|   15:07:40
  דב אבן-אור  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

תשובות לאורי אבנרי

בעקבות מודעה מטעמו בעיתון הארץ מיום 14.6.10, שכותרתה: "מי מפחד מוועדת חקירה"?
20/06/2010  |   דב אבן-אור   |   מאמרים   |   פרשת המשט לעזה - ההסתבכות   |   תגובות
אורי אבנרי [צילום: פלאש 90]

   דמיטרי רייזמן
אתוס "אורורה"

במודעה הנ"ל, אורי אבנרי מציג 81 שאלות שהיו אמורות להיבדק על-ידי ועדת חקירה "אמיתית" ולא ועדת בדיחה. אין צורך להיות גנרל, מדינאי, או בכיר במוסד ממשלתי, כדי להשיב לשאלות הללו, ומאידך-גיסא לשאול את אבנרי שאלות אחרות שכמובן לא נשאלו על ידו, למרות שהוא יודע את התשובות.

השאלות שאבנרי שאל אינן רק בנוגע לעובדות, אלא שאלות רטוריות שמאחריהן מצויה השקפה פוליטית שאבנרי לא מנסה להסתירה, אלא נהפוך הוא. לא כאן המקום לצטט כל שאלה וליתן תשובה ספציפית (שכן אז המאמר יהיה ארוך), ולכן אתייחס למספר שאלות, המקפלות בתוכן שאלות אחרות באותו נושא.

קודם שאתייחס לשאלות, על אבנרי לעיין במאמר שפורסם בעיתון הארץ ביום 16.6.10 על-ידי צבי בראל (חלק ב', עמ' 2); במאמר מוצגת דמותו האמיתית של ראש ממשלת טורקיה ארדואן ושל רמטכ"ל הצבא הטורקי וה"דמוקרטיה" האמיתית בטורקיה. לכן, קודם שאבנרי מנסה להגן על המשט ה"הומניטרי" שניזום על-ידי טורקיה, ישאל את ארדואן: מדוע נמשך זה שנים המצור על ארמניה? מדוע הצבא הטורקי ממשיך להרוג כורדים המבקשים עצמאות אמיתית? מדוע הוא חונק את הדמוקרטיה השבירה בארצו?

אין לפנינו מצור אלא סגר חלקי, שכן מצרים יכלה לפתוח גבולה עם הרצועה, אך היא סירבה והטילה סגר מוחלט; רק לאחר אירוע ה"משט" נזכרה לשנות עמדתה. מדוע אבנרי לא שואל את חוסני מובארק אף שאלה בעניין זה?

  • אבנרי שואל: מה המטרה האמיתית של המצור על רצועת עזה?; ובעניין זה הוא טוען כי ישראל איפשרה רק הכנסת 100 מוצרים ואלו לא כוללים: שוקולד, צעצועים, מכשירי כתיבה, חומרי בנייה וכדוומה.

  • להלן תשובתי: מטרת גירוש האוכלוסיה היהודית בגוש קטיף (הקרויה בלשון מכובסת: הינתקות) הייתה לנטרל את טענת כיבוש הרצועה; דא-עקא, ולאחר מהלך זה, החמאס עלה לשלטון, זרק את בכירי הרשות הפלשתינית מגגות בתים בעזה והכריז על "התנגדות פעילה" למדינת ישראל. אילו מהלך שכזה היה נעשה נגד ארה"ב, אנגליה, צרפת וכדומה, אזי תוך חודש ימים מהכרזה שכזו, הרצועה הייתה נכבשת על-ידי צבא אותה מדינה, ראשי החמאס (אלה שהיו נותרים בחיים) היו נכלאים ומועמדים לדין, וניהול הרצועה היה נעשה על-ידי סמכות צבאית מקומית (מהלך שכזה היה נעשה תוך שבוע ימים, אם יישובים בארה"ב היו מותקפים מכיוון מקסיקו). רק מחמת חשש מתגובת העולם המערבי, אהוד אולמרט ואהוד ברק נמנעו מלעשות מהלך כלשהו במשך שנתיים וחצי, עד שבסופו של דבר נאלצו לצאת למבצע "עופרת יצוקה"; הא-ראיה כי רק לאחר מבצע זה פסק ירי על ישובים בישראל.

מדוע על ישראל לדאוג לגורלם של תושבי עזה, כאשר מנהיגיהם מכריזים בקול תרועה כי מטרתם להשמיד את מדינת ישראל, וכי לעם היהודי אין זכות להתיישב בארץ ישראל?; מה שעשו המדינות הנאורות במערב, כאשר נעשה רק צל של איום על אינטרסים שלהן? (קרי - מדוע לארה"ב היה מותר להטיל סגר מוחלט על קובה, וגם כיום נאסר על אזרחי ארה"ב לסחור עימה?; מדוע לאנגליה היה מותר להשתלט על איי פוקלנד, המצויים אלפי קילומטרים מהאי הבריטי, כאשר אין ספק כי מבחינה גיאוגרפית האיים שייכים לארגנטינה!).

  • אבנרי שואל: האם המטרה האמיתית של המצור הייתה להביא לשחרור גלעד שליט? ומדוע ישראל סירבה לעשות עסקה עם החמאס להחלפת שליט באלפי אסירים?

  • תשובתי: מה הקשר בין חקירת המשט הטורקי, ובין העסקה הנ"ל? מדוע ישראל הייתה חייבת להיכנע לתכתיבי החמאס? האם אין קו גבול להחלפת חייל אחד? האם לא ברור לאבנרי, כי הסגר נועד למנוע, ככל שניתן, הפיכת הרצועה לבסיס קדמי של אירן, אל-קאעידה וארגוני טרור אחרים? האם זו אינה מטרה ראויה לסגר? ובפרט כאשר ממשלת החמאס מצהירה בפה מלא כי מטרתה אינה הסדר עם ישראל, אלא נהפוך-הוא - השמדתה?

  • אבנרי שואל: מדוע נעצר המשט הטורקי במים החוץ-טריטוריאליים של ישראל?;

  • ואני שואל: מה הפירוש האמיתי של המונח המכובס "הדין הבינלאומי", כאשר כל מדינה קובעת את תחום המים הטריטוריאליים אצלה? ומהו "דין" אם אף מוסד אובייקטיבי אינו כופה על המדינות החזקות לנהוג על-פי כללי הצדק הטבעי, כלפי מדינות חלשות? מדוע לארה"ב מותר לעצור כלי שיט שנע מיבשת אמריקה לכיוון ארה"ב, אם קיים חשד כי זה נושא סמים ו/או נשק?; מדוע אבנרי לא קם וצעק כאשר במלחמת עירק-אירן (בתקופת סדאם חוסיין) נסגרו מיצרי וורמוז לחלוטין?; ומדוע הותר לארה"ב להטיל סגר מוחלט על עירק לפני ובעת מלחמת המפרץ הראשונה ואחר-כך השנייה?

  • אבנרי שואל לגבי ההחלטה לתקוף את המשט;

  • ואני שואל בטרם מתן תשובה כך: הכיצד הנחתת חיילים על סיפון אונייה, כשהם לא נושאים נשק חם, הינה בגדר התקפה?; האם לא סביר כי נתניהו וברק תכננו שלא יתרחש ירי על משתתפי המשט (ברור גם לאבנרי, כי נתניהו וברק לא רצו בירי, וכל שרצו - לעצור את המשט ולהפנות את הספינות לנמל אשדוד). לכן, אין כל חשיבות לשאלות שאבנרי שואל בעניין זה (קרי - מי ירה ראשון? מי נתן הוראה וכדומה), אלא הסבירות הינה כי מטרת אנשי השייטת הייתה לעצור את המשט בדרך לא אלימה.

  • כעת אבנרי שואל: האם הירי בנוסעים שעל ה"מרמרה", היה הגנה עצמית או תקיפה לשם הרג? ומדוע חלק מההרוגים שהיו אקדמאים, ספורטאים ופוליטיקאים, הוגדרו על-ידי ישראל כטרוריסטים?

  • צריך להיות נבל גדול כדי לצאת מתוך הנחה כי מטרת ההשתלטות על המשט, נועדה להרוג מספר משתתפים כדי שיראו וייראו. איזו ראיה יש לאבנרי כי חלק מההרוגים היו רק דמויות אקדמיות או פוליטיות? אימתי מצג חיצוני של אדם הינו ראיה מוחלטת כי אינו עוסק בדברים אחרים שהשתיקה יפה להם? ונניח כי אותם הרוגים היו רק "אקדמאים", האם זה היה כתוב על מצחם? האם אבנרי סבור כי חיילי השייטת עשו מסדר זיהוי וירו רק באקדמאים?

  • בשלב זה, אבנרי שואל לגבי תכנון המבצע;

  • לא ייתכן כי כל מבצע ומבצע ייחקר על-ידי ועדה חיצונית, ובפרט כאשר אין לפנינו מלחמה, אלא אירוע שהסתיים באופן שלא תוכנן, ועקב נסיבות שלא ניתנו לשליטה באותו המעמד - נעשה ירי כלפי נוכחים בסיפון העליון; אך אין מקום לחקור את המתכננים מדוע תכננו א' ולא ב' וכדומה. אם נחקור אירוע שכזה, אזי יש לחקור גם אזרחים ישראלים המעזים לטעון בפומבי כי אין מקום להמשך קיומה של המדינה, יש לבטל את חוק השבות ומותר לעשות שימוש בנשק חם כנגד יהודים הגרים ביו"ש (שכן ברור כי בכך יש פגיעה רבתי במדינה, וגם סיכון חיי ישראלים השוהים בחו"ל). יש לחקור מדוע מאפשרים מדי יום ו', לאנשים שונים, להרוס את גדר ההפרדה, וזאת תוך נשיאת דגלים וסיסמאות של החיזבאללה, החמאס ודומיהם.

  • לבסוף, אבנרי שואל, מדוע הממשלה חוששת מהקמת ועדת חקירה ממלכתית?;

  • קודם שאשיב, אני שואל מדוע עד כה לא הוקמה ועדת חקירה ממלכתית כדי לבדוק כדלקמן: כמה כספים הוזרמו במשך 20 השנים האחרונות לכל הארגונים בישראל, אשר קראו לכונן "מדינת כל אזרחיה" וחיסול הישות הציונית של המדינה? מי היו המממנים? כיצד ייתכן שמרצים בכירים בישראל קוראים לגופים בינלאומיים להחרים את המדינה ולא לשלוח נציגיהם לישראל, ואומנים מתבקשים שלא להופיע בישראל?

  • ותשובה עניינית לשאלת אבנרי: איזו מדינה אחרת בעולם הקימה ועדת חקירה ממלכתית בגין אירוע שבו נהרגו תשעה אנשים זרים, שניסו להיכנס ללא רשות לשטחה? לא ראיתי אף מודעה מצד השמאל כאשר רוסיה טבחה באזרחים גרוזינים רק לפני כשנתיים! לא ראיתי שום פרסום נגד הרג אזרחים צ'צ'נים והריסת צ'צ'ניה עד עפר על-ידי הצבא הרוסי! לא שמעתי על מחאה נגד ההרג שמתבצע בסומליה! לא ראיתי דרישה כי ארה"ב, אנגליה, צרפת וכדומה ייצאו מאפגניסטן בעקבות הרג של מאות אם לא אלפי - אזרחים חפים מפשע.


לכן, אורי אבנרי, טול קורה מבין עיניך ונסה להיות "אזרח עולם" ברמאללה, בקהיר, בדמשק, ואז נראה אם תעז לכתוב נגד מובראק, נגד אסד - ומה יקרה אם תעז!

תאריך:  20/06/2010   |   עודכן:  20/06/2010
עו"ד דב אבן-אור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תשובות לאורי אבנרי
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
yoni207
20/06/10 17:07
2
זה שילוב קטלני
20/06/10 17:16
 
יוא"ב
20/06/10 18:49
3
יריב א.
20/06/10 20:38
4
קורןנאוה טבריה
21/06/10 03:54
5
חוסיין אובמה
21/06/10 05:24
6
דודג
21/06/10 09:52
7
הסברה
21/06/10 11:31
8
dia
21/06/10 11:54
9
ע.ג4
21/06/10 20:24
10
שמאלן לאומי
22/06/10 11:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השבוע מלאו ארבע שנים לשביו של גלעד שליט. בני משפחתו וחברים יוצאים בצעדה לירושלים כדי להזכיר לכולם שגלעד עדיין בשבי. הכוונה היא לשבות ליד ביתו של ראש הממשלה בתקווה שאולי הפעם הלחץ יעבוד וראש הממשלה יתקפל ויסכים לתנאי החמאס לביצוע העסקה. השאלה שאולי הייתה צריכה להישאל, אחרי ארבע שנים של מאבק שלא העלה דבר היא: למה לירושלים?
20/06/2010  |  דן שיאון  |   מאמרים
החרדים לא רוצים לחנך לדמוקרטיה ולמתן לגיטימיות לזרם יהודי אחר, "וזה בסדר". הם מחנכים לראות בלא יהודי כנחות ובעל כישורים רוחניים פחותים, "וזה בסדר". החרדים מפרידים בין המינים כדי לשלוט בנשים, ו"זה בסדר". הם לא יתנו, חלילה, שילד חילוני או סרוג יהיה עם ילדיהם, ו"זה בסדר". הם לא מחנכים ללימוד מדעים ולמקצועות שיאפשרו פרנסה בכבוד, ו"זה בסדר".
20/06/2010  |  יאיר רוטקוביץ'  |   מאמרים
קרו כמה דברים בחיים הישראלים. היה המשט, עם תוצאות הרות אסון בכל מובן. היו מאות אלפי חרדים שמסרבים לקיים את חוקי מדינת ישראל. היה דוח על כשלון ההינתקות הקובע כי 8,000 ישראלים הפכו לפליטים בארצם, מזה חמש שנים. יש או אין שיחות עם הפלשתינים על נושא שתי מדינות לשני עמים? יש עוד הרבה דברים שקורים מעל פני השטח ומתחתיו ואזרחי ישראל מגששים באפלה. בשבועות הרי גורל כאלה לא ראיתי ולא שמעתי כמעט את ראש הממשלה שלי. יכול להיות שאני לא רואה חדשות? לא שומעת? לא קוראת? אולי כל הזמן פונה ראש הממשלה אל העם ולא שמתי לב?
20/06/2010  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
ב-2.10.06 איתר שוטר המג"ב תומר אברהם את איאד אבו-רעיה, עובד פלסטיני בשוק הפשפשים. מתוך הנחה כי זה עשוי להיות שוהה בלתי-חוקי בישראל, החל אברהם במרדף אחר אבו-רעיה. זה נמלט לאחד הבניינים. אברהם רדף אחריו, פרץ לדירה שאליה נמלט, ועל אף שאבו-רעיה לא נשא כל נשק, שלף אברהם את אקדחו והרג את אבו-רעיה (הארץ ONLINE 21.4.10). אבו-רעיה היה בן עשרים ותשע, ועבד באופן בלתי-חוקי בשוק הפשפשים ביפו כדי לפרנס את אישתו, שהייתה בחודש התשיעי.
20/06/2010  |  מאיה בנבנישתי  |   מאמרים
מתי יגיע הרגע שאנחנו החילונים נבין שהחרדים חפים מכל פשע והאשמה כולה בנו החילונים, בנו בלבד(!)?
20/06/2010  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il