|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

איזו שמחה

התקשורת – בשליחות העלית הישראלית – מייחלת ללחץ אמריקני ולמעשי כפייה, שיחזירו את ישראל ל"גבולות אושוויץ" של מאי 1967 האם ישראלים יעצו לממשל אובאמה מה הפתרון הרצוי בסכסוך היהודי-ערבי במזרח התיכון? התמיכה האמריקנית בישראל לא הייתה מובטחת, ואינה מובטחת
24/05/2009  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
השערות בנוגע ליחסי ישראל-ארה"ב. נתניהו ואובמה [צילום: לע"מ]

גם הממשלים הידידותיים לישראל (ג'ונסון, ניקסון, רייגן, קלינטון ובוש הבן) לא נמנעו מלפגוע בהבנות יסודיות עם ישראל ובאינטרסים חיוניים לישראל. עתה הגיע ממשל, שאינו מתחשב כלל בישראל, ויפעל לקול מצהלות העלית הישראלית והתקשורת שלה

גל אחד מקשר את כל הדיווחים בתקשורת הישראלית על ביקור בנימין נתניהו, ראש הממשלה, בוושינגטון - שמחה גדולה לאידו של נתניהו וייחול למעשי כפייה אמריקניים, שיחזירו את ישראל ל"גבולות אושוויץ" של מאי 1967.

לא אציע, שישראלים מסוימים יעצו לממשל אובמה מה הפתרון הרצוי בסכסוך היהודי-ערבי במזרח התיכון - אם כי לא אופתע אם יתברר, שאכן בכירים לשעבר ואקדמאים בכירים בישראל עשו זאת. ברור, שהעלית הישראלית החליטה מזמן לוותר על ה"שטחים". ראש הממשלה נתניהו אינו שייך לקבוצה זו, ובוחריו הפתיעו את העלית כשסילקו את קדימה מהשלטון. בכל תוכניותיהם זה לא היה קביל - כפי שהמהפך לפני 32 שנה לא היה קביל בעיני העלית דאז (ראו את דברי יצחק בן-אהרן על תוצאת הבחירות).

המהפך במדיניות, שעושה כעת אובמה - בכל הנושאים ולא רק בתמיכה האמריקנית בישראל - אינו מפתיע. הבעיה הנה רק אחת: לפני הבחירות בארצות-הברית, התריעו יהודים ולא-יהודים אמריקניים, פרשנים ישראלים ואחרים, שממשל אובמה הולך להיות אנטי-ישראלי - ולו רק בשל ההרכב האישי של מקורבי המועמד דאז לנשיא. מומחים ויודעי-דבר יצאו מגדרם להרגיע, והגדירו את החששות כהיסטריה לא-מבוססת. שוב, כנראה, נתפסו המומחים ויודעי-הדבר עם מכנסיהם למטה - הרגל די קבוע אצלם.

ידידתנו ובעלת-בריתנו?

בסיקור ביקור נתניהו בוושינגטון חיפשו כמעט כל אנשי התקשורת איך יושפל ראש הממשלה שם, ואיך ילמדו אותו לקח. התקשורת קיוותה, בנתה ציפיות; וכרגיל, התאכזבה... ואיכזבה. בדרכם חזרה ארצה כבר הילכו אימים על הכל, הנה מגיע הלחץ האמריקני, והנה סוף-כל-סוף ניפטר מה"שטחים", מההתנחלויות, מירושלים... ממש מכירת חיסול במחירים מתחת לקרן

התמיכה האמריקנית בישראל אינה מובטחת. רוב הציבור אינו יודע היסטוריה ואינו זוכר. לכן, הולך שולל אחרי סיסמאות נבובות. ארצות-הברית (תחת ממשל רוזוולט הדמוקרטי) הפריעה - עד שלב מאוחר למדי - למאמצים להציל יהודים מאירופה לפני מלחמת העולם השנייה ובמהלכה (ראוי לציין, כי הממסד הציוני והממסד היהודי בארצות-הברית לא סייעו ליהודים הנרדפים, והפריעו למאמצים להציל יהודים).

ממשל טרומן (דמוקרטי) כמעט התנגד להקמת מדינת ישראל בשנת תש"ח - עקב הכשלונות הצבאיים בחזית ירושלים ובחזיתות אחרות במרס 1948. ממשל טרומן הטיל אמברגו על העברת נשק, ציוד צבאי ולוחמים למדינת ישראל. האמברגו הזה נמשך עד תחילת שנות השישים.

במלחמת סיני כפה ממשל אייזנהואר על ישראל לסגת מסיני, ולפניה סירב למכור נשק לישראל, והכשיל מכירת מטוסי סילון קנדיים לישראל. לכן, פנתה ישראל לעזרת צרפת - עד שבגדה בנו.

ממשל קנדי (דמוקרטי) החליט להעביר לישראל - לא ישירות, אלא באמצעות מחסני הנשק האמריקניים בגרמניה - טנקים "פטון" M-48 וסוללות טילים נ"מ "הוק". ההחלטה בוצעה רק אחרי רצח קנדי - בידי הנשיא ג'ונסון יורשו. ממשל ג'ונסון החל לספק לישראל גם מטוסי קרב. ראשונים היו אמורים להגיע מטוסי תקיפה "סקייהוק" A-4, אלא שמלחמת ששת הימים הקדימה את הספקתם.

על-רקע המלחמה הקרה - ובעיקר, מלחמת וייטנאם - קיבלה מלחמת ההתשה משמעות חשובה. ממשל ג'ונסון סיפק לישראל אמצעים ללוחמה אלקטרונית, טנקים, תומ"תים, אמצעי לחימה, מטוסים "פאנטום" F-4, מטוסי תובלה "הרקולס" C-130, מסוקים ועוד. כך, החלה ההסבה הקשה של צה"ל - ובעיקר, חיל האוויר - מציוד צרפתי לציוד אמריקני.

ממשל ניקסון (רפובליקני) לא אישר לישראל להגיב על הפרת ההסכם להפסקת-אש בתעלה. כך, החלה להיווצר התשתית למלחמת יום הכיפורים. במהלכה עיכב ממשל ניקסון את הרכבת האווירית ואת הרכבת הימית, שהוסכם עליהן מראש עם ישראל - למרות שחיל האוויר, השיריון והתותחנים הישראלים הגיעו אל מתחת ל"קו האדום" של ציודם. יתר על כן, הוא מנע מצה"ל להשמיד את ארמיה 3 המצרית - כל זאת כדי להיכנס במקום ברית-המועצות למצרים.

גם הממשלים הידידותיים לישראל (ג'ונסון, ניקסון, רייגן, קלינטון ובוש הבן) לא נמנעו מלפגוע בהבנות יסודיות עם ישראל ובאינטרסים חיוניים לישראל. עתה הגיע ממשל, שאינו מתחשב כלל בישראל, ויפעל לקול מצהלות העלית הישראלית והתקשורת שלה.

"נראה אפוא שאובמה אימץ את הגישה הערבית שמדינה פלשתינית היא הכרח, הן לעולם הערבי והן לעולם כולו, ושחובה עליו להביא את הסוגייה לידי גמר אחת ולתמיד. אוזנו של נשיא ארה"ב כרויה למצפון הרע של מדינות ערב כלפי 'הסבל הפלשתיני', אשר לו הן אחראיות במידה רבה, יותר מאשר לצורכי הביטחון של מדינת ישראל" - כותב ד"ר מרדכי קידר, מזרחן ידוע מאוניברסיטת בר-אילן - "והכישלון הישראלי בעניין זה נובע מהמסרים שהעבירה לו הממשלה הקודמת בביקורו בארץ בשנה שעברה [אובמה היה בארץ בעת מסע הבחירות שלו]. דבריו על הסוגייה הפלשתינית מזכירים את אלה של לבני ושל אולמרט בקץ כהונתם, וניכר שהוא הפנים כמה מהמסרים שהם העבירו לו. ממשלת ישראל החדשה טרם הצליחה להנחיל לו ולצוותו את האופן שבו היא רואה את המציאות במזרח התיכון, ונראה כי המשימה העומדת בפניה בתקופה הקרובה אינה קלה כלל ועיקר [ההדגשות שלי - אב"ץ]".

בסיקור ביקור נתניהו בוושינגטון חיפשו כמעט כל אנשי התקשורת איך יושפל ראש הממשלה שם, ואיך ילמדו אותו לקח. התקשורת קיוותה, בנתה ציפיות; וכרגיל, התאכזבה... ואיכזבה. בדרכם חזרה ארצה כבר הילכו אימים על הכל, הנה מגיע הלחץ האמריקני, והנה סוף-כל-סוף ניפטר מה"שטחים", מההתנחלויות, מירושלים... ממש מכירת חיסול במחירים מתחת לקרן.

עכשיו מתברר, שהנשיא מובארק לא יגיע לוושינגטון עקב אבלו על מות נכדו, והנשיא אובמה, שלא יבקר בישראל, לא יישא את נאומו המתוכנן בביקורו במצרים. כך, ייוותר לתקשורת הישראלית הרבה זמן לבלבל את מוחנו בהשערות ובסברות-כרס, שהם יוצרים או מעתיקים ממקורותיהם העלומים וממחזרים ללא-הרף... עד המפולת הבאה של ציפיותיהם, וחוזר חלילה.

האם תוכל ממשלת נתניהו להעביר לבית הלבן את מסריה כשהתקשורת והעלית הישראליות פועלות נגדה, ומשדרות את המסרים הנגדיים? נראה לי, כי עוזי ארד (ראש המועצה לביטחון לאומי) ואחרים בסביבה הקרובה לנתניהו לקחו זאת בחשבון כשהתכוננו לקראת החלפת השלטון. עם זאת, קשה להבין איך יעשו זאת - ובעיקר, כששלחו את שמעון פרס - שליח לא-אמין בעליל, שלמרות שמאמין שאין צורך ללמוד היסטוריה (או ללמוד כלל), יש לו רעיונות אחרים לחלוטין - להביא את דברם לנשיא האמריקני, המוקף בעדת יועצים אנטי-ישראלים. נראה, כי נתניהו ואנשיו סומכים על התהליך הפוליטי האמריקני, שבו יש לידידי ישראל בקונגרס חשיבות גדולה ביותר. לא אחת הניאו שיקולים כאלה ממשלים ממדיניותם, או עידנו אותה.

תאריך:  24/05/2009   |   עודכן:  24/05/2009
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איזו שמחה
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבנר צפוני
24/05/09 12:51
 
מטאטא
24/05/09 14:27
 
אדל
24/05/09 16:09
 
יאצק
24/05/09 17:46
2
ניסים לשוק המוסדי
25/05/09 03:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המסמך "התיעודי" של בצלם
24/05/2009  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
תקיפתה הפיזית של שירה מרגלית, מערוץ 2 בטלוויזיה, איננה אלא קצה קרחון האלימות של תקיפת עיתונאים ישראלים חדשות לבקרים. בכך רק הצטרפה סמנכ"לית התוכן של "רשת" למועדון המפוקפק של אנשי תקשורת, שבמקרה הרע זכו לטעום את נחת זרועם של מבוקריהם, ובמקרה הטוב נאלצו לסבול את איומיהם והטרדותיהם התכופות.
24/05/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
יש מי שלמקרא הצעדים האחרונים מבית מדרשה של לשכת עורכי הדין יקום ויצעק "גלדה". בעוד שבממשלת ישראל לביבי אין תוכנית מלבד להתגונן מפני תוכניתו של אובמה כאילו זו הייתה טיל קסאם או רוח צונאמי, בלשכת עורכי הדין בראשותו של עו"ד יורי גיא-רון לא נגררים אלא גוררים. לאחרונה מרימה הלשכה מספר יוזמות אשר קשורות למעמדם של עורכי הדין והמתמחים, וכן למעמדה של הלשכה.
24/05/2009  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
הביקורת הנפוצה על היקף השכר והפנסיה במערכת הביטחון מסווה בעיה לא פחות חמורה - כיצד מתחלקת עוגת השכר. הגודל האבסולוטי של השכר והפנסיה אומנם מכבידים על המשק, אך לחלוקה הפנימית של השכר יש השלכות מזיקות לא פחות על תפקודו של הצבא, על רמת המוטיבציה להתגייסות, על היקף הנשירה הפנימי בצבא ממקצועות לחימה אל ג'ובים ועוד. ההשפעה אינה מצטמצמת לצבא, אלא מתרחבת אל המשק כולו. העמדת כוח אדם זול לרשות הצבא באמצעות גיוס חובה, מתעלמת ממחירם של המגויסים למשק וגורמת להרחבה מיותרת של שימוש באנשים לצורך ייצור ביטחון ובעיקר לצרכי קיום "ביורוקרטיית הביטחון". אם נסבסד לקבלן-בניין פועלים שעלותם תעמוד על 500 שקל לחודש - הוא יוותר אפילו על משאבת בטון - העובדים יסחבו את הבטון בדליים. הצבא אינו שונה - חיילים זולים מלאכותית, גורמים לעיוות השימוש והחלוקה בין הון לעבודה בתהליך ייצור הביטחון. אפשר למנות פקידה לכל קצין זוטר בקריה. המחיר הנמוך של כוח האדם בצבא עלול גם לעכב מעבר לטכנולוגיות צבאיות מתקדמות חלופיות... בדיוק כפי שלקבלן המסובסד זול יותר לערבב בטון במעדר.
23/05/2009  |  מוטי היינריך  |   מאמרים
דומנו כי הבסיס הנתניהותי לשכלול הסכם כולל, המעניק זכות בינלאומית לגיטימית, לקיומה של מדינה פלשתינית, אינו מתנגש, כלל, עם השאיפות של הצדדים למשא-ומתן, שאיפות אשר עומד בראשם ברק אובמה - נשיא ארצות הברית ואב בית הדין המזרח תיכוני. בקשתו של ביבי להכרה בינלאומית במדינה הישראלית כמדינת העם היהודי וביתו הלאומי, וביתו בלבד, גם היא אינה מתנגשת עם זכות השיבה, על אף שחותרת לשלילתה.
23/05/2009  |  עו"ד אמיר מסארווה  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי  
נתניהו יעניק לברק גיבוי בנושא פינוי המאחזים  /  איציק וולף
נסראללה: מוות למרגלים  /  מאיה שני
הנוסחה של אובמה: בינאום מזרח ירושלים  /  עידן יוסף
להוציא את המתמטיקה מן המוסר  /  דני בן-ישי
תמרים כ"סיוע הומניטרי"  /  ד"ר רחל אהרנפלד
האנרכיסטים למען ההתנגדות הפלשתינית  /  יהונתן דחוח-הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il