|   15:07:40
  מרדכי קידר  
מרצה אוניברסיטת בר-אילן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

רמטכ"ל תחת רמטכ"ל

למרות שאבי החשוד בריגול אחר הרמטכ"ל טוען כי בנו זכאי, גורמי מודיעין משוכנעים שחיזבאללה בחר ברמטכ"ל כדי לנקום את חיסולו לפני שנה וחצי של ראש אגף המבצעים של הארגון, עימאד מורנייה
05/09/2009  |   מרדכי קידר   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
לפעמים אימון הוא רק אימון? בל"ד מהלכת על החבל הדק שבין חוקיות לאי חוקיות

החסינות שהקנה בג"צ לחבר הכנסת לשעבר, עזמי בשארה, מחלחלת בקרב אזרחים ערבים בישראל. בתו של חבר כנסת אחר מטעם בל"ד, נעצרה לפני כמה שבועות בחשד לפעילות נגד בטחון המדינה, ובנו של עורך הדין של התנועה מואשם עתה בפעילות ריגול למען החיזבאללה שנועדה לחסל את הרמטכ"ל

"רק במקרים קיצוניים מוצדק לפסול מפלגה"
ענבל בר-און
ד"ר אביעד הכהן, היועץ המשפטי של תנועת מימד, היה אחד הבודדים שהתנגדו לפסילת המפלגות הערביות מלהשתתף בבחירות * "הזכות לבחור ולהיבחר הינה זכות יסוד חוקתית"
לרשימה המלאה

בג"צ 1/65 ירדור נ' ועדת הבחירות המרכזית
ענבל בר-און
הלכת ירדור מהווה ציון דרך מכונן בהיותה של מדינת ישראל 'דמוקרטיה מתוגוננת' * נפסק שם כי גם בהיעדר חוק פוזיטיבי, מדינה לא תשב בחיבוק ידיים כאשר רשימה השואפת להשמידה מתמודדת לבחירות בכנסת
לרשימה המלאה

השבוע התפרסמה הידיעה שראוי סולטאני, בן 23 מהכפר טירה שבשרון, נעצר בחשד שהעביר לחיזבאללה מידע על הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, על תנועותיו ועל פעילותו במכון כושר שבו התאמנו שניהם. האירוע מעורר תהיות באשר לסדרי אבטחת הרמטכ"ל, שכן כל העולם שומע ורואה את איומי חיזבאללה לפגוע בבכירים ישראלים, בשל החשד כי מאחורי ההתנקשות ברמטכ"ל חיזבאללה, עימאד מורנייה, לפני יותר משנה (בהתפוצצות רכבו בעת ביקור חשאי שערך בדמשק) - עומדת ישראל. חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה, נקט בביטוי המפורש "אלעין באלעין" - עין תחת עין, כאשר הכריז על נקמה בישראל על חיסול מורנייה.

אלא ששיתוף הפעולה של ראוי סולטאני אינו יש מאין. הוא פעיל במפלגת בל"ד (ברית לאומית דמוקרטית) שיסד עזמי בשארה, ואביו - עורך הדין מטירה פואד סולטאני המגן עליו, שגם הוא פעיל בתנועת בל"ד - אף הגן על חבר הכנסת בשארה הנמלט, לאחר שנחקר בחשד שסייע לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה.

מכתב האישום שהוגש השבוע לבית המשפט המחוזי בחיפה, עולה כי סולטאני יצר לראשונה קשר עם אנשי חיזבאללה, בעת ששהה לפני כשנה במרוקו במחנה קיץ שארגנה תנועת הצעירים הלאומיים הערבים. המחנה מתקיים מדי שנה באחת ממדינות ערב, ולוקחים בו חלק גם צעירים הקשורים למפלגת בל"ד, במסגרת עידוד תודעתם הלאומית הערבית. במחנה השתתף גם סלמאן חרב, לבנוני פעיל חיזבאללה, שיצר קשר עם הצעירים מישראל והרצה להם על מאבק החיזבאללה נגד צה"ל במלחמת לבנון השנייה. סולטאני סיפר לחרב, כי יש בידו מידע על הרמטכ"ל, כיוון שהתאמן יחד עמו באותו חדר כושר.

לאחר שחזר לישראל, המשיך סולטאני לקיים קשר עם סלמאן חרב באמצעות האינטרנט והטלפון. בדצמבר 2008 הוא נסע לפולין למפגש עם פעיל אחר של חיזבאללה, מסר לו את המידע שאסף על תנועות הרמטכ"ל ועל סדרי אבטחתו, ושב לארץ עם דיסק ובו תוכנת הצפנה והוראות לקיום קשר מאובטח. המפעילים ביקשו ממנו להמשיך לאסוף חומר על בכירים נוספים ועל יעדים אחרים בישראל שנגדם ניתן לבצע פיגועים, אך היעד העיקרי לאיסוף המודיעין של סולטאני היה הרמטכ"ל אשכנזי, מתוך כוונה לתכנן התנקשות בחייו.

סולטאני נרשם אפוא למכון הכושר בו מתאמן אשכנזי, בקנטרי קלאב של כפר-סבא, ועקב אחר זמני הגעתו למכון ואחר סדרי אבטחתו.

גורמי מודיעין ישראלים משוכנעים, כי חיזבאללה בחר ברמטכ"ל כמטרה שוות ערך לראש אגף המבצעים של הארגון, עימאד מורנייה, שחוסל לפני שנה וחצי בדמשק. עד עתה חיזבאללה לא הוציא לפועל פיגוע נקמה על חיסול מורנייה, ומספר ניסיונות שלו לבצע פיגועי ראווה נגד מטרות ישראליות בחו"ל - סוכלו.

אביו של החשוד, עו"ד פואד סולטאני, טען בראיון לקול ישראל, כי כתב האישום "נופח לצרכים פוליטיים", ואמר: "אני אטען שהבן שלי זכאי". לדברי האב, עורך דין מוכר בטירה ופעיל בתנועת בל"ד, היה לבנו קשר עם אנשים, שבדיעבד התברר - כפי שנטען - כי הם אנשי חיזבאללה, אך הוא אינו יכול, וכנראה גם אינו מעוניין, לאשר כי הם אנשי חיזבאללה. כל חטאו של הבן-יקיר היה - לדברי האב - משפט אחד רברבני, שבו טען כי הוא מתאמן עם הרמטכ"ל באותו מכון כושר.

מבל"ד נמסר בתגובה להגשת כתב האישום כי "ראוי סולטאני הוא בגדר חשוד, לא יותר. הניסיון מלמד אותנו, שהשב"כ והמשטרה מנפחים עניינים כאלה, ובסוף ההר מוליד עכבר. אנו עומדים על כך שלסולטאני עומדת זכות החפות כל עוד לא הורשע בדין.

העבירות כביכול, והחשדות כביכול המיוחסים למר סולטאני, רחוקים מאוד מהמצע הפוליטי של המפלגה ומדרכי הפעילות שלה, וממילא אין למפלגה כל קשר לעניין. אדרבא, בל"ד מחנכת ומובילה את פעיליה ואת הנוער שלה לפעילות פוליטית לגיטימית חוקית, ומעולם לא קראה לפעילות כלשהי שאינה במסגרת זו".

עוד נאמר בהודעה שהועברה לעיתונות, כי "לבל"ד מצע פוליטי מחייב לכל פעיליה וחבריה. מצע זה מציב גבולות ברורים בפני הנוער, ומציג בפניו אופציה פוליטית דמוקרטית, שבאמצעותה ניתן לו להגן על ערכי החירות והצדק שבהם הוא מאמין. לפיכך, כל פעילות שחורגת מגבולות הפעילות הפוליטית החוקית של בל"ד, הינה פעילות אינדיבידואלית וממילא אינה מייצגת את דרכי פעילותה של המפלגה. על כן, כל ניסיון להדביק למפלגה עמדות או פעילות שאינן במסגרת מצעה הפוליטי או במסגרת דרכי המאבק והפעולה שלה, אינו אלא רדיפה פוליטית וניסיון אנטי-דמוקרטי לפגוע בלגיטימיות של הניסיון לנצל פרשה זו או אחרת כדי להכפיש ולהכתים את בל"ד ולפגוע בה הינו אקט אנטי-דמוקרטי.

ניסיון זה ייכשל, כמו שנכשלו ניסיונות קודמים לפגוע בזכותה של המפלגה לפעילות ולהשתתפות פוליטית".

לא להבהל מסלאם פיאד
[צילום: פלאש 90]

סתימת הגולל על בעיית הפליטים הפלסטינים בהכרזה על מדינה ללא הסכם שיבה או פיצויים, תחשוף את ראש ממשלת הרשות להתנקשות מצד מי שיראו בו בוגד בעניין הלאומי הפלסטיני וכופר ברעיון האיסלאמי של הג'יהאד, שלא לדבר על שלטונות לבנון וסוריה, המצהירים השכם והערב, כי על הפליטים הפלסטינים לעזוב את אדמתם.

השבוע הצהיר ראש הממשלה הפלשתיני, סלאם פיאד, שבעוד שנתיים לכל היותר יכריזו הפלשתינים – כלומר אש"ף – על עצמאות מדינתם בגבולות הקו הירוק, ועל ירושלים המזרחית – כבירתה. הכרזה זו מסתמכת על כוונתו של נשיא ארה"ב אובמה להגיע להסכם בין ישראל ובין אש"ף על הקמת מדינה פלשתינית בעוד שנתיים לכל היותר. פיאד מנסה להפעיל לחץ על ישראל, כשהמסר העומד מאחורי הכרזתו הוא: "ארה"ב תומכת בנו בניגוד לעמדתכם, הכרזת העצמאות שלנו תזכה להכרה בינלאומית רחבה שתכלול את ארה"ב ואת אירופה, ואתם הישראלים תיכנסו למגננה בנושא ירושלים וההתנחלויות, כשהעולם כולו תומך בעמדתנו".

הכרזה זו זכתה למענה מאיים מפי שר החוץ, אביגדור ליברמן, שבו הזהיר את הפלשתינים מנקיטת צעדים חד-צדדיים שמחירם יהיה גבוה. ראש הממשלה שותק, ושרים אחרים גם הם לא הגיבו.

נראה, כי אין להתרגש יתר על המידה מהצהרת פיאד, שכן הוא אינו מתכוון באמת להכריז על עצמאות, כאשר ירושלים נמצאת בשליטה ישראלית מוחלטת וכאשר יותר מ-300 אלף יהודים מתגוררים בשטחים שעליהם טוענים הפלשתינים לבעלות לאומית. הוא יודע שהכרזה כזו תביא את הקץ למשא-ומתן עם ישראל, ושאז הפלשתינים עלולים למצוא את עצמם ללא ירושלים וללא המרחב הכפרי ביהודה ושומרון שעליו שולטת ישראל בתוקף הסכמי אוסלו ומכוח ההכרח להגן על תושבי היישובים היהודיים.

גם תמיכה אמריקנית אינה מובטחת לפלשתינים בעוד שנתיים, כאשר אובמה יהיה בסוף שנתו השלישית בבית הלבן, וכנראה יבקש להיבחר שנית, ולא ירצה להרחיק ממנו בוחרים אמריקנים רבים מדי – במיוחד במרכז ארה"ב ("חגורת התנ"ך") – באהדה מופגנת לפלשתינים.

פיאד גם מודע היטב לפילוג בין עזה לבין רמאללה, ולעובדה שחמאס לא תכיר בשלטונה של מדינת אש"ף על אזורי השליטה שלה, כך שהכרזה על מדינה ביהודה ובשומרון ממילא תנציח את הפילוג, הגורם לרשות הפלשתינית ולאש"ף בושה ומבוכה פוליטית. יתר על כן, סביר שמדינת חמאס בעזה תהיה עוינת למדינת רמאללה, בשל חילוקי הדעות האידיאולוגיים וההבדלים החברתיים העמוקים בין שני האזורים.

אבל הגורמים החשובים יותר לאי-הכרזה פלשתינית על עצמאות הם הוויתור שיהיה בהכרזה כזו על חלקי פלשתין מ-1948 – יפו, באר-שבע, חיפה ועכו – והוויתור על זכות השיבה לתוך ישראל של מיליוני הפליטים מן המחנות בלבנון, בסוריה, בירדן, ברצועת עזה וביהודה ושומרון, בנוסף למיליונים הפזורים כיום בכל רחבי העולם. סתימת הגולל על בעיית הפליטים הפלשתינים בהכרזה על מדינה ללא הסכם שיבה או פיצויים, תחשוף את ראש ממשלת הרשות להתנקשות מצד מי שיראו בו בוגד בעניין הלאומי הפלשתיני וכופר ברעיון האיסלאמי של הג'יהאד, שלא לדבר על שלטונות לבנון וסוריה, המצהירים השכם והערב, כי על הפליטים הפלשתינים לעזוב את אדמתם.

לכן – אל דאגה. פיאד, או מי שיחליף אותו, לא יכריז חד-צדדית על מדינה פלשתינית.

נגד גיוס דרוזים לצה"ל
ח"כ סעיד נפאע [אתר בל"ד]

בל"ד קוראת לנסיגת ישראל מכל השטחים, כולל מירושלים, להקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים – כשלב ביניים לקראת הקמת מדינה ערבית אחת גדולה ממרוקו במערב עד עיראק במזרח – ולמימוש זכות השיבה של פליטי 1948 לתוך תחומי מדינת ישראל ואזרוחם בה כפתרון לבעיית הפליטים.

אולם, כאשר בודקים את המסרים ואת המעשים הקשורים במפלגת בל"ד, נראה שכל אחד מהם אולי אינו מהווה עבירה על החוק, אך הצטברותם מותירה את הרושם שזהו גוף בעייתי מאוד מבחינת ביטחונה וקיומה של מדינת ישראל – גוף ההולך בעקבות תנועת אל-ארד (הארץ) שנפסלה מהתמודדות בבחירות בשנת 1965.

מטרתה המוצהרת של מפלגת בל"ד היא ביטול האופי היהודי-ציוני של המדינה והפיכתה למדינת כל אזרחיה. בל"ד קוראת לנסיגת ישראל מכל השטחים, כולל מירושלים, להקמת מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים – כשלב ביניים לקראת הקמת מדינה ערבית אחת גדולה ממרוקו במערב עד עירק במזרח – ולמימוש זכות השיבה של פליטי 1948 לתוך תחומי מדינת ישראל ואזרוחם בה כפתרון לבעיית הפליטים. כמו-כן היא פועלת לשמירת הייחוד הלאומי, התרבותי והאתני של המיעוט הערבי בישראל, תומכת בביטול ההכרה הממלכתית במוסדותיה הציוניים של מדינת ישראל ודורשת הכרה בערביי ישראל כמיעוט לאומי. המפלגה גם שואפת להפרדת הדת מהמדינה, כחלק מן המסר שלה בדבר עם פלשתיני מאוחד, שאינו נחלק לעדות דתיות.

המסר העולה מן המסמכים שמפרסמת המפלגה ברבים הוא, שמדינת ישראל הציונית אינה מדינה לגיטימית, שהיהודים אינם עם אלא הם עדות לאומיות שונות, ושעל כן אינם זכאים למדינה; ואילו הערבים בישראל הם חלק בלתי נפרד מהעם הפלשתיני, אך חשוב יותר – מהאומה הערבית הגדולה, והם בעליה החוקיים של הארץ. על-פי מסמכים אלה, כל חוקי הכנסת המפלים לרעה את הפלשתינים אזרחי המדינה, ובראשם חוק השבות, חוק נכסי נפקדים וחוק מִנהל מקרקעי ישראל – אינם חוקיים ועליהם להתבטל, ואילו המוסדות הלאומיים היהודיים – דוגמת הסוכנות, ההסתדרות הציונית והקרן הקיימת לישראל – הם ארגונים בינלאומיים קולוניאליסטיים, שנועדו לכבוש את ארץ הערבים ולהביא להגירת עדות יהודיות אליה, לאחר שיצרו יש מאין תודעה "לאומית" מזויפת, יהודית-ישראלית.

מי שפיתח את האידיאולוגיה הזו היה חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה, שהדגיש בכל דבריו ומעשיו את המרכיב הלאומי הערבי, עד כדי כך שבאחד הראיונות הוא אמר במפורש: "אין עם פלשתיני, שכן הגדרה זו נועדה לפורר את האומה הערבית הגדולה לרסיסי עמים: פלשתיני, ירדני, סורי וכו'. יש רק אומה ערבית אחת". משמעותם של דברים אלה היא, כי שייכותם ונאמנותם הלאומית של הערבים אזרחי ישראל נתונה לאומה הערבית, ולכן ערבי המזדהה עם ישראל ועם יעדיה היהודים-ציונים - בוגד בעמו. אולי העובדה כי עזמי בשארה הוא נוצרי תרמה לכך שמפלגת בל"ד מדגישה את המרכיב הלאומי ומצניעה את המרכיב הדתי, ולשיטתה, אין כל הבדל בין מוסלמי, נוצרי ודרוזי – כולם ערבים.

לכן קוראת מפלגה זו לדרוזים שלא להתגייס לצה"ל, בהיותם ערבים השייכים לאומה הערבית, ושלא לתקוע על-ידי הגיוס לצה"ל סכין בגבה של האומה הערבית. כך, חבר הכנסת הדרוזי מטעם בל"ד – סעיד נפאע מהכפר בית-ג'אן – רושם "לזכותו" פעילות עניפה נגד המדינה, כולל פעילות נגד גיוס דרוזים לצה"ל. ב-1972 נגזרו עליו שלוש תקופות מאסר עקב סירובו להתגייס, ולאחר מכן הוא הקים את "ועדת היוזמה הדרוזית הערבית" – ארגון התומך בסרבני גיוס מקרב בני העדה הדרוזית. הוא גם הקים את תנועת "אל מערופין אל-אחראר" ("הדרוזים החופשיים") ואת תנועת "אל-ג'ד'ור" ("השורשים"), שמטרתה חיזוק השורשים התרבותיים הערביים בקרב הדרוזים. בדצמבר 2006 היה נפאע ממארגני כינוס שבו הוקמה "הוועדה הלאומית לסולידריות עם סוריה", ולקראת הבחירות לכנסת ה-17 הוא הוצב במקום הרביעי ברשימת בל"ד. הוא החל לכהן כחבר כנסת באפריל 2007, עם התפטרותו של יו"ר המפלגה, עזמי בשארה, שנמלט מן הארץ עקב החשד שסייע לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה. בספטמבר 2007 יצא נפאע לביקור בסוריה, בניגוד לחוק.

בל"ד נוטלת חלק פעיל בארגון "תהלוכת השיבה" מדי יום עצמאות, שבה צועדים המוני ערבים אזרחי ישראל בצעדה סמלית אל אחד הכפרים הערבים שהתקיימו בגליל עד 1948, כשהדגלים המונפים בה הם דגלי פלשתין. לפני כשנתיים לוותה התהלוכה באלימות כלפי נופשים יהודים שהיו בסביבתה.

מאליה עולה השאלה, איך מאפשר החוק הישראלי את קיומה של מפלגה כזו, ואיך פותחת מדינת ישראל את שערי בית הנבחרים שלה לרווחה בפני מפלגה, שתכליתה המוצהרת היא ביטול הכנסת ואופיה של המדינה. ואכן, בשנת 1965, כאשר ניסתה תנועת האם האידיאולוגית של בל"ד, תנועת אל-ארד, לרוץ לכנסת, פסל אותה ראש ועדת הבחירות דאז, השופט העליון משה לנדוי, ובערעור שהגישה התנועה לבג"צ היא טענה כי אין בחוק כל איסור על הקמת מפלגה שמטרתה ביטול האופי היהודי-ציוני של המדינה, ושעל כן פסילת הרשימה דינה להתבטל. בג"צ קבע (פס"ד ירדור) שלמרות שהפסילה לא הסתמכה על חוק, יש למדינה זכות טבעית להתגונן מפני הקמים עליה להרסה. בעקבות כך גם שונה חוק יסוד: הכנסת. אך כאשר ביקשה תנועת הבת, מפלגת בל"ד, להשתתף בבחירות של 1996 ונפסלה, הכשיר אותה בג"צ (של השופט אהרן ברק), בניגוד לפס"ד ירדור, בטענה המוזרה כי בהיותה קטנה, ממילא אין היא מהווה איום רציני על אופיה של המדינה, ולכן אין סיבה לשלול מחבריה את הזכות להתארגן ואת הזכות להיבחר (על-פי היגיון זה, גניבה קטנה מותרת).

העובדה שעזמי בשארה וחבריו לתנועה היו כבר אז, ובעיקר לקראת הבחירות האחרונות לכנסת, עבריינים מועדים, בעקבות (בין השאר) ביקורים חוזרים ונשנים בלבנון ובסוריה ועידוד פומבי לחיזבאללה להמשיך בטרור נגד ישראל, לא ערערה את התאוריה של בג"צ בן זמננו. גם לא העובדה שבשארה מפיץ זה שנים באמצעי התקשורת הערביים ובהופעותיו שנאה, איבה ובוז למדינת ישראל, גם בהיותו חבר כנסת.

חסינות זו של בשארה מחלחלת לתודעתם של יותר ויותר אזרחים ערבים בישראל, ובעיקר בני הדור הצעיר. בל"ד החלה את דרכה עם שני חברי כנסת, כיום יש לה שלושה כאלה וצופים לה גידול. היא המפלגה הערבית הראשונה שהציבה במקום ריאלי אשה – חנין זועבי, המכהנת כיום כחברת כנסת. בתו של חבר כנסת אחר מטעמה, ואצל טה, נעצרה לפני כמה שבועות כששבה מרמאללה, בחשד לפעילות נגד בטחון המדינה, ועכשיו, כאמור, בנו של עורך הדין של התנועה – ראוי סולטאני – מואשם בפעילות ריגול למען החיזבאללה שנועדה לחסל את הרמטכ"ל. כך כנראה מבינים מהרסינו ומחריבינו את פסקי הדין של אהרן ברק.

על הכנסת לקבוע עתה אפוא, אם יש אפשרות חוקית לחזור לפסיקת בג"צ משנת 1965, כדי לחסום את הפעולה נגד המדינה היהודית בחסות החסינות הפרלמנטרית, המלווה בפנסיה נדיבה ובהטבות נאות לכל החיים. הבעיה של כנסת ישראל היא שיש בקרבנו כמה בני ברית המכנים את עצמם משום מה בכינוי ההזוי "אליטות" ותומכים בבל"ד, בקיומה ובמטרותיה.

לאתר מגזין מראה
ד"ר מרדכי קידר הוא מרצה במחלקה לערבית וחוקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן
תאריך:  05/09/2009   |   עודכן:  05/09/2009
מרדכי קידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רמטכ"ל תחת רמטכ"ל
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה, עורך-דין
5/09/09 22:27
 
אביחי
6/09/09 21:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני כ-46 שנה, הפלגתי במעבורת מנמל קאלה שבצרפת לדובר שבבריטניה. בעלי האמצעים שבקרב נוסעי המעבורת שכרו בה חדרים, כדי לבלות בהם את הלילה ואת המעבר בתעלת לה-מאנש בתנומה, במנוחה ובלי הפרעה כלשהי. הנוסעים חסרי אמצעים נאלצו לבלות את הלילה בחברת מזוודותיהם, באולם המתנה ענקי שבו עשרות דרגשים. כותב שורות אלו נמנה עם האחרונים.
05/09/2009  |  יצחק ינאי  |   מאמרים
קידושו של הגבול הבינלאומי בין ישראל לסוריה, העומד לכאורה מאחורי הקביעה כי "הגולן הוא סורי", וכי על כן תצטרך ישראל בסופו של דבר לוותר עליו - מפוקפק. לפני שמאמצים קביעה כזו, מן הראוי להיזכר בקצרה בתולדותיו של גבול זה לפני מלחמת העצמאות ולאחריה.
05/09/2009  |  יואב גלבר  |   מאמרים
אחת האקסיומות של "תהליך השלום" היא ש"היישובים הם מכשול לשלום", כאילו שהסרתם הייתה מולידה באחת שלום עלי אדמות. והרי לפני 1967 לא היו בנמצא יישובים, אך גם שלום לא היה, אלא אם כן מגדירים כיישובים את הכפרים ואת הערים בתוך ישראל, שגם אותם חשבו אז הערבים ל"שטח כבוש". הברכה הגדולה שביישובים החדשים היא אפוא שהם הדיחו את יישובי הארץ שנכללו במדינת ישראל לפני 67' ממעמדם כשטחים כבושים וירשו את מקומם.
05/09/2009  |  רפי ישראלי  |   מאמרים
נשיא ארצות הברית, חוסיין אובמה, ייזכר כמי שהניע את תנופת הבנייה בהתנחלויות יותר מכל מדינאי חיצוני אחר, וזאת דווקא ללא כוונת מכוון, ויתרה מכך, מתוך ניסיונות סרק להכשיל את הבנייה בהתנחלויות ולצמצם את התפתחותן אף למטה מרמת הריבוי הטבעי.
05/09/2009  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
דני בלוך היקר,
05/09/2009  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת בשארה  /  מי ומי    / 
זה הזמן להתקדם לשלום  /  מחלקה ראשונה
עיתון בכווית: "חיזבאללה הסתיר נשק כימי"  /  מחלקה ראשונה
גל מחאות כבד צפוי בעקבות נאום אחמדינג'אד באו"ם  /  מאיה שני
ערביי ישראל? אתם בטח צוחקים!  /  יניב שלום
כבלי פרומתאוס  /  אהרון רול
אירן ו'זכות השיבה': איום על ישראל  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il