אני חייב בגילוי נאות: אינני חלק מהציונות הדתית ושרשרת המצוות שאני משתדל לקיים מתרכזת בעיקר בצידם השמאלי של לוחות הברית. לא תרצח, לא תגנוב, לא תנאף ושאר הלאווים של עשרת הדברות. כיבדתי את הורי ואני מקפיד לעבוד ששה ימים ככתוב ואילו את השבת אני זוכר ככתוב בספר שמות ולא שומר את השבת כמצווה בספר דברים.
את הרב ליאור איני מכיר אישית והיכרותי הציבורית עימו לא הפכה אותי לאחד מחסידיו. ישיבתו בקריית ארבע ודעות בענייני שלום ומלחמה, היחס למיעוט הערבי ושאלת עתיד ההתנחלויות מרחיקות אותי ממנו כמעט כרחוק מזרח ממערב.
סוגיית חקירתו במשטרה על ההקדמה שכתב למה שמכנה עצמו ספר בשם "תורת המלך" הציבה אותי לצד ההיגיון, לצידו של הרב ליאור. החלטת היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית על הקדמה לספר נראית בעיני יותר ככניעה לפופוליזם תקשורתי ורדיפה אחרי כותרת מאשר לניסיון כן לשמור על שלום הציבור הלא יהודי במדינת ישראל. הרב דב ליאור כתב את דברי פרשנותו לחיבור תורני (שאני בבורותי המקראית לא הייתי מכנהו ככזה ולא הייתי כותב לו הקדמה) שכולל, בין היתר, קריאה אווילית , לא יהודית ולא אנושית לפיה יש או מותר, בתנאים מסוימים, להרוג את מי שאינם יהודים. דמוקרטיה, עבורי, היא חופש הבעת דעה. גם דעה מטופשת. גם זו הבלתי נסבלת. החופש של אחרים לבטא רק את עמדותיי שלי אינו דמוקרטיה אלא היפוקרטיה. כמי שהיה ממארגני העצרת בה נרצח
יצחק רבין וכמי שראה מקרוב את מסע ההסתה נגדו על תוצאותיו הטרגיות אני יודע שמילים, לעתים, הורגות ו"פסקי הלכה" של רבנים עלולים להביא לרצח אך מכאן ועד הפעלה מסיבית של משטרת ישראל כדי ללכוד כותב הקדמה שיש בה תמיכה גם בתפיסתו המעוותת של הרב שפירא לגבי הגויים המרחק גדול. על-פי הגיון זה אני, ורבים שכמותי, צריכים להיחקר מדי חודש אפריל עת קוראים אנו בקול (אצלי תוך תחושת מיאוס ופרפורי בטן) בהגדה של פסח את הפסוק "שפוך חמתך על הגויים" ועוד פותחים את הדלת כדי שאמירה נוראה זו תהפוך לנחלת הכלל.
חקירת הרב ליאור מיותרת ואינה משופעת בחוכמת יתר אך גם התנהגותו אינה נקייה משגיאות וראויה לגינוי. גם אם שגו רשויות אכיפת החוק בהחלטתם לחקרו התחמקותו מהחקירה הוסיפה חטא על פשע אלא ליתר דיוק טעות על שגיאה. אם לדעת נחקר בפוטנציה אין למשטרה עילה סבירה לתשאול ישנן דרכים להתמודדות עם כשלים מסוג זה. זומנת לחקירה-תגיע. גם משה רבנו הציב שופטים ושומרים ברחבי המדינה לקיום הסדר הציבורי.
ומילה אחרונה למפגינים. ביהדות שלי כולם נולדו בצלם. בניגוד לגויים אצלנו אין מתווכים בינינו לבין ריבונו של עולם. כולם שווים ואין מיוחסים. סגן אלוהים קיים אצל הקתולים ואיני משוכנע כי דווקא אלמנט זה ראוי לחיקוי. גישתכם כי יש בקרבנו אדונים ומשרתים או נעלים ותחתונים אינה יהודית וזרה לאמונתנו. לגרום לאלפי אזרחים ישראלים להתעכב שעות בדרכם הביתה. למנוע מאם להוציאה את ילדיה מהמעון ומהאב את ילדיו מהצהרון. לעכב יהודים הרוצים להתפלל מנחה וערבית בכותל, מחברים לבקר חולים זה לא אנושי, לא יהודי ולא צודק.