כתיבת תסקירים ללא מעקב, פיקוח, בקרה, תיעוד, ללא קיום הוראות התע"ס, ללא אבחנה ברורה בין עובדות לדעות, לא ברור תמיד מה המקור לקביעות עובדתיות חשובות, ובמקרה הצורך - אלו בדיקות נעשו כדי לאושש או להפריך אותן; פקידי הסעד חוקרים את בעלי הדין מבלי ליידע אותם כי חובת הסודיות והנאמנות של היותן עובדות סוציאליות אינה תקפה יותר; ועוד. משרד הרווחה הודיע כי יאמץ את רוב המלצות הוועדה בעניינים אלו.
24/05/2009  |  משה שלם  |   מאמרים
נודע מהעיתונות כי רוסיה תקים עבור ירדן כור גרעיני למטרות שלום (ארז ליבנה, "ישראל פוסט", 24.5.09).
24/05/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
בפרויקט מיוחד שנעשה ב'וואלה' לפני הבחירות האחרונות התבקשתי לכתוב מי לדעתי רצוי להיות שר האוצר ומי כנראה יהיה. ברצוני ביקשתי לא להציב לדמיוני מגבלות פוליטיות ואחרות, ולכן כתבתי פרופ' עומר מואב. מדובר בכלכלן מבריק שהצטיין מאז לימודי התואר הראשון שלו בכלכלה. הוא מתבטא באופן רהוט ונטול משוא פנים - בעל-פה ובכתב; הוא בעל הגינות ומודעות חברתית, אך הפופוליזם ממנו והלאה. הדעות הפוליטיות שמורות לעצמו, הוא לא משתייך לשום מפלגה, אך בעברו היה חבר קיבוץ קלי"ה ואף שימש כמזכיר הקיבוץ.
24/05/2009  |  ערן בר-טל  |   מאמרים
דומנו כי הבסיס הנתנייתי (נתניהו) לשכלול הסכם כולל, המעניק זכות בינלאומית לגיטימית, לקיומה של מדינה פלשתינית, אינו מתנגש, כלל, עם השאיפות של הצדדים למשא-ומתן, שעומד בראשם ברק אובמה - נשיא ארצות הברית ואב בית הדין המזרח תיכוני. בקשתו של ביבי להכרה בינלאומית במדינה הישראלית כמדינת העם היהודי וביתו הלאומי, ולו בלבד. אינה גם מתנגשת, עם זכות השיבה, על אף שחותרת לשלילתה.
24/05/2009  |  עו"ד אמיר מסארווה  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
נתניהו: אנו מחויבים לחוק  /  איציק וולף
נתניהו יעניק לברק גיבוי בנושא פינוי המאחזים  /  איציק וולף
נסראללה: מוות למרגלים  /  מאיה שני
מי רוצה עוד מדינה?  /  קובי לירז
איזו שמחה  /  אביתר בן-צדף
סרטון התעמולה של בצלם  /  יהונתן דחוח-הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
חיים רמון
חיים רמון
שר הביטחון והמטכ"ל מפחידים את הציבור תוך שימוש פסול בתקשורת    כל התוכניות ההזויות שפרסם גלנט לניצחון ברצועה ולהקמת שלטון חדש ברצועה במקום חמאס, התפוגגו בלי שום הישג, וזה עדיין לא מ...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ביקורתו הפומבית של יו"ר המחנה ה"ממלכתי" על ניהול המלחמה פוגעת במלחמה ובלוחמים כאשר בשל שיקולים פוליטיים הוא מאיים להפיל את הממשלה. על גנץ להתאחד מאחורי העם, להילחם עד הניצחון ולא ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il