|   15:07:40
  עמוס שריג  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

האריה ששאג והאזרח המודאג

למנוע מאריה דרעי לשוב לחיים הציבוריים למרות ששילם את חובו לחברה, מה גם שהוא מעולם לא הודה בחשדות נגדו והרשעתו אף זכתה לביקורת קטלנית בזמנו ע"י אישים כמו פרופסור מרדכי קרמניצר והעיתונאי אמנון דנקנר - זה "רק" לפגוע בדמוקרטיה. אבל, למנוע ממני, האזרח המעוניין בשירותיו של דרעי, להצביע עבורו - זה ביטול הדמוקרטיה
29/06/2011  |   עמוס שריג   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
אריה דרעי [צילום: ארכיון פלאש 90]

   עידן יוסף
דרעי: בבחירות הבאות אעמוד בראש תנועה

   עידן יוסף
77% ממצביעי שס: "נצביע לאריה דרעי"

האם דרעי יכול לחזור?
עו"ד יוסי דר
היוכל אריה דרעי, שישב בבית הסוהר על שוחד, למלא תפקיד ציבורי עתיר סמכויות וכוחות - תוך הינתקות מעבר כל-כך מכביד? * קרוב לוודאי שיהיה עסוק מבוקר עד לילה בניסיונות נואשים ואינסופיים לשקם את תדמיתו * הניתן לתפקד בתנאים שכאלה?
לרשימה המלאה

סכנה ושמה אריה דרעי
ראובן לייב
חזרתו לזירה הפוליטית של איש הכריזמה, שיודע לשבות גם את לב-יריביו, מבשרת רעות. יש בה מסר שלילי לחברה הישראלית, שכל מי שמצליח ליטול את החוק לידיו, רק מנציח בכך מסורת ישנה, שבה איש-ציבור שסרח מקבל, בסופו של דבר, בעיטה למעלה
לרשימה המלאה

הצהרתו, הלא מפתיעה כלל וכלל, של אריה דרעי ולפיה בכוונתו לשוב לחיים הפוליטיים במסגרת תנועה כלשהי, שכרגע הוא איננו יכול לשים עליה את האצבע, גרמה לזעזועים בפוליטיקה הישראלית. בזה אחר זה יצאו מחוריהם מתנגדיו ותומכיו כדי להסביר מדוע לא ומדוע כן.

ראשית, הייתה זו תנועת שס וראשה אלי ישי, שניסו לדחוק את דרעי לפינה באמצעות התפלפלות בגרוש, כאילו מדובר בסוגייה פשוטה ממסכת בבא בתרא או בבא קמא. "דרעי לא יפעל נגד מרן הרב עובדיה יוסף", אמר השר ישי בעודו מחזיק את ישבנו הלוהט. החרו החזיקו אחריו שרים וח"כים נוספים מטעם המפלגה רק כדי להראות "מי כאן השכפ"ץ של 'גדול הדור'".

ואז בזה אחר זה, אולי אפילו במקביל, צצו מאמרים שונים, חלקם משונים, נגד חזרתו של דרעי לפוליטיקה, תוך הבאת נימוקים והסברים ענייניים אומנם, אך לא תמיד משכנעים ולא תמיד עולים בקנה אחד עם הדמוקרטיה וזכות הציבור לבחור ולהיבחר. הגדילה מכולם חברת הכנסת ציפי חוטובלי, הצעקנית מ"מועצת החכמים", שביקשה, ועדיין מבקשת, להעביר הצעת חוק ולפיה מי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון וישב בבית הסוהר, לא יוכל לשוב לחיים הציבוריים והפוליטיים גם אחרי שבע שנים. יתרה מזאת, הח"כית הצעירה מבקשת החלה רטרואקטיבית של החוק, כזה שיבלום את שובו של דרעי לכנסת, בדיוק כפי שהדבר נעשה בסמיכות לנובמבר 2008, המועד שבו נערכו הבחירות לרשויות (ולירושלים).

אין זה המקום להרחיב את היריעה מדוע דרעי כל-כך נחוץ לעם ישראל ולמדינת ישראל בשל כישוריו הייחודיים להוות גשר בין כל הקצוות, אבל זה כן המקום להסביר מדוע דרעי, שצמח בתנועה שכמעט מחצית מנבחריה לכנסת מאז יום היווסדה ועד היום נכנסו לכלא, שונה בהרבה מובנים מהקולגות שלו יאיר לוי, שלמה בניזרי, צדוק חוגי ואחרים.

אולם לפני כן נתעכב רגע על טענתם של השוללים, שאינם חפצים לראות, חלילה, בעתיד הלא רחוק אפילו, ממשלה המורכבת משרים כמו שלמה בניזרי, אברהם הירשזון, גונן שגב, משה קצב ודרעי גם. אכן, מדובר בטענה צודקת להחריד, עם חשש כבד שמה שנראה תיאורטי, במדינת ישראל יכול להפוך תוך מספר שנים למציאות הזויה ומבעיתה. ולכן חששם של השוללים מוצדק, נימוקיהם במקום, טיעוניהם מחזיקים מים ואפשר אפילו להתייחס לדבריהם כהתרעה בשער.

אלא מה? אריה דרעי, בניגוד לכל רשימת הח"כים המורשעים בפועל והמורשעים בפוטנציה, לא הודה כהוא זה באף אחת מהאשמות שהוטחו בו ושבגינן הוגש נגדו כתב אישום. אדרבה, עד היום טוען דרעי לחפותו. טענותיו כמו "תפרו לי תיק", "חיפשו אותי" וכדומה, אינן משוללות יסוד. כל בר-דעת, גם אם איננו משפטן, יודע כי הכסף, המשאבים, האמצעים והחוקרים שהושקעו בדרעי, בארץ ובחו"ל, היה בהם כדי להרשיע גם את האפיפיור הנוכחי וגם את האימא תרזה. מדובר באקט חקירתי שהמדינה לא ידעה כמוהו מאז ומעולם, וייתכן כי גם לא תדע כמוהו. ואקט זה, למי ששכח, נוהל על-ידי המשטרה אומנם, אבל היה גם קטליזטור ברקע: העיתונאי מרדכי גילת, שקציני משטרה רבים חששו, לפחות בזמנו, מנחת עטו. העיתונאי גילת פשוט ראה בדרעי פרויקט-חיים (אגב, לאחרונה פורסם כי בכוונתו ליטול שנת שבתון מהחינמון שבו הוא עובד, כדי לכתוב ספר על "פרשת דרעי", כאשר מטרתו העיקרית היא לחסום את דרעי בדרכו, שוב, לכנסת). ואם זו לא רדיפה אישית, אני צנצנת.

אמרנו כי כל בר-דעת, גם אם איננו משפטן, יודע כי דרעי נרדף ואף הורשע על לא עוול בכפו. אך היו גם משפטנים, בכירים יותר ובכירים פחות, שסברו ועדיין סוברים כי דרעי הורשע ללא הוכחות וראיות המצדיקות הרשעה. פרופסור מרדכי קרמניצר למשל. או העיתונאי אמנון דנקנר, שהוא גם משפטן. שניים אלה ואחרים טוענים עד היום, כי הרשעתו השגויה של דרעי לא נופלת מהרשעתו של עמוס ברנס, להבדיל באישומים. זאת ועוד: הרשעתו של דרעי, כמו זו של חיים רמון, נובעת יותר מאמביציה ואגו, פחות מהסתמכות על ראיות בלתי נסתרות. הייתה כאן התנהלות מצד התביעה המשפטית הגובלת ב"אני ואפסי עוד".

העובדה שאת דרעי שפט - והרשיע - הרכב של שלושה שופטים, ששניים מהם יוצאי עדות המזרח, היא עוד עדות ליחס המזלזל ולזלזול באינטליגנציה של הציבור. שהרי, ממתי מספרם של השופטים המזרחיים הוא פי שניים מאחיהם יוצאי אשכנז...? התשובה ברורה, כמובן. אלא שמישהו ביקש שהרשעתו של דרעי תיעשה על-ידי רוב מזרחי, כדי לעקור מפסק הדין את הטיעון העדתי. וזה הצליח לו, לצערי.

לסיכום: אריה דרעי נשפט, הורשע בדין, ריצה את עונשו ושילם את חובו לחברה. מאז עברו למעלה משבע שנים. ולכן, מי שיוזם חוק שיאסור על דרעי להיבחר, מבקש בעצם לחוקק חוק שיאסור עלי, האזרח הנורמטיבי, להצביע עבור מי שאני רוצה ומעוניין בשירותיו. למנוע מדרעי להיבחר זו פגיעה בדמוקרטיה, למנוע ממני לבחור בדרעי זה ביטול הדמוקרטיה. וכי מה הטעם לקרוא לשלטון כאן בארץ הזו שלטון דמוקרטי אם אינני יכול להצביע עבור מי שאני חפץ ביקרו גם אם חטא אבל שילם את חובו לחברה?

תאריך:  29/06/2011   |   עודכן:  29/06/2011
עמוס שריג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אמנון דנקנר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חיים רמון   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי גילת   מרדכי זר   מרדכי קרמניצר   מרטין שלאף   משה קצב / Moshe  Katsav   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עובדיה יוסף   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמוס ברנס   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלמה בניזרי   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האריה ששאג והאזרח המודאג
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוחאי , משפטן
29/06/11 18:03
2
ע.ג.
29/06/11 19:28
3
עמוס שריג
29/06/11 19:39
 
יוחאי, משפטן
29/06/11 23:24
4
אליהו חיים
29/06/11 21:55
5
ישע
30/06/11 07:08
6
מטאטא
30/06/11 10:35
7
צביקה ל.
20/10/12 18:43
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ריבחי רנטיסי, פעיל במפלגת החמאס, התראיין אמש לגל"צ והודיע כי במסגרת העסקה להשבתו של 'הילד של כולנו' (כהגדרתו), גלעד שליט, מבקשת תנועתו לכלול את האסיר יגאל עמיר במשוחררים.
29/06/2011  |  צחי כהן  |   מאמרים
בעיתון 'ישראל היום', קראתי על העימות החריף שפרץ בין השר לביטחון פנים אהרונוביץ לבין שר הביטחון ברק. הרקע לסכסוך, הוא התנגדותו החריפה של השר ברק, להקציא 250 חיילים לטובת התגייסותם למשטרה (שח"ם). מכיוון שאני מקורבת, קצת, לכל הקשור למשטרה, מצאתי את עצמי שואלת כמה שאלות:
29/06/2011  |  מיקי גולדווסר  |   מאמרים
הפצת דעה לרשות הרבים יש לה שתי סיבות. הראשונה: לשחרר. הדעתן חש גירוי בלתי נשלט לשחרר את דעתו, שאם לא כן, היא תבעבע בקרבו עד ש...ישחרר אותה. הסיבה השנייה: מאמץ צנוע וחסר סיכוי, לשכנע בעלי דעה שונה לאמץ את דעתו.
29/06/2011  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
הלחצים לא החלו מאתמול, כבר לפני מספר שנים רגיל הייתי "להתעלם" מסימנים רבים - עקצוץ בחזה, עוית רדופת כאב, שיעול ארוך ולילות של חרחורים. לא דחקתי לקרן מחשבה את הסימנים ואף הרביתי לצאת ערב-ערב להליכה, נרשמתי לפילאטיס, יוגה, רכשתי אופניים חדשים, אך הזאב יצא ממאורתו ובוקר אחד התבשרתי, כמו כל מי שמתבשר, שחלה מהפכה והחיים לא ייראו יותר כמו שהיו.
29/06/2011  |  יחיאל (חיליק) רוזמן  |   מאמרים
בתי הקטנה מסיימת בימים אלו את לימודיה במערכת החינוך הממלכתי, ולא נותר לי אלא לומר "ברוך שפטרנו מעונשו של זה". אלו החדשות הטובות. החדשות הגרועות הן שנכדי הבכור יתחיל כיתה א' בעוד ארבע שנים, וייכנס לאותה מערכת כושלת, שהרי הרפורמות שבדרך לא יביאו כל תועלת, בדיוק כמו קודמותיהן.
29/06/2011  |  איתן גנור  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
יין הגיבורים נמזג בטיולי טבע, בחניוני לילה, על גשרים תלויים, בתוככי הכותל המערבי, בסמטאות ובשבילי צפת העתיקה, בשערי ירושלים על רובעיה, בשביל ישראל, בפסגת הר מירון ובמרומי המצדה
חברון [צילום: משה מילנר/לע"מ]
שירה אדרי
בשנת 1929, במהלך מאורעות תרפ"ט (1929), הרבה לפני "הכיבוש", נשים וילדות יהודיות רבות נאנסו על-ידי הפורעים הערבים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il