|   15:07:40
  הלל ויס  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

פרשת חיים פרלמן: על מה אובדת הארץ

אילו הייתה החטיבה היהודית בשב"כ בעלת מוסר יהודי ולא חטיבה להכשלת יהודים, הייתה מונעת פעילות אלימה במקום לעסוק בהפקת אירועים פליליים
20/07/2010  |   הלל ויס   |   מאמרים   |   תגובות
קר ומאופק. חיים פרלמן [צילום: פלאש 90]

הותר לפרסום: נעצר חשוד ברצח שני ערבים
עידן יוסף
שב"כ: כל טענה המייחסת לשב"כ כוונה לניסיון להדחה של פרלמן משוללת כל יסוד
לרשימה המלאה

הוארך מעצרו של החשוד בסיוע לחיים פרלמן
איציק וולף
שירות הביטחון הכללי עצר את דוד סיטבון מירושלים * חשוד כי גנב אמצעי לחימה מבסיסי צה"ל * פרקליטו של פרלמן, עו"ד עדי קידר, ייצג גם אותו * לא הותר לקידר לפגוש את מרשו
לרשימה המלאה

ושוב חוזרת החטיבה היהודית בשב"כ אל הנורמה שהוקעה בוועדת שמגר אחרי רצח רבין.

שכירת שירותיו של סוכן מסית ומדיח המושתל אל תוך המחנה תוך גרימת נזקים נוראיים למשפחתו ולמקורביו; היא פעולה מרושעת זהה לפעולת סוכנים זרים של מדינת אויב; שירותים חשאיים שאין להם כל מחויבות לבני עמם - וכל זאת כדי להגיע לתוצאה פוליטית מבוקשת, שאינה אלא פשע שנאה מתמשך.

סביר כעת שאין המדובר אלא בסיפור עלילה בלבד, אולם גם אם יתברר שחיים פרלמן ביצע את כל הפשעים המיוחסים לו לפני שתים-עשרה שנה, מה שלא ניתן לדעת כלל מרוב סוכנים, שקרים וחדשות מבוימות, עצם חשדו של השב"כ בפרלמן אינו מאפשר את המשך הפעלתו.

כך הופך השב"כ לשותף לדבר עבירה, כאשר על-פי הצגתו הוא את הדברים, הוא חובר לאיש משחית, מנצלו בפיתויים ובאיומים, מאפשר לו להמשיך במעשיו תוך אספקת אמצעי לחימה וטיפול פסיכולוגי נמרץ לעידוד מטרות נפשעות. עדיין, על-אף כל הסכנות, גם אם נניח שהן אומנם ממשיות, אין לשב"כ רשות מוסרית או משפטית לסחוט הודאות באמצעות הסתה אקטיבית לביצוע פשעים חדשים שלא היו נעשים אילולא הסתה זו, ואשר לפי פרשת רצח רבין השב"כ יודע יותר, ומונע פחות, עוצם את עיניו הלא-תמימות וממתין לכך שהדברים "יצאו מכלל שליטה".

גם בקורבן הקודם, יעקב טייטל, חשד השב"כ, לדבריו, למעלה מעשור. לעומת שלוות רוחו ושליטתו העצמית של פרלמן קר הרוח, במקרה זה הם ניצלו אדם בעל תכונות מעורערות ושיתפו עימו פעולה, שבמהלכה ניתן היה לעמוד על אי-שפיותו היחסית. אף על-פי כן לא נמנעו סוכני השב"כ מלציידו בנשק ובאמצעים רבים אחרים או לפחות לא מנעו את הגעתם לידיו.

"כלל האילמלא" מקובל בארצות מתוקנות במשפט הפלילי, על פיו, אם גורם שלישי (גורם זר מתערב) מלבד הנאשם התערב בשרשרת אירועים שהביאו לתוצאה אסורה, כך שאילמלא הוא - לא היה מתרחש הפשע, נבחנת אחריותו של הנאשם באופן מקל ולעיתים מקנה לו הגנה מלאה ופוטרת אותו מכל אחריות. שיטת העבודה המהותית של השב"כ פועלת על הבסיס ה"מוסרי" ההפוך: אם ממילא צפוי רצח, אומרים שם, כדאי מראש שאנו נהיה בזירה כדי שלא נואשם ב"איבוד שליטה" מוחלט. לרוע המזל, ככל שבוחנים יותר את האירועים מתברר, שמבחן האילמלא עובד הפוך בהקשר השב"כ - אילמלא פעילותם של סוכנים פרובוקאטורים מטעם השב"כ, היו פחות הסתה ופחות אלימות במחוזותינו, וייתכן שפשעים רבים לא היו מתרחשים כלל מעיקרא. אילו הייתה החטיבה היהודית בשב"כ בעלת מוסר יהודי ולא חטיבה להכשלת יהודים, הייתה מונעת פעילות אלימה במקום לעסוק בהפקת אירועים פליליים.

מלבד העובדות המוכחות בפרשת הקמת ארגון אי"ל, הפקה תיאטרלית תקשורתית של איש שב"כ אחד, ופרשת הדפסת הכרוזים של רבין כאיש אס.אס, כרוזים שהגה והפיץ איש השב"כ רביב-'שמפניה', הוכיחו הקלטות שהפיץ פרלמן כי "החטיבה היהודית" פועלת למטרה אחת בלבד - יצירת מציאות קשה המשרתת צד אחד במפה הפוליטית בישראל באמצעות יצירת מדנים והכשלת הציבור. כך מצטייר ציבור יהודי מפלצתי בעיני הצופה מהצד באופן מגמתי שמאפשר להשיג מטרות פוליטיות לטובת מה שמפעילי החטיבה מגדירים כהגנה על המשטר מקיצונים. במקרים הידועים הללו פעל הכלל המנוסח בתהלים: "בור כרה ויחפרהו". לפי התגובות הרחבות מקיר אל קיר בעקבות פרשת פרלמן, איבד השב"כ הרבה מאמון הציבור ולכן, לפחות על אנשי החטיבה היהודית ומפעיליהם מקרב הנבחרים, להסיק מסקנות.

רק בלחץ ציבורי נאלצה ועדת שמגר לפתוח את תיקי החקירה ולהתוודות על פרטים שהוסתרו מעיני הציבור בעניין אבישי רביב המכונה 'שמפניה'. השופט שמגר הודה שסמכויות לחקירת הרצח עצמו מעולם לא ניתנו לו. תיאורו המפורט של 'התימני מהרצליה' וידיעתו המוכחת של ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון חודשים לפני ביצוע הרצח, על סיווגו ומסוכנותו של הנאשם, היא בלתי מוכחשת. המעקב אחריו היה צמוד. השב"כ לא הצר את צעדיו של מי שהם העריכו מראש שצפוי לבצע את הרצח. על-אף אחריותו בעליל לטרגדיה זו, מונה מאז כרמי לתפקידים נחשקים ביותר, ולאחרונה הוא הוצנח לכהן כסגן נשיא האוניברסיטה העברית למרות שכלל לא זכה מעולם לתואר אקדמי בכיר.

עדיין זכורים משטי ההתנצלות של עמי איילון, ראש השב"כ לשעבר, ביישובי הקורבנות היהודיים כדי לשכנעם שדברים כאלה לא ישובו. עדיין מהדהדים הווידויים בעניין מרגלית הר שפי. נראה שכל צידוקה של החטיבה היהודית כמשטרה חשאית הוא ברדיפת יהודים, וכי מידת האמון בדבריה, בדובריה ובמפעיליה היא כמידת האמון שניתן להעניק לכל רודף יהודים הבא לשכך חימה כשנודע פרי מעלליו.

בתקופת רצח רבין הופיע בערוץ 2 סוכן שב"כ לשעבר בשם ארז, שתיאר כיצד משך אותו השב"כ לירות בתוך מסגד, וכשהתרחשו היריות לפי הזמנתם לא הופיעו כמובטח סוכני השב"כ כדי להגן עליו ולחלצו, אלא הפקירו אותו לחסדי ההמון. מהלך זה מטיל צל כבד על פרשת ברוך גולדשטיין ועל אפשרות הידע המוקדם שהיה לשב"כ גם בחברון.

דברים דומים התרחשו בפרשת רצח במסגד בחלחול, שבו רבין האשים את המתנחלים על-אף שהערבים עצמם כבר ציינו שהרצח בוצע על-רקע פלילי, ובהכמנת מלכודת מבישה לאחים קהלני ששוחררו לאחר שריצו תקופה ארוכה של שבע שנות כלא. חדשות לבקרים הומצאו מחתרות שהסתיימו במפח נפש ובבושה גדולה לשב"כ. גם אם מחמת המציק נכשלו יהודים, אין הכישלונות הללו עומדים בשום יחס לניסיונות השיסוי ולתנאי ההפקרה הזדונית שיהודים חיים בהם, תוך הצבתם כמטרה לחץ משוח ברעל באמצעות "נהלים מיוחדים". ההתעללות באסירים היהודיים - אנשי מחתרת בת עין - היא ביטוי לסדיזם נקמני שנמשך ללא כל חשד של סיכון. יחס מתעלל שאינו אפילו מנת חלקם של מחבלי חמאס, להבדיל, הזוכים למאסר בתנאי נופש. יהודים רבים מדי חשים כחיים בתוך מעטפת רדיפה של שלטון זר. הפרת האמונים שבין האזרח לשלטון נסדקה מטרם קום המדינה, כמו בפרשת ארלוזורוב וסטבסקי, השיטה עדיין מלחשת ומתפרצת כל פעם מחדש, כשאין מי שיעצור בעדה.

הנורמות של החטיבה היהודית בשב"כ מוקרנות אל תוך כלל קהיליית המודיעין שהאמון בה נסדק. עלינו לשאול האם גם ועדת טירקל צריכה להניח שהיה מי שידע וצפה את בזיון ה"מרמרה" ועצם את עיניו במכוון או שזו רק הזיה? היכן זה נגמר? מי בארגון הממודר הזה יודע ומבין מה המניע של המשימה אותה הוא מבצע? - האם ההערכות התדירות שבקעו לאורך שלושים שנה בעניין מציאותו או אי-מציאותו של נשק גרעיני בידי עירק או אירן וקשירת ידיה של מדינת ישראל מלפעול מתוך הצפה בהערכות כוזבות או רשלניות אינן פרי אותה תרבות הניכרת בשב"כ: הגן על האויב ככל יכולתך והפקר את יהודיך!

אך לא רק החטיבה היהודית בשב"כ התגייסה לרדיפת היהודים. השב"כ על סוכניו המאוד פרימיטיביים אינו פועל בחלל ריק. הוא קורא את רוח המפקד ומהווה סוכן של האליטות האחרות. גורמים שלטוניים נוספים התגייסו לצידו של השב"כ למען סדר יום פוליטי שמסדו העיקרי הוא שנאת היהודים. לאחרונה התגלה בדוח תנועת "רגבים" כי הבג"צ דן מתוך הזדהות מלאה עם עתירות השמאל ובסלידה שאינה ניתנת להסתרה בעתירות הימין על אותם נושאים באופן השקוף ביותר וללא בושה, באהדה קבועה ובדפוס התנהגות קבוע. לכן אל יתפלאו שוחרי 'שלטון החוק' שציבור ענק של יהודים, רוב מוחלט של היהודים, מביע חוסר אמון ברשתות הצדק ואוכפיו בישראל, וכנראה יאלץ למצוא לעצמו דרכי תיקון.

אנו קוראים לוועדה לביקורת המדינה, לשר המשפטים, לחברי הכנסת ולאקדמאים הגונים לדרוש הקמה של ועדת חקירה שיש לציבור אמון באישיה ובמסקנותיה, כדי להשיב את האמון הציבורי במערכות השלטוניות, ולמנוע את חורבן הארץ, המדינה ותושביה כמקובל בסדר היום של "האליטות בעיני עצמן", אלו שתומכות זכויות אדם לכאורה. צריך רק לרצות לעשות כדי שצדק ילין בירושלים ולא מרצחים. יש לפעול בנחישות וללא מורא כל עוד אפשר לתקן.

תאריך:  20/07/2010   |   עודכן:  20/07/2010
הלל ויס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרשת חיים פרלמן: על מה אובדת הארץ
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אריה פרי
20/07/10 21:58
 
יורם רובין, מאבטח
20/07/10 23:28
2
צנחן
20/07/10 23:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני מהרהר על המאורעות הנוראיים שהביאו לחורבן בית המקדש, ירושלים עיר הקודש שהועלתה באש ונשרפה עד היסוד. בניה, שעונו ונרצחו, והנותרים שנמכרו לעבדים ונשלחו מושפלים ומוכים לגלות ארוכה של אלפיים שנה - והכל בגלל שנאת חינם.
20/07/2010  |  נועם בדין  |   מאמרים
לאחרונה מישהו דוחף להכרעה אלימה בסכסוך בין הבדואים בנגב לבין המדינה. נשמעים קולות של "עליהום" רבתי נגד הבדואים. צצות עמותות מתנחלים הפועלות נגדנו, כ"רגבים", והפרקליטות יוצאת נגד אקדמאים "שמשתפים פעולה עם הבדואים". מבצבץ קמפיין מתוזמן לעקירת הכפרים "הבלתי-מוכרים". משמיצינו לא מסתפקים הפעם במתקפה נגד ה"פלישה לשטחי הלאום" - המתקפה יוצאת חוצץ גם נגד רשויות המדינה: נטען, כי זו "חילקה קרקע בנדיבות ואפשרה לבדואים לעשות ככל העולה על רוחם".
20/07/2010  |  עוואד אבו פריח  |   מאמרים
כמה זמן דרוש לוועדות המקומיות והמחוזית בתל אביב כדי לאשר תוכנית לבניית בנין בן 12 קומות, 60 דירות, או לכל היותר תוכנית גדולה במקצת, לבניית 74 דירות? התשובה: יותר מחמש שנים, וזה רק לחלק מההליכים, שלא רואים את סופם.
20/07/2010  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
ביום רביעי, ה-14.7.10, חזרו נציגי המינהל האזרחי לבקעת בקעה, מלווים בכוחות צה"ל ושני בולדוזרים. הם הרסו בריכת אגירת מים, ועקרו צינורות טפטפות בשטח של כעשרה דונם, השייך לחמש משפחות.
20/07/2010  |  עמוס גבירץ  |   מאמרים
לאחרונה עלו מספר הצעות חוק מעניינות שמנסות לתקן את מה שתרבות הצרכנות והאופנה קלקלו במהלך עשרות שנים. רק השנה חגגה הבובה הפופולרית, ברבי, חמישים שנה וברוב העולם נחגג מאורע היובל בתצוגת אופנה של דוגמניות תואמות-ברבי. בהינף שיער בלונדיני הבובה המיתולוגית התעלמה מכל הטענות שעלו נגדה במהלך השנים.
20/07/2010  |  נמרוד פרידמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il