|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

פיוס לא-משתלם

הפייסנות הישראלית כלפי הפתח לא השתלמה לשמאל, היא השתלמה לימין, לאינטרס היהודי הישראלי הלאומי שלא יהיה משא-ומתן שיוביל לגירוש ולאובדן עוד שטחי מולדת
23/10/2009  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   ועדת גולדסטון   |   תגובות
ויתור לאויב רב-שנים אינו כדאי. אבו מאזן [AP]

הומחש לישראלי הממוצע, זה שאינו לא בשמאל ולא בימין, ש"השלום" מביא רק חמאס וקסאמים. וכשם ששלום-אוסלו, חלומו הרטוב של פרס בדבר "מזרח תיכון חדש", כרה את קברותיהם של 1,500 נפשות, כך תעתועי ההינתקות של שרון הביאו את מלחמת "עופרת יצוקה", והוכיחו שוב את הכלל, שיוזמה של השמאל מוכיחה את צידקת הימין

מקצה שיפורים
יוני בן-מנחם
הרשות הפלשתינית נערכת למתקפה על ישראל במוסדות האו"ם ובזירה הבינלאומית בעקבות הדיון המחודש בדוח גולדסטון * יו"ר הרשות מחמוד עבאס מנסה לשפר את תדמיתו באמצעות התקפה על ישראל והחמאס, ולישראל צפוי קרב מדיני והסברתי קשה
לרשימה המלאה

כלת פרס נובל, פרופ' עדה יונת, הציעה שישראל תשחרר את כל המחבלים מתוך בתי הכלא שלה, ללא תנאים וללא קשר לשחרורו של גלעד שליט. הפרופסורית מגלה כאן תכונה, החוזרת ונשנית בכל מהלכי השמאל: הם מחוללים את ההפך מן המצופה. מפני שאילו שחררה ישראל את כל המחבלים, החמאס היה נחשב ל'גיבור האומה הערבית' והטרור - כמי שהביא את הניצחון הגדול. התוצאה הייתה הרסנית ל"מחנה השלום" מפני שהייתה מרחיקה עוד יותר את "חזון" בוש, אובמה, פרס וביילין. כי כל עוד יש שתי פלשתיניות (האחת ביו"ש - בת 1.5 מיליון ערבים והשנייה - בעזה המונה 1.2 מיליון, כלומר כמעט חצי-חצי) אין סיכוי לחלום הפלשתיני.

בלאו הכי, סא'אב עריקאת, מראשי הרשות הפלשתינית, מאשים את ישראל בפגיעה במערכת הפוליטית הפלשתינית ומוחמד דחלאן, בן-יקיר שלנו עוד מימי אוסלו העליזים, טוען שישראל מצילה את החמאס מתוך אינטרס משותף לחסל את שלטון אבו מאזן. לא הועילו לנתניהו כל המחוות כלפי שלטונות רמאללה. די היה בשחרור 20 אסירות תמורת הקלטת של גלעד שליט לפי דרישת החמאס, פלוס דיבורים על שחרור מאות מחבלים נוספים לפי דרישתם, כדי לגרום להתקפה הזאת, שלוחת הרסן, על ישראל.

אבו מאזן אכן משתולל. הוא מאשים את ישראל ב"טיהור אתני" בירושלים ובפגיעה מכוונת במקומות הקדושים. מי שמשתלח כך, אינו חולם על מו"מ ל"שלום". השמאל, שכל ספינותיו נטרפו, חייב לשאול את עצמו, מה הביא לקרע הזה, שביטויו בשטח היו המהומות בהר הבית ומסביבו. שהרי את המהומות לא חולל החמאס, והן גם לא פרצו באופן ספונטני. מריצות מלאות באבנים גילתה המשטרה בתוך האל-אקצה, מוכנות לשימוש.

לפי הכתב יוסי אלי (בשבועון "ירושלים", 2.10.09), הכל החל בהסתה של חבר המועצה המוסלמית העליונה, השייח' אכרמה סברי, שנתלה בעילה של 20 תיירים שעלו להר, כלומר - בלא כלום. מחבר הכתבה מציין, שלסברי זיקה לרשות הפלשתינית, והוא בכלל מינוי של ערפאת.

יש סימנים נוספים המעידים שבארגון המהומות השתתף הפתח של אבו מאזן, שהפעיל כאן את שיטתו של המופתי הנאצי חאג' אמין אל חוסייני מתרפ"ט, אשר בדה את העלילה שכביכול היהודים כבשו את הר הבית. ערפאת, שנתלה במנהרת הכותל ואחר-כך בביקורו של שרון על ההר, הלך בעקבות רבו. לשלטונות רמאללה דהיום הספיקו גם 20 תיירים צרפתים תמימים, מפני שאבו מאזן הסתבך, ומה שסיבך אותו הוא דווקא שיתוף הפעולה הכפוי עם ישראל, על-פי תכתיב אמריקני.

הוכחה וכישלונה

שתי האינתיפאדות קידמו את ההתנחלות היהודית ביו"ש בצעדי ענק. כל גזירה נגד התרחבות ההתיישבות היהודית גרמה לפרץ של בנייה. האיסור האמריקני על הקמת יישובים חדשים הוליד את תנועת המאחזים והגבעות, שגרמה להתפרסות ההתיישבות היהודית במרחב. וכשם שהאמריקנים והשמאלנים הישראלים אינם מבינים את הנפש הערבית, גם התגובה היהודית מפתיעה אותם שוב ושוב.

וגם זה. את האינתיפאדה השנייה פוצץ עלינו ערפאת אחרי קמפ דייוויד, מפני שקלינטון וברק לחצו אותו לקיר: הנה היהודים נותנים לך את הכל, רק תחתום ויש לך מדינה! כדי להיחלץ מן הלחץ הזה, הוא חולל את המלחמה שאותה הכין מראש, והביקור של שרון בהר הבית שימש לו רק כתירוץ. יוצא, שאלמלא היוזמה השמאלנית לרוץ לקמפ דייוויד ולהציע לערפאת את הכל - האינתיפאדה השנייה, אינתיפאדת הדמים, לא הייתה פורצת. שלום כוזב הביא מלחמה.

או קחו את מה שקרוי "הינתקות". איזה קול רינה וישועה עלה מאוהלי רשעי "מחנה השלום"! נהרסו ההתנחלויות השנואות, הקיץ הקץ על הכיבוש! ולא שיערו את מה שהיה כל-כך צפוי - שהנסיגה הזאת תיתפס על-ידי הערבים כניצחון הטרור, תגרום לתפיסת השלטון על-ידי החמאס ולמתקפת טילים שתגיע עד באר שבע ויבנה. המכה שספגה כאן הזיית השלום הייתה כפולה: הומלכו הכי קיצונים במחנה הערבי ונפגע מי שנחשב ה"פרטנר" לשלום. חמור מזה - הומחש לישראלי הממוצע, זה שאינו לא בשמאל ולא בימין, ש"השלום" מביא רק חמאס וקסאמים. וכשם ששלום-אוסלו, חלומו הרטוב של פרס בדבר "מזרח תיכון חדש", כרה את קברותיהם של 1,500 נפשות, כך תעתועי ההינתקות של שרון הביאו את מלחמת "עופרת יצוקה", והוכיחו שוב את הכלל, שיוזמה של השמאל מוכיחה את צידקת הימין.

גם לאמריקנים זה קורה. קונדוליזה רייס אילצה אותנו לאפשר לחמאס להשתתף בבחירות הפלשתיניות, ובכך גרמה במו ידיה לניצחון החמאס. והואיל וברצועה כבר לא היו צה"ל ומתנחלים, נכנס החמאס לתוך הוואקום ויש היום שתי 'פלסטינות' ואף לא מדינה פלשתינית אחת. גם שרת החוץ האמריקנית השיגה את ההפך ממה שזממה.

וכדאי להתבונן גם במלחמת לבנון השנייה, שנוהלה לפי האידיאולוגיה של "שלום עכשיו": חששו לדרוך על האדמה, תפסו כפר ויצאו ממנו, פן יחשדו בהם, חס וחלילה, ב"כיבוש". לחמו בכפפות משי, שלא ייראו כ"כוחניים". לא נגעו במסגדים, בבתי ספר, במרפאות, גם כשירו משם או החביאו נשק. "צבא השלום לישראל" עשה שם צחוק מעצמו עם דוקטרינות חדשות כמו "צריבה בתודעה" ושאר בב'לת. התוצאה הייתה קשה. חיזבאללה נראה כמנצח, ולא חשוב כמה אבידות היו לו באמת. העולם הציני לא העריך את האיפוק של צה"ל וקרננו בעולם, ובעיקר בקרב אויבינו הערבים, ירדה. חמור מזה, צה"ל מצא את עצמו משודרג כלפי מטה גם בעיני בני עמו. קציני-השלום האופנתיים גילו לפתע שהעם אינו מעריך את הליברליות השמאלנית, בה הם ניהלו את המלחמה, ופשוט בז להם.

לכן, כשהתוצאות המבישות האלה עודדו את החמאס לעשות בדרום את אשר חיזבאללה עשה בצפון, טבעי הדבר, שהמדינאים וצה"ל, פגועים על-ידי דוח וינוגרד, ששו להזדמנות להוכיח את עצמם במעין "מועד ב'. מבחינה זו הייתה "עופרת יצוקה" תולדה ישירה של מלחמת לבנון השנייה - גם מצד ישראל. ניהולה התבוסני, ברוח בית מדרשו של השמאל, גרם לכך שמלחמת 'עופרת יצוקה' נוהלה בצבאיות בלתי מתפשרת - עם מקסימום התחשבות בחיי החיילים שלנו, גם על חשבון סיכון אזרחי האויב, כפי שכל עם נורמלי נוהג במלחמה. אולי אפילו ניתן דגש יתר להראות, שצה"ל מסוגל גם להכאיב ואינו עוד נושא לשחוק, וזאת בתגובה וכפיצוי על הביזיון בצפון. התוצאה: דוח גולדסטון

חזון ללא כיוון

במהלך "עופרת יצוקה" נהרגו למעלה מ-1,000 ערבים, מחבלים ואזרחים, וזה הוליד את דוח גולדסטון. תחילה, עודדה רמאללה את ישראל להיכנס בחמאס ולחסלו עד תום, כדי לסלול לה את הדרך בחזרה אל השלטון בעזה. אבל השמאל, ואולמרט בראשו, לא נענה. לא מתאים להם להיראות יותר מדי "כוחניים" וכובשי שטחים. החמאס קיבל מכה, אבל שרד - וכבר זה בלבד הכעיס את אנשי הרשות הפלשתינית. לאחר מכן, כאשר עלתה זעקת האבידות בעזה, ובתקשורת נראו הבתים ההרוסים והמשקים החרבים, הפך אבו מאזן את פניו, תקף את ישראל על התקיפה בעזה ואפילו שלח את "שר המשפטים" שלו לאירופה לדרוש העמדה לדין של קצינים ומנהיגים ישראלים.

תשובת נתניהו ניתנה בנאומו באו"ם, שאם ההינתקות הביאה למלחמה וזו הולידה את גולדסטון א', אזי הנסיגה הבאה, מיו"ש, לבטח תביא עוד מלחמה ויהיה גולדסטון שני. מסקנה: אם אמריקה תתמוך בגולדסטון א', היא תחייב את ישראל להפסיק כל מו"מ ולהימנע מכל נסיגה נוספת, כדי שלא להביא על עצמה עוד מלחמה, כלומר - גולדסטון ב'.

הטיעון הזה הוא פסול, מפני שהוא טומן בחובו נכונות עקרונית של ישראל לנסיגות ועקירות נוספות, אבל הייתה לו השפעה. אובמה ויועציו נפלו על המציאה ואילצו את אבו מאזן לעשות תפנית נוספת - למשוך את התלונה ולהסכים לדחיית הדיון בגולדסטון לחצי שנה, כדי לתת לאמריקנים מנוף לתפוס את נתניהו במילה: הנה הורדנו ממך את גולדסטון, עכשיו תשלם - בהקפאה, בנסיגה, בגירוש.

אלא, האמריקנים כרגיל פישלו. משיכת התלונה גרמה לגל מחאה אדיר נגד אבו מאזן בעולם הערבי והחמאס חגג בגדול. ח'אלד משעל-אף דרש להעמיד את אבו מאזן לדין כבוגד! בצר לו, החזיר אבו מאזן את התלונה, אבל לשווא. החמאס ניצל את הפרשה עד תום ואבו מאזן, כדי להסיח את הדעת, עשה את מה שלימד אותו רבו, הגנגסטר יאסר ערפאת: הדליק את הר הבית!

כך יצא, שצעד שהיה אמור כביכול לקדם את השלום - משיכת התלונה נגד ישראל על-ידי הפלשתינים של רמאללה - הרחיב את הקרע עוד יותר. אודה, שאינני מזיל דמעה על כך, אבל חסידי חזון פלשתין השיגו שוב את ההפך ממה שציפו.

לכלל הזה, שכל תמרון של השמאל מקדם את מטרות הימין, ניתן להביא עוד דוגמאות.

סטירה לעומת לטיפה

מה ראינו כאן? מלחמה פציפיסטית בצפון, שגררה אחריה את היפוכה: מלחמה מיליטאריסטית בדרום.

והייתה ועידת הפתח בבית לחם בחסות ישראל, שנתנה היתרי כניסה לטרוריסטים שכל השנים האלה, גם תחת כל ממשלות השמאל, לא הורשו להיכנס. למשל, למחבלת ממטוס סבנה, ולגרועים ממנה. אפשרנו בחירות פנימיות לפתח, למרות שידענו שבחירות מקצינות את העמדות ומגבירות שנאה ולוחמנות. ואכן, במערכת הבחירות בפתח שמענו כמה מגיבורי אוסלו חביבי השמאל כמו דחלאן ורג'וב מסיתים ומאיימים, מתחרים בחמאס.

התוצאות של פיוס הפתח על-ידי נתניהו לא איחרו לבוא, גם בפרשת גולדסטון וגם במהומות הר הבית. הפתח גמל לנו על כל מה שהיטבנו עמו, כמו הצלת אנשיו שברחו מנוסת חרב מעזה ופתיחת הגבול בפניהם, אשפוזם בבתי החולים שלנו, הענקת חנינה למבוקשים שלהם. בתמורה, איים חאתם עבדול קאדר, מראשי הפתח, באינתיפאדה שלישית, ואף נתפס ונעצר על הסתה לאלימות בעיר העתיקה.

אם מישהו בשמאל עלץ בהנאה על פרישת השטיח האדום לרגלי ועידת הפתח בבית לחם, החיוך נמחה בוודאי מעל פניו בראותו, איך אותו הפתח מכתיב עכשיו לאבו מאזן שלא לחדש את "שיחות שלום" עד שישראל לא תקפיא כל בנייה ביו"ש ובירושלים, ואיך הפתח מעמיד את עצמו בדרכו של אובמה, הדורש לחדש את השיחות מיד וללא תנאי, גם אם ההקפאה לא תהיה מלאה.

הרי לפנינו שוב הדפוס הידוע: הפייסנות הישראלית כלפי הפתח לא השתלמה לשמאל, היא השתלמה לימין, לאינטרס היהודי הישראלי הלאומי שלא יהיה משא-ומתן שיוביל לגירוש ולאובדן עוד שטחי מולדת. גם האירוע השערורייתי הזה - קיום ועידת הפתח, ארגון טרור שטבח ביהודים הרבה יותר מאשר החמאס, בחסות ישראל - הוליד בסופו של דבר את היפוכו.

אם כך, הכל טוב? הכל מסתדר יפה מאוד מעצמו? אפשר לשמוח? לא ולא! מפני שכל מהלכי השלום הכוזבים הם שופכי דמים ומולידי מלחמות. "תהליך השלום" מרופד שטיח של דם - דם יהודי ודם ערבי. גם כשהוא אינו משיג את מטרתו הממארת, את בתי הקברות הוא תמיד ממלא, ולכן צריך לשים לו קץ.

תאריך:  23/10/2009   |   עודכן:  23/10/2009
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פיוס לא-משתלם
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורא ותיק
23/10/09 14:33
2
דיכאון. ממש.
23/10/09 16:26
3
דניאל סבלדי
24/10/09 01:19
4
א מ רול
24/10/09 05:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תהליך קבלת הלכות
23/10/2009  |  הרב ישראל רוזן  |   מאמרים
יכול להיות ש"לבלוע את הרוק" יותר קשה מאשר לכסוס ציפורניים ולהמתין לימים טובים יותר. יצחק רבין, האיש שתיעב את שמעון פרס כסס את ציפורניו 15 שנה (מ-77' עד 92'), עד שזכה להגיע להנהגת המפלגה. אילו פרש, לא היה מגיע לשפיץ. לעמי איילון לא הייתה הסבלנות של רבין, והוא החליט "לנסות מבחוץ". זה נגמר רע. אילו "כסס ציפורניים" מתחת לעץ, מנהיגות המפלגה הייתה נופלת לידיו כפרי בשל.
23/10/2009  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
מאה ועשרים שנה נמשכה בניית תיבת נח; לכאורה, זה הרבה מדי זמן לביצוע המשימה הזאת, מדוע בכל זאת לקח כל כך הרבה זמן? את השיקולים של הבורא יתברך בעניין זה מגלה לנו רש"י: עד מאה ועשרים שנה אאריך להם אפי, ואם לא ישובו אביא עליהם מבול. כך כביכול אמר לעצמו הבורא יתברך. כלומר, הרעיון היה שאנשי הדור הרשעים יראו את נח מתעסק בבנייה זמן ארוך כל כך, יתעניינו אצלו במה הוא משקיע את זמנו, הוא יספר להם על המבול הצפוי והם יעשו תשובה וינצלו. מכאן נראה שהמסר הנצחי של התיבה הוא רעיון התשובה, ממילא יש להניח שגם כל יתר הפרטים ופרטי הפרטים שמסופרים בתורה שבכתב ושבעל-פה, כולם מתכוונים להנחות אותנו בנתיב התשובה הנכונה. לא נוכל להקיף הכל במסגרת זו, אז נסתפק בדוגמאות ספורות ומהן נלמד לכל יתר הפרטים. ומי שירצה להעשיר את התבוננותו בפרטים נוספים - יפנה אל הכותב ובע"ה אשלח לו את המקורות.
23/10/2009  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
מדור חדש על ענייני השבוע - שישה בשישי והפעם: על אהוד ברק; על האירועים המוזרים באוניברסיטת תל אביב; על השערוריה החדשה במכבי תל אביב שהתגלתה עם התאבדותו של מוני פנאן. ועוד ועוד.
23/10/2009  |  איתמר לוין  |   מאמרים
עם צאתה של חוברת עת-מול המוקדשת למשפחת ריבלין, דומה שיהא זה ראוי לכתוב על כלל שמות המשפחה אשר, בדומה לשם ריבלין, נוצרו משמות נשיים.
23/10/2009  |  חנן רפפורט  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ועדת גולדסטון  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
גולדסטון: רוב המבקרים לא קראו את הדוח  /  מאיה שני
סין: "נתנגד להעברת דוח גולדסטון"  /  איציק וולף
הקבינט המדיני-ביטחוני הכריז על 50 ארגוני טרור  /  איציק וולף
משנתו "חסרת הפניות" של גולדסטון  /  רפאל בוכניק
יהודי מועיל   /  קובי לירז
מדוע נכתב דוח גולדסטון  /  יוסי קרמר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
יצחק בריק
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רוצח אחד, ראש הנחש במינהרה, מתעתע במנהיג העולם החופשי בבית הלבן    לאיזו רמה עלובה ירדו האוניברסיטאות בארה"ב    טרור הוא לא רק פיגועים, רצחנות. טרור הוא לא פחות מזה - הפצת שקרים ותעמ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il