|   15:07:40
דלג
  יעקב אסתרליס  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

במדינת החלמאים 9

גבולות המדינה הם רק על הנייר ולמעשה הם פרוצים ועוברים דרכם באופן חופשי כל החפצים לעבור. אנו רואים את התוצאות באילת, בת"א, בערד ובמקומות אחרים המתמלאים באורחים כהי-עור מי ייתן את הדין? וגם: פלא שלא הצליחו למצוא ולנצל אוצרות טבע?
29/11/2010  |   יעקב אסתרליס   |   מאמרים   |   תגובות
נכנסים חופשי-חופשי [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

   עידן יוסף
הממשלה אישרה הקמת מתקן שהייה למסתננים

במדינת החלמאים הכל כאילו. יש בה ממשלה, יש צבא, יש משטרה, יש בתי משפט, יש פרקליטות – כולם מקבלים תקציבים, משכורות מעל לממוצע, עושים רוח, מפריחים נאומים, אבל, כנראה, לא אפתיע אתכם אם אגיד שאנו חיים במדינת הפקר. הכל בלוף. לו היו דורשים ממישהו לבצע את תפקידו ובודקים את ביצועיו - מזמן גם ראש הממשלה וגם שר הביטחון וגם שר המשפטים וגם עוד שר הביטחון השני – כולם ביחד וכל אחד לחוד היו עפים מתפקידם ויושבים על כיסא הנאשמים, והאישום הקל מביניהם היה רשלנות פושעת, כי הם מעמידים בסכנה את עצם קיום המדינה.

במדינת החלמאים מוצאים לפעמים מפות עם גבולות משורטטים בכל מיני צבעים. יש גם את משמר הגבול שאמור לשמור על הגבולות הללו שלא יחדור אף אחד דרכם. הגבול נשאר רק על הנייר ולמעשה הוא פרוץ ודרכו באופן חופשי עובר כל מי שרוצה. אנו רואים את התוצאות באילת, בתל אביב, בערד ובמקומות אחרים המתמלאים באורחים כהי-עור ולא שמים לב שהנגב בינתיים מתמלא גם בערבים (בדואים) שיישוביהם צומחים שם, גם בשנת בצורת, כמו פיטריות אחרי הגשם. אתם חושבים שהם כולם נולדו כאן? אתם טועים, לא מעטים מהם הגיעו מעבר לגבול – הרי הוא קיים רק על הנייר.

עכשיו קצת על המספרים (אפילו הלשכה מרכזית לסטטיסטיקה התחילה לפרסם נתונים על המסתננים – קודם היא התעלמה מהם). בחודש האחרון הגיעו אלינו יותר מאלף מסתננים. בשנה האחרונה, עד ל-22.10.10, עברו את הגבול הפרוץ עם סיני יותר מעשרת אלפים. בשנה הקודמת חדרו כחמשת אלפים. סך הכל חדרו ארצה (הערכה – כי מספר מדויק אף אחד לא יודע, אבל הוא, כנראה, גבוה בהרבה) מעל לשלושים אלף כהי-עור, כי אפשר פשוט להבדיל בינם ובין אוכלוסיה מקומית.

וכמה אלפי ערבים נכנסו ארצה ונבלעו בין הבדואים בנגב וביישובים ערביים במקומות אחרים? את זה אף אחד לא יוכל להגיד, כי אין למוסדות המדינה שום שליטה שם.

אתם יכולים לשאול: למה הצבא או משמר הגבול לא עוצרים בעדם? כדי שהכל יהיה ברור, הנה תהליך החדירה (הסתננות) הטיפוסי (מאתר בלוגים של תפוז): שלב ראשון - הסודני (הידעת? ששלושה מיליון סודנים חיים במצרים השכנה שלנו) יוצר קשר עם בדואי (זה שנים רבות שהבדואים מבריחים סמים וזונות ממזרח אירופה לישראל, ועכשיו גם אפריקנים). הסודני משלם סכום כסף והבדואי מבריח את האפריקני דרך הגבול הפרוץ לישראל. בשלב הבא המסתנן האפריקני נתפס על-ידי חיילים ישראלים ונשלח לכלא לזמן קצר. המסתנן שכבר תודרך דורש מה שהחוק הישראלי נותן לו מתוקף אמנה שישראל חתומה עליה ומחויבת לה. ישראל מעניקה לו מעמד של תושב ארעי בישראל, הידוע בשם צו א-5. בשלב זה המסתנן משוחרר וחופשי. הוא ממשיך את דרכו לאילת ומשם חלק הולכים צפונה לשכונות הדרומיות של תל אביב (הם כבר מתקדמים לחלק משכונות מרכז תל אביב...).

כל התהליך המתואר כאן הוא פשע נגד המדינה, נגד העם שהקריב אינספור קורבנות כדי לשחרר את הארץ מכיבוש זר ומפולשים למיניהם. ואם מישהו חתם על איזו אמנה שתוצאתה התאבדות קולקטיבית, אז קודם כל מבטלים את החתימה או דורשים שינויים באמנה כדי להתאים אותה למצבנו המדיני והדמוגרפי. בינתיים לא נותנים להם להיכנס אפילו למטר בתוך שטח ישראל, אלא מקימים בגבול (חצי אצלנו וחצי בסיני) מחנה פליטים, מזמינים את אונר"א (UNRWA) לטפל בהם – הרי כרגע הם סתם ארגון המחפש פליטים בסביבותינו, כדי להתקיים, לא מעטים מתפרנסים מזה, והעניין נגמר. אנו מדינה שבאופן קבוע נמצאת במצב מלחמה ואם בזמן של שלום חודרים אל תוך גבולות המדינה אלפים – היא יכולה להשאיר אותם רק על קו הגבול. צריכים הרבה שכל לזה? לו הסיפור היה קשור לענייני הפופיק של ראשי המדינה – הם מזמן היו מוצאים פתרון. אבל הבעיה נמשכת שנים והמסתננים בינתיים כובשים את הארץ.

ועוד פעם חוזרים לאחריות. כל בעל תפקיד יישפט על-ידי העם, בסופו של דבר, לפי שני קריטריונים: המצב במדינה או בתחום אחריותו בכניסתו לתפקיד והמצב בסוף תקופת פעילותו.

כאן אפשר להזכיר קוריוז: בחיפושים הקשורים לנושא, הגעתי למבזק: "הוחלט: מסתננים מאפריקה יוחזרו למצרים". מי החליט את זה – ממשלת אולמרט, בתאריך 1.7.07 – לפני שלוש וחצי שנים! שמעתם על תזוזת אצבע אחת לפתרון? רק בלה-בלה-בלה.

אבל היום האשם העיקרי הוא ראש ממשלתנו היקר, בנימין נתניהו. הוא קיבל את המדינה עם פחות משליש פולשים של היום, וזה שאדון ברק מסרב להגן על הגבול הדרומי לא משנה את העובדה שהוא אישית אחראי על הממשלה שלו. הוא יכול להעיף את ברק ולשלוט. המצב של היום נובע מבחירה שלו, והוא לא יכול לברוח מאחריות.

ועוד כמה מילים על משתפי הפעולה. בדומה למקרים רבים אחרים, בהם מנסים לבטל את האופי היהודי של המדינה, לנשל את עם ישראל ממולדתו - אנו מוצאים את אותם הארגונים העוזרים למסתננים מכל ארצות תבל (פעילים למען פליטים למיניהם – אפילו מנסים לכנותם "גר" – אין שקר גדול מזה) – העיקר להחליש את ישראל מבפנים, לפרק אותה כמדינה יהודית. מה הם? ברור, אלה הזרועות של הקרן לישראל החדשה, שעוזרות גם לארגוני טרור, לתנועות לאומניות ערביות ולכל שונאי ישראל.

המאמר היה כבר מוכן לפרסום כשממשלת החלמאים החליטה על הקמת מחנה נופש למסתננים – מחנה פתוח, עם כל השירותים הקהילתיים והסוציאליים (על-חשבון משלם המיסים הישראלי – ברור). זה יעצור את הזרם? ההפך – זה יגביר אותו, אם היא תתבצע. תוכלו לאמת אחרי פרק זמן קצר של כמה חודשים.

זהירות, הטפילים מתעוררים!

קיימים סוגים שונים של טפילים, אבל במדינת החלמאים הזן הנפוץ הוא הזן המריח ריח של כסף מרחוק, נדבק למקור הזרמה ומוצץ כפי יכולתו. הרבה שמות לפעולה זו: מלחמה עם העוני, טיפוח החלשים, פיתוח הפריפריה, ניצול אוצרות הטבע... אין פלא שבמשך יותר משישים שנה לא הצליחו למצוא ולנצל אוצרות טבע שבטח קיימים. כל הסביבה מלאה בנפט, בגז, בנחושת, בברזל ובאחרים. ים המלח לבדו הוא פלא עולמי המלא במבחר חומרים ענק המנוצל רק חלקית.

אבל התקציבים שהוקצבו לחיפושי נפט וגז (נתמקד בהם כרגע) נבלעו במשרדי ממשלה, במכוני מחקר, בחברות קש – ולא היה מי שישקיע וייגש לחיפושים עצמם. אולי זה לטובה, במדינה ענייה פחות מקומות לטפילים (פחות אפשרויות לגנוב).

רצה הגורל והתארגנו אנשים, התחילו בחיפושים על-חשבונם, ארגנו קבוצות משקיעים למטרה זו, ובסוף גם הגיעו לתוצאות – יש גז. הכל בינתיים במצב התחלתי – דרוש הון כדי לפתח את המקורות, לבנות קווי הובלה, מקומות אחסון. בקיצור, המצב עוד בשלב רחוק מלהיות ברור. לא לאלה שריח הכסף משגע אותם – כבר עכשיו הרעש מחריש האוזניים בא מכל הכיוונים – סופרים את המיליונים שקיימים רק על הנייר, מקימים ועדות, עושים מחקרים, מקבלים החלטות. רבותיי, עוד אין כלום! קודם כל תנו לאנשים לעבוד, להגיע לסוף הדרך, תנו לתמונה להתבהר, אחר-כך תעשו פעולה. רוב הסיכויים שהמשקיעים ישלחו את כולם לכל הרוחות ויסגרו את הבסטה. וריח של גז תריחו מתחת לצינור פליטה של מכוניתכם. את זה אתם רוצים? מפליא ששר האוצר יובל שטייניץ נפל למלכודת, סך-הכל הוא עושה רושם של איש נבון.

ובכל זאת, אולי זה טוב שלא יהיו למדינת החלמאים לא נפט ולא גז משלה – ככה יהיו פחות מושחתים.

מיומנו של זקן השבט
תאריך:  29/11/2010   |   עודכן:  29/11/2010
יעקב אסתרליס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
במדינת החלמאים 9
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הורס את המדינה
29/11/10 13:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבותיי המושבעים, הרומנטיקה, הפלירט, הפרח, החיזורים - לא מתו, הם קיימים, פורחים ושולטים בחיים – נכונים לכל גיל. נושא ההטרדה המינית התעורר שוב ביתר שאת, עם פרשת ד"ר א' – שהיא אורלי אינס, שבין טענותיה הטרדה מינית ותקיפה על-רקע מיני.
28/11/2010  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
במאמרו של א.ב. יהושע "ציונות אינה אידיאולוגיה" (הארץ, 26.11.10) קובע הסופר: "...הציונות קיוותה לדבר אחד והבטיחה דבר אחד - להקים מדינה ליהודים. את הבטחתה זו הגשימה, [...] לאחר שמדינת היהודים, היא מדינת ישראל, הוקמה בפועל".
28/11/2010  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
רבים בשמאל מאוכזבים מאי-הצלחת שיתוף פעולה עם החרדים. השמאל הציוני מבקש מהציבור החרדי שני דברים שהם תרתי דסתרי. מחד גיסא, השמאל הציוני עושה כל אשר לאל ידו כדי שהחברה החרדית תהפוך למודרנית יותר, ושהחוגים התורתיים שבה יצטמצמו ככל האפשר. מאידך גיסא, אותם אנשי שמאל באים בטענות ל"לאומניזציה" בסקטור החרדי. ומדוע הדברים הם בבחינת תרתי דסתרי? כי ככל שהחוגים החרדים הם יותר תורתיים כך הפנמת "דרכי שלום עם הנוכרים" מצויה בהם יותר. ככל שהחוגים החרדים אינם ציונים, וענייני ה"דגל" וה"עמידה בדום בצפירה" אינם חשובים להם, כך גם יורדת האכפתיות שלהם למעללי הצבא. אך כאשר השמאל מגלה את הסתירה בין שתי דרישותיו, הוא עומד על רגליו האחוריות במלחמה בדת ישראל, בהצרת החרדים מכספים ציבוריים, ובמיוחד בהחדרת קרירות בקיום התורה והמצוות. מרצ ולווייניה נלחמים בדת היהודית - גם במחיר נטישת כוחות המסייעים למלחמה בכיבוש.
28/11/2010  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
ידיד שלי בוורשה סיפר לי על עיתונאי פולני, שביקר בפעם הראשונה בישראל. "אתה יודע מה גיליתי", דיווח בהתרגשות לידידי בשובו, "גם בישראל יש יהודים!".
28/11/2010  |  אורי אבנרי  |   מאמרים
כעורך מגזין "על צד שמאל", שמחתי למאמרו של דוד שחם כאן, "זה שמאל, זה?" (28.11.10 - ראה משמאל), משלוש סיבות שונות. ראשית, אני שמח תמיד למאמריו של הסופר והעורך הוותיק - הם תמיד מעניינים ומקוריים, וכתובים בעברית נהדרת. שנית, שחם הוא גם איש שמאל ותיק, והשקפותיו הערכיות תורמות תמיד ל'על צד שמאל'. ושלישית, שחם הציף שלושה נושאים חשובים למגזין, ו"הרים לי להנחתה" להבהיר את השקפותיי ביחס לנושאים אלו. אז קודם כל - תודה לך, דוד.
28/11/2010  |  נפתלי רז  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il