|   15:07:40
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

הגרסאות המביכות של חנין זועבי

סרטוני הווידאו מהספינה הטורקית הביכו את ח"כ חנין זועבי והציגו אותה כמי שאינה דוברת אמת זועבי, על-אף התמונות, אינה חוזרת בה מהאשמותיה החמורות נגד צה"ל וטוענת שהאמת נר לרגליה ניתן להתרשם שהיא שרמסה אותה ברגל גסה
17/08/2010  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   פרשת המשט לעזה - ההסתבכות   |   תגובות
זועבי מתווכחת עם חיילי צה"ל המבקשים לפנות את הפצועים על סיפון המרמרה. רחוקה מן האמת

חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) שהייתה על סיפונה של ה"מאווי מרמרה", הטיחה מיד לאחר פעולת השייטת האשמות חמורות נגד צה"ל והשימוש בנשק נגד נוסעים תמימים. במסיבת עיתונאים בנצרת כינתה זועבי את הפעולה "טבח" ודרשה להקים ועדת חקירה בינלאומית.

זועבי: לא ראיתי אלות, לא היה נשק, לא הייתה התגרות

להלן ציטוט מדבריה (1.6.10): "המטרה שלנו הייתה לשבור את המצור. לא הייתה לנו מטרה להתעמת. ישראל ביקשה לבצע פעילות צבאית מתגרה... לא היה כל נוסע שהרים אלה. לבשנו את חגורות ההצלה. מהיכן שעמדתי, בשום מקום לא ראיתי שהייתה אלה או כל דבר כזה. היה ירי - אינני יודעת אם של כדורים חיים או לא. היה ירי של כדורים מהספינות לכיוון שלנו. היה לעברנו מסר ברור, שנדע שחיינו נתונים בסכנה. העברנו מסרים שאיננו רוצים עימות. מה שראינו הוא חמש גופות. היו רק אזרחים ולא היה נשק. הייתה תחושה שאולי לא אצא מזה בחיים. ישראל דיברה על התגרות - לא הייתה שום התגרות".1

זועבי: חיילי השייטת הפקירו פצועים מדממים

במאמר שפרסמה ב-11.6.10 באתר "וואלה!" כתבה חנין זועבי: "אחרי סיום החטיפה עמדו מאות חיילי הקומנדו והשוטרים מחוץ לקומה השנייה, שם איבדו חייהם שניים מהקורבנות בגלל סירוב החיילים להעניק להם סיוע רפואי. שני הפצועים שתתו דם ואני בעצמי ניגשתי לבקש עזרה עם שלט בעברית, אולם החיילים התעקשו בסירובם".2

תיעוד וידאו: זועבי מנסה למנוע פינוי פצועים לבתי חולים

אתר גלי צה"ל פרסם ב-11.8.10 קטע מסרטון וידאו המתעד את ח"כ חנין זועבי על הסיפון העליון של הספינה, שעליו נראים מספר פעילים האוחזים בידיהם מוטות ששימשו לתקיפתם של חיילי השייטת. כמו-כן, נראית ח"כ זועבי מתווכחת עם הצוות הרפואי של השייטת ומנסה בשמם של הפצועים למנוע את העברתם לטיפול בבתי חולים בישראל. להלן תמלול השיחה בין ח"כ זועבי לצוות הרופאי של השייטת:3

איש צוות בשייטת: מה את רוצה שנעשה איתם?
חה”כ זועבי: הם, הם רוצים...
איש צוות בשייטת: איפה נביא אותם? ללבנון? לאיפה בדיוק נביא אותם?
חה”כ זועבי: הם רוצים להישאר בספינה.
איש צוות בשייטת: אבל אנחנו צריכים לפנות את הספינה.
חה”כ זועבי: אז אולי לקומה למעלה.
איש צוות בשייטת: זה ברור. אם נתרומם זה מהקומה העליונה. נלך לגג. מי שפצוע הולך לקבל טיפולים. נקודה אנחנו... תסתכלי על זה, אנחנו מחויבים...
חה”כ זועבי: הם לא רוצים.
איש צוות בשייטת: אבל לא שואלים אותם בעניין הזה. אנחנו... צריך לפנות אותם לבית חולים. נקודה.
חה”כ זועבי: אבל הם רוצים.
איש צוות בשייטת: אז לא משנה.
רופא השייטת: הלאה, אני לא מבין מה הבעיה.
חה”כ זועבי: הם לא רוצים...
רופא השייטת: תסביר לי מה הבעיה.
חה”כ זועבי: הם לא רוצים...
רופא השייטת: את רוצה שהוא ימות? מה את רוצה שהוא ימות? הוא לא יציב. זו לא החלטה שלך. זו החלטה שלי גברת. בסדר, אני הרופא, אני מחליט. זהו. נגמר הסיפור.

זועבי: לא ראיתי כלום, הייתי בפניקה ובחוסר-אונים ופעלתי נמרצות ובכוח לפנות פצועים

עודד בן עמי, מנחה התוכנית שש עם עודד בן עמי בערוץ 2, שידר (11.8.10) את קטעי הווידאו וביקש בראיון עם ח"כ זועבי לקבל את תגובתה. להלן תמלול הראיון:3

חה”כ זועבי: שלום עודד.
עודד בן עמי: מה שלומך חברת הכנסת חנין זועבי?
חה”כ זועבי: בסדר ככל שאני יכולה, בסדר.
עודד בן עמי: תשמעי, אני מתבונן בסרט הווידאו הזה ואני מתחיל לחוש שלמרות שגם אמירת האמת היא אופציה, לא השתמשת בה כשירדת מסיפון ה"מרמרה"?
חה”כ זועבי: בטח אתה חייב לחשוב כך בתור עיתונאי בערוץ 2 בתקשורת הישראלית. אני עומדת עודד מאחורי כל מילה שאני אמרתי. אני אמרתי שלא ראיתי פעילים עם מוטות ואני לא ראיתי, וגם הקלטת הזו שהיא נבחרה בקפידה רבה, שתי דקות שנבחרו בקפידה רבה, על-מנת להפליל אותי. אנחנו לא ראינו את כל הסרט, אבל אפילו הסרט, אפילו הסרט, כל הקלטות, שתי הדקות האלה. מה אתה ראית? אתה ראית אותי על המדרגות. אני אגיד לך. אני שומעת אתכם כל היום עכשיו תתנו לי לדבר.
עודד בן עמי: אני עיתונאי בערוץ 2 ומשלמים לי כדי שאשאל אותך שאלות. זו צריכה להיות מין שיחה בינינו.
חה”כ זועבי: אני רוצה לענות.
עודד בן עמי: אני רוצה לשאול אותך עכשיו, כאשר את רואה מצלמה מול עינייך, שם על הסיפון, ואת מכסה את המצלמה עם היד שלך, זה סימן שאת מודעת טוב מאוד לכך שתפסו אותך בקלקלתך.
חה”כ זועבי: או סימן שאני לא רוצה שאף אחד יראה את הדמעות שלי, או סימן שאני הרגשתי שאני כל-כך חלשה ואני לא רוצה שאף אחד יראה את החולשה שלי, או שזה סימן שאני לא רוצה שיראו את הפניקה שלי ואת חוסר-האונים ואת התגובה שלי למראה של גופות. זה גם סימן עודד.
עודד בן עמי: אז לא ראית אלות ולא ראית גרזנים וראית שחיילי צה"ל לא מושיטים סיוע לפצועים? את נשמעת בקולך מתווכחת עם הרופא של השייטת שרוצה לפנות פצוע ואת אומרת לו: 'לא, תשאיר אותו פה. הוא לא רוצה לבית חולים'.
חה”כ זועבי: (צוחקת) זה יותר מדי לא להקשיב לקלטת, לפחות הקלטת שבחרתם שצה"ל או מישהו או התקשורת בחרה או צה"ל בחר אותה בקפדנות. תקשיבו לי, מה שאני אמרתי הוא שהם לא רוצים. אמרתי שאני תרגמתי לכולם, אני התחלתי להגיד שהם לא רוצים להתפנות, אבל מה שלא הראה לך הצבא שלך, כאשר אני מתווכחת יחד עם הרופא הטורקי ומנסה לשכנע את הפצועים שהם חייבים ללכת לבתי חולים, ובסופו של דבר כולם התפנו לבתי חולים, כולם, למרות שהם סירבו. למה כולם הסכימו? כי אני, חנין זועבי, יחד עם רופא טורקי שכנענו אותם בכוח כמעט בסופו של דבר. את זה, אתה עודד, לא ראית. אתה לא ראית כאשר אני ניהלתי את כל המו"מ, כאשר אני הרגעתי את הרוחות אתם לא ראיתם. עכשיו, אתה תתחקר, תשאל את הפקידים של צה"ל, תשאל את חיילי צה"ל מה עשתה חנין זועבי.
עודד בן עמי: למה את מאשימה את חיילי צה"ל, הרי החומרים האלה צולמו על-ידי חברייך, חברי הארגון הטורקי IHH, זה ארגון טרור, הם צילמו אותך.
חה”כ זועבי: בטח אתה תגיד טרוריסטים. יש לי ויכוח בטח עם צה"ל, לא עם מי שצילם. עכשיו הוויכוח לא עם מי שצילם, אבל מה היה שם, אתה לא ראית איך אני הרגעתי רוחות, אתה לא ראית איך עם הרגעת הרוחות ועם התפקיד שלי, עם כל הכבוד ועם כל הצניעות, אני מנעתי שפיכות דמים נוספת. אני הרגעתי על-מנת שגם הפעילים הפוליטים לא ייכנסו לפניקה ועל-מנת שהחיילים לא בקלות ימשיכו לירות בפעילים. את זה אתה לא ראית.
עודד בן עמי: חברת הכנסת זועבי, אולי בכל זאת לרגע אחד תעצרי ותחשבי, אולי באמת לא דייקת כאשר אמרת אז את הדברים האלה, כי לא ידעת שהדברים בסוף ייראו בקלטות שפורסמו?
חה”כ זועבי: אתה מאשים אותי שאני תכננתי.
עודד בן עמי: אני לא מאשים אף אחד, אני לא מאשים.
חה”כ זועבי: בסופו של דבר או שאני אתעצבן מאוד מאוד כמו התגובה שלי בגלי צה"ל, או שאני אצחק כמו התגובה שלי לערוץ 2. אז אני עכשיו צוחקת. אתה באמת מאמין שאני ידעתי. אני צריכה לתכנן? מה לתכנן? רק צד אחד ידע. רק צד אחד יכול לדמיין את התסריט הזה. זה צה"ל.
עודד בן עמי: אבל מי שנמצא במלחמה לא יכול לא לראות. מלחמה רואים ושומעים. אי-אפשר לבוא אחר-כך ולהגיד 'לא ראיתי, לא שמעתי, לא ידעתי שום דבר'.
חה”כ זועבי: רק הצד שמכריז מלחמה רואה. רק הצד שיש לו נשק. הצד היחיד שהיה לו נשק בספינה הזו הם חיילי צה"ל, ואני, מרגע שראיתי את הגופה הראשונה, עודד, ברגע שראיתי את הקורבן הראשון עם הדם שלו על הרצפה אני לא ראיתי כלום חוץ מהקורבנות. אני כל הזמן הסתכלתי. אתה ראית את הבעות הפנים שלי. אני הייתי בפניקה מסתכלת רק על הקורבנות בהרגשה של חוסר-אונים.

סיכום: הלוליינות של זועבי בין פניקה מוחלטת לפעלתנות יתר

ח"כ זועבי הציגה מספר טענות חמורות. צה"ל הפעיל כוח נגד אזרחים תמימים שלא נשאו כל אמצעי לחימה ולא ביצעו פעולת התגרות כלשהי נגד חיילי השייטת. בנוסף, לאחר שלב ההשתלטות חיילי השייטת סירבו להעניק סיוע רפואי למספר פצועים והתעלמו מפנייה אישית של ח"כ בעניין זה. צילומי הווידאו הרבים שפורסמו לאחר האירוע עומדים בסתירה לטענותיה, וקטעי הווידאו שחשף אתר גלי צה"ל מלמדים, כי ח"כ זועבי הייתה בסיפון לצד פעילים חמושים במוטות והיא הייתה מודעת היטב לטיפול הרפואי שהעניק כוח השייטת לנוסעים הפצועים, וזאת בניגוד לניסיונה להשאיר אותם במקומם או על סיפון האונייה תוך סיכון חייהם.

דרך ההתמודדות של ח"כ זועבי עם הטענות נגדה מעניינת. כאשר מעמת אותה עודד בן עמי עם הצילומים המראים אותה בחברת הפעילים אוחזי המוטות, היא טוענת להגנתה ש"הייתה בפניקה", חשה "חוסר-אונים" מרגע שראתה את ההרוגים הראשונים. מנגד, כאשר טוען כלפיה עודד בן עמי שהיא ניסתה להניא את רופא השייטת מפינוי הפצועים לבתי חולים היא טוענת, כי היא הייתה פעילה מאוד בהרגעת הרוחות, מנעה מהפעילים "להיכנס לפניקה", ושכנעה בכוח את החולים להתפנות לבית חולים.

חברת הכנסת זועבי טוענת שהאמת נר לרגליה. ניתן להתרשם שהיא רמסה אותה ברגל גסה.

מקורות

תאריך:  17/08/2010   |   עודכן:  17/08/2010
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הגרסאות המביכות של חנין זועבי
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יהוידע
17/08/10 09:48
2
ישמעאל
17/08/10 11:05
3
יהודי מאירופה
17/08/10 11:07
 
דודלי הקטן
17/08/10 12:03
4
נחום שחף
17/08/10 12:34
5
היא שותפה לטרור
17/08/10 13:33
6
צנחן
17/08/10 14:19
7
ישראלי 1
17/08/10 20:10
8
ajn
17/08/10 22:59
9
קורןנאוה טבריה
18/08/10 07:13
10
איתן בוקס
18/08/10 10:32
11
שאול צוף
18/08/10 17:52
12
מישהו
19/08/10 00:27
13
פלא יועץ
5/09/10 12:34
פורום: פרשת המשט לעזה - ההסתבכות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
למען השם, השלום, גלעד שליט, משפחתו, למעננו, עשירי הארץ וענייה, מועסקיה ומובטליה – רחמים עלינו – מה יש לראש ממשלת ישראל לעשות ביוון? מדוע כה דחוף לו לעדכן בשישה-עשר באוגוסט, בקיץ שכל יום הוא "חם מן הרגיל", את ראש ממשלתה בצעדים להנעת השיחות הישירות? זה מה שהוא עושה במשך כל תקופת כהונתו – הראשונה, במלואה, והשנייה, עד כה. נוסע בעולם, מעדכן ומתעדכן, חומק ומתחמק, מושך זמן, יושב ולא עושה ולו גם צעד אחד אמיץ, נחשוני, נועז, מנהיגותי בתחום המדיני. רק מדבר ומעדכן ומתעדכן, טופל תמיד את אשמת הקיפאון על הפלשתינים.
16/08/2010  |  אברהם שרון  |   מאמרים
הצעת חוק מיום 21.07.10 של הח"כים נחמן שי ורוברט אילטוב מציעה להמיר - בשורה של חוקי עבודה - את המונח "מעביד" במונח "מעסיק". לדברי מציעי החוק:
16/08/2010  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
במאמרי הקודם כאן ("דרושה דחוף מפלגת מרכז-שמאל חדשה - ממ"ש", 12.8.10), הדגשתי שטירוף המערכות של ממשלת ישראל הוא מערכתי, ולכן גם התרופה לו חייבת להיות מערכתית - החלפת השלטון בישראל. בשל מצבן הגסיסתי המצער של "העבודה" ושל מרצ, והשמרנות החלולה של "קדימה", דחוף להקים מפלגת מרכז-שמאל חדשה - חיוני ממ"ש (ממ"ש - שם זמני, כמובן), מפלגה ערכית וחכמה, נמרצת וכוללנית, אמינה ונקייה.
16/08/2010  |  נפתלי רז  |   מאמרים
המאמרים המתפרסמים במגזין "על צד שמאל" זוכים לשלל תגובות ב"טוקבקים". מצד אחד, הרי המאמרים נקראים ומעוררים תגובות - והרי זה טוב. מצד שני, רוב הטוקבקים הם קיצוניים לאומניים, מחוספסים בסגנון. ולעיתים נראה שכותביהם לא קראו את הטקסט כרוחו אלא כרוחם - והרי זה לא טוב. נראה גם כי מספר מגיבים חוזרים בתחיפות מסוימת.
16/08/2010  |  צבי י' כסה  |   מאמרים
אין כוונה לעסוק במה שמכונה "פרשת גלנט", ולו מן הסיבה הפרוזאית שהיא תולדה של רצון גורמים שונים לכסות על הריקבון השוכן לבטח בתוך המערכות המעורבות. העיסוק היומיומי בפרשה מוכיח עד כמה רדוד השיח הציבורי, ועד כמה קל לעבוד על האזרחים. פרשת גלנט אינה מורידה ואינה מעלה שום סוגייה מהותית זולת קוריוזים, מלחמות מלוכלכות היזומות על-ידי אינטרסנטים נלעגים.
16/08/2010  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il