|   15:07:40
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

איש הנדלן של השבוע

יוסי תורג'מן יבנה את פלורנטין

היזם בן ה-43, העומד בראש פרויקט גדול לבניית 250 דירות בדרום תל אביב, מאמין שיגבר על מכשולי התב"ע והפינויים, ויממש עם שותפיו את הפרויקט הגדול
18/12/2009  |   אלעזר לוין   |   מאמרים   |   תגובות
גם אני קניתי כאן דירה. תורג'מן [צילום: יח"צ]

אלעזר לוין
יזמים קנו מגרש בפלורנטין ב-136 מיליון שקל

בתי היוקרה של האחים גורסד
אלעזר לוין
יעקב ויהודה גורסד, שני שמות לא-ידועים בענף, הם בעלים ומנהלים של שתי חברות נדל"ן * חשיפה ראשונה של פרויקטים בלב יפו, בנוה צדק, ברמת החי"ל ובכפר סבא
לרשימה המלאה

יוסי תורג'מן, 43, הוא יזם נדל"ן מוביל של פרויקט המגורים הגדול ביותר האמור להיבנות בדרום תל אביב, 252 דירות במתחם פלורנטין. לכאורה, הכל טוב ויפה, ועל-פי דיווחי היזמים, כבר נמכרו מראש כשני-שליש מהדירות, במסגרת קבוצת רכישה מן הגדולות במדינה. אולם לפני כשבועיים נקלעו תורגמ'ן ושותפיו לבעיה מסוימת, כאשר היומון הכלכלי "דה מרקר" פרסם מידע המעורר לכאורה סימני שאלה לגבי הפרויקט. בראיון ל-News1 מגיב תורג'מן לראשונה על הטענות, וגם חושף את פעילות הנדל"ן שלו בשנים האחרונות.

תורג'מן: "אני פעיל בענף זה 17 שנים, והפרויקט בפלורנטין הוא הגדול ביותר שלי. בשנים האחרונות נכנסתי לשלושה פרויקטים בתל אביב ובת ים, לבניית מאות דירות".

גם כדי להוכיח רצינות, מדווח תורג'מן על העסקה הגדולה האחרונה שלו, עם עיריית בת-ים (העירייה אישרה ל-News1 את הפרטים): "זכינו במכרז של העירייה, וקנינו מגרש ל-140 דירות בדרום-מערב העיר. ארגנו מראש קבוצת רכישה, שהתחייבה לקנות את כל הדירות. הקבוצה התחייבה לשלם 36 מיליון שקל בעד הקרקע, מזה 80% תוך חודש, על-פי תנאי המכרז. מארגני הקבוצה, יחד איתי, הם הקבלן בני רבה ואיש העסקים תומר כהן. דירות 4 חדרים, למשל, יימכרו בכ-1.3 מיליון שקל, הנחה ניכרת לעומת מחיר השוק".

"דמי הקדימה יוחזרו"

טענה נוספת היא, שכל מצטרף לקבוצת הרכישה משלם דמי קדימה של 40 אלף שקל, שלא יוחזרו - אולי - אם יבטל את העסקה.

בתגובה, שולף תורג'מן העתק מהחוזה, ומציג אותו בפני. במסמך נאמר, כי אם יבטל הקונה את השתתפותו ברכישה, יקבל את כספו.

לדברי תורג'מן, הפרסום בדה-מרקר לא הרתיע את קוני הדירות. הוא אומר, כי מתוך 170 קונים עד לפני שבועיים, ביקשו שניים לבטל את החוזה. אחד מהם חזר בו לאחר שקיבל הסברים. האחר ביקש לפרוש, וקיבל את כספו.

עוד אומר תורג'מן, כי גם לאחר הפרסום, ממשיכים חברים חדשים להצטרף לקבוצת הרכישה. בעת ביקורי במשרדי החברה, נראו שלושה קונים-בכוח יושבים עם מנהלי המכירות, לקבל פרטים ואולי להצטרף לעסקה.

12,000 דולר למ"ר ברחוב הירקון

מה הם הפרויקטים האחרים שלך בתקופה האחרונה?

תורג'מן: בקרוב נתחיל לבנות בניין בן 10 דירות יוקרה וקומת מסחר ברחוב הירקון 108 (ליד רחוב מאפו), יחד עם קרן ההשקעות אקסלודר, בבעלות ערן רייניש, המרכזת כספי משקיעים מקומיים פרטיים. קנינו את המגרש לפני שנתיים מעו"ד אברהם שרים ב-5.5 מיליון דולר. הפרויקט בשלב הוצאת היתרים. 5 קונים-בכוח כבר נרשמו לקנות את הדירות, לפי 12,000 דולר למ"ר, שני ישראלים ושלושה צרפתים. דירות 80 מ"ר יעלו מיליון דולר.

מה עוד?

תורג'מן: קבוצת רכישה, שאני מרכז יחד עם איש העסקים ליאור רוזן, קנתה מהתעשיין מרדכי ונונו (בעל מפעל לטיהור שופכין ברמת השרון) מגרש ל-16 דירות ברחוב פרישמן 10 בתל אביב, ליד בן יהודה. הקבוצה שילמה 23 מיליון שקל. אחד מחברי הקבוצה הוא ז'ק וידאל, בעל חנויות אופנה בפריז, שיחד עם אשתו מוריאל קנו מראש את הפנטהאוז, 300 מ"ר בנוי ועוד 120 מ"ר מרפסת, ב-16.5 מיליון שקל.

מי הם שותפיך בפרויקט פלורנטין?

תורג'מן: אני בעל 30% בחברה היזמית. ליאור רוזן בעל 30%, יהודה גורסד 20% ואחיו יעקב בעל 20%.

4 חדרים ב-1.6 מיליון שקל

אם הכל יילך כשורה, כמה יעלו הדירות?

יוסי תורג'מן: דירות 2 חדרים יעלו כ-900 אלף שקל, כולל מע"מ והוצאות נלוות. דירות 3 חדרים יעלו 1,3 מיליון שקל, ודירות 4 חדרים יעלו 1.6 מיליון שקל.

דירות אלו אינן זולות, יחסית לאזור, בהשוואה לבנייני מגורים אחרים אף כי מדובר בקבוצת רכישה, האמורה למכור דירות בזול...

תורג'מן: נכון. אבל אנחנו מציעים 4 בניינים באיכות גבוהה מאוד, ברמת גימור כמו של צפון תל אביב, עם מתקנים נלווים. יחסית למה שאנחנו נותנים, הדירות זולות. האדריכל הוא אילן פיבקו, אחד המובילים בתחום זה. עובדה - פיבקו עצמו קנה אצלנו דירה.

מי עוד קנה?

תורג'מן: עלינו לשמור על סודיות עסקית. אבל אוכל לתת לך שם של קונה אחד: אני!

6.9 דונם ב-136 מיליון שקל

בראיון ל-News1 חושף תורג'מן לראשונה את פרטי עסקת פלורנטין, כשהוא מגובה במסמכים.

תורג'מן: "חתמנו על חוזה עם אבינועם ארליך, עודד ברוך ושמואל ואליעזר הייזליך, שלפיו אנחנו רוכשים את הרקע, ליד רחוב סלמה בדרום תל אביב, 6.9 דונם, ב-136 מיליון שקל. ארליך וברוך יוצגו בידי אורנה שגיב (עורכת דין מובילה ובעלת מוניטין בתחום הנדל"ן, א.ל.) זוהי עסקת אופציה, שבה קיבלנו אופציה, בשם קבוצת הרכישה שאנחנו מארגנים, לרכוש את המתחם במחיר שצוין".

הנשק הסודי

ואם לא ייגמרו ההליכים עד אוגוסט?!

יוסי תורג'מן שולף את הנשק הסודי. בראיון ל-News1 הוא מגלה: "אנחנו פונים בימים אלו לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, הנמצאת מעל הוועדה המקומית, ומבקשים להאריך את תוקף התב"ע בשלוש שנים!".

טענה אחרת נגד הפרויקט היא, שעל המגרש, בפינת הרחובות סלמה-אברבנאל, נמצאים שישה בניינים, שדרוש הליך ממושך לפנותם.

טענה זו מרגיזה את יוסי תורג'מן. הוא חושף בפני News1 את המסמכים והחוזים המקוריים לקניית הקרקע. מסמכים אלו מעידים, לכאורה, כי על המגרש עומדים כיום שישה בניינים, כולם בבעלות היזמים. הם מושכרים לדיירים שונים, ובחוזי השכירות נאמר במפורש, שעל השוכרים לפנותם ללא תנאי, בהודעה מוקדמת של שישה חודשים. הדיירים כבר קיבלו הודעות כאלו, וביקשו וקיבלו לפנים משורת הדין ארכות לחודשים אחדים.

"זאת ועוד" - ממשיך תורג'מן, בשלפו מסמך נוסף - "הבניין הגדול מבין השישה הוא מפעל הבלוקים של מיכאל רחמים. הוא כבר קנה מגרש באשדוד, ועומד להעביר אליו את המפעל תוך חודשים אחדים".

פרשת התאריך הקובע

עד מתי תוקף האופציה?

תורג'מן: 22 במרס 2010.

תספיקו לארגן את הקבוצה?

תורג'מן: אנחנו מעריכים שכן. עד היום כבר מכרנו 180 דירות, כולל 35 דירות שנמכרו לקבוצה של יהודים-צרפתים, בתמורה של 52 מיליון שקל.

מה יקרה אם לא יהיו לכם די קונים עד לתאריך הקובע?

תורג'מן: אנחנו, ארבעת היזמים, התחייבנו לרכוש את כל הדירות שלא יימכרו לקבוצת הרכישה.

פורסם, שתוקף התב"ע הוא עד אוגוסט 2010. איך תספיקו?

תורג'מן: נכון, התב"ע אושרה סופית ב-22 באוגוסט 2000, בתוקף ל-10 שנים. אולם בתב"ע כתוב, שהיא תוארך לתקופה נוספת, אם עד למועד זה נממש לפחות 51% מהשטח ברוטו, כלומר נקבל היתר בנייה על שטח כזה. הפרויקט הוא בן 21,000 מ"ר שטח עיקרי מעל פני הקרקע, ועוד חניונים ומרתפים בני 20,000 מ"ר. התוכנית היא להוציא את היתר הבנייה עד אוגוסט.

גם אם תבנו 20,000 מ"ר, עדיין זה קצת פחות מ-51%, והתב"ע היא מסמך פורמלי ומדויק!

תורג'מן: נכון. לכן נשקם עד אוגוסט בניין קטן בן 250 מ"ר, דבר המהווה ממילא חלק מתוכנית הבינוי, וכך נגיע ל-51%.

הרבה תלוי ברצון הטוב של העירייה...

תורג'מן: נכון. העירייה מסייעת לנו, בין היתר משום שגם לה יש אינטרס בפרויקט. ראש העיר הצהיר שהוא מעוניין בבניית דירות קטנות, ובפרויקט שלנו יהיו 120 דירות של 2 חדרים. לעירייה יהיו הכנסות של מיליוני שקלים מדי שנה בארנונה שישלמו בעלי הדירות. עובדה - ההליכים בעירייה מתקדמים במהירות. לדוגמא, בשבוע שעבר הוצאנו תוך שבוע תיק מידע מלשכת מהנדס העיר, דבר שבדרך-כלל אורך חודש עד חודשיים. עובדי העירייה עוזרים לנו, כי גם הם מכירים את לוח הזמנים.

תאריך:  18/12/2009   |   עודכן:  21/12/2009
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יוסי תורג'מן יבנה את פלורנטין
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משקיע
20/12/09 08:59
2
יזם נדל"ן
22/12/09 23:11
3
מתווך
5/11/10 11:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המושג "נס", כאשר משתמשים בו לתיאור הצלה מאסון, או לשימוש דומה, יש בו סתירה פנימית: מה הוא נס כזה כאשר קדם לו אסון? הרי הנס האמיתי היה זה אילו אותו אסון כלל לא התרחש.
18/12/2009  |  יוסף אליעז  |   מאמרים
כל מומחה לניהול משברים יגיד שגם אם אתה צודק, אך יש סיכוי גבוה שלא תוכל לנצח בבית הדין, כדאי לחשוב על האפשרות להתפשר על צדקתך. אך אותו אדם שצריך לעמוד מול בית המשפט יתקשה לעשות זאת כי התשוקה להוכחת יושרנו היא רק טבעית, ועל כך, אנו עלולים לשלם בתדמיתנו, כפי שעשתה דיין. דיין הייתה צריכה לקחת בחשבון שהסיכויים לנצח לא לטובתה, קל וחומר כשמנגד עומד קצין מוערך בצה"ל.
18/12/2009  |  תמיר האס  |   מאמרים
אנו נושמים עדיין את הלהבות של חג החנוכה ואת הד הימים שחלפו, ימי הקדם. בשלהי החג אנו זוכרים שהמלחמה בין יהודה המכבי ולוחמיו ובין היוונים הייתה קודם כל מלחמת אמונה. הוא גילה דבקות במטרה, אמונה בצדקת הדרך ולא חשש מכל הטכנולוגיה הגבוהה שהועמדה מולו ומול צבאו. היוונים הניחו שהניצחון שלהם הוא מובטח עקב עוצמתם. בקרב אמאוס עמדו למבחן חשוב אמונתם של יהודה ואנשיו מול השחץ הצבאי של היוונים.
18/12/2009  |  בלפור חקק  |   מאמרים
פעם אמר לי חבר שהוא שונא מתנחלים יותר משהוא שונא מחבלים. חשבתי אז שהוא הביע את העמדה הקנטרנית הזו בלהט הוויכוח. בשבוע שעבר נזכרתי בטענתו והתחלחלתי כי כנראה שהוא התכוון למה שאמר, ונראה שרבים אוחזים בדעה מפלצתית זו. ארבעה אירועים, לכאורה בלתי-קשורים, קרו בשבוע החולף, והחוט השני ביניהם הוא שנאת חינם.
18/12/2009  |  פרופ' עמיהוד אמיר  |   מאמרים
באתר האינטרנט שהקים ד"ר עז א-דין אבו אל-עייש לזכר בנותיו, מופיעות בין השאר תמונות של בילוי משפחתי בחוף הים של עזה. באחת מן התמונות כותבות שלוש בנותיו את שמותיהן בחול, ואז עולה גל מים על הכתובות ומוחה אותן - כאילו מספר על מותן הקרב.
18/12/2009  |  אברשה טנא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il